Jump to content

Coduri secrete GOLF III


BogMW
 Share

Postare recomandată

in primu rand salut , e prima mea zi pe forum si scuze pentru offtopic pana aici . Am urmarit cu atentie topicul si am testat si eu pe masina mea toate cele spuse aici dar dintr-o pura intamplare am mai descoperit ceva care am vazut ca nu a fost dezbatut aici , si anume consumul instantaneu pe un g3 1.4 abd fara MFA . cum am facut : intru in meniul secret , dau la optiunea 7 pentru turometrul digital si il las asa ca vroiam sa vad cum se comporta si in mers , si pornesc spre casa (eram la munca) . pe drum observ ca se intampla ceva ciudat cu acul indicator combustibil (benzina) acesta se ducea ba stanga ba dreapta , dupa cateva semafoare imi dau seama ca desi se zbate el acolo nu se zbate aleator ci dupa cum apasam eu pedala sau in ce treapta eram ! cand ii dau blana acul se indreapta catre partea rosie (cel mai des in treapta 1 si 2 , acolo se duce repede pe rosu) daca merg constant in orice viteza acu se regleaza si el ba mai spre dreapta ba mai sprea stanga (depinde de treapta si de viteza) in cazul in care o las pe liber sau pun frana acul se duce mult spre dreapta (consumul scade) . sunt ferm convins ca in momentul in care ai activat meniul secret (cel putin pe optiunea 7 ) si esti cu masina in mers , acul de benzina nu mai indica nivelul din rezervor ci consumul instantaneu ! incercati asa ceva cu masina in mers repet , daca stationati acul nu se misca deloc (am impresia ca iti arata totusi nivelul din rezervor cand esti stationat - nu sunt sigur) . acelasi sistem de consum instantaneu cu ac indicator am vazut la bmw si de acolo mi-am dat seama , testati va rog si pe masinile voastre si vedeti singuri , sper sa ajute !

PS am vazut ca unii membri ziceau de turometrul digital ca afiseaza valori din 40 in 40 (820-860-900) , la mine insa imi afiseaza exact , adica am vazut tot felul de valori (1021, 832, 2567 ) cu un refresh rate foarte foarte bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alex_abd

    21

  • GTI_85

    12

  • eugend

    10

  • Tracto

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se stie ca la golf 3 acul de benzina oscileaza in functie de cum apesi pedala de acceleratie sau pui frana, dar nu mult(ex bmw, care se plimba de nu are treaba).Posibil ca la unele borduri mai noi sa arate mai exact turartiile motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia incearca sa stai cu masina pornita intr-o panta. odata cu fata in sus si odata cu fata in jos[vreo 2-3 minute].si vezi ce se intampla atunci :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc diseara faza cu panta desi nu cred ca o sa se intample ceva ... repet acu de benzina se misca mult nu putin si numai daca am ales turometrul digital in meniul ala ascuns . daca opresc si repornesc motorul , meniul dispare , normal si acul revine la functia lui , nu joaca si nu a jucat niciodata indiferent de hopuri , gropi , pante , cand am luat masina m-am uitat la chestia asta (pt ca am avut dacie inainte) si am venit pe la valenii de munte pe serpentine , nu am avut probleme.. o sa incerc totusi si cele spuse de tine apoi cand am timp fac un filmulet cu ce se intampla si revin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ti se pare tie,si e doar o coincidenta faza ca ai pus tu turomertru digital si ca ai observat cum joaca acul de la benzina.Inceraca si fara sa pui turometru digital si ai sa vezi ca la fel face.Si la mine e la fel.Acul de la benzina fluctueaza cam o linie depinde daca este in accelerare sau frana de motor.Nu prea cred ca este ca la bmw...consum instant...

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu e vorba de o linie ci de o jumatate de ceas, cum am spus o sa revin dupa ce fac filmuletu si ma mai documentez, adevarul e ca ma pot insela dar sunt sigur ca oscilarea aceea are un scop bine definit de neamtz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e chiar o jumate de ceas este ceva ciudat.Asteptam filmul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai mfa,cu butonul de pe maneta stergatoarelor apasat,pui contact iei contact,pornesti motorul-toate astea cu butonul apasat.si iti apare la consum in l/h la stationare si consum instant pana la 99,99% in mers.toate astea daca ai mfa.altfel,aia cu acul la carburant e pura coincidenta,n-are nici o treaba.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am testat si eu acum 10 minute chestia asta, mentionez ca am rezervorul plin ochi(azi am alimentat), si ca niciodata nu mi-a fluctuat acul de la benzina. Am facut exact cum a zis colegul, am pus turometrul digital si am demarat, nu cred ca am depasit 1700-1800 rpm si pe disanta scurta(aprox. 1,5 km dus), cand mergeam mai turat scadea nivelul la benzina cam cu o linie-o linie jumate, daca mergeam la relanti imi indica normal (adica plin). Nu stiu daca arata consumul instant sau este ceva eroare, cert este ca pana sa incerc chestia asta nu mi-a fluctuat niciodata nivelul la benzina. Oricum, o sa incerc si cand va scadea nivelul benzinei din rezervor, atunci poate va fi mai clar....anyway, eu pot vedea consumul instant (in litri) pe MFA, dar chestia asta m-a facut curios.

Bafta ALL!!!

Modificat de f@ne_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc lui f@ne_tm pe aceasta cale pentru ca banuiam eu ca poate fi si altceva insa cu postul lui m-am lamurit , eu asteptam sa fac plinu sa vad daca se manifesta diferit acul . si la mine se manifesta exact ca la el decat ca se misca mai mult probabil pt ca am benzina mult mai putina ca el in rezervor . cand e la relanti arata nivelul combustibilului si cand esti in mers in functie de viteza/turatii etc iti arata cam cat mai ai pana se goleste rezervorul in functie de acea viteza . cu alte cuvinte cuvinte daca eu am jumatate de rezervor deci linia fix la mijloc si ii dau talpa si o tin in ture acul imi va indica mai putin in sensu ca daca eu continui in modu ala de mers se va consuma mai repede combustibilul , la decelerare, lasat pe liber si mers la consum (subturat eventual) va spun eu ca se duce in partea dreapta si va arata mai mult decat aveti in rezervor . deci practic imi arata cam cat timp sau cam cati km mai pot face in functie de tipul de mers . stiu ca exista aceasta functie la masini cu calculator de bord , eu am vazut pe un a4 care in loc de indicator de benzina avea afisat pe ecranul calculatorului 82 km , adica la stilu lui de mers si la ce benzina mai avea in rezervor mai mergea 82 de km . evident valoarea scadea daca ii dadea talpa sau o tinea turat . in cazul lui f@ne_tm probabil nu avea cum sa vada ca se misca si in dreapta nivelului deoarece are rezervorul plin dar se va vedea cand o sa mai scada . ce ziceti incercati si voi pe masini ? eu raman la concluzia ca asta este , cu cat mai multe teste ne dam seama daca e adevarat sau nu :biggrin: .

ps: legat de lasat masina pornita in panta , nu observ nicio modificare a acului de combustibil, presupun ca aia trebuia sa vad ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:frigbaitata: @alex_abd ce descrii tu acolo nu are nici o treaba cu consumul , computerul nu stie sa faca acea modificare a niv de combustibil raportat la stilul de condus , acest lucru se intampla doar la modele de generatie mai noua !

Tu , cand intri in acel mod de test acul indicator de la benzina nu mai este ferm , el va oscila in functie de miscarea benzinei in rezervor , daca pui frana benzina vine in fata, implicit plutitorul din rezervor se ridica pe valul astfel creat si implicit indicatorul va indica ERONAT mai mult combustibil , cand demarezi (mers mai turat) se intampla exact invers.

Concluzia ta este o pura coincidenta si nu are nici o treaba cu consumul instant !

:D pentru ca mie nu imi arata nivelul de benzina decat dupa 10l+ asa verificam sa vad cam cata benzina ai am , daca punea o frana si acul nu sarea de prima linie stiam ca am mai putin de 3L :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok , in primul rand tu zici asa , "computerul nu stie sa faca " , ai vreo documentatie in acest sens ? scrie undeva ca la golf 3 computerul nu stie sa faca acest lucru ? el primeste toate datele necesare din senzori (nivel combustibil, turatie , debit combustibil etc) unde scrie ca "computerul nu stie sa faca" acest lucru ? (scuzati-mi cacofonia ). si hai sa ne gandim logic , cu totii am facut fizica la scoala , ai citit ce a postat f@ne_tm? avea rezervul "full ochi" ,cand i-a dat talpa sa inteleg ca benzina a iesit pur si simplu de acolo de i-a aratat mai putin cu o linie jumate ? unde a disparut o linie jumate din rezervorul lui? eu ma gandesc ca totusi a pus busonu la loc si nu avea pe unde sa iasa nu ?

hai sa o luam pe alta parte , la masini cu mfa iti arata consumul unstantaneu nu ? asa e. la golf 3 se poate monta MFA nu ? asa este . cand monetezi MFA pe golf 3 iti trebuie decat maneta , ceasurile , cablurile un senzor de temp ulei si unul de temp de afara , restu sunt deja monate pe masina , consumul instantaneu ii este dictat de ECU catre MFA si MFA decat il afiseaza deci "computerul stie" . de la consum instantaneu pana la afisarea "primitiva" a ceea ce ziceam eu mai e decat un singur calcul de facut , si anume : (litri de benzina din rezervor * 100)/consum instantaneu . uite numai de dragu de a iti arata ca ceea ce zic e adevarat maine dimineata o sa pornesc motorul si sa incep sa trag de spate sa vad daca se misca acul ala cum spui tu ca nu mai ferm . si apoi ma interesez sa vad unde e pozitionat plutitorul in raport cu rezervorul pt ca am impresia ca nu este in fata deci nu are logica ce spui

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de D@ny
A doua oara warning
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca o sa fac si eu o proba deoarece in acest moment am pana intr-un km facut ,de la peco pana acasa si am rezervorul ochi deci nu ar avea unde sa scada de pe full pt ca nu are cum sa vedem daca se modifica nivelul cand merg cu ea pusa pe turomertru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex_abd eu nu am zis ca computerul nu stie sa calculze consumul instant , am zis ca nu stie sa coreleze nivelul de carburant indicat cu stilul de condus (consum instant )

Nu crezi ca ar fi logic sa scrie in manual si in orice documentatie CE STIE sa faca masina si nu invers ?!

In fine , crezi cum vrei , iti zic ca am avut golf3 4 ani si nu este asa , nu exista nici o referire , nimic care sa iti sustina afirmatia , acel meniu este unul de test care verifica mai multi parametrii de functionare ai autoturismului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa iti raspund la intrebarea ta , nu , nu cred ca e logic sa faca acele informatii publice si cred ca pot gasi mai multe motive ca sa imi sustin afirmatia , spre exemplu cumparatorul putea reclama mai apoi "de ce nu are gradatii cu cifre cadranu de benzina" sau "de ce nu i-au gasit un alt mod de afisare " sau poate pur si simplu erau intr-o faza incipienta cu aceasta tehnologie si nu isi permiteau sa o faca publica pana nu erau siguri de ea, nu am cum sa stiu EXACT ca ceea ce spun e adevarat dar trebuie sa recunosti ca e o posibilitate si nu poti aduce dovezi clare sa zici ca nu este asa (vezi testu cu rezervorul plin) in momentul de fata putem face decat supozitii si teste ca sa ne lamurim . cat despre calculul autonomiei ti-am spus nu e mare inginerie asta e formula: (litri de benzina din rezervor * 100)/ consum instantaneu ! nici macar nu le trebuie declarata o variabila care sa retina aceasta functie putand rula fara un spatiu minim de stocare (scuza-ma pentru termeni informatici - sunt la fac de informatica) . sincer nu cred ca au scris undeva chiar toate functiile masinii si imi vin acum decat 2 exemple in minte : pozitia care ramana aprinsa decat pe o singura parte cand am semnalul pus si faptu ca daca am stergatoarele pornite si bag in marsarier porneste automat stergatoru spate. eu pe astea nu am vazut sa le fi scris neamtu undeva....mie unul nu mi se pare plauzibil ceea ce ai spus tu cu acul ca nu mai e ferm..imi pare rau sincer dar nu vad asa ceva , de ce se mai misca cu rezervoru plin? in fine... tocmai mi-a venit o idee , vw inca e o firma extraordinar de mare , trebuie sa aiba si ei o modalitate de contact , nu? revin

am revenit o sa incerc sa fiu scurt deja mi se pare ca post-urile mele sunt prea lungi , am trimis un mail catre vw (in legatura cu chestia asta de care vorbeam), am primit un reply automat (il pun mai jos) si sper sa primesc orice fel de raspuns de la ei , macar deschid o cale de dialog . BAFTA ALL

(textu asta era si in germana in mail dar am luat decat partea in engleza :emthup: )

Dear Customer,

We have received your e-mail and already forwarded it to the responsible colleagues.

This message was generated automatically.

Please do not answer to this e-mail.

Yours sincerely,

Volkswagen Customer Care

VOLKSWAGEN AG

Sitz/Domicile: Wolfsburg

Registergericht/Court of Registry: Amtsgericht Braunschweig

HRB Nr./. Commercial Register No.: 100484

Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: Ferdinand Pi

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex abd,am mk3 de 5 ani si o sa il am inca 20 de ani de acum incolo,dar treaba aia cu acul nu are nici o treaba.stiu ca vrei dovezi,ca de unde stii tu dom"ne...eu nu iti cer de unde stii tu ca e asa,tu faci o subpozitie.la anii respectivi,electronica era mult prea simplista ca sa dea un astfel de feature.mai ales ca existau in gama de dotari optiuni pt computer de bord.daca ai sa cauti si ai sa vrei sa intelegi,aceste functii ascunse sau cum vrei sa le zici,sunt in baza unor dispozitive care deja le ai pe masina...adica daca ai mfa,poti sa vezi si altceva...dar daca nu ai...nu prea ai cum sa vezi parametrul de consum.

nu postez doar ca sa ma aflu in treaba,sau vezi doamne am eu si nu ai tu,sunt destul de matur,dar asta e parerea mea.

uite un alt exemplu:la mk5,daca ai climatronic,poti accesa un meniu secret cu o multime de parametrii printr-o combinatie de taste.daca nu ai ,nu ai cum...

in speranta ca nu m-ai perceput gresit,brgds...si chiar,tine-ne la curent daca iei legatura cu cineva din de. de la vw.de atitia ani de cand e modelul,e imposibil ca un astfel de feature sa nu fie descoperit de germanii pasionati de mk3,si sa nu fie postat pw vwvortex.salutari cordiale si de prietenie.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia asta a existat la vw cu cativa ani inainte sa apara mk3. Am avut golf 2 gti din '85 care avea consumul instant afisat analogic.

Am incercat si eu azi procedura cu turometrul digital, dar nu s-a intamplat nimic. Acul de la benzina e intepenit, nu oscileaza aproape deloc (maxim 1mm in panta/rampa...deci nu unitati gradate pe bord). Bordul e cu mfa.

Concluzia mea e ca acul poate oscila doar din cauza modificarii pozitiei plutitorului din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu nu vreau sa ma mai pronunt ca sa nu zic ceva gresit , astept raspunsul celor de la vw...

@GTI_85 ai mers cu masina sau ai stat pe loc? mi se pare ciudat ca la tine nu s-a miscat nimic..

@vali_devill inteleg pe deplin ce zici tu si nu ma supar sau ceva de genu , am recunoscut ca in lipsa unei documentatii corespunzatoare pot face decat supozitii

off topic : brgds= best regards ? (nu am mai intalnit prescurtarea :vaidecapulmeu: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojocariu.marian

nici la mine nu se intampla nimic cu acul de la combustibil, am incercat si eu azi. la mine imi apare astfel>

1- 3838

2- 1

3- 12200

4- TRIP

3,O

5/ TOTAL TRIP

88888,8

6- 0

7-

8- TRIP

6.4

stie cineva sa interpreteze aceste valori?

iar turometrul de la ,,7,, merge din 50 in 50 (800, 850, 900, 950 etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cojocariu.marian la tine nu are cum sa se intample ceva cu acul de benzina/motorina pentru ca sdi nu are ecu , este suction diesel injection nu are nevoie de asa ceva ... curios mi se pare la nr 4- aici trebuia sa iti afiseze nr de cilindri ... poate apare diferit pt ca e diesel , nu stiu nu ma pronunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu ciudatenia cu acul de benzina cand pui codul secret pentru turometru digital.... Am incercat si eu la mine, nu merge. Eu am ceasuri pe parghie, (vorba vine), nu pe motoras. Un prieten de-al meu are pe motorase ceasurile de la benzina/temp apei, si va anunt atunci, dar la mine mu are nici o influenta, si am dus-o in limitare, in trafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GTI_85 ai mers cu masina sau ai stat pe loc? mi se pare ciudat ca la tine nu s-a miscat nimic..

....da, am mers cu masina, turata de la 2000 la 5000 :( mai mult de atata n-am avut ce sa-i fac. Am turat-o si la semafor...doar am facut galagie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu sa iti raspund , zi-mi la ce sa ma uit si iti spun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!