Jump to content

Clima nu baga rece daca stau pe loc


iully2
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu sunt lagare, nu rulmenti. Iar carbunii... vezi aici.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carbunii merg aiA de dacie din 2 faci 4, se taie in 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus de raba sau tv, tot asa din 1 faci 2, pretul per pereche 17.5ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult baieti,am gasit carbuni,ceva mai mari dar o s-ai ajustez putin,si rulment 608 ,cel din fata,in spate are bucsa de bronz,luni urmeaza sa le montez sa vad ce o iesi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o repede si cu putini bani.la mine in schimb facea si un zgomot urat vreo 2-3 sec in mers ca si cum imi baga aer repede si,deodata se oprea ventilatorul.asa ca am dus masina in service,am bagato pe aparat sa vad daca imi baga presiune si toate alea. Solutia :ventilator racire radiator AC defect(carbunii dusi).Am cumparat un ventilator nou(250 lei) si sa rezolvat problema!!! Bafta multa si multi km fara probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

unde ai gasit ventilator cu 250 ron? aftermarket?

am fost la un service cu ventilatorul si mi-au cerut 150 ron pentru schimbarea periilor... mi s-a parut aberant de mult si maine il ridic si incerc sa-i pun singur perii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

O intrebare de noob in domeniu: periile si carbunii sunt unul si acelasi lucru? Sau este posibil sa trebuiasca sa inlocuiesc (nu-mi merge deloc electroventilatorul) si periile, si carbunii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt unul si acelasi lucru, "perii carbuni". Daca ai putina indemanare rezolvi singur problema cu un cost infim 10-20 ron. Merg carbuni de ARO/TV taiati. Eu asa am procedat si merge electroventilatorul foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult de explicatie. Problema este ca nu am sculele necesare pentru a face singur aceasta operatie, si imi lipseste si indemanarea :( Deocamdata insa trebuie sa vad daca este intr-adevar o problema cu carbunii sau daca este vreo problema la alimentarea cu curent a ventilatorului. Daca stie cienva vreun meserias care poate face operatiunea de inlocuire a carbunilor in zona Braila/Galati (daca va fi cazul), va rog sa-mi spuneti, ca ce am gasit eu pe aici sunt niste super amatori :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-au lasat carbunii la drum lung si am batut cu coada ciocanului usor in rotor si m-a tinut pana am reusit sa desfac si sa repar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi nu inteleg logica acestui electroventilator. Dupa cum este pozitionat, este clar ca el raceste radiatorul cu agent de racire (antigel). Din ce stiu eu, compresorul de AC are radiator separat, prin care circula uleiul. Ce legatura are electroventilatorul cu radiatorul prin care circula uleiul compresorului AC?

Nu vreau sa spun ca nu au legatura, insa as vrea sa inteleg principiul de functionare, poate este cineva amabil sa-mi explice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai citit cate ceva despre principiul de functionare a unu frigider sau a unei instalatii de frig ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt economist, nu cred ca sunt obligat sa citesc astfel de manuale. Insa, ca orice om normal, am frigider in casa.

Ideea este ca nu inteleg unde bati. Daca vrei sa stii cat de multe stiu despre climatizare, raspunsul este ca stiu putine, drept dovada postul meu anterior. De regula, cand cineva intreaba un lucru anume inseamna ca nu stie despre acel lucru si ar dori ca cineva sa-i explice. Asa ca raspunsul/intrebarea ta (foarte acid de altfel) este deplasat(a), din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA sa fi ajuns economist, ai citit cate ceva manuale, nu ?

Asa e in toate domeniile, intai studiem cate ceva si daca nu intelegem, intrebam.

Eu unul nu inteleg ca vrei tu sa spui prin logica acelui ventilator.

Acela trebuie sa porneasca la apasarea cuplarea compresorului sa raceasca radiatorul de freon din fata (condensor) prin care circula freon plus ulei ca sa nu creasca prea mult presiunea. Daca nu porneste ventilatorul, creste presiunea si e un senzor care comanda decuplarea compresorului.

Materiale de studiu:

25 Climatronic pdf

208 Air Conditioner System pdf

Dupa ce studiezi, daca mai ai intrebari, iti stau la dispozitie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce zici tu este f logic, stiu asta. Problema care am ridicat-o eu, si care ai zis ca nu o intelegi, se refera la pozitionarea acelui electroventilator. Dupa cum este pozitionat, se pare ca el raceste doar radiatorul prin care se raceste antigelul, nu radiatorul prin care se raceste uleiul de la compresorul AC. Acum intelegi care este dilema mea? Daca un ventilator nu raceste radiatorul problema, cum isi face el loc in instalatia de clima?

PS: din ce stiu eu radiatorul de clima este situat mult mai jos decat electroventilatorul, deci logica fluxului de aer nu permite racirea radiatorului de catre acel electroventilator. Asta este nedumerirea mea.

Acuma ... manualul de climatronic pe care l-ai atasat este super bun, multumesc frumos, este util sa il ai in casa. Insa si el imi alimenteaza nedumerirea: la pag 5, fig SP25-20 arata ca radiatorul de clima este ceea ce eu cred ca este de fapt radiatorul de racire a antigelului, deci un radiator care nu are nici o legatura cu sistemul de climatizare.

Si stau si ma intreb: oare cele 2 radiatoare sunt cumva pozitionate unul langa altul? Asta as vrea sa stiu deoarece, repet, cand am dat odata toata fata masinii jos tin minte destul de clar ca radiatorul de clima nu era cel din schita, ci era situat mult mai jos, intr-o pozitie in care electroventilatorul nu ar putea sa-l raceasca. Pana la urma, cred ca la asta se reduce dilema mea: unde sunt situate cele 2 radiatoare ale masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cele 2 radiatoare sunt situate unul langa altul in partea frontala a masinii si da...in momentul cand porneste acel ventilator il raceste si pe cel de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cele 2 radiatoare sunt situate unul langa altul in partea frontala a masinii si da...in momentul cand porneste acel ventilator il raceste si pe cel de clima.

Raspuns scurt si la obiect, multumesc frumos de explicatie, acum am inteles :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare,stiu ca intreb cam tarziu dar mai ai ventilatorul defect?si un pret!

il fac eu gratis dar sunt din dambovita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu clima ( nu climatronic) aseara am dat din greseala sa pornesc ventilatorul (chestia care o intorci 1234:) si am dat pe 3,4 direct, ceea ce nu fac deobicei, si s-a oprit smecheria, si cu ea si ac-ul. Adica, chiar daca intorc pe pozitia 2,3,4 butonul rotativ, si apas pe AC nu mai portneste.... am verificat siguranta, este ok... fara tester ce as mai putea verifica sa-l pun la loc sa mearga? unde este motorasul ventilatorului din habitaclu? are acces de sub capota? sau sub bord? este vreu DIY undeva pe forum ptr treaba asta? nu am gasit.... plz help:) se poate sa fie o problema a controlerului din bord? daca nu mai porneste nici ac? sau oricum are altundeva ac senzor sa vada daca merge motorasul si atunci se poate sa se fii ars motorasul? Mentionez ca masina este din 98/99 Passat cu AC nu climatronic. Astept ajutor va rog.

Inca nici un raspuns...exact acelasi lucru am patit si eu.

Doar ca la mine,am mai miscat ,tras de chestia cu care intorci(1234)--si a pornit dar doar pe treapta 1 mergea, indiferent pe ce treapta dadeam,atunci a pornit si AC .

Bucuros ca nu muream de cald,dar cand am oprit motorul s-a oprit de tot si n-a mai pornit.

Masina e cea din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cate inteleg, daca iti merge doar treapta 1, inseamna ca ori ai probleme la buton, ori ai probleme la rezistenta motorasului. la mine a fost la buton, am pus cumva pe direct cu o sarma temporar pe pozitie de mijloc ca sa ma descurc cu clima. la mine s-a rupt ceva la buton, si ar fi trebuit schimbat panoul cu butoane rotative, doar ca intre timp am vandut masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....pai nu mai merge nici pe treapta 1,deci practic nu mai face nimic.

Rezistenta la motoras unde este situata,acel panou pe care e montat mecanismul manual si cele 2 butoane cum se da jos,doar partea de rotire?

Astept raspunsuri...

Adi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Gratie lui vicius_the_one pentru D.Y. .A-m reusit sa rezolv problema ventilatorului (de pe radiator) care nu se mai invartea,a-m inlocuit periile uzate (aveau cam 5-6mm,doua dintre erau uzate pana la lite),periile care le-am gasit erau Schunk 8x8x16mm,a trebuit sa iau 1 mm dintr-o latura. Ramane acum rezolvarea motoraselor V70,V71,V85 (o parte mai dificila ,cred).Cateva poze >>>

Acum ca au trecut 4 ani, cum se comporta carbunii schimbati ? merita operatiunea, mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ca merita , nu a-m cheltuit atunci nici un leu , ventilatorul functioneaza si acum ( mai depinde si cat folosesti clima , eu o folosesc f.putin )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor,cum se da jos electroventilatorul de la clima la un B5.5 TDI 131 CP?Nu mai porneste deloc,nici lovit,s-au dus carbunii de tot.Vreau sa ii schimb carbunii.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!