Jump to content

Clima nu baga rece daca stau pe loc


iully2
 Share

Postare recomandată

De vreo 3 zile masina nu-mi mai da aer rece cand stau pe loc ( de exemplu- la semafor. ). Cand prind viteza ( de la vreo 40 km/h in sus) totul e ok. mentionez ca se aude un scartaiala cand dau drumul la clima. Sa fie compresorul de ac? dar atunci de ce merge cand masina are viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se simte si un oarecare miros urat emanat de freon ? Un prieten a avut la o Fabia cam aceeasi problema, lui ii intrase ceva piatra cu un diametru de aproximativ 2cm(da 2 centimetri :beerchug: ) in radiator sau pe-acolo pe undeva ( nu ma pricep la termeni tehnici ) anyway.. omul si-a schimbat tot ansamblu din cauza ei+si-a pus si o protectie ca sa nu mai aiba probleme de genul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa-ti mearga ventilatorul electric in clipa in care pornesti clima. Probabil ca nu iti functioneaza corect. Scaneaza cu VAG-COM-ul si vezi erorile care sunt in ECU si in HVAC. Verifica si intinderea curelei de la compresor, sa nu cumva sa fie slabita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema iar in cazul meu era ventilatorul defect iar racirea "pe loc" nu mai avea cum sa se faca.

E foarte usor sa faci verificarea vizual, cu clima pornita (daca ai climatronic vezi sa fie pus pe AUTO, deoarece daca o pui pe ECON se va opri ventilatorul) si vezi daca se invarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

o problema care am observat-o de cateva zile la masina mea si am si eu o nelamurire daca ma poate ajuta cineva:

ventilatorul electric de la radiatoare trebuie sa mearga cand merge aerul conditionat sau doar in anumite situatii cand creste temperatura pe condensor sau radiatorul de apa?

la mine nu porneste deloc sau cel putin eu nu l-am 'prins' niciodata pornit.

mentionez ca masina este cu climatronic

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu dar nu mi-a raspuns nimeni pana acum (am mai postata intrebarea in alt topic). Mentionez ca-mi merge a.c.-ul bine, zic eu, dar am mai citit pe-aici cum ca ar trebui sa mearga ventilatorul cum spuneai tu mai sus. Poate ne lamureste cineva si pe noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca postati problema la "probleme climatronic"sigur gaseati raspunsul pt. ca si eu am patit acelasi lucru si l-am remediat.Acolo e descris cam ce trebuie facut si sunt si poze.

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry225147 post #210 si post # 215 unde explic una alta legat de ventilator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar tot nu m-a lamurit nimeni daca trebuie sa mearga continuu ori ba;daca are doua viteze ori ba?

eu am avut un renault si cand pornea aerul mergea non stop si ventilatorul la turatie mica iar cand se incalzea freonul peste un anumit prag pornea la o turatie mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si io problema cu clima tot din cauza electroventilatorului . la service mi au spus k tb sa porneasca cand dau drumu la clima si sa mearga non stop. acum l am reparat si merge non stop

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cataaaa: esti sigur ca merge non-stop cand dai drumul la clima? La mine nu merge non-stop si mecanicul a zis ca e normal. La fel si cei de la GES...sunt in ceata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca treb sa mearga non stop sau nu dar azi eu l-am dat jos pe al meu,l-am desfacut si carbuni nu mai avea deloc. am dat rotorul sa ia colectorul pe strung sa-l fac bobocel si demaine sa ma apuc sa caut carbuni.deocamdata merg fara el ca oricum nu facea mare lucru daca nu mergea :blink:).

el este facut pt unica intrebuintare ca este capsata carcasa nu este prinsa la suruburi. intr-un cuvant , tiganie. dar daca intradevar la clima merge continuu inseamna ca nici o sansa sa tina mai mult de un an sau doi carbunii pe care ii schimb. dupa cum v-am spus aveam la renault doua astfel de ventilatoare care porneau controlat numai cand temp la freon sau la apa depasea un anumit prag;am avut renaultul eu vreo 6 ani si 600.000 km,l-am vandut si nici pana in ziua de azi nici eu si nici noul proprietar nu stie ce-i ala carbune la ventilator. inca o bila neagra pt passat treaba ca in 2 ani se duc ventilatoarele ;asta pe langa burdufe de planetaraa etc

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... o sa ma uit mai atent. tb e ca porneste sigur cand apas butonu de auto de la climatronic. daca merge non stop mai verific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul electric are 2 viteze:

Porneste pe viteza 1 (mica) atunci cand motorul (apa din circuitul de racire) se incalzeste peste normal (95-100 grade) sau cand cuplezi clima.

Porneste pe viteza 2 (mare) atunci cand motorul se incalzeste si mai tare (105-110 grade) sau presiunea din circuitul primar (discharge side) al instalatiei de climatizare creste peste o anumita valoare (implicit si temperatura condensorului creste).

Deci, in cazul intrebarii tale, da, cand cuplezi clima, ventilatorul merge non-stop, cel putin pe prima viteza - mica. Din cand in cand o sa-l vezi ca mai porneste, pentru scurte perioade de timp, si pe viteza a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci alex

asa cred si eu ca ar fi normal sa mearga

dar sper maine ca il termin de reparat si am sa vad cum merge.

treaba e ca nu prea gasesc carbuni;azi am cautat toata dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni,nu mai cautati carbuni "originali" ca nu veti gasi...mergeti cu un carbune uzat la un magazin de electrice si cumparati 4 bucati ~ asemanatoare cu cel original.Se poate sa trebuiasca pilit si taiat in lungime dar lucrul acesta nu necesita efort mare.esentialul e sa aiba firul de cupru aferent gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am schimbat carbunii.

pentru informatii se pota face din carbuni de electromotor de aro:se face dintr-unul doi

si cei de aro sunt 300 mii patru bucati

cand l-am montat a incalzit putin prima data dar acum vad ca si-a dat drumul

si intradevar cand climatronicul functioneaza electroventilatorul merge continuu

nu stiu daca merge si cand masina are viteza pe sosea

atunci e posibil sa se opreasca*adica de la o anumita viteza in sus citita de climatronic

o sa testez si va anunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am si eu o problema cu ventilatorul , al meu nu porneste deloc , am verificat mufa de linga rezervorul ulei servodirectie si nu ajunge tensiune ptr. a alimenta ventilatorul .

L-am supus unui test si am bagat 12v pe mufa spre el si porneste foarte usor ,merge bine , deci nu este problema cu carbunii.

Interesant daca cineva stie unde duc firele in bord , daca este comandat de un releu ceva sau unde sa caut ptr.a vedea de ce nu ajunge tensiune in ventilator .

Sigurantele sunt bune , pe vag-com nu am erori decit 2 (01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) , 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) )care nu cred ca au legatura cu ventilatorul .

multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@ cornelus nu stiu cum e la Passat dar la Golf 4 pe baterie am o cutie cu sigurante

post-7729-1175788322_thumb.jpg

Ai 5 sigurante mari ( shunturi ) si 3 mici . Din cele mari , cea din mijloc este de la ventilatorul de pe radiator .

In cutia cu relee parca releul nr 8 este de la electroventilator .

Daca nu-i dai de cap incearca la un electrician auto .

Succes ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aryes 13

Multumesc !

Am fugit la masina dar nu am acele sigurante de care zici iar la relee ajung miine , deoarece trebuie data jos masca de sub volan .

Problema este ca firele ( cablajul ) pleaca pe sub aripa stinga fata si intra sub bord deci nu cred ca mai are alta siguranta pe cablaj .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am un pdf in engleza dar nu-l pot pune ca are peste 500k . :)

Selectii :

First Speed Engine Coolant Fan - Control Relay - On eightfold (eight position) auxiliary relay panel.

Second Speed Coolant Fan - Control Relay - On eightfold (eight position) auxiliary relay panel.

Coolant Fan Control Module - On left front framerail, near vacuum reservoir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit siguranta , este in bord sub volan , in spatele sigurantelor normale , sub relee ,

sunt doua bucati foarte mari una este de 40 si a doua de 50 . cea galbena de 40 este de la ventilator .

Era arsa , avem un scurt pe instalatie , un fir era strapuns de un surubel bagat aiurea .

multumesc !

post-3116-1175880291_thumb.jpg

post-3116-1175880300_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Sa banuiesc ca si la B5 tot acolo-i?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acolo e si la B5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum naiba se deschide compartimentul ala? Ca am dat jos 3 suruburi din stanga, dar in dreapta volanului nu am gasit nici unul. Si evident nu am reusit sa vad nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut!Am si eu o problema cu electroventilatorul.Nu-mi porneste cand dau climatronicul pe LO(faraECON) si nici cand temperatura apei este de 90grade.Din cate stiu eu,el ar trebui sa plece pe treapta mica cand dau drumul la A.C.Compresorul pleaca,dar fara ventilator,iar in relantiu compresorul merge pret de cateva minute,face o pauza de 1-2 minute dupa care iar pleaca.....merge intermitent!Va puteti da o parere?!Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!