Jump to content

8v vs. 16v


cristivw
 Share

Postare recomandată

salut! ma rodea de mult gandul, si in sfarsit am gasit o super oferta. vreau sa va intreb si pe voi, cam care sunt asemanarile si deosebirile intre motoarele de pe GTI, si anume 8v si 16v. sa luam de exemplu motorul 8v tip PB, si pe cel 16v tip KR.

sincer, ma intereseaza un transplant, dar am gasit un KR fara instalatie electrica si cutie (doar motorul). tipul in cauza mi-a spus ca se potrivesc si cutiile de viteze, si instalatia electrica, si tipul de injectie (adica le pot tine pe ale mele, de PB, injectie Digifant, si pot pune direct motorul.)

acum... este adevarat? pot face aceasta operatie atat de "usor"? scap atat de "ieftin"? chiar as vrea 16v... si asta pare a fi cea mai buna treaba.

de asemenea, mai doresc sa stiu ce alt motor (cu tot cu cod, tip, etc.) din gama VW ar mai merge pus pe golf-ul meu, pastrand cutia, injectoarele, instalatia electrica (maxim 2.000cmc).

Modificat de cristivw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KR are din fabrica injectie mecanica k-jetronic, dar probabil se poate pune si digifant cu unele adaptari. Nu stiu cum se potrivesc injectoarele si senzorii pt ca sunt diferite chiulasa si admisia fata de PB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai poti pune ABA 2.0 8 valve de pe golf 3 si sa pastrezi chiulasa de 1.8 :D, scoti ceva putere avand in vedere ca este crossflow :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant, dar ma gandeam la o varianta care sa nu lucreze sub stress, adica sa functioneze la puterea oferita de producator, stock. vreau sa tina destul de mult in timp motorisca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te asigur eu ca blocul ABA tzine :D, e tanc, gandeste ca are 8 valve si e de 2.0 litri :), tu ii pui numai chiulasa de 1.8 si faci compresie, si vroooom :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bine bine... ideea e ca eu am gasit KR. dar e DOAR motorul.. si intreb... daca... merge... pus pe ce am eu. (cutie, instalatie, etc etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate, dar mai trebuie cateva modificari, tu avand injectie digifant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca modificarile vin doar la sistemul de injectie? ai idee si care ar fi acestea? eu ma gandesc in primul rand la remaparea softului din calculator. apoooi? sincer nu stiu cum este injectia la KR. am auzit ca este K-Jetronic, dar nu stiu cum este aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu stiu cum este injectia la KR. am auzit ca este K-Jetronic, dar nu stiu cum este aceasta.

injectia la KR este foarte simpla, K-Jetronic, a.k.a. CIS ... = injectie mecanica multipunct continua. 4 injectoare ce functioneaza tot timpul cantitatea de benzina este data de un disitribuitor de benzina complet mecanic ce functioneaza cu ajutorul unui taler in functie de cantitatea de aer ce este aspirata de motor. Aditonal mai are un injector de pornire la rece, un regulator de pornire la rece, un regulator de ralanti, senzor de detonatii (din cauza compresiei mari 1:10), etc.

Pe vwvortex.com sunt multi pasionati 16v, si una dintre conversiile imediate ce o fac ei este digifant 1/2 pe 16v : http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1648969

Deci in principiu se poate face foarte frumos, dar o sa ai ceva de munca. Eu as recomanda sa faci rost de o injectie K-Jetronic in mod normal nu ar trebui sa te coste mult avand in vedere ca si motoarele sunt ieftine si sa nu te complici. Digifant-ul e dragutz dar nu ofera nu stiu ce putere in plus.

K-Jetronic-ul are o faima foarte proasta pe la romanasii nostrii mecanici care nu sunt capabili sa citeasca o carte de service Bosch foarte simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pt link! acolo chiar zice ce si cum sa pastrezi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pt link! acolo chiar zice ce si cum sa pastrezi :)

Ceea ce vrei tu e facut deja de fabricant.Pe mk3 s-au pus 16v cu injectie electrica ce e drept motorul e de 2000cm3 SI E UNDEVA LA 160CP deci merge sigur..Dar cred ca-ti va trebuii admisia de pe acel motor pt ca injectoarele electrice sunt mai scurte si alea mecanice sunt foarte lungi deci,, in concluzie alte ghiduri( probabil si alta admisie)

Dar de ce sa faci asta .Eu am scos injectoarele si suflau 1 m pe fiecare,,, NU-TI AJUNGE dupa cum a spus si Ali injectia asta poate sa duca si 200cp :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de MK3 2.0 16v are 150CP

intr-adevar k-jetronicul nu are probleme cu cantitatea de benzina, sunt masini cu k-jetronic si cu 170cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deeeci ca tot veni vorba... mai am o intrebare.

mai sus vroiam sa stiu daca pot tine anexele, schimband motorul PB cu un KR. acum mi s-a facut o oferta mai buna, dar cu un motor 16V de 2.0 (cel de 150cp mi se pare). acum ... e deplasat... pot sa-l pun pe acesta, sau este mai simplu sa indes KR-ul sub capota? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a mai venit o idee. pot pune o chiulasa de 16V (KR) pe motorul actual cu 8V (PB)? ce ar mai trebui sa schimb? stie cineva daca este posibil... practic ar fi o conversie de la SOHC la DOHC... la cielo au facut-o din fabrica... la vw de ce nu ar merge? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu pina la urma vrei sa-l faci si diesel???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, vreau sa-l fac 16v... in prezent este 8v... si caut cea mai la indemana solutie. simplu ar fi sa fac transplant de motor... dar ma incurca dragii agenti de la RAR...

Modificat de cristivw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa pui chiulasa de 16 valve, dar trebuie sa ai si pistoanele de la KR pt ca au niste canale ca sa nu loveasca in valve, si mai catziva senzori iti vor trebui, knock senzor de exemplu care detecteaza detonatiile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, vreau sa-l fac 16v... in prezent este 8v... si caut cea mai la indemana solutie. simplu ar fi sa fac transplant de motor... dar ma incurca dragii agenti de la RAR...

si eu am decis sa nu ma mai trag pe c...r pentru 2-3 sute de euro sa ai un motorash asa cool... eu zic ca merita ;)

da-i in ... de RaR tii motorul vechi si faci transplant din 2 in 2 ani. daca te prind spui ca tocmai ai schimbat motorul.

eu fac acelasi lucru. nu te incurca. eu am luat motor KR ;)

cred ca stiu un PL la 250 EUR daca vrei complet cu injectie dar fara calc.

s-a mai discutat, NU are rost sa faci conversia... pistoane diferite, compresie diferita, gauri de ulei intre bloc si chiulasa diferite.... un motor 16v il gasesti la 300, dc. cauti bine si la 200.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok m-ai convins. sincer, imi parea rau dupa acest motor... avand necazul cu el dupa ce am cumparat masina (cred ca am mai postat pe undeva... si am schimbat mai tot ce tine de "motor" in afara de bloc)... cam asta era treaba, ca-i "nou" ;)

dar... 16v tot 16v ramane.. si sper sa dau de ceva bun. treaba cealalta este daca pot pastra instalatiile de pe 8v. gen electrica, injectie etc. am inteles ca ar fi posibil, m-am uitat si pe vwvortex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca reusesti sa faci conversia de la kr de la cis pe digifant 1 esti geniu !!!

poti sa-i bagi turbo cand vrei tu !!

si ma refer la turboul de pe gtd-uri :), o sa ai cuplu foarte mare la turatii mici, si inchipuie-ti un 16 valve turbo :)

nu e greu de facut conversia, ce-ti trebuie sunt injectoarele, calculatorul, cutia cu filtru de aer ceva senzori si cateva maruntzisuri.

de facut este posibil, vezi le www.vwfixx.com la mk2/jetta2 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu am deja digifantul si tot ce ai mentionat tu mai sus :) am motor PB acum, remember? :) si.. totusi m-am interesat, si cica e mai usor de facut din motorul de 8v cel de 16v. schimb pistoanele si chiulasa, restul am auzit ca sunt identice (ca bloc, biele, etc.)... cel putin asa am auzit. parerile sunt impartite. dar ma roade totusi... vreau 16v! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da blocul motor este identic de la modelele de 1.8l, mi se pare ca doar unul singur difera dupa cum am vazut pe doppel-wobber.

deci trebuie doar chiulasa de 16 valve, pistoanele, axele cu came, si knock senzor.

dar daca stau sa ma gandesc, o chiulasa de 16 valve costa cam cat tot motorul, plus setul motor...hmmm..prea multi bani.

mai bine bagi tot motorul si ii schimbi injectia in digifant, mai faci si chip tuning si te-ai scos pe la 160 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KR nu are knock sensor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeam pe un forum si zicea ca are, motorul avand turatii mult mai mari ca un 1.8 normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KR nu are knock sensor.

KR SIGUR are knock sensor, are compresia 1:10 si ar fi cam nasol fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!