Jump to content

Intinerire ulei


ender
 Share

Postare recomandată

Posibil, desi poate ca la temperaturi diferite uleiul are volume diferite si atunci variatia nivelului nu e chiar ilogica...

Da, un fluid cald va ocupa mai mult volum decat unul rece deci va parea ca e "mai mult" dar cu motorul cald (de curand oprit) vom citi eronat pentru ca o buna parte din ulei este inca in motor si nu e scurs in baia de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la schimbul de ulei intre revizii: Desi revizia imi spune sa fac schimbul la 15.000 km, cartea recomanda ca in cazul in care traficul este exclusiv urban, sa se faca schimbul de ulei mai repede, insa nu defineste acest " mai repede ". Asa ca eu personal il schimb la 7500 km. Ma duc la dealer numai pt. schimb ulei. Imi trece in carticica ca am facut schimbul la "tz" km, iar la revizie depinde numai de mine daca vreau sa mai schimb ulei sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la schimbul de ulei intre revizii: Desi revizia imi spune sa fac schimbul la 15.000 km, cartea recomanda ca in cazul in care traficul este exclusiv urban, sa se faca schimbul de ulei mai repede, insa nu defineste acest " mai repede ". Asa ca eu personal il schimb la 7500 km. Ma duc la dealer numai pt. schimb ulei. Imi trece in carticica ca am facut schimbul la "tz" km, iar la revizie depinde numai de mine daca vreau sa mai schimb ulei sau nu.

<{POST_SNAPBACK}>

De acord , bine gandit , parcursul intre doua schimburi trebuie analizat functie de regimul de functionare , este de inteles cu atat mai mult cu cat conteza numarul de ore de functionare , mai putin kilometrii parcursi , in plus asa cum sustin mereu , cel mai sanatos regim este acela de mers constant nu cel cu variatii mari ale sarcinii si turatiei ( vezi regimul urban) . Dupa parerea subsemnatului schimbul la 10.000 km e sanatate curata !

Respecte,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca daca se spune sa schimbi uleiul la 15000, atunci in conditii normale el tine de fapt 20000, dar se schimba pentru siguranta.

Perioada se reduce la 10000 (7500) daca se merge preponderent (>70%) in conditii extreme, adica:

1. cu remorca (sau rulota)

2. drumuri scurte cu temperaturi negative

3. ambuteiaje (mers mult la ralanti)

4. condus sportiv (fiecare treapta vede 4000 de ture tot timpul)

si poate mai sunt cateva, dar important este ca masina sa fie constant in aceste regimuri.

Drumurile lungi, orasele fara ambutaiaje mari nu se iau in calcul.

Concret, eu cred ca majoritatea nu depasesc 20-30% in regim sever, deci nu se justifica sa schimbi inainte de 15000.

Dar cum mecanici nu au incredere in socotelile noastre, si sa nu-si riste reputatia, ne pun sa schimbam la 15000.

Si sa nu credeti ca o marca de renume spune 15000 fara acoperire si garantie. Adica aici au calculat ei nivelul economic, sa nu te coste nici motorul nici schimbul prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu intotdeauna am mers la 10000 km /schimb ulei/filtre (aer, polen, motorina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!