Jump to content

Intinerire ulei


ender
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare care ma apasa de ceva timp:

Eu am cu Octavia cam 25000Km, ultimul schimb ulei a fost in oct. anul trecut la 15.000Km. De atunci am mers appr. juma' in oras si juma' afara.

Este o ideie buna sa dau afara un litru de ulei si sa pun la loc un litru nou din acelas tip? Mai am cam 5000Km pina la urmatorul schimb. Uleiul este Castrol TXT Softec 5w40 (vw505.00)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu rezolvi nimic prin aceasta metoda... mai bine schimba-l la 10k km cu filtru cu tot. Cu 1-1.5 milioane te scoti elegant si pentru tine si pentru masina. Avand in vedere ca faci multe drumuri scurte si motorul nu apuca sa se incalzeasca uleiul se va impurifica cu apa provenita din condens. Deci timpul de utilizare se reduce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

completezi numai in cazul in care nivelul de ulei a scazut sub limita inferioara de pe joja, in alte circumstante nu are nici un rost pt ca arunci banii pe geam aiurea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

to energizer:

Cred ca nu ai citit bine mesajul anterior.

Nu doresc sa completez cu ulei (nu a consumat mai mult de 100ml), vreau sa inlocuiesc o parte a acestuia (appr. 25%) deoarece in ultimii 10.000km motorul a avut cel putin doua porniri pe zi si drumuri scurte de maxim 20Km (in total aproape 5.000Km in oras)

Urmatoarea revizie in conformitate cu cartea de service este dupa inca 5.000Km, adica la 30.000Km.

Are rost operatia sau mai bine astept revizia de 30.000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa astepti revizia, pentru ca uleiurile actuale sunt gandite pentru multe tipuri de utilizare a masinii, si cred eu in primul rand pentru oras. Eu nu mi-as face griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer acu chiar nu are rost sa-ti faci griji;

in legatura cu postu de mai sus doream sa spun ca intre schimburi doar faci complectari nu inlocuiri partiale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sa inteleg ca nu se recomanda completarea cu ulei decat daca nivelul a scazut sub limita inferioara ??

(scuzati ignoranta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cred ca se cam lungeste discutia aiurea!!!!!

1. Intre schimburi de ulei doar se completeaza ulei (daca e necesar; sub niveleul min. de pe joja)- asa cum sa mentionat si mai sus.

2. Uleiurile pe care le folosim sunt special concepute pt. un anumit nr. de Km si nu cred ca mai conteaza daca facem acesti km. in oras sau la drum lung.

Concluzie:

folositi uleiri de calitate (recomandate de fabricant) filtre asemenea si respectati reviziile. Intre revizii se verifica niveleul uleiului.

P.S. Nu pre am inteles exemplu cu pastilele :scratch:

Pe uleiuri scrie ca sunt fabricate in UE ( si pe cele de la noi si pe ale lor) asa ca nu prea vad diferenta...... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta o observi din eticheta. Te uiti in ce limbi e scris pe eticheta si iti dai seama pt ce piata a fost destinat.

Cum la noi e obligatoriu sa existe traducerea in romana, uleiurile importate au traducerea lipita peste eticheta originala. Ar trebui sa ie ok. Cele destinate pt piata de est au traduceri in RO, BG, H, RU, etc pe eticheta originala a produsului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul se schimba, conform cartii tehnice si mai ales functie de producator, dar nu mai tarziu decat recomanda acesta.

Intre schimburi, se completeaza pana la semnul de pe joja, care ea de aia exista, sa arate nivelul uleiului, obligatoriu cu acelesi tip (marca) de ulei.

In rest e tacere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Revin cu o intrebare poate stupida: cand e bine (si corect) sa verifici nivelul uleiului: cand motorul e rece (de exemplu dimineata, cand inca n-ai pornit masina) sau cand motorul e cald (si lasat in prealabil cateva minute sa se "aseze" uleiul) ?

Cei de la VW spun pe site ca atunci cand motorul e nou, e bine sa verifici nivelul uleiului de fiecare data cand opresti sa alimentezi cu motorina, prin urmare verificarile acestea se fac cu motorul cald, ca doar nu stai la benzinarie 5 ore pana se raceste motorul...

Dilema mea a pornit de fapt de dimineata, cand am verificat din nou uleiul (ieri am mai adaugat ceva ulei, aproape 500 ml, dupa ce in prealabil observasem - cu motorul rece - ca nivelul era aproape de limita minima pe joja). Din pacate se pare ca am pus prea mult, nivelul uleului depaseste marcajul de pe joja cand motorul e rece, insa cu motorul cald nivelul e ok. Am fost si la un service VW de dimineata si individul mi-a zis ca totul e ok, dupa ce a verificat si el nivelul si s-a uitat si la teava de esapament sa vada daca iese fum negru.

Tot nu mi-e clar insa: cand motorul e rece, nivelul uleiului depaseste mult limita de pe joja, ceea ce e ingrijorator zic eu...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai corect este sa-l verifici inainte de pornire, adica cu motorul rece. Atunci tot uleiul este in baia de ulei. Cand motorul este cald, uleiul inca nu s-a scurs din rampa culbutorilor in baia de ulei. Mare atentie si la pozitia masinii. Trebuie sa fie perfect plana, altfel citesti aiurea.Indicator de nivel la bord nu este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, exista un indicator (MOTOROELDRUCK/MOTOROELSTAND) care nu indica nimic anormal, insa oricum nivelul era destul de scazut, asa ca m-am gandit sa completez, asa cum spune si manualul. Se pare insa ca am pus putin mai mult decat trebuia, desi individul de la service mi-a zis ca e ok si ca e bine sa verific uleiul cu motorul cald (ceea ce mi se pare si mie putin anormal).

M-am uitat si acum, la 4 ore de cand am oprit masina in parcare, motorul e inca putin cald, iar nivelul uleiului depaseste cu putin zona hasurata de pe joja, ceea ce e in regula, insa de dimineata, cu motorul complet rece, nivelul uleiului era ceva mai mare decat acum. Ma gandesc ca patru ore sunt suficiente pt ca uleiul sa se scurga tot in baie. Si totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului se verifica numai cu motorul rece. Cel putin asa este la mine, dar nu vad nici un motiv sa nu fie la fel si la tine. Tot la mine, joja are doua zone una hasurata in mijloc (cum ai spus si tu) si una nehasurata (care o cuprinde pe cea hasurata).

Daca nivelul este sub zona nehasurata inferioara, TREBUIE sa completezi pana ajunge in zona hasurata.

Cand nivelul uleiului este in zona nehasurata inferioara este recomandabil sa completezi cu ulei pana aduci nivelul in zona hasurata.

Daca nivelul este in zona hasurata nu e nevoie sa completezi

Daca nivelul este in zona nehasurata superioara NU TREBUIE sa completezi

Daca nivelul trece de zona nehasurata superioara TREBUIE sa mai scoti ulei a.i. sa aduci nivelul in zona hasurata. Daca nivelul uleiului este prea mare cica se poate defecta catalizatorul.

Sper sa fi inteles mai mult decat am inteles eu recitind acest post. :26:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului se verifica numai cu motorul rece. Cel putin asa este la mine, dar nu vad nici un motiv sa nu fie la fel si la tine. Tot la mine, joja are doua zone una hasurata in mijloc (cum ai spus si tu) si una nehasurata (care o cuprinde pe cea hasurata).

Daca nivelul este sub zona nehasurata inferioara, TREBUIE sa completezi pana ajunge in zona hasurata.

Cand nivelul uleiului este in zona nehasurata inferioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi, te rog, codul motorului tau precum si anul fabricatiei masinii. Am sa ma uit in documentatie si am sa-ti raspund imediat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eng.code / Trans. code: AVB GFL

Anul fabricatiei: 2003

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze, se pare ca m-am inselat. Ai mai jos procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, interesant, multumesc mult pentru lamurire...

Si daca nu indraznesc prea mult, imi poti spune cum pot intra in posesia documentatiei in engleza pentru masina mea?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci sa ne ajute si pe noi individul de la service din GERMANIA...poate intelegem de ce e mai bine cu mototrul cald decat cu el rece??

care e diferenta????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerca sa-mi explice ceva legat de proprietatile uleiului la temperatura de lucru a motorului, insa vorbea foarte repede si n-am inteles prea multe... :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nivelul CORECT al uleiului se masoara numai cu motorul rece, de preferat dimineata inainte de al porni. Pentru a ma convinge de acest lucru am asteptat sa fac primul schimb de ulei la masina mea, ocazie cu care am constatat urmatoarele: in conditiile in care inainte de a pune noul ulei s-a scurs tot uleiul vechi (intre timp s-au inlocuit si bucsele de bara stabilizatoare) si a fost schimbat si filtrul,iar mecanicul a pus in motor 4,4 L ulei, pe joja masurand cu motorul rece, uleiul este peste nivelul maxim (zona c) cu cca. 2 mm. Nu inteleg de ce, atata timp cat in cartea masinii scrie ca 4,5 L este cantitatea de ulei care trebuie pusa in tipul meu de motor:shock: Masurat uleiul cu motorul cald, nivelul este cu peste un cm deasupra nivelului maxim, deci va dati seama cat de relevanta este masurarea nivelului de ulei cu motorul cald. :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate ca nivelul uleiului masurat cu motorul cald sa fie mai mare decit nivelul uleiului varificat cu motorul rece... Doar daca faci masuratoarea cu motorul pornit, si-ti barboteaza ulei 1m peste nivelul maxim de pe joja :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil, desi poate ca la temperaturi diferite uleiul are volume diferite si atunci variatia nivelului nu e chiar ilogica...

Acum o intrebare oarecum diferita: masina are aproape 11 mii de km la bord si trebuie sa fac un drum Germania-Romania, ceea ce inseamna cel putin 4000 km...Ma gandesc sa-i schimb uleiul in Romania, cand probabil voi avea putin peste 13 000 de km. Masina e in garantie, asa ca intrebarea e daca e posibil sa fac schimbul (si chiar revizia) inainte de 15000 de km (cand ar trebui sa ma duc la prima revizie - desi aici am alta nelamurire: masina are LongLife Service, prin urmare e obligatorie revizia de 15000 sau nu are nici o legatura?).

:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul CORECT al uleiului se masoara numai cu motorul rece, de preferat dimineata inainte de al porni. Pentru a ma convinge de acest lucru am asteptat sa fac primul schimb de ulei la masina mea, ocazie cu care am constatat urmatoarele: in conditiile in care inainte de a pune noul ulei s-a scurs tot uleiul vechi (intre timp s-au inlocuit si bucsele de bara stabilizatoare) si a fost schimbat si filtrul,iar mecanicul a pus in motor 4,4 L ulei, pe joja masurand cu motorul rece, uleiul este peste nivelul maxim (zona c) cu cca. 2 mm. Nu inteleg de ce, atata timp cat in cartea masinii scrie ca 4,5 L este cantitatea de ulei care trebuie pusa in tipul meu de motor:shock: Masurat uleiul cu motorul cald, nivelul este cu peste un cm deasupra nivelului maxim, deci va dati seama cat de relevanta este masurarea nivelului de ulei cu motorul cald. :-(

Din cele relatate de tine nu prea inteleg ce te-a determinat pe tine sa consideri procedura oficiala de verificare a nivelului uleiului ca fiind incorecta :). Pentru mine, recomandarile producatorului sunt mai importante si mai credibile decat "impresile" mele sau ale nu stiu carui mecanic de dacia. Asta, bine-inteles, daca producatorul prezinta oarecare credibilitate, adica nu-i Dacia :) Daca VW spune ca la masinile lor nivelul trebuie verificat cu motorul cald, asa am sa fac, sau daca Renault spune ca trebuie verificat cu motorul rece tot asa trebuie facut... Ei stiu cel mai bine. O procedura este CORECTA daca o apreciaza ca atare producatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!