Jump to content

Audi A4 sau Passat ?


andrein
 Share

Postare recomandată

Cu toate ca alegerea corecta e deja CLARA, sa imi spun si eu parerea.

Treaba sta in felul urmator. Atat VW cat si Audi fac parte din aceeasi compania mare (VAG). Dupa logica elementara a concurentei, si alte multe logici, nu ar fi profitabil ca, doua subdivizii a unei aceleiasi firme (in cazul de fata VAG) sa produca doua masini identice care sa concureze pentru acelasi segment de piata (ne referim la Passat vs A4). Deci CLAR una dintre acestea trebuie sa fie mai buna (superioara - ATENTIE: NU "mai superioara") dpdv calitativ. Si se stie foarte bine care dintre acestea se claseaza pe primul loc (A4), si care ocupa locul al doilea (Passat) in aceasta comparatie improprie. Si asta nu o spun eu, sau o comunitate de pe un forum, sau nenea Gica de la coltu' blocului, ci o spune chiar compania care le produce. Acest lucru se reflecta direct si din pretul de achizitie, care bineinteles se reflecta ulterior in calitatea materialelor folosite, in asamblare, imagine, etc.

Cei care se pronunta PRO Passat, ori se incadreaza in criteriile din postul colegului de mai sus, sau pur si simplu nu au nicio treaba cu forum/carte/etc si dau banu' pe Passat ca au auzit ei ca "e bune si full". Mai exista si cei care prefera un an mai nou si km mai putini (asta ipotetic, ca la SH km reprezinta doar niste alte cifre de pe bord).

Bineinteles decizia se ia si in functie de bugetul fiecaruia, ca daca ne-am permite toti doar masini scumpe, Dacia (e doar un exemplu, nu sariti) ce-ar mai face? Poblema la achizitie se pune in felul urmator, asta dupa ce ti-ai ales masina cu sufletul:

1. Ai banii necesari pentru cumpararea unui A4(masina in general), modelul care ti-l doresti (B5/B6/B8) in stare tehnica buna?

2. Ai banii necesari intretinerii corespunzatoare pe perioada de utilizare a autovehiculului? Iti permiti consumul acestuia?

3. Iti poti face "treaba" cu masina, ca pana la urma asta e scopul pentru care ne cumparam o masina, asta pe langa faptul ca "ne place" din orice punct de vedere.

Ar mai fi ceva de discutat, strict legat de A4 vs Passat. Poate unii prefera designul Passatului sau prefera un spatiu mai mare in spate, si pot renunta la aerul mai sportiv al unui A4, sau la "premium" (legat de interior). Si ca sa fac o marturisire, daca A4 B6 nu ar fi existat, cred ca si eu aveam Passat (poate B5.5, poate B6, nu pot sa stiu), deoarece A4 B7 pur si simplu MIE nu imi place ca design exterior (chiar daca se poate sa ma contrazic in cele spuse mai sus, oricum nu toti avem aceleasi gusturi), in ciuda avantajelor sale fata de Passat B6.

Cam atat, daca am uitat ceva mai adaug pe parcurs. Succes in luarea unei decizii. Din puctul meu de vedere lucrurile sunt clare :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde si pana unde? ;)

Am mers cu amandoua si mi se pare mult mai legat Passatul. Eu l-am simtit mai degraba comparabil cu A6 decat cu A4. Este doar o parere, nu o certitudine, deci luat-io ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg cum se poate pune Passat-ul langa A6. Mi se pare ca si cum as compara un Golf cu un Clio, sunt diferite din orice punct de vedere. Alt nivel de calitate, alta clasa, alt target, alt orice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

AUDI clar...pe langa faptul ca mi-a placut AUDI intodeauna si asta pentru designul lor inconfundabil...sincer altceva nu stiam decat ca e un passat in haine de audi...hm...datimi voie sa va spun ca pana ieri parerea mea sa schimbat profund....detin golf4 si pe viitor aveam si am in plan sa imi iau un passat 2003-2004 sau un audi a4 macar 2002...si tot ma gandeam pentru ce totusi audi a4 cand e passat curat...ieri ma plimbat un prieten cu un a4 TDI din 2002,masina cu 215000km in bord si vreau sa spun ca mi-a iesit din cap total passatul...materialele din interior sunt incomparabile asa cum a spus cineva mai sus...si da e altceva...pe cand passatu are materialele pe usi cum le am eu la golf:D...deci AUDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Fost posesor de passat (model2007) si mers cu A4,pot spune ca (cu parere de rau),A4 este superior la detalii interioare ,bine recunosc ca

passatul pe care l-am avut nu avea un inerior premium(full option,piele)pe cand A4 cu care am mers ,era mai bine echipat de unde

si diferenta la pret :icon_thumright:

Modificat de adryan69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu m-am dat cu un a4 din 2006, si fata de ce am eu nu se compara! Cand plec de pe loc cu VW parca se rupe bordu, pe cand la Audi pleaca foarte silentios...e o alta masina...!RUSINE VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Versusul trebuie facut intre doua masini cu aceleasi dotari, motorizari similare, acelasi nr. de km si acelasi an de fabricatie! Am citit parerile unor colegi care apreciau una sau alta dintre masini, fara sa tina cont ca nu se respecta aceste conditii.

Un versus corect ar fi intre doua masini absolut noi. Aici eu as alege Passatul intrucat la aceleasi dotari pretul este sensibil mai mic. De ce sa dau cateva mii de euro in plus doar pentru o calitate putin mai buna a plasticelor si sigla, mai branduita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 B7 -> calitate superioara mai ales la interior (se cunoaste ca au departament de haptica).

In schimb: design-ul de interior la A4 B7 este f. similar cu cel al modelului precedent A4 B6 (2002-2005) si arata "invechit". Cand vad consola centrala inferioara (aia din jurul schimbatorului) mi se pare ca vad un Golf 4. Repet, vorbesc strict dpdv design, NU calitate.

Pe de alta parte, Passat B6 are un design interior mai modern, mai "la zi". Drept dovada, chiar noul Passat 2011 a mostenit in mare parte interiorul de B6.

Si o chestie "surprinzatoare": foarte putine A4 B7 au geamuri electrice pe spate. Cred ca o masina din 30. O spun dupa vreo 10 luni de cautari asidue pe mobile.ro. Nu am inteles nici pana in ziua de azi de ce nu au fost puse in dotare standard, asa cum e clima duala.

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt necesare

eu nu am pe B6 si in 3 ani nu cred ca au fost deschise de 2 ori

geamrile pe spate la B6 si B7 nu coboara complet si sunt incomode ca nu poti sa te reazemi cu cotul afara :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-s toate electrice cel mai important e ca le poti bloca din fata (bun pt. puradei) si ca le poti manevra tu pe toate (daca au fost uitate de ex. pe deschis). Iar vara se aeriseste ceva mai repede cand deschizi din cheie toate 4 geamurile (am masina neagra, ba mai nou 2 masini negre, si am suferit enorm din cauza asta).

Nu sunt necesare, dar e ciudat sa nu fie montate standard pe o masina premium de clasa medie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geamurile electrice pe spate eu le vad mai mult ca un optional..si pana la urma probabil si restul lumii, din moment ce nu si-au comandat cu optiunea asta din fabrica, care cat poate sa coste?cateva sute de euro maxim. Mai important e ca are climatronic din standard (sau cel putin foarte multe au) si asta iti raceste masina cu mult mai repede decat un geam deschis.

Cat despre schimbator si comparatia cu Golf 4, e cale lunga..nu vorbesc de materiale sau calitate, ci despre pozitie si senzatie. E in cu totul alta pozitie si sta altfel in mana, automat alt confort si alta senzatie.

Bordul nu cred ca e invechit, poate parea asta in comparatie cu B8-ul de exemplu, dar eficienta si usurinta in utilizare sunt totusi o calitate buna pe care o are, si pe care si-a mentinut-o de-a lungul timpului. Mie unul dintre lucrurile cele mai interesante si reusite la interior mi se pare exact consola centrala, de la cotiera si pana in partea de sus a bordului, mai exact pana in aerisiri. Plus ca daca ai player 2-din sau navigatie, deja e ideal.

Bordul Passatului a fost inca de la inceput cam indraznet, a fost ceva nou si incercat strict pe modelul asta, pe cand bordul de la audi a avut si are o anumita consecventa. Mereu a evoluat si progresat de la anteriorul, insa pe passat practic au pus un bord nou. Lucrul asta nu inseamna evident ca unul e mai bun si unul mai rau, inseamna doar ca au avut curajul sa experimenteze, si sa nu mearga pe o reteta sigura pe care o aveau de la audi si care a functionat foarte bine. Cat de reusit e depinde de fiecare, e vorba de gusturi. Practic, mie bordul de la audi mi se pare mult mai util si eficient decat ce e pe bordul passatului. Vorbesc de practica, si de comenzi. Restul e la latitudinea fiecaruia.

Plus ca, vorbind si de calitate, bordul unui A3 de exemplu, bord aproape la fel cu A4, rulat 150k km nu are nici un greiere. Bordul unui Passat rulat 30k are vreo 2 greieri in bord, langa cdplayer pe undeva. Cat despre subiectul topicului..raspunsul e logic, fiecare cat il duce buzunarul, ai bani de passat ia passat, ai de a4, ia a4. Sigur va fi mai bun.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!