Jump to content

sfat


d@n
 Share

Postare recomandată

Skoda Oktavia RS 20V Turbo, 2001, cca 100KKm, merita 9500???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat la 10500 pe amea cu 90.000km. bine, stare impecabila(cel putin asa zic eu) :angry:

daca o vedeam pe a ta, RS-ul, si facea domnu' revizia in fata mea si spunea nenea de la service ca e ok, o luam sigur!

doar o parere!

poate spui mai multe despre masina.

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, da. INSA sunt multe aspecte de verificat: originea masinii, reviziile, control rampa + investigatie VAG, nr real al km, etc

P.S. E neagra si are numere de Hunedoara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sansele sa merite cresc. Anuntul este de la un autohaus sau particular? Cine merge s-o aduca, tu sau altcineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina despre care vorbeam la postul #3 este inca de vanzare pe autovit.ro, la un pret comparabil.

Poate vrei sa faci o comparatie tu insuti intre nr km, chelt legate de aducere in tara / taxe / inmatriculare a celei din Germania si radierea / inscrierea celei din RO. N-ar strica sa vezi daca merita efortul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, sincer, va sfatuiesc sa dati o fuga si pe la Weltauto, sa va interesati de un astfel de model SH. Mai mult decat atat, exista inca in oferta Skoda modelul Octavia Tour cu motorizarea 1.8 T 150cp, cu acelasi motor ca pe RS, dar cu 30cp mai putin (diferenta surmontabila lejer cu ajutorul unei resoftari) la un pret foarte bun: 12.416 E CIP/15.069 E DDP. Problema e ca RS inspira de obicei mers sportiv, asa ca nu aveti de unde sa stiti cum a rulat proprietarul anterior cu ea sau ce probleme va avea masina in timp. Iar cu o masina noua, fie vorba intre noi, nu ai dureri de cap, cel putin pe perioada garantiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Weltauto au cele mai mari preturi de pe piata. Intradevar inspira siguranta pentru ca sunt in aceeasi curte cu Porsche, dar cand te uiti la preturi.... toate masinile alea de la Welt au fost conduse si rasconduse de oricine dorea de la Porsche si de la service pana sa fie puse acolo in vanzare.

Cine si-a luat masina de 180 cp a dorit clar ceva viteza si sa nu crezi ca a menajat cumva masina. Oricum daca este la primul proprietar in Germania, a cam depasit durata medie de posesie a unei masini noi. De obicei dupa 3 maxim 4 ani o vinde pt una mai noua.

Dupa cum spunea si Bogdan, chiar daca Octavia Tour este mai scumpa cu cca 4000, gandeste-te ca macar in garantie nu ai nici un cost suplimentar.

Dupa cum spunea si Doru, ar trebui facuta o super testare pt a vedea starea reala a masinii.

Ai grija ca sunt destui bani pt un SH de 5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...] exista inca in oferta Skoda modelul Octavia Tour cu motorizarea 1.8 T 150cp, cu acelasi motor ca pe RS, dar cu 30cp mai putin (diferenta surmontabila lejer cu ajutorul unei resoftari) la un pret foarte bun: 12.416 E CIP/15.069 E DDP. [...]

Bogdan, sunt cateva inadvertente in ceea ce ai spus - chiar daca motorul la baza este acelasi, sunt diverse componente care fac ca diferenta intre 1.8T AGU de pe Tour si 1.8T AUQ sa fie mare:

- injectoarele

- tipul turbinei

- programarea ECU

In plus, sistemul de franare la RS este altfel calibrat din fabrica (discuri fata 312 in loc de 286mm), la fel si aerodinamica. Asadar, nu sunt doar 30 CP diferenta...chiar si prin resoftare desi ajungi la 193CP la AGU, tinuta de drum nu poate egala pe cea a RS-ului, care are suspensia gandita sportiv.

In privinta unei masini noi, iti dau dreptate. Insa in cazul de fata, RS-ul 1 nu se mai produce iar unul la SH este o optiune interesanta la banii aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He he ..am vazut eu odata o Octavia 1 cu motor AGU - tractiune fata dusa la 180 Cp ...era asa de reusit tuningul incat omul si -a schimbat anvelopele dupa 2000 km de tuning . Cand pleca de pe loc ziceai ca ara tractorul...nu te chinui ca distrugi masina . Mai bine ia un RS la mana a doua ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, turbina e mai mica, injectoarele nu sunt de aceeasi capacitate, insa cu resoftarea se rezolva usor, iar blocul, chiulasa, alezaj&cursa sunt aceleasi. Franele sunt cu discuri pe fata si pe spate si sunt setate in armonie cu puterea masinii. RS-ul de pe vechea Octavia, ca si cel actual de altfel, sufera de aceiasi buba: cuplul prea mare pe rotile din fata corelat cu lipsa unui diferential LSD. Insa eu vorbeam mai mult din prespectiva masina nou-masina SH, avand in vedere ca intre modele nu exista o diferenta atat de enorma incat sa desconsideri total Tour Sport. Mai ales ca, asa cum am spus, nu are de unde sa stie cum s-a rulat cu acel RS second-hand.

Cine doreste tuning, poate la fel de bine sa apeleze la piese aftermarket, gen MTM, mai indicate pentru un plus de performanta decat cele standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...]RS-ul de pe vechea Octavia, ca si cel actual de altfel, sufera de aceiasi buba: cuplul prea mare pe rotile din fata corelat cu lipsa unui diferential LSD. [...]

Cine doreste tuning, poate la fel de bine sa apeleze la piese aftermarket, gen MTM, mai indicate pentru un plus de performanta decat cele standard.

:D Raspunsuri punctuale:

- si Octi 1 RS si Octi 2 RS au tren rulare studiat pt performantele dinamice cu care au fost inzestrate. Dispun de ABS+EDS(=EDL)+MSR+ASR+MBA+ESP (Octi 2 RS chiar de HBV+DSR parca) si personal, pe modelele testate, nu am pierdut aderenta din cauza cuplului (245Nm la Octi 1 si 280Nm la Octi 2). Nici la masina mea dinainte (Octi 1 AGU tunata la ~200CP si ~270Nm, sistem franare stock, anvelope 205 fata, 225 spate) nu pierdeam aderenta la plecarile in forta. Ce vreau sa spun: nu consider necesar un LSD daca dispun de EDS+MSR

- de acord cu tine, aftermarket poti tuna orice, insa cu ce costuri? Mai mari cu siguranta decat suma data initial pe un RS1 luat SH. Si chiar daca e SH, poti face verificari pt a vedea starea de uzura a masinii...nu aprioric o masina SH e neaparat la pamant. :D

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici unul dintre aceste sisteme nu poate suplini lipsa unui LSD, care poate distribui cuplul echilibrat pe fiecare roata. O2 RS beneficiaza de HBA (nu exista HBV), care nu este decat un boost hidraulic al franelor, si de DSR, care, la fel, nu este decat un sistem de actionare a directiei in caz de derapaj. Restul sistemelor actioneaza asupra distribuirii cat mai eficente a fortelor de franare, iar ASR reduce 'ratia' de combustibil in momentul in care se detecteaza o pierdere de aderenta la plecare.

Am condus atat RS1, cat si RS2, si mie, cel putin, mi-a rupt aderenta detul de des la mers sportiv si virajat. Bineinteles, in linie dreapta, celelalte functii isi vad bine de treaba, insa lipsa unui LSD se simte cand vine vorba de distributia cuplului. Spun asta pentru ca mai conduc zilnic si o masina cu LSD, in afara de O2, si se observa imediat diferenta.

In plus de asta, nu sunt putine testele care au observat acelasi lucru: cuplu prea mare oferit pe puntea fata.

De acord, nivelul de sportivitate de la care porneste RS este mai mare decat O1 Tour cu AGU, insa pentru un tuning eficient tot este necesara inlocuirea unor componente importante cu unele specializate. Motorul vine din fabrica cost-efficient, adica cu sisteme ce nu permit limita reala foarte mare, deci pana la urma tot la specialisti trebuie sa apelam si tot o gramada de bani trebuie sa investim, daca vrem sa facem ceva ca lumea.

Argumentul meu forte era masina noua cu toate avantajele ei vs. masina SH cu toate dezavantajele ei. Nu canitatea efectiva de uzura suferita e cea mai importanta, in speta numarul de km, ci felul in care s-a facut remarcata aceasta uzura. In functie de cum a fost utilizata masina, se va vedea ulterior in suma investita pentru reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...] Argumentul meu forte era masina noua cu toate avantajele ei vs. masina SH cu toate dezavantajele ei. Nu canitatea efectiva de uzura suferita e cea mai importanta, in speta numarul de km, ci felul in care s-a facut remarcata aceasta uzura. In functie de cum a fost utilizata masina, se va vedea ulterior in suma investita pentru reparatii.

Apreciez nivelul discutiei noastre... si voi incerca sa sintetizez astfel incat sa nu deviem prea tare de la topicul de fata: masina noua are si dezavantajul pretului mare al investitiei pt dotari mai sarace, iar SH are avantajul unor dotari superioare la un pret injumatatit (ma refer strict la comparatia Tour Sport AGU vs RS AUQ second). Iar CompuTest poate oferi raspunsurile mult cautate in privinta gradului de uzura la SH.

Si inca un aspect: cand pleci de la AGU, nu poti depasi 200CP fara modificari majore, la AUQ ai drum liber spre 240CP pt ca baza de plecare iti ofera mai mult. In fapt, aceeasi bani, dar rezutatele la RS sunt mai bune procentual vorbind... Numai bine!

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni,

RS este masina pentru dame nebune. O masina sport nu trebuie sa aiba ESP LSD etc. Daca vrei sa simti senzatia, nu vrei ESP sau alte aberatii. In plus, daca esti suficient de nebun nu te salveaza ESP LSD etc. Sunt convins ca se vor gasi multi care vor povesti cum au fost salvati de sistemele astea. In realitate numarul celor care au fost salvati de ele este extrem de mic. Gasesc ca sunt folositoare ABS-ul, airbag-urile, centurile de siguranta. Restul sunt jucarii pentru nebuni, care costa mult. In plus daca esti cu capul si intri intr-o curba cu 180 fara sa poti sa si iesi din ea singur asta e, nu te ajuta sistemele.

Cine vrea masini sport se uita spre alte masini (daca are bani). Cine nu are bani de jucarii adevarate isi ia un 1.8 sau un RS dar nu-si bate capul cu LSD ESP etc.

Mai vopseste un etrier, mai pune o folie neagra etc. Pe vremea lu' Ceasca pasionatii stateau si suflau in jiglere sau puneau carburatoare cu 2 camere. Acum pun cipuri si LSD-uri.

Dar sa nu ne facem iluzii, Skoda e o masina mai de oras (la Top Gear baietii se refera la genul asta de masini average 100 HP car).

Nu uitati asta.

Daca va intrebati de ce am scris asta - mi s-a parut ca v-ati cam incins cu sistemele de siguranta, cu controlul directiei in caz de derapaj si alte SF-uri. Daca esti bou te faci varza cu toate sistemele, daca mergi ca omul nu-ti trebuie ESP/LSD.

Nu va suparati pe mine chiar daca asa va vine.

Modificat de antonie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot respectul, d-le antonie, sunteti usor dezinformat in ceea ce priveste LSD. LSD inseamna Limited Slip Differential si este o dotare ESENTIALA pentru o masina cu adevarat sportiva. Diferentialul este mecanic, deci nici urma de control electronic ajutator, este TORSEN (TORque SENsitive) si transfera cuplul puntii motrice sau rotilor astfel incat sa se pastreze un echilibru in functie de nevoile de cuplu ale fiecarei roti. Aceste genuri de diferentiale exista de foarte mult timp in motorsport si insist asupra necesitatii lor fara echivoc in mers sportiv. Fara ele, s-ar pierde timpi pretiosi pe circuite, fara ca pilotul sa poata face ceva pt a-l recupera, fizic fiind imposibil.

Cu ESP sau echivalentele lui, sunt de acord, e pentru dame, si majoritatea modelelor nu adevarat sportive nu au asa ceva.

Doru, foarte adevarat ce spui si tu. Problema e ca la o masina sportiva nu cred ca optionalele mai sunt un considerent atat de mare.

Despre CompuTest, daca va referiti la cel din cadrul targului Vitan, am auzit numai de la mediocru in jos. Nu vreau sa speculez mai mult, dar ma indoiesc sincer de acuratetea diagnosticarilor din spuele multora care si-au ales masina pe baza acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule BogdanC, cred ca inteleg despre ce este vorba. Dingura mea problema este ca nu prea mergi pe circuit cu Skoda (sau VW). Sau oricum nu cu versiunile care se vand. Pe circuit se merge cu masini special facute pentru circuit (pe care oricum nu ai vrea sa le conduci in viata de zi cu zi). Inseamna suspensii foarte rigide, consumuri mari etc.

Oricum, ieri eram cam carcotas. E un lucru bun folosirea unor sisteme din curse in masinile de serie insa nu stiu daca asta e directia buna pentru SK si WV. Cine vrea jucatii misto isi cumpara Subaru.

Mie ca si cumparator de SK/VW imi lipsesc: garantia de 5 ani, covorasele :Driver: si nu vreau sa scartie bucsele de la bara stabilizatoare dupa 1 an jumatate. In rest masina e buna, pot sa merg cu 160 - 180, dar, in mod evident nu am unde si cam atat. LSD sau alte jucarele se vand, cred, destul de rar. In schimb as cumpara cu drag urmatoarele optionale:

1. extindere garantie 5 ani - xxx EUR

2. bucse bara stabilizatoare ranforsate - xx EUR.

3. livrare in max 1 saptamana pentru dotari medii - 0 EUR

Si as prefera ca SK mea sa coste xx xxx EUR dar sa aiba covorase cand o cumpar, ca altfel e cam frustrant.

Nu imi luati in nume de rau sugestiile. Doar sper ca ele sa va ajute sa imbunatatiti produsul pentru ca in 1-2 ani o sa-mi schimb masina si nu o sa mai am rabdare sa astept 1-2 luni ca sa-mi vina masina si o sa ma duc sa o iau de la cei care au pe stoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e locul aici pt astfel de discutii. Si eu as vrea NEAPARAT airbag-uri laterale spate la octavia 2. Dar nu se poate pentru ca a asa a negociat Porsche contractul. Ce le trebuie romanilor airbaguri spate, nu?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru, foarte adevarat ce spui si tu. Problema e ca la o masina sportiva nu cred ca optionalele mai sunt un considerent atat de mare.

Despre CompuTest, daca va referiti la cel din cadrul targului Vitan, am auzit numai de la mediocru in jos. Nu vreau sa speculez mai mult, dar ma indoiesc sincer de acuratetea diagnosticarilor din spuele multora care si-au ales masina pe baza acestora.

Intr-adevar la acel service ma refeream, personal nu l-am vizitat, am alte metode de evaluare (mai ieftine si mai sigure, in opinia mea).

Totusi, daca iei un RS la SH din Germania si ai piele, trapa electrica, alte gadget-uri sigur conteaza, pe langa caracterul eminamente sportiv al motorizarii. Aici un Tour e saracacios dotat. Insa am inteles amandoi ideea, conteaza ce doresti, nou + garantie sau SH + dotari full. Cade in sarcina clientului sa faca alegerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

achizitionat vRS VIN 2002 126KKm de la Brady

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stiu ca e un topic vechi la care nu s-a scris de mult dar m-a intrigat afirmatia... RS-ul este o masina pt dame... hmmm ce masina conduci??? Banuiesc ca si VRS-ul e in aceeasi categorie ca RS-ul ... si eu care ma gandeam ca-mi place masina mea... se pare ca sunt doar o femeie in cautare de senzatii.. daca eram un om cu capul pe umeri probabil ca-mi luam 1.9 tdi ca asa se poarta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!