Jump to content

Virez din volan si chiuie directia de-o ia dracu'


16vlv
 Share

Postare recomandată

Am cautat pe forum si nu am gasit ceva referitor la scirtziitul ala nenorocit care se aude la virajare. Nu se poate sa existe cineva care sa nu fi auzit vreo masina, vreodata, care sa urle si sa chiuie de intorc trecatorii capul, atunci cind ia viraj pe loc.

Asa patesc eu, de mult, dar acum problema s-a acutizat. De vreun an a inceput: citeodata, la virajare PE LOC, mai chiuia usor, dar s-a intimplat tot mai des. Mecanicii imi spuneau ca se mai intimpla, ca "nu prea ai ce-i face", alte prostii de acest gen. E, in prezent, atit de nasoala e chestia incit, pe linga faptul ca-mi trezesc vecinii dimineata sa-mi arunce apa fiarta-n cap de nervi, zgomotul asta extrem de agasant se face auzit si IN MERS ! Eu unul n-am mai vazut/auzit masini sa faca zgomotul asta in mers, deci ma gindesc ca ceva s-a dus dracului pe la servo-directia mea. Acum un an, cind se uitau mecanicii pe la curea si spuneau ca nu prea am ce-i face (?) ma gindean ca de vina ar putea fi suspensia care e mai tare si mai joasa, si gumele mai late si jantele mai mari decit alea de serie, fapt pentru care directia afost putin afectata. Am nimerit-o sau nici pe departe ?

Anyway, daca ati avut problema asta sau nu, dar va pricepeti, asaltati-ma va rog cu ceva idei, ca mor sau ma omoara nevasta-mea sau vecinii !!

Masina e cea descrisa sumar mai jos, dar banuiesc ca problema-i generala. Help !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe forum si nu am gasit ceva referitor la scirtziitul ala nenorocit care se aude la virajare. Nu se poate sa existe cineva care sa nu fi auzit vreo masina, vreodata, care sa urle si sa chiuie de intorc trecatorii capul, atunci cind ia viraj pe loc.

Asa patesc eu, de mult, dar acum problema s-a acutizat. De vreun an a inceput: citeodata, la virajare PE LOC, mai chiuia usor, dar s-a intimplat tot mai des. Mecanicii imi spuneau ca se mai intimpla, ca "nu prea ai ce-i face", alte prostii de acest gen. E, in prezent, atit de nasoala e chestia incit, pe linga faptul ca-mi trezesc vecinii dimineata sa-mi arunce apa fiarta-n cap de nervi, zgomotul asta extrem de agasant se face auzit si IN MERS ! Eu unul n-am mai vazut/auzit masini sa faca zgomotul asta in mers, deci ma gindesc ca ceva s-a dus dracului pe la servo-directia mea. Acum un an, cind se uitau mecanicii pe la curea si spuneau ca nu prea am ce-i face (?) ma gindean ca de vina ar putea fi suspensia care e mai tare si mai joasa, si gumele mai late si jantele mai mari decit alea de serie, fapt pentru care directia afost putin afectata. Am nimerit-o sau nici pe departe ?

Anyway, daca ati avut problema asta sau nu, dar va pricepeti, asaltati-ma va rog cu ceva idei, ca mor sau ma omoara nevasta-mea sau vecinii !!

Masina e cea descrisa sumar mai jos, dar banuiesc ca problema-i generala. Help !

pai din cate zici tu fluieratul, scartaitul ce se aude e de la rulmentul de presiune de la ambreiaj ...

da' adaca zici ca doar cand virezi atunci nu stiu, ca eu nu am servo :-o

eu am sch. discul de ambreiaj preventiv, era destul de uzat, si am sch. si capetele de planetara, alea faceau clanc-clanc-clanc cand rotile erau virate pe la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta patesc eu...insa doar cand am rotile virate la max PE LOC.

Solutii insa nu prea am.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUREAUA DE LA SERVODIRECTIE !!!! si/sau fulia de la pompa de servo fuleaza adica nu se mai invarte rotund si aluneca cureaua pe ea si de aia fluiera. Inceputul este cand iti fluiera numai cand iei maxim de volan pe loc apoi acest scartait se tot intensifica si se poate sa inceapa sa se auda si in mers ... si eu am avut aceasi problema si am schimbat fulia (la mine era distrusa) si cureaua si gata, liniste totala!

ENJOY!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... PS: aia nu-s mecanici care zic ca nu au ce-i face !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunetul provine de la rulmentul pompei de servo, o solutie relativ usor de aplicat ar fi schimbul lichidului de la servodirectie (daca uzura nu este avansata scapi numai cu atat). Foloseste numai uleiul recomandat de VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E, viata e frumoasa.

Mi-am luat un pietroi de pe inima, in sensul ca iau virage pe loc IN CERC si nu-si nimeni seama, pt. ca nu se mai aude nimix ! Multumesc mult, baieti !

Am schimbat cureaua de servo, ocazie cu care am schimbat-o si p-aia de alternator. Fulia am verificat-o, merge rotund, e buna; mersi inca o data, acum e totul ok.

Andi, cum fac sa purjez tot uleiul vechi ? eu am completat doar ce am scos din vas, cam 500ml, dar l-as schimba pe tot. In al doilea rind, asa-i ca nu trebuie aerisit sistemul asta (am vazut niste supape-gaurele in dopul vasului cu lichid servo) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: ma bucur ca te-ai rezolvat ! eu am desfacut o conducta de la pompa si am lasat tot uleiul sa curga si apoi l-am pus pe cel nou. nu stiu de vreun sistem de aerisire. Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru baieti!!!

La servodirectii nu se recomanda sa se vireze la maxim. Cand scoate zgomotele alea se poate bloca caseta hidraulica. Deci nu e de jucat cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate! se si simte in volan ca o trage inapoi (cel putin la mine asa e)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Cand este actionata o servodirectie se vede si in scaderea turatiei motorului. Ideal este sa nu se vireze de volan la maxim. Daca totusi se face acest lucru fara sa se dea seama, sa se ia jumatate de tura de volan inapoi pentru a nu se forta caseta de inalta presiune si caseta de directie hidraulica, care este mai pretentioasa fata de o caseta mecanica. Avantaje si dezavantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate spanui putin cureaua mai tare . Insa nu e recomandat sa virezi maximum stanga sau dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca poti vira max.stanga sau dreapta (ar fi si greu de controlat sa nu o faci),doar ca specialistii recomanda sa nu ramai in aceasta pozitie mai mult de aprox.15 sec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce totusi scade turatia la virare catre maxim ? Si eu am acelasi "simptom". Intimplator si eu am schimbat curelele de curind si la fel face.

Un prieten mi-a zis ca as rezolva daca as lua curele (si cea pentru alternator) cu latime pe 11 in loc de 10 cit zice vw. A incercat cineva asa ceva ?

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT

La alternator eu am pus de 11 pt. ca cea de 10 cu toate ca era destul de noua, intra cam adanc in canalul fuliei si cateodata patina.

PS

De ce a fost reinviat topicul asta vechi de 2 ani?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!