Jump to content

problema pornire la rece


SamuraiJerk
 Share

Postare recomandată

buna tuturor,

am o problema la pornire dimineata la un gti 16v si poate ma ajuta cineva.

1. mic istoric: pana la momentul t0 nu aveam conectat "Idle stabilisation valve". din cauza asta, iarna cam trepida motorul. Dar dimineata, pornea la prima cheie si iarna si vara.

2. momentul schimbarii: in timpul iernii am curatat IDS si am cuplat permanent. Rezultat: pentru aprox 5 - 10 min, pana se incalzea motorul, turatia era ajustata de IDS corespunzator. dupa acest timp IDS iesea din schema pana la urmatoarea pornire (toate bune si frumoase)

3. aparitia problemei: atata timp cat afara era mai frig de 10 grade, masina pornea dimineata la prima cheie. Pe masura ce afara devenea tot mai cald (odata cu venirea verii) maisna porneste dimineata tot mai greu.

4. simptome: in timpul verii, dimineata, am observat a porneste mai usor daca pedala de acceleratie e calcata la maxim pana cand apar primele semne de pornire. Altfel, ajung sa invart la demaror si 10 secunde pana porneste. Indiferent de pedala, un miros puternic de benzina se simte de la evacuare (mai ales cand am geamul deschis).

Imediat dupa ce a pornit, daca o opresc, apoi porneste la sfert.

Daca masina sta nepornita vreo 3 zile, porneste la prima cheie din nou :)) ( f ciudat)

5. presupunere: motorul este inecat cu benzina, si pana incep primele explozii in cilindrii, un amestec bogat in benzina iasa pe evacuare. Intuiesc ca acel IDS crede ca e tot iarna si baga benzina cu galeata.

A mai patin cineva asa ceva? Scuze daca am scris o mie de lucruri inutile. Ce ma sfatuiti sa fac primul lucru?

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci mie imi facea iarna la fel daca mergeam cu masina pana se incalzea bine motoru si dupa opream si incercam sa repornesc in 10-20 minute dadeam la automat tot cam 10 15 secunde ca sa porneasca cineva mi-ar fi zis ca se aburesc bujiile de la diferenta de temperatura dar si acu vara mi-a facut asa ce-i drept o data sau cel mult 2 ori dar sincer nici eu nu stiu de la dreaq e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma crezi ca mai toti avem aceasta problema??? :P culmea este ca nimeni pana acum nu i-a dat de cap. si personal cunosc inca 4 oameni cu aceeasi buba... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand aveam motorul pe benzina aveam problema lui 16volti. La rece pornea la sfert, daca era cald si o lasam 10 min, dadeam 3 chei. Niciodata n-am aflat de ce :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, ciudat, eu inca nu am intampinat aceasta problema :(, doar cand mi-a cam murit bateria, in rest pleaca la sfert indiferent de vreme si de temperatura. poate problema este legata doar la cei cu digifant ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ISV baga numai aer si regleaza ralantiul, nu are nici o treaba cu amestecul. De amestec la rece se ocupa WUR(warm-up regulator), care ar putea fi blocat si sa nu mai regleze bine, merge desfacut si curatat. Ar mai putea fi si injectoarele, sa scape benzina. Poti sa le scoti si sa te uiti cum baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele mai multe cazuri e calculatorul de vina. Masoara senzorul de temperatura, cel albastru, cu motorul rece, daca sint 20-30 de grade afara ar trebui sa aiba 1000...1500 ohmi. Valoarea nu e critica, daca e mai cald afara, poate avea si sub 1000, ideea e sa nu aiba prea mult (poate chiar intrerupt)

Daca-l opresti, peste 10-15 min cum porneste? relantiul e stabil sau fluctueaza?

Si banuiesc ca ai digifant, altfel nu e valabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e 16v nu are digifant, are un senzor de temperatura cu fir albastru, dar ala comanda doar avansul si nu cred ca are efect asa mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu pornirea. Pt. un ajutor ca spun ca am facut urmatoarele lucruri:

- iarna la prima cheie pornea imediat, dupa ce se incalzea motorul nu mai pornea decat "mai deloc". Trebuia sa-l las sa se mai raceasca.

ce am facut: - am schimbat bucsa de la demaror, cea din cutie "era roasa intr-o parte" si imi freca rotorul de stator si-mi papa curentul si canci pornire. Asta se intampla doar la cald, la rece o lua la sfert. De atunci porneste de fiecare data imediat si fara probleme.

- am verificat masa de la motor, deoarece firul de masa era "corodat" si nu facea masa cum trebuie si-mi lua de acolo curent si mai ales curentul de la alternator si nu-mi incarca bateria si mi se golea.

- apoi termocontactul ala de 8 secunde, care da "sprit" cat e rece si care se afla in blocul motor, aproximativ sun delcou, nu stiu cum si de ce nu se mai alimenta cu 12 volti si nu mai mergea. De scos nu l-am scos deoarece iarna cand am facut asta era incomod sa-l scot din bloc si sa pierd apa. Dar am tras 2 fire de alimentare si cu un buton am pus pana in interior la masina si cand apas butonul il alimentez cu 12 volti.

la fiecare pornire apas butonul si masina pleaca la sfert de cheie. astea am facut eu ca sa porneasca la sfert si de fiecare data. poate mi-am batut gura de pomana, dar am spus ce-am facut eu in speranta ca poate te vei orienta inspre alte chestii de la masina. E putin incomod cu butonul deoarece il tine constant si uneori "se ineaca si daca-l sting mai trebuie ceva benzina" dar eu m-am obisnuit si nu-i problema. Poate o sa rezolv si asta in vreun fel.

Bafta si sper sa-ti reuseasca.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri,

eu am revenit azi in oras,

am sa verifica maine sa vedem despre ce e vorba

sper sa revin cu date concrete, dar si mai mult sper sa rezolv problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele mai multe cazuri e calculatorul de vina. Masoara senzorul de temperatura, cel albastru, cu motorul rece, daca sint 20-30 de grade afara ar trebui sa aiba 1000...1500 ohmi. Valoarea nu e critica, daca e mai cald afara, poate avea si sub 1000, ideea e sa nu aiba prea mult (poate chiar intrerupt)

Daca-l opresti, peste 10-15 min cum porneste? relantiul e stabil sau fluctueaza?

Si banuiesc ca ai digifant, altfel nu e valabil.

Daca-l opresc, peste 10 - 15 min, trebuie sa dau la cheie vreo 10 secunde pana porneste.

La fel si in cazul asta, daca apas pedala la maxim, porneste in aprox 5 sec (sa zicem)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta iti scapa benzina in admisie. Singurele locuri pe unde ar putea intra sint injectoarele, cum a zis codres ali sau regulatorul de presiune (e o capsula vacuumatica fixata pe stinga rampei injectoarelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg de ce injectorul 5 (socul) se pune pe buton cand sistemul original e foarte eficient si foarte simplu. asa era si la mine dar l-am pus cum l-o facut vw si porneste foarte usor. Ideea e sa si mearga bine acel injector, usor de testat, trebuie sa sprayeze tare, nu doar sa curga putina benzina din el.

faptul ca porneste mai usor cu pedala la maxim indica faptul ca nu are benzina suficienta deci as porni de la injectorul 5 si as continua cu warm-up regulatorul, injectoare, etc.

rzone cum adica ii scapa benzina in admisie ? asa e normal, injectoroarele sprituiesc benzina in admisie (in partea finala a admisiei) si injectorul 5 le "ajuta" la pornire, din cauza ca motorul e rece pe peretii admisiei se condenseaza benzina si practic amestecul e prea sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te la simptome si o sa vezi ca converg spre acelasi lucru. Pornire usoara iarna si grea vara e de la amestec prea bogat. Miros de benzina in evacuare inseamna benzina nearsa. Lui ii porneste mai usor cu pedala apasata pentru ca daca apesi pedala intra aer la greu si dupa citeva chei se ventileaza bujiile. E acelasi lucru ca la masinile cu carburator simplu (ex dacia) pe care daca o inecai cu socul, impingeai socul la loc si tineai acceleratia la podea pina pornea.

Initial m-am gindit ca ceva functioneaza defectuos, calculatorul sau senzorii, dar a postat codres ali cu scaparile alea si putea fi o cauza, asa ca l-am intrebat cum porneste cu motorul cald dupa 10-15 minute de stat si a zis ca tot greu, asta in conditiile in care daca-l opreste, pleaca la prima cheie. E clar ca in timp presiunea din alimentare scapa in galeria de admisie, si eu nu stiu decit doua locuri: injectoarele sau regulatorul acela de presiune cu membrana comandat pe vacuum.

Cit despre injectorul de pornire, e clar ca cel mai bine e sa fie legat la locul lui, dar daca partea de comanda nu functioneaza, atunci merge si cu improvizatii, cel mai simplu pe buton, sau un temporizator - cine are probleme d-astea, il pot ajuta, am mai bricolat un montaj care tinea citeva secunde injectorul pornit, functie de temperatura.

Ca divagatie, unele modele pornesc fara injector suplimentar (a mea e fara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorry ca n-am mai postat de ceva vreme, am avut probleme cu netul.

si daca tot sunt la capitolul "probleme", uitati cum se manifesta la mine... cred ca totul tine de sistemul de injectie... am motorul PB (1.8 8v 82kw), injectie Digifant.

pornirea este infecta: o ia doar cu talpa, dureaza destul de mult pana o ia... la cald mai ales. la rece porneste la sfert. trebuie s-o ambalez putin din pedala dupa ce o pornesc, altfel moare. la pornire scoate fum, cu miros puternic de benzina. nu tine foarte mult treaba, doar cateva secunde dupa ce o ia. socul automat NU imi intra... n-am vazut sa functioneze jucaria asta de cand am masina. pur si simplu nu-mi tureaza nimic automat, nici la minus multe grade (adica iarna...). uneori imi fluctueaza putin relantiul... este suparator, deoarece, la subturatii, tremura urat toata masina. cand calc ambreiajul sa o scot pe liber, se subtureaza atat de mult, incat abia ca moare (se aprind concomitent martorii de ulei si baterie, masina tremurand oribil, apoi revine la turatia normala de relanti). alte dati, cand o scot pe liber, chiar se opreste de tot!! :angry:

pur si simplu ma dispera... ce sa-i mai fac?? please help me... mecanicii se uita la ea ca aia din reclama "tuuu diii aiiirrrpoooort!!"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am mai aflat si eu:

responsabil de turatia la relanti e ISV (idle stabilisation valve) care e de fapt un motoras care pompeaza aer in galerie astfel incat turatia aibe o valoare constanta (daca nu ma insel de 900 sau 950 rpm).

poti sa il verifici daca functioneaza in felul ormator (ai nevoie de un asistent): rogi asistentul sa puna contact, in timp ce tu stai cu urechea pe ISV. Daca se aude un bazait insotit de niste vibratii mici pentru aprox 5 secunde de la contact inseamna ca el functioneaza.

la mine a fost deconectat mult timp (2 ani) si s-a imbacsit. din cauza asta imi tura prea tare motorul. l-am desfacut si l-am curatat cu spray contact. (atentie! a nu se curata cu decanol, benzina sau diluanti). dupa asta si-a facut traba cum trebuie.

daca si motorul tau are ISV iti sugerez sa il verifici pe el intai

un aspect interesant la reglarea turatiei de relanti: pentru perioada de timp in care e activ ISV (pana pe la 10 min de la pornire, in functie de temperatura motorului) nu ai posibilitatea sa influentezi turatia motorului daca invarti de surubul care regleaza aer la relanti.

daca reglajul de relanti e grosolan necorespunzator, vei putea observa in turatia motorului cand ISV iese din schema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea sa pui o poza ajutatoare? ;) nu stiu unde se afla ISV-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai putea sa pui o poza ajutatoare? :Driver: nu stiu unde se afla ISV-ul...

este tubul din centrul pozei asteia in dreapta galeriei de admisie ce are ceva alb pe el.

http://www.volkswagenspares.com/UserFiles/...stom)%20(2).JPG

dupa cum observi nici acel ISV nu este conectat :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu ocazia verificarii senzorului de temperatura, am detectat o posibila cauza (a problemei initiale)

La inceput, tentativa de masurare a rezistentei electrice a senzorului de temperatura era sortita esecului.

Apoi am observat ca acolo nu am nici un fel de papuc electric, ci firul era dezizolat si infasurat pe capatul dinafara al senzorului respectiv. nu mai zic cata mizerie era adunata acolo...

Am tras putin de el, si a inceput sa faca contact, putand sa masor cam 1000 de ohmi la temperatura de aprox 20 grade. Apoi, timp de 2 zile masina a pornit dimineata la prima ora

Acum, porneste greu ca inainte.

Intentia mea declarata e sa procur un papuc electric original si sa asigur o conexiune corespunzatoare la senzorul de temperatura. Se pare ca acesta imi cauzeaza probleme destul de serioase.

Ce parere aveti? E posibil ca cele de mai sus sa fie cauza mult cautata de mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie cauza problemei tale. Da n-am inteles de ce-ai tras ca sa masori rezistenta aia. De terminalul senzorului cumva? ca daca da, s-ar putea sa aiba si senzorul ceva intreruperi prin el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie cauza problemei tale. Da n-am inteles de ce-ai tras ca sa masori rezistenta aia. De terminalul senzorului cumva? ca daca da, s-ar putea sa aiba si senzorul ceva intreruperi prin el.

am tras putin de firul care era infasurat pe sonda de temperatura ca sa-l determin sa faca contact

intre timp am schimbat sonda. motivul:

Sonda mea de tempeatura a fost modificata de niste haiduci se pare. I-au dat o gaura si i-au infiletat un surub, probabil pentru a putea prinde firul de ea. Am luat una noua cu 15 ron si abia astept sa vad cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu informatii.

In urma cu 2 sapt. am fost nevoit sa schimb sonda de temperatura deoarece era fisurata cea de pe masina. Nu am obtinut modificari semnificative in comportamentul masinii.

Acum 2 zile am schimbat filtrul de aer si totul s-a lamurit. Dimineata porneste la primul sfert de cheie indiferent de temperatura de afara (asta era problema initiala a topicului)

Cu motorl cald, dupa ce las motorul oprit pana la 10 min. porneste la sfert.

Intre 10 min. si cateva ore, trebuie sa invarta de vreo 3 ori ca sa porneasca (se comporta mult mai bine ca inainte sa schimb filtrul de aer)

Si se simte si in mersul normal, masina demareaza mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate scoate-i injectoarele, ridica sorbu pune-i contactu si vezi cum sufla injectoarele.

Ai mari sanse sa vezi ca unu nu sufla precum celalalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salutare! am si eu o problema si as fi recunoscator sa ma ajute cineva! Am un golf 3 1.8 ADD(digifant) modelul american injectie multipunct. Problema e ca nu porneste, cand pun contactul clicaie ISV-ul foarte tare si in acelasi timp si releul pompei de benzina. dau la automat si nu imi da nici scanteie la bujii, initial am crezut ca e de la ECU si am cumparat altul si am aceeasi problema! astazi am desfacut unul din Ecu si avand contactul pus isv-ul ticaia incontinuu, am atins niste circuite de pe placa si s-a oprit ticaitul. am dat la automat si a pornit. am repetat pornirea de cateva ori si apoi ticaitul a reaparut. care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!