Jump to content

Pierdere putere


mihai_sarb
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Tocmai m-am intors din concediu dupa un tur de 1500km prin tara. La plecarea in concediu insa masina din semnatura a avut un comportament destul de ciudat. De 3 ori mi s-a intamplat sa pierd in rampa subit puterea si sa ramana asa timp de vreo 2-3 minute. Ca sa fiu mai clar, urcam o panta (max 5% aproximez) si subit pierd puterea si nu mai merge decat cu greu intr-a treia sau chiar a doua. Dupa cateva sute de metri isi revine si merge din nou totul normal. Iar faza se reproduce dupa cate vreo 200km de 2 ori.

Conditii: Masina era imediat dupa revizia de 60.000 (adica avea toate filtrele noi). In plus, inaine de a pleca am trecut pe la OMV si am facut plinul (de fapt unul din tipii de acolo m-a intrebat daca ma poate ajuta, si l-am rugat sa imi faca plinul (masinii ;) ) ). Eu presupuneam ca mai am vreo 5l de benzina in rezervor, iar la plin, mi-a bagat 43l, adica in total aveam mai mult decat cei 45l pe care ii are rezervorul. Toate cele 3 reprize au avut loc doar cu primul plin (ulterior nu am mai avut probleme in concediu).

A mai avut cineva o problema asemanatoare? Sa fie mai nou cu probleme benzina de OMV? Nu intreb doar ca sa ma aflu in treaba, ci sper sa nu mai imi apara si sa fie un caz singular (prima data cand mi-a aparut eram intr-o depasire si a trebuit sa depasesc un amarat de camion intr-a a II-a :offtopic: ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste codurile de eroare, s-ar putea sa fie edificatoare (in caz ca exista).

Bujiile le-ai schimbat? 60.000km ar cam fi si timpul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
De 3 ori mi s-a intamplat sa pierd in rampa subit puterea si sa ramana asa timp de vreo 2-3 minute. Ca sa fiu mai clar, urcam o panta (max 5% aproximez) si subit pierd puterea si nu mai merge decat cu greu intr-a treia sau chiar a doua. Dupa cateva sute de metri isi revine si merge din nou totul normal. Iar faza se reproduce dupa cate vreo 200km de 2 ori.

Nu cumva isi revenea dupa ce se termina panta? Ce spui tu seamana a simptom de disc de ambreiaj uzat, desi la 60k Km daca masina a fost exploatata in conditii normale n-ar trebui sa fie cazul. Dar nu stii niciodata. Eu am vazut disc schimbat la Octavia la 30k Km. Tipul avea obiceiul ca in mers sa tina piciorul deasupra pedalei de ambreiaj si-l tinea astfel apasat asa 1-2mm fara sa-si dea seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa aveti in vedere faptul ca 1.4 mpi nu este un motor atat de elastic incat sa permita urcare de panta cu treapta 4. 5% nu este mult, dar oricum, motorul are niste specificatii limitate.

In al doilea rand, multa lume a inceput sa se planga de benzina OMV. Si eu am avut cateva experiente proaste chiar cu OMV 100. In schimb, cu Tempo 99+ Petrom sau cu MOL 98 n-am constatat vreo problema.

In al treilea rand, daca motorul este turat si simtiti ca pierdeti putere la turatii inalte, poate fi intr-adevar vorba de o uzura accentuata a discului de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pierdut in urcare, e normal. Si eu am patit ca a trebuit sa urc cu a 2'a sau a 3'a unele rampe. Daca ai fi avut probleme cu ambreiajul, trebuia sa se tureze puternic in timp ce pierzi puterea, pt ca discul pierde aderenta la placa, si sa simti o duhoare de ambreiaj ars. Eu tind sa inclin ca atat a putut motorul. Era nasol daca pierdeai puterea la drum intins, atunci da, buba. Daca ai depasit camionu intr'a doua, ala probabil tragea mai greu ca tine :rolleyes:, deci era ceva de tras la urcare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar, sa revin cu detalii:

Bujiile au fost schimbate la 30.000 km de fostul proprietar (desi nu stiu daca era cazul). Deci ma indoiesc ca sunt bujiile (oricum atunci s-ar mai fi reprodus de atunci problema - am mai facut vreo 2000 km de la problema aia).

Sa fiu putin mai detaliat si cu simptomele. Senzatia pe care am avut-o era ca imi moare motorul. Intr-a 2-a pe o panta de 5-7% cu 2 persoane in masina cred ca nu ar trebui sa faca asa. Si dupa 2 minute, subit si-a revenit, si a inceput sa traga din nou (ba chiar am ajuns in varful pantei cu a 4-a).

Eu acum suspectez ca a fost vorba de benzina, pentru ca in atata timp nu s-a mai reprodus probelma asta. In plus, comportamentul masinii mi se pare substantial diferit de la un tip de benzina la alta.

P.S. E cineva prin Timisoara care sa imi faca o scanare cu VAG COM-ul? Vreau sa vad daca am logate ceva erori (si sigur am :blink: )

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eram curios: ce benzina folosesti?

Multumesc pentru raspuns si scuze de :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care am avut problema asta foloseam OMV fara Pb de 95. Tot asta o foloseam de cand am cumparat masina. Ulterior am mai pus de la MOL si de la LUKoil. Surprinzator, cel mai mult mi-a placut pana acum cea de la LUKoil. Dar legat de carburanti exista alt topic.

M-am mai gandit daca nu mi-a aparut problema din cazuza ca tocmai schimbasem cu o zi inainte filtrul de benzina. Se poate sa fi ramas aer pe traseu dupa schimbul filtrului? Mi se pare ciudat, pentru ca asa cum am mentionat mai sus probelma a survenit de 3 ori la vreo 200km una de alta, dar totusi ar fi o posibilitate...

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fi avut apa in instalatie de alimentare?

Cam asa a patit si taica-miu cu Meganeul din cauza apei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

cine imi poate enumera in ordine principalele cauze ale scaderii puterii la un 1,4 16 v 2001?

masina simt ca trage mai slab,are putere mai mica la deal,fata de cum avea mai demult.

precizez ca ambreajul e nou,reviziile sunt ok,ulei nou etc.

ce-as mai putea verifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am coborat de la Paltinis acum cateva saptamani pe 0 cu benzina. daca era sa ma iau dupa BC... mergea motorul cu vapori.

asa ca am alimentat 10L de la cea mai apropiata benzinarie (NONAME) de teama sa nu raman in drum.

dupa aceea simteam ca trebuie sa-i dau ture ca sa obtin acelasi sprint...

sigur era benzina (diluata) :Driver:

ulterior am alimentat de la petrom si si-a mai revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuzati-ma ca intervin dar cat puteti cere unui motor de ~75 caiuti mai ales la deal si mai ales incarcat( banuiesc ca in concediu asa se merge). Si eu am intalnit aceleasi probleme . La inceput mi se parea si mie anormal dar mi-au testat masina mai multe persoane experimentate + un tester si mi-au spus ca totul e ok. Intradevar asa e , atunci cand sunt singur in masina merge de rupe dar daca mai iau 2-3 persoane devine f lenesa in special la deal. Dar la 1.4 nici nu indraznesc sa cer mai mult ! Voi ce parere aveti ?! Poate ma las eu f usor influentat dar daca toti spuneti ca masinile sunt revizionate recent si totusi apare aceasta problema inseamna ca mai mult de atat nu se poate cere nu ? !

Modificat de mike2402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca autorul topicului si flopem vor sa cunoasca de ce au in anumite locuri si conditii o putere mai mica comparativ cu alte locuri si conditii pentru acelasi motor...

Fiecare isi cunoaste motorul si stie cel mai bine cum "trage" asa ca simte imediat cind trage mai bine sau mai slab.

Asadar voi incerca sa trec in revista cauzele reale ale fenomenului si care nu au fost scrise "inca" deoarece am avut de a face in trecut si cu aceasta problema si doresc sa ajut si pe altii cu experienta proprie.

Teoretic trebuie sa avem 2 constante pentru o putere constanta si anume:

- Aer de o anumita calitate

- Benzina de o anumita calitate

In cazul de fata se spune ca dupa un anumit timp de functionare in regim slab, motorul trage din nou mai bine => cauza reala = aerul de o calitate inferioara in portiunea respectiva iar aici ma refer la parametrii temperatura,umiditate si continut de oxigen.

Cei interesati pot cauta pe net despre coeficientul de umplere si tipul de amestec carburant. Cele mai afectate motoare sunt in ordine: benzinare aspirate, benzinare turbo, diesel aspirat, diesel turbo.

A doua mare cauza este "supraincalzirea motorului" si este perfect acordabila cu conditiile descrise ( urcare in sarcina maxima ) iar in aceste conditii este normal ca sa fie o pierdere de putere. La motoarele moderne controlate de software limitarea de putere se face chiar de catre program pentru a echilibra termic motorul.

Cauzele mecanice de gen ambreiaj, mers frinat...etc le excludem caci nu intra in descrierea facuta.

Iar pe final ca fapt divers prima experienta de gen am avut-o prin 88 cu dacia 1310 la urcarea pe dealul feleacului cind brusc motorul a tras slab...apoi Bicaz si altele prin anii 90...explicatiile le-am "capatat" in ani de zile dupa documentatie in reviste Autoturism care pe vremuri aveau cei mai buni profesionisti in materie.

Acum e mai usor sa intrebi pe forum...numai ca este mai greu de obtinut si un raspuns bun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pretentii de la un motor de 75 cp si nu vreau sa il suprasolicit.

Eu in drumul meu zilnic,strabat un deal,mereu,acelasi deal,si spuneam doar ca uneori urcam acel deal cu a 5-a fara probleme si cu pasageri....alteori insa e musai sa selectez viteza 3 chiar si singur in masina.

Bineinteles ca imi cunosc motorul,cum trage,si ce poate si de asta am adresat aceasta intrebare cu puterea cand am constatat o scadere considerabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma alatur celor care banuiesc carburantul. Multi cunoscuti de-ai mei au laudat calitatea carburantilor "de-afara" fata de ceea ce bagam in masini la noi in tara.

Ar mai fi o chestie: senzor clapeta acceleratie (TP), cel putin la o masina (nu din grupul VAG) asta imi facea figuri de genul...poate o curatire si readaptare isi face efectul?

Modificat de Tonyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combustibilii din RO sunt din ce spun f multi ( nu am testat ) mai slabi decit cei din vest dar mai sunt si exceptii ( in Polonia de ex se spune ca-s mai slabi decit ai nostrii ) dar cauza pentru putere mai mica pe o anumita portiune poate fi numai "aerul" in conditiile in care dupa aceea motorul trage din nou bine !

Am "experimentat" si partea cu combustibilii ( alimentat cu COR 98 de LukOil, a mers brici cam 3/4 din rezervor apoi din ce in ce mai calm...!!! pe masura ce scadea nivelul combustibilului in rezervor ) dar in acest caz NU a mai existat revenire la puterea de dinainte decit dupa alimentare cu alt tip de combustibil.

Senzor clapeta de acceleratie este de fapt un potentiometru care se poate curata dar nu se readapteaza decit in cazul exceptional in care arcul de pedala a fost foarte slab si inlocuit cu unul nou care tine pedala mai sus ! ( in mod normal trebuie sa stea la nivel 0 sau capat de scala potentiometru )

Numai clapeta se readapteaza dupa curatare !!! ( de fapt e un simplu proces facut de ECU in primele secunde de functionare la relanti prin care stie cit de mult sa limiteze aerul aspirat caci in urma curatarii va intra automat mai mult aer in galerie prin faptul ca inainte cind era mizerie ECU sesizeaza aceasta chestie si deschide mai mult clapeta pentru a mentine turatia de relanti in limite )

Numai cine a "lucrat" ani de zile pe carburatoare poate intelege procesul...simpla diferenta este ca azi electronica face singura tot ce faceam pe la suruburi de reglaj si jiglere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

M-am mai gandit daca nu mi-a aparut problema din cazuza ca tocmai schimbasem cu o zi inainte filtrul de benzina. Se poate sa fi ramas aer pe traseu dupa schimbul filtrului? Mi se pare ciudat, pentru ca asa cum am mentionat mai sus probelma a survenit de 3 ori la vreo 200km una de alta, dar totusi ar fi o posibilitate...

Salutare

Faza cu pierderea de putere am patit-o si eu la cateva zile de la schimbarea filtrului de benzina. Urcam o panta in Slatina (cei care au trecut prin Slatina cunosc terenul) si am simtit o pierdere de putere in sarcina timp de cateva secunde. Am instalatie GPL si atunci am vrut sa vad cum trage pe benzina fata de gaz. Coincidenta a facut ca atunci sa se manifeste "simptomul" respectiv. A fost primul lucru la care m-am gandit atunci pentru ca de-abia umblasem la masina. Am facut o scanare si am gasit codul: -16555/P0171/000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean- care avea ca posibila cauza regulatorul de presiune al filtrului de combustibil pe care nu l-am schimbat atunci- l-am pus pe cel vechi. Pana la schimbarea regulatorului de presiune am observat si o pornire un pic mai grea a motorului. Ma asteptam ca dupa schimbarea regulatorului pornirea sa se imbunatateasca dar, nu. Pare la fel. La o scanare ulterioara am regasit prezenta aceluiasi cod de eroare dar avand in vedere ca merg 90%pe GPL, nu pot spune daca mai are pierderi de putere pe benzina. Acum ramane sa vad cam ce poate insemna codul respectiv si sa remediez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

de cateva zile la schimbarea vitezelor se aude un clantz sau o pocnitura , dupa ce am schimbat viteza si decublez ambreiajul (in special in treapa 3 si 4). de asemenea sunetul revine si atunci cand iau piciorul brusc de pe acceleratie si revin la loc cu pedala de acc la fund. si inca un lucru important, cand iau piciorul de pe acceleratie parca ii ia toata puterea , se simte ca si cand as calca usor frana , mi se pare ca e foarte infranat (si asta doar in viteze , cand e pe liber e ok se duce lin).

Ce poate fi? ambreiajul? Nu simt miros de ambreiaj , de pe loc pleaca ok, ce am mai constatat e ca daca schimb mai sportiv viteza si vreau sa ii dau talpa, ii ia 1-2 secunde din putere si apoi incepe sa traga. Daca schimb usor, si accelerez incet o ia uniform. Apoi , treapta a 3a cand are putere, cand nu are adica urca greu turometru.....

Mi-a ramas in gand sonda lambda de la ultima verificare a erorilor.....e posibil sa influenteze cu ceva si ea?

Am schimbat de 1 luna :

- filtru benzina

- bujii

- curatat clapeta acceleratie si readaptat

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi cu mufa de la sonda scoasa si vezi daca mai ai diferentele astea de putere. In legatura cu bocanitul ala cand decuplezi ambreiajul, poate fi vreun suport de motor-ori cel de la cutie ori cel de pe mijloc, parerea mea.

Eu am scapat de acest bocanit cand decuplam in treapta a 2-a dupa ce am schimbat bucsele de bascula spre spate. Presupun ca se misca bascula si astfel se producea sunetul.

Legat de sonda, asa e cel mai sigur de verificat, daca cu mufa scoasa nu mai face, inseamna ca e pe duca. La un moment dat o sa-ti cedeze de tot si o sa mearga ca si cum ar fi mufa scoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex, cred ca ai dreptate in legatura cu bucsele spate (intersectiile unde sunt si linii de tramvai in bucuresti........sunt VARZA) insa zgomotul pare sa fie undeva sub mine(sofer).....

Ce diferente apar cand scot mufa? legat de consum,putere.........daca va fi probleme din cauza asta , pot sa merg cu mufa scoasa definitiv?sau strica si altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mufa scoasa se presupune ca se trece pe amestec mai bogat, deci un consum ceva mai mare. Eu simt o lipsa de putere de cand am sonda busita, dar altii ziceau ca li se pare ca trage mai bine asa.

Ma rog, ideea e sa vezi daca fara informatiile primite de la sonda mai ai acele variatii de putere. Daca nu le mai ai, inseamna ca va trebui s-o schimbi curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu am reusit deloc sa gasesc aceasta sonda......intre timp am facut un test si am gasit eroarea asta:

1 Fault Found:

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

P0140 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica sonda lambda 2 e moarta complet sau are mufa scoasa sau firul intrerupt pe traseu. Nu stiu daca la tine e cu 2 sonde, dar cred ca e din moment ce ai eroare pe sonda B1 S2. Asta trebuie sa vina dupa catalizator, probabil pe sub masina ca la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica alta belea :))

Saptamana viitoare o so urc pe rampa, sa vad despre ce e vb....insa , lipsa putereii si consumul mai ridicat mai poate fi de la lambda 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,lipsa puterii" : deloc

,,consumul mai ridicat" : nu am sesizat nimic deosebit la consum

,,o so urc pe rampa": nu trebuie, daca ai un cric hidraulic tip butelie, dar il bagi sub lonjeron, poti sa lucrezi lejer, de fapt trebuie sa dai jos doar protectia de plastic care acopera mufa sondei (2 suruburi cu cap de 10). Cred ca imaginile iti vor fi de folos, cu specificatia ca doar forma plasticului si pozitionarea suruburilor este alta.

post-25544-0-51938800-1341328267_thumb.j

post-25544-0-63555300-1341328271_thumb.j

post-25544-0-50711600-1341328275_thumb.j

post-25544-0-24299800-1341328291_thumb.j

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!