Jump to content

La cati km a crapat turbina - motoare TDI


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

Am citit azi un topic in care un membru vw forum suspecta probleme la turbina la 140.000 kml; Asa ca m-am gandit sa posteze aici - cei care au multi km la bord sa ne facem o idee la citi km ar trebui sa ne asteptam la asa ceva;

Ar fi de preferat sa posteze doar cei care cunosc nr. de km reali ai masinii + istoricul ei de noua. Pot sa posteze si acei nefericiti la care au aparut probleme la turbina mai devreme. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andREI

    9

  • marius1982.11

    8

  • Swat Cat

    5

  • noname_

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu stiu cat de relevante sunt aceste date... o masina care a luat talpa de la 1100rpm in mod constant poate sa aiba probleme cu turbina si dupa 20-30.000km... conteaza foarte mult de cum stie s-o intretina cel care-o foloseste.... dar intr-adevar, poate ne facem macar asa, o idee generala... o medie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa va zic de o flota de masini pe care tatal meu le intretine....Cea mai longeviva masina este un Passat 1.9TDI din 1997 cu 330k km...S-au schimbat la ea planetare,bucse etc dar turbina este originala( masina este condusa de un singur om si vede forja zilnic dar numai peste 2500 rot/min).

Acum odata cu Superbul pe care-l avem s-au mai cumparat 2 si din ele una la 96k km a avut turbina schimbata, nu stiu de ce dar va pot zice sigur ca nu s-a mers tare cu ea deloc.

Pot sa va zic doar ca recordul il mentine inca o masina non-Vag, un Nissan Patrol din 87' cu 550k km. Masina a fost luata second in 92' si nu se stiu kilometrii originali cei 550k km fiind doar pe bord.Masina are un motor de 5 in linie 3500cmc turbo si e la 24V.

Parerea mea e ca daca motorul este intretinut cu ulei de calitate,mers cum se recomanda pe forum (nu tinuta in puf) si toate micile probleme reparate imediat(am citit pe tdiclub.com ca un MAF defect ar duce la murdarirea excesiva a turbinei rapid) turbina ar trebui sa te tina multi,multi kilometrii.

O sa ma interesez mai incolo la cat la % din masini s-au schimbat turbinele si mai ales pe ce tip de motor s-a intamplat mai des in flota aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mea culpa - imi propusesem sa va rog sa specificati codul motor;

Ice_2k Datele sunt cu atat mai relevante cu cit extremele sunt mai mari. Evident conteaza foarte mult si cum este intretinuta masina si cum protejeaza soferul turbina respectind anumite detalii.

Pt mine este o surpriza ca se poate merge cu turbina originala 330k; Eu stiam ca pe la 200-250 se cer schimbate.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf II TD - 325.000 km

golf IV TDI ATD 199.000 km.

alte G II peste 300.000 lejer...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora Variant 2002, 96 kW: 196500 km: curatata la 190000. Avea numai calamina depusa pe mecanismul vanelor in rest nici un fel de joc sau uzura in ax sau palete. Dupa curatare turbina functioneaza impecabil iar masina la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din semnatura:

fabricata in 1994, cumparata de mine in 2001 cand pe bord scria 110.000 km (nu cred ca erau reali nici batut dar mi se rupe). Turbina merge in continuare foarte bine

Acum masina are 177.500 km deci am facut cu ea aproape 70.000 km. Turbina este nemiscata de pe motor si n-a fost data jos niciodata. Nu sunt probleme deloc cu ea.

Asa ca o concluzie as zice probabil are 300k km INSA

este turbina cu geometrie fixa, nu are vane VNT care sa se imbacseasca si nici nu prea poate intra in "surge", deci eu ii pot da talpa de la 1000 rpm fara nici o grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aprox 150k km , motor AFN (1,9-110 cp) , turbina a fost curatata si merge perfect, nu da nici semne ca ar putea ceda in curand.

Regim de mers sportiv atunci cand motorul e cald (schimbat viteza la 3000 ture) iar la drum lung(autostrada)merg numai cu 3000 de ture unde am 140 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaius Baltar

162.000, masina din semnatura,regim de condus in oras cu schimb doar peste 2000,iar afara schimb peste 2500/3000/3200 chiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca turbina 'sa tina' trebuie sa fie exploatata corespunzator. Adica dupa ce ii dai talpa sau dupa un drum destul de lung motorul mai trebuie lasat cam 2-3 minunte la relanti inaite de a fi oprit pentru a se raci paletele turbinei. Altfel dupa un timp cedeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva - daca se poate sa specificati cu/fara chip tuning

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120.000 km no problems. Vreau s-o duc la un curatat preventiv. Fara Chip. Maine o curat cu 250 Ron

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva - daca se poate sa specificati cu/fara chip tuning

70k km in mana mea, ultimii 15k km cu chip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt mai "tinerel", cam 117.000km, chip de la 105.000. Masina a fost luata de mine la 99.000km, habar n-am cum s-a mers cu ea in acea perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora AHF la 90.000km avea chiptuning de la 50.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thheo cred ca uitat sa mentioneze ca la Bora AHF a cedat turbina pe cand la Ice2K nu stiu sa se fi intamplat asa ceva. Util de mentionat aceste "minore" amanunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, corectie. Eu am 117.000 cu turbina intacta, neatinsa. Nu ca mi-a crapat la 117.000 :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

203.000, cip de la 170.000 nici o probelma, stiu masina cu 320.000 si nu are absolut nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thheo cred ca uitat sa mentioneze ca la Bora AHF a cedat turbina pe cand la Ice2K nu stiu sa se fi intamplat asa ceva. Util de mentionat aceste "minore" amanunte.

pai intrebarea era cati km a tinut turbina.. so am scris 90.000!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, invers, Ice2K a uitat sa mentioneze ca a lui e intacta si acum :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf4, 74 kw, 2002, luata din Germania in toamna la 170.000 km (deci km. reali sper :cheers: )

acum am aproape 200.000, no problem cu turbina, nu conduc prea corect,

in general cam subturat din cauza de Bucuresti, cand scap la drum ii mai dau talpi, dar nu sub 2000 rpm.

Fara cip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bucuresti e si greu sa conduci corect... Singura scapare cit mai multe iesiri "afara".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea, Audi A6 2002 - adusa la 80 mii km problema cu turbina pe la 90 mii. A necesitat, doar o curatire, in rest ok, merge super. Faza e ca greu se merge in oras corect cu masina. ( cand spun corect ma refer la schimbarea vitezelor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 3 1.9 TD (AAZ) -281.000 km si merge.

Am desfacut-o de pe motor acum 20.000 km. E inca in stare foarte buna insa cred ca necesita curatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai turbina cu geometrie fixa. Astea nu se curata.. nici macar la figurat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!