Jump to content

Probeme dupa inundatie


ambro
 Share

Postare recomandată

Eram din pacate in weekend la mare..in fine stiti cu totii ce a fost pe acolo..apa era de un metru, si eu si cu suspensie sport, apa mi-a trecut de capota, eram in mers, dar totusi plecasem doar de 15 min deci nu se incinsese foarte mult, ideea e ca am trecut asa prin apa, nu a facut absolut nici o figura, a mers perfect prin toata apa pretz de cateva minute bune..si chiar eram bucuros ca n-a intrat apa pe niciunde. Cand ajung in parcare la hotel..iesea un abur imens de sub capota, am inchis motorul si am lasat-o asa pana a doua zi cand trebuia sa plec la Buc. A doua zi plec, a mers normal asa cum a si venit, si la un moment dat pe autostrada i-am dat 165 si a sarit acul de 90 de grade si atunci am redus la 140 si totul a fost ok. Azi dimineata cand cobor sa plec, mi-a scos un fum albastru de nu am vazut asa ceva in viata mea..si dadea sa moara pt ca se ineca in fum, si o tot tineam din acceleratie ca sa dea fumul afara si sa nu moara, dupa ce a dat tot afara, n-a mai scos nici un fir de fum albastru. Am fost in pauza de la servici pana la mecanic dar n-am putut sa stau foarte mult, dar mi-a explicat el in vreo 20 de minute ca ori s-au blocat segmentii in camasa..ori ca atunci cand mi-a acoperit apa capota a intrat apa pe la joja sau pe undeva in ulei..si apoi la segmentzi, si i-a stricat..si ca sa mai merg asa cu ea sa vedem, dar daca nu, sa facem motorul. M-am gandit ca am forjat-o prea tare pe autostrada si ca nu are legatura cu apa de la inundatie, dar garnitura nu este arsa! Dupa 2 ore la fel plec cu ea, si scoate la fel de mult fum albastru, dar daca ii opresti motorul si intr-un minut il pornesti iar nu mai are nimic..deci si eu tind sa cred ca e din segment. Ce poa sa fie? Va intreb pt ca sunt disperat, motorul asta nu are decat 8000 d km, e aproape nou, toate piesele noi nemtesti, si ma costat 30 d mil...innebunesc daca se strica iar. Am motor 1,6 TD cu intercooler, 59 kw din 91..astept pareri de la cei care au patit-o sau stiu despre ce e vorba, sau stiu daca astea sunt simptome de motor stricat, sau segmenti stricati, eventual cei care au TD-uri si stiu despre ce vorbesc..ca e o situatie cam delicata si vreau sa stiu corect ce este de facut. Altcineva mi-a spus ca intr-adevar a intrat apa pe la ulei..dar ca atunci cand va fi eliminata apa nu va mai iesi fum albastru si ca nu are nimic. Voi ce ziceti? (eu nu stiu ce sa cred daca e de la apa sau am omorat-o eu prea tare, spun ca am omorat-o pentru ca crescuse nivelul apei, dar pedala mai aveam si tragea prompt)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram din pacate in weekend la mare..in fine stiti cu totii ce a fost pe acolo..apa era de un metru, si eu si cu suspensie sport, apa mi-a trecut de capota, eram in mers, dar totusi plecasem doar de 15 min deci nu se incinsese foarte mult, ideea e ca am trecut asa prin apa, nu a facut absolut nici o figura, a mers perfect prin toata apa pretz de cateva minute bune..si chiar eram bucuros ca n-a intrat apa pe niciunde. Cand ajung in parcare la hotel..iesea un abur imens de sub capota, am inchis motorul si am lasat-o asa pana a doua zi cand trebuia sa plec la Buc. A doua zi plec, a mers normal asa cum a si venit, si la un moment dat pe autostrada i-am dat 165 si a sarit acul de 90 de grade si atunci am redus la 140 si totul a fost ok. Azi dimineata cand cobor sa plec, mi-a scos un fum albastru de nu am vazut asa ceva in viata mea..si dadea sa moara pt ca se ineca in fum, si o tot tineam din acceleratie ca sa dea fumul afara si sa nu moara, dupa ce a dat tot afara, n-a mai scos nici un fir de fum albastru. Am fost in pauza de la servici pana la mecanic dar n-am putut sa stau foarte mult, dar mi-a explicat el in vreo 20 de minute ca ori s-au blocat segmentii in camasa..ori ca atunci cand mi-a acoperit apa capota a intrat apa pe la joja sau pe undeva in ulei..si apoi la segmentzi, si i-a stricat..si ca sa mai merg asa cu ea sa vedem, dar daca nu, sa facem motorul. M-am gandit ca am forjat-o prea tare pe autostrada si ca nu are legatura cu apa de la inundatie, dar garnitura nu este arsa! Dupa 2 ore la fel plec cu ea, si scoate la fel de mult fum albastru, dar daca ii opresti motorul si intr-un minut il pornesti iar nu mai are nimic..deci si eu tind sa cred ca e din segment. Ce poa sa fie? Va intreb pt ca sunt disperat, motorul asta nu are decat 8000 d km, e aproape nou, toate piesele noi nemtesti, si ma costat 30 d mil...innebunesc daca se strica iar. Am motor 1,6 TD cu intercooler, 59 kw din 91..astept pareri de la cei care au patit-o sau stiu despre ce e vorba, sau stiu daca astea sunt simptome de motor stricat, sau segmenti stricati, eventual cei care au TD-uri si stiu despre ce vorbesc..ca e o situatie cam delicata si vreau sa stiu corect ce este de facut. Altcineva mi-a spus ca intr-adevar a intrat apa pe la ulei..dar ca atunci cand va fi eliminata apa nu va mai iesi fum albastru si ca nu are nimic. Voi ce ziceti? (eu nu stiu ce sa cred daca e de la apa sau am omorat-o eu prea tare, spun ca am omorat-o pentru ca crescuse nivelul apei, dar pedala mai aveam si tragea prompt)

fratzioare, pana nu o vad nu imi dau cu parerea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scote fum albastrui e consum de ulei, daca e numai la pornire, se acumuleaza ulei in camera de arder,cauza poate sa fie un semering de supapa, dar asta in cazul in care dupa ce lai pornit noxele revin la densitatea dinainte de incident, daca vrei sa fii sigur ca nu sunt segmentii dute la mecanic si masoara compresia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult ;) Cu cea mai mare placere ne vedem, daca crezi ca poti sti ce are..la ulei m-am uitat, a cam mancat din el, in vasul de expansiune m-am uitat, nu sunt bule e totul ok, deci garnitura nu e arsa iar in alta parte nu am unde sa ma uit....iar ca sa vezi cum scoate fumul si la ce mod..tre s-o vezi doar dupa ce a stat nepornita cateva ore, ca daca e in mers pornita, n-are nici pe naiba, nu scoate cu nimic mai mult decat o masina ok, am turat-o cu acceleratia in pamant la relanti si d-abia daca scoate albastru, doar fum negru. deci nu stiu cat ne putem elucida. Mi-a zis cineva ca daca s-a blocat un segment, nu mai trage la fel ca inainte, dar mie imi trage la fel de bine. Oricum, stiu ca pana nu e vazuta, nu putem decat sa ne dam cu parerea

Cipos, ma gandeam sa ma duc la mecanic sa-i spun sa-mi dea chiulasa jos si sa ne uitam la pistoane si segmenti..Sa fac compresia mai inainte ma gandesc, ca daca iese bine, e clar ca nu mai am de ce sa desfac motorul, dar daca iese bine compresia, sa ma incred 100% ca sunt buni segmentii? Intreb pt ca m-am mai ars odata, si acuma suflu si in iaurt ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca sau cocxzt segmentii ("lipit") nu ai avea nici compresie buna=> compresie buna, segmenti buni ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explica-mi te rog cu semeringul asta de supapa, cum se strica, ce ar fi putut sa pateasca si ce se intampla daca merg asa? Aceasta supapa stricata poate genera o cantitate asa mare de fum cum iese la mine? Mi se pare cam mare coincidenta sa se strice acum fara nici o legatura cu fiertul apei pe autostrada si apa care a inghitit capota. Si da, dupa cateva minute noxele revin la nivelul normal. Daca compresia iese buna, mai departe ce am de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce spui tu acolo nu are nici o treaba cu inundatia, daca iti intra apa pe admisie ramineai acolo, iar pe joja nu are cum sa intre apa, nu are nimic masina, stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La filtru de aer te ai uitat nu e ud?

P.S. acum imi dau seama am mers amandoi la mer o buna parte a drumului mai erai cu niste prieteni cu o masina eu erm cu un passat variant gri inchis.

mer= mare si erm=eram scuze de greseli dar tastatura mea incepe sa mearga greu pe anumite taste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ma uit..dar chiar daca e ud, are legatura cu mancatul uleiului? Eu eram cu golfu 2 albastru cu prietenii si inca un opel astra langa mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea vad nici eu cum sa intre apa pe la joja - decit daca asta era sarita de la locul ei sau lipsa...In plus daca totusi nu stiu cum s-ar fi intimplat asta, ai fi vazut nivel crescut pe joja, ori ai zis ca acesta din contra a scazut intre timp.

Problema mai repede zic eu poate fi din suprasolicitare (depinde cit ai mers asa): 165km/h si sa mai ai rezerva = pompa derglata (cel putin suruburile de turatie maxima) pentru ca normal, standard, turatia max de 5100rot/min corespunde unei viteze de 160km. Mai mult n-ai cum sa bagi decit daca permite pompa, ori asta nu se poate decit daca cineva ti-a umblat la reglaje (turatia maxima si debit), fortind nota.

Se poate sa fi cedat (si) semeringurile. Este clasic, mai ales pentru pompe mesterite, sau forjari indelungate. Pe motorul vechi am avut si eu probleme cu aceste semeringuri: scotea fum albastru dar motorul mergea totusi normal. Le-am schimbat pe toate si a scazut mult cantitatea de fum. Apoi am dus si pompa la reglat si n-a mai scos decit f putin.

Cam cit ulei maninca ? Eu cind am avut semeringurile alea cu probleme, papa cam 1L/1000km. Dupa inlocuire, a scazut la 1L/2000-2500km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In atatia ani s-a umblat la pompa de n ori. Deci nivelul la joja a scazut..cand am plecat de la mare era uleiul exact la mijloc, intre maxim si minim, acuma e pe minim, deci a scazut cam mult, in 300 d km. Viorel, tu te referi ca din cauza suprasolicitarii au cedat semeringurile? Pt ca intr-adevar apa crescuse destul de urat dar am redus viteza, oricum nu aveam viteza ei maxima, ca am rotile pe 15 cu 205 deci este decalaj destul, turatie nustiu sa iti zic cat aveam, pt ca nu am turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In atatia ani s-a umblat la pompa de n ori. Deci nivelul la joja a scazut..cand am plecat de la mare era uleiul exact la mijloc, intre maxim si minim, acuma e pe minim, deci a scazut cam mult, in 300 d km. Viorel, tu te referi ca din cauza suprasolicitarii au cedat semeringurile? Pt ca intr-adevar apa crescuse destul de urat dar am redus viteza, oricum nu aveam viteza ei maxima, ca am rotile pe 15 cu 205 deci este decalaj destul, turatie nustiu sa iti zic cat aveam, pt ca nu am turometru.

Salut !

Baietii astia care ti-au scris chiar se mai pricep la cate ceva ! Si eu mi-am pus motorul asta pe GLF '87 si am avut pb. asta cu fumu' la pornire din cauza uleiului ramas de pe recuperatorul de gaze, si bagat in turbina, care ars la inceput dadea alb.( turbina avea ceva joc in ax si consuma si ea ulei ) Am schimbat turbina si acu e OK. In locul tau as schimba uleiul cu unul romanesc prost ( 20-50 ) cu care as spala motorul iar inainte de golire dupa 15 min. de mers in gol, as baga si un bidon de solutie de curatat motorul = 200.000. lei vechi cu care as mai curata supapele poate se vor mai aseza mai bine pe scaune.

Totusi nu stiu cat ai avut tu 165 km/h pt ca nu ai nici bord cu turometru asa ca dupa parerea mea exista un decalaj de 10-20 km/h pt. ca ceasurile de turbo au 200 iar cele pt. diesel simplu au 180.

Bafta in continuare si poate ai timp si-mi spui si mie unde ai facut motorul cu cati bani, daca merita si daca esti multumit !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti se ducea semeringul de la supape iti arunca uleiul pe galerie...se poate sa fie doar putin uzat insa eu nu cred ca-i de-acolo problema...tind sa cred ca daca zici ca-i motorul nou (8000 km) se poate sa se fi fortat segmentii, sa nu fi fost bine alezat....o gramada...oricum eu iti doresc ce-i mai usor de reparat...ar mai fi o posibilitate...dieselu' ii binecunoscut pt abilitatea lui de-a se "scufunda" in apa insa daca prinzi apa pe filtru de aer...UPS...deci poate fi si asta o varianta plauzibila...schimba filtru in primul rand si apoi dupa ceva vreme poate-si revine BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am ceas cu 200, si banuiesc ca as fi avut vreo 150 real..mihai ce te intereseaza unde mi-am facut motorul asta care are 8000 sau unde-l voi face pe asta in caz ca se strica? :D Ok, deci filtrul de aer este uscat este in stare foarte buna, doar ca in unele locuri are niste pete maronii...genul de culoare pe care o prinde un ziar ud cand se usuca..si nu-mi explic de unde au aparut petele alea sau daca le aveam si inainte..deci poate a fost apa..si s-a uscat si de aceea sunt petele..acum n-am cum sa-mi mai dau seama cata apa a intrat sau daca a intrat..o sa-l schimb..si mai ramane doar sa fac compresia ca sa vad cum sunt segmentii, nu?

Golfuletz, cand spui ca am fortat segmentii, te referi ca s-au lipit? Ca daca e asa nu cred ca isi mai revin.. Iti spun ca masina in rodaj in prima mie n-a vazut mai mult de 80, de abia apoi i-am dat 100, la 3000 i-am strans chiulasa si am schimbat uleiul si filtrul..am avut grija de ea, iar referitor la viteza asta, intr-adevar e cam mult poate am fortat-o, dar a mai vazut asa viteze si mereu s-a comportat foarte ok si inca avea forta sa traga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care exista ceva problema de ungere...lipsa de ulei,apa in ulei etc, primii segmenti care se duc sunt cei de compresie...apoi urmand cei racleori si cei de ungere...tu cum simti ca trage masina? Mai are forta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa stiam ca acele semeringuri cedeaza in timp, mai ales la functionare "en force", fiind una din metehnele acestor motoare. Cind au fost gasite vinovate la mine, scotea fum albastru indiferent ca era rece sau cald. Mecanicul s-a uitat atunci dupa ulei in filtrul de aer si parca (nu mai sunt sigur) la furtunele turbinei.

Ceva s-a intimplat totusi acolo daca brusc a inceput sa consume o jumate de litru de ulei in 300km. Asta e o problema. Pe undeva apa a reusit sa intre unde nu trebuia.

Stai linistit cu filtrul de aer: daca intra apa pe la gura de admisie cartus filtru aer, nu mai ieseai de-acolo zic eu.

Alte simptome nu are? Gen trepideaza, nu trage, pornire grea, etc.

Eu unul as opta pentru verificare compresie: daca-i ok atunci ramine turbina. Dupa ce-ai refacut motorul ai masurat compresia ? Ma gindesc ca ar fi ideal sa poti sa compari.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu..dupa refacerea motorului n-am vrificat compresia..Si ca sa raspund, motorul porneste impecabil ca de obicei, si fuge la fel ca inainte trage foarte bine

Are forta, dar da, trebuie sa fie o problema daca consuma juma de litru la 300 d km. Golfuletz, pai te-ai referit ca daca a intrat ulei in apa, pai pe unde sa fi intrat daca pe la joja nu, si garnitura e ok..

Dar totusi nu stiu cat de relevanta e treaba asta cu forta pe care o mai are in legatura cu segmentii, eu cand am stricat motorul celalalt, aveam garnitura fisurata, chiulasa zob, segmentii zob. o gramada de alte piese inrosite de la forja care devenisera casante, apa daca puneam in vas in 15 min se ducea toata.. si aveam nori intregi de fum albastru si negru si alb in spate de se uita lumea ca la urs, dar masina avea o forta incredibila nici nu ziceai ca era stricata. Deci eu nu astept sa ma lase masina in drum sau sa nu mai traga, ca sa imi arate ca e stricata..

Oricum, de cand am venit de la mare si am fost la mecanic, am mers foarte usor..la 80 sunt cu a cincea si nu o turez..sa vad daca isi mai revine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
poftim?

R.I.P. -----------REST IN PEACE

tradu tu asta.. :offtopic:

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

aceiasi problema cu fumul albastrui am patit si eu. pe autostrada in germania am mers cu 165 cam 150km. dupa asta, in fiecare dimineata o gramada de fum. totul s-a rezolvat cu reglajul pompei de motorina in 5 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!