Jump to content

Transporter/Multivan/Caravelle


Extreme
 Share

Postare recomandată

salut sant posesorul unui caravelle 2.5tdi 2001 151cai ,si are 2 sist de incalzire,unul ca al tau pt motor care protejeaza motoru la pornire la temp scazute si unul pt pasageri cu programare timp de o saptamana si care functioneaza fara ca motoru sa fie pornit,avand alimentare separata cu motorina.raspunsul la intreb ta.un sist comanda in bord cu ceas,siguranta bujie,bujie,radiator cu furtunele specifice pt circularea apei,radiatoru se monteaza in partea stg la jumatatea masinii plus o alta baterie care se monteaza sub scaunul soferului .treb sa gasesti un meserias bun pt a monta o asemenea instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor colegilor, posesori de t3,t4,t5.

am postat aici pentru ca vreau sa-mi cumpar un t4. ce imi recomandati? Multivan (prima optiune in viziunea mea); Caravelle; Transporter. Mentionez ca masina o iau mai mult pentru familie, excursii dar as vrea modelul la care se pot demonta scaunele (mai vreau sa car si mobila pt mine, prieteni, etc :) ).

ce imi recomandati si in privinta motoarelor, ce tip, ce cilindree, etc.

Astept pareri si multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e suficient de incapator un T4 pentru carat mobila. Si daca iti cumperi un Multivan sau Caravelle cu interior de piele sincer trebuie sa fii dus cu pluta sa cari mobila cu el. Daca vrei masina de familie si iti permiti cauta un multivan cu dublu climatronic. Daca iti place viteza si depasirile alege motorul de 2,5 tdi de 102 sau 150cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca intretinere si durabilitate cel de 102 cp e cel mai reusit ( nu musai ca motor caci e identic cu cel de 88 sau 150 ) cat ca turbo ambreiaj frani in schimb nui te sperie la aceleratie ca unu de 150 care efectiv te baga in scaun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms, nu va imaginati nu stiu ce mobila, lemne, etc. ma refeream ca vreau sa iau un van care sa aiba locuri dar sa se si poata demonta locurile, in privinta motoarelor, as prefera 1.9 nu sunt adeptul vitezei. ma refeream ca tip motor daca trebuie sa caut unul anume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 1.9 poate fi doar 1Z Non turbo (mortaciune, stai departe de el) sau ABL care e putin mai sprinten insa nu te astepta sa depasesti 130 de Km la ora.

Eu am ABL si sunt multumit mai ales ca am impozit mic si RCA ieftin (170 lei/ 6 luni). Sa nu uitam de consum care e cam 6-7 afara in functie de cat e de incarcata si cat de greu e piciorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei cu scaune "cu prindere rapida" trebuie sa cauti de la varavelle in sus , daca ai bani TDI de 102 cai , 1.9 e cam damigeana da merge mai ales daca mai ai vreun prieten cu ceva motorina de vanzare , acuma depinde si la ce suma de bani te invarti vrei sa iti aduci de dincolo sau sa iei de aici inmatriculat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact prin aceeasi alegere am trecut si eu toamna trecuta. Am cautat o masina de familie si de concediu, pentru ca in oras nu mai merg de 2 ani (merg cu scuterul).

Impozitul la 2.5 e mult mai mare (936/an fata de 180/an, sper ca suprataxa asta sa se scoata la anul, s-a dublat la 1 iulie 2010 ca era 468 RON/an) - dar diferenta la RCA e minora, sub 10 RON/an. Dezavantajul la motorul 1.9 nu e atat puterea cat faptul ca un motor slab pe ditamai hurdubaia se uzeaza mai repede, si probabil si mai rau e ca nu exista din fabrica 1.9 cu aer conditionat, care in Bucuresti e vital la >40 grade asfaltul la pranz timp de 2 luni pe an. Cei 750 RON/an ma gandesc ca ii scot din piese de uzura la motor, in 5 ani fac vreo 800 Euro cat un alt motor de 1.9. Consumul la drum lung este mai mic la 2.5 decat 1.9 (curios, dar adevarat!)

Daca mai strangeam niste bani poate imi ajungeau de un T5 Transporter "chel" - dar am ales un T4 Multivan cu multe optiuni, ceva mai ieftin, si cu restul de bani pentru taxe si sa "il pun pe picioare". Bani de un Multivan nou nu voi avea probabil niciodata. Asa am pat, masuta, izolatie fonica, termica, suspensii de limuzina, incalzitor, dublu climatronic - cu 2 radiatoare de incalzire si 2 vaporizatoare de AC.

Sa nu ai nici o incredere in ce scrie pe kilometraj. Transporter Kombi au de obicei firmele pentru cursele scurte - si fac in medie peste 100.000 km/an, dar era pe aici cineva care facea 200.000 km/an. Caravelle are mai multe dotari dar tot firmele de transport le folosesc si au rulaje si mai mari. T4 Multivan este o alegere mai buna pentru ca in Germania a fost in principal masina de familie (transportatorii nu iau cu 7 locuri cand pot avea 9 locuri!) si au un rulaj mediu de 20.000 - 40.000 km/an. Cel mai mult merita daca poti sa te duci in Germania si sa iei direct de la unic proprietar. Daca iei de la samsari (germani sau romani) sa treci intai pe la un service VW sa iti spuna kilometrajul real dupa VIN. Chiar si luat din Romania - iti gasesti un "prieten" la RAR si afli ce kilometri avea masina la precedentele ITP-uri. Eu era sa iau de aici un T5 Kombi din 2006 - pe afisaj erau 120000 km si real vreo 500000.

Am dat 6000 Euro pe un Multivan din 1997 cu 425.000 km. Masina a fost noua peste 40.000 Euro. La motorul 2.5 cei 400.000 km sunt pe la jumatatea duratei de viata a motorului, dar la acelasi rulaj motorul de 1.9 este cam gata.

La Multivan Allstar scaunele din mijloc (alea rabatabile) se scot instant cu o clapa iar bancheta se trage de pe sina cu 2 opritori, in maxim 3 minute ramane masina goala doar cu scaunele din fata.

Sanatate!

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa zice toata lumea ca nu vrea o masina cu multi cai putere dar nu e tocmai asa. Ciudat totusi ca cei de la VW desii aveau in aceeasi generatie alte motoare de 1.9 cu 90 cai au continuat sa le foloseasca pe astea de 68 cai. Eu am condus versiunea fara turbo 1.9D si mi s-a parut ca masina aia are ceva defect ca pe deal in sus goala mergea mai rau decat fosta mea dacie.. Si ce e mai aiurea la 1.9td e faptul ca pe autostrada sau pe o portiune cu viteza maxima de 100-110km/h ori alegi sa mergi cu motoru foarte turat la 110km/h sau cu motoru turat la 90 km/h. Asta il consider un mare inconvenient.. e de inteles ca nimeni nu isi cumpara o dubitza sa isi etaleze talentul de pilot de raliu dar sa mergi la drumuri lungi cu viteza de croaziera de 110km/h cu 3000rpm mi se pare aberant. La drum intins fara AC sau clima cu un T4 datorita faptului ca e o dubitza nu e placut sa mergi la 100km/h cu geamul deschis ca se formeaza turbulentze si nu te mai poti intelege in masina, Sa nu mai zic de cei din spate care daca nu au incalzire sau clima o sa se sufoace vara.

Ca si pretz de cumparare nu exista diferente mari diferentele de bani la care le gasesti se leaga mai degraba de dotari si aspect.

Foarte sigur va spun ca un prim proprietar din germania care a dat 40-45 000 euro pe o dubitza full echipata nu e genul de om care sa mearga cu ea la mecanici eftini, sa foloseasca piese si consumabile eftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate.

Eu cand am luat polizoru l-am luat pentru tarait boxe pe la sonorizari, nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca o sa-mi placa atat de mult

Daca n-as avea in ce-mi investi banii, maine as fi in germania dupa un multivan dotat full. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc tuturor, comparatia care a facuto @oxigen e foarte buna, si de aceea m-am decis tot la multivan. o sa vad insa ce motor gasesc, de 1.9 sau 2.5 avand in vedere ca macar sa aiba aer conditionat daca nu chiar climatronic.

in ceea ce priveste numarul de kilometrii o sa verific personal cu o interfata vcds iar daca nu o sa mearga o sa apelez la o reprezentant vw.

bugetul este undeva la 6000-6500 si vreau sa-l iau inmatriculat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul nu va fi de 1.9

nu au fost montata instalatie AC pe motorul de 1.9 pe T4, pe nici o varianta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o mentiune EXTREM de importanta. Daca vreti portbagaj IMENS alegeti versiunea lunga. Eu nu m-am orientat spre aceasta versiune deoarece am garaj si nu ar fi incaput decat al limita. Cu versiunea de 7 locuri pe care o am eu 2+2+3 porbagaju pot zice ca e la limita , la orice excursie mai lunga trebuie sa umplu strategic tot spatiu de sub polita +deasupra politei din portagaj pana sus pe plafon.Daca as fii avut un T4lung as fii avut un portbagaj dublu.Partea proasta cand alegi versiunea asta e ca sunt doar caravelle sau transporter si au fost folosite la transport.. deci km fara numar.

@ covalcea. Multi dintre proprietarii de dubite in general au luat dubita ca si o masina secundara si dupa scurt timp si-au dat seama ca masina lor mica de care se foloseau zilnic incepe sa prinda radacini in parcare.Placerea de a conduce o masina inalta e super + spatiu larg si degajat din ele iti creaza o senzatie deosebita. :Driver: Daca e sa mergem 2-3 mesini undeva in weekend intr-o excursie amicii mei ( tineri 23-30 ani) se cearta care sa vina cu mine :lol: Pot spune ca m-am simtit FLATAT cand am primit la schimb pe a mea diverse masini gen bmw-audi din anii 2003-2005, Asta dupa ce respectivii au venit cu mine cu masina.

Legat de motoru 2.5TDI Sa te uiti sa nu aiba scapari de ulei nici pe la baia de ulei nici pe la cutie si nici pe la pompa de vacum! Fulia de cauciuc sa fie ok si sa fii atent la sistemul de ambreiaj/volant sa nu smuceasca de pe loc sau sa aiba vibratii pe loc cu ambreaju ne-apasat. Iti zic astea pentru ca pe T4 sunt subansambe ff fiabile care se schimba dupa 3-400 000km dar care costa MULT! Degeaba cumperi o masina cu motoru oks i cu stare generala bun ca un kit de ambreiaj e ~800 euro, o fulie 120 euro, o pompa vid 130euro,

Sa nu zici cand o cumperi.. o iau eftina ca o pun eu la punct si o fac ca noua ca o sa te intinzi mult la cheltuieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms @noobsound, asa e, am mai condus van, dubite si senzatia e super ok, dar mai ales mergi cu ea pentru ca pur si simplu e fiabila, nu? iar in ceea ce priveste piesele pe care eventual ar trebuie sa le schimbi e corect ce zici tu si o sa tin cont de parerea ta. merci inca odata.

Modificat de colvalcea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privind fiabilitatea toti sunt de parere ca T4 au fost mult mai bune decat T5, si multi inca le prefera pentru "tavaleala". Daca vrei sa iei la 6000 - 6500 ceva de aici ... cam greu si riscant. Mai bine cauti pe la 4500-5000 din Germania, ai mai multe sanse sa nu iei tzeapa. Cei care modifica kilometrajul de obicei sterg si din memoria calculatorului de injectie, deci nu ai ce citi. O masina adusa de afara la 300.000 km si folosita aici 2 ani va avea 500-600.000 km indiferent ce arata pe bord.

@noobsound - nu exista Multivan cu sasiul lung. Daca ai probleme de spatiu ia o cutie sau un portbagaj deasupra, poti sa pui chiar si un cort tip Maggiolina. Oricum majoritatea T4 de vanzare sunt pe la 300-400.000 km cand trebuie schimbate mai multe, eu cred ca mai bine o iei mai ieftina si schimbi tu piesele de uzura, macar stii pe ce te bazezi. Tocmai m-am uitat pe mobile si un T4 Multivan la 200.000 km si cu AC e peste 7000 Euro in Germania.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IDaca as fii avut un T4lung as fii avut un portbagaj dublu.Partea proasta cand alegi versiunea asta e ca sunt doar caravelle sau transporter si au fost folosite la transport.. deci km fara numar.

Asa am zis si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Ce ma sfatuiti intre un Caravelle (Multivan) cam pe la 150 Cp si un Merc.Viano tot 150Cp amindoua cu cutie Auto...?

Daca puteti va rog sa si argumentati parerea voastra pro sau Contra....

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 150cai exista doar T4 cu motor 2,5tdi. Tu cred ca te referi la T5 caz in care ai posibilitatea de a alege 2,5tdi 130cai sau 174cai. Acelasi motor 2 versiuni de putere diferite.

Eu as alege viano sau Vito daca vrei cutie automata. E mai fiabil mercedes la cutii automate decat VW. Parerea mea.

Observ ca ai Touareg R5. E bine sa stii ca vw T5 are acelasi motor identic ca al tau. Difera doar accesoriile de pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu difera nimic :D e practic acelasi motor, R5 TDI s-a pus pe transporter, touareg si phaeton

acelasi consum, aceiasi putere, numai ca la transporter difera cutia, are raport mai mare pentru mai multa tractiune.. deh tre sa pui 8 adulti + bagaje in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca te inseli. pe phaeton s-a montat doar V10tdi 5.0 si v6tdi 3.0 La dieseluri ma refer

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut cu ochii mei Phaeton 2002 R5 TDI

era cea mai ieftina motorizare pentru phaeton, urmand 3.0 V6 si 5.0 V10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfat. Asa e am vrut sa zic T5 probabil cel de 130 Cp (si bineinteles fac un tuning la motor)Tind sa merg pe Viano ptr confort si dupa parerea mea arata ceva mai putin a Van... eu il iau ptr. transport propriu nu ptr. marfa sau chestii din astea...

Imi e totusi teama ca un Viano 2.2cdi cutie automat care are doar 5 trepte va consuma ceva mai mult ca un T5 Auto care are 6 trepte si probabil este un pic mai economic. Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la noul T5 facelift cu DSG7 atunci da, este mai econom

dar vechea generatie de T5, numai la unele modele exista cutie automata, si anume la california, si highline

personal consider vito inferior lui T5, tractiunea pe spate te omoara, un vehicul la care centrul de greutate e ridicat iar greutatea teoretic este pe fata unde e motorul, nu e la fel de stabila si agera precum T5-ul..

am fost anul trecut cu 2 masini in germania, t5-ul meu si un vito 2.2 cdi, tranversand carpatii, nu prea se tinea dupa mine, eu franam mai putin decat el, acceleram mai repede in panta, iar apoi cand am mers in spatele lui, observam cum parca ii fugea spatele cand frana brusc, si nu se lipea de sosea cand taia curba

dar nu am mers cu un viano, care este mai luxos si mai bine construit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul T5 (cu facefift) este peste puterea mea de cumparare din pacate. Ma gindesc la ceva din 2008, Viano 2.2 cdi neaparat varianta kompakt (scurta).

Il iau ca masina personala/familie ptr. acel spatiu de care duc lipsa in vacante (2-3 pers+un copil).

Daca merge lejer cu 110-140 pe autostrada (cu un consum decent) atunci e bun... dupa criteriile mele. Nu vreau sa ating 180... vreau sa ma plimb si sa am mai mult spatiu decit in masinile actuale... am mai avut F.Tranzit de mult si imi amintesc cu placere de timpul acela (prietenii stiu de ce)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viano / Vito in varianta compacta nu are roata de rezerva , doar kit de reparatie , nu m-as simti in siguranta pe drumurile noastre fara rezerva ! Discounturile la VW sint in perioada asta sus de tot :rolleyes: Daca vrei doar spatiu mai mult de ce nu te uiti la Caddy nou Comfortline Maxi 2.0 TDI/CR 140 CP ?

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!