Jump to content

Arc Scaun Sofer


tiranha
 Share

Postare recomandată

buna tuturor,

de curand am fost la spalatorie, si dupa ce am plecat de acolo am avut marea surpriza sa constat existenta unui arc sub scaunul soferului! arcul pare intreg -- o sa revin cu o poza -- iar scaunul pare sa functioneze normal(e cu reglaje manuale si fara suport lombar). s-a mai lovit cineva de asa ceva?

10x

alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incredibil.....

Si eu acum o luna, tot la spalatorie, cand sa iau masina, mi-au spus ca au scos un arc de sub scaunul pasagerului, lung de aproximativ 20 cm cu diametrul de 1,5- 2 cm si la mijlocul caruia se afla pe exterior un manson de cauciuc. Scaunul functioneaza perfect (si reglajul pe inaltime, si cel lombar), si nu vad de unde a putut sa cada.......

Daca ne poate explica cineva ce-i cu arcul acela, va multumesc anticipat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am patzit-o si eu. La ambele scaune. L-am intrebat pe unul de la Porsche si mi-a zis ca acel arc are menirea de a face revenirea scaunului (din spate in fatza) mai ushoara, practic fara a "trage" de el. Mie mi se pare ca si asa merge destul de ushor. Acum il tzin in usha, daca ma supara vreun basculantist in trafic cobor cu arcul la el :rolleyes:!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca, la spalatorie, cand au impins scaunul in fata (sa aspire in spate), l-au detensionat atat de tare.... incat a cazut singur :(

A incercat cineva sa-l puna la loc, sau trebuie sa demontezi tot scaunul.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa cred, si mie tot la spalatorie mi-a picat acel arc lung de 20 cm si n-am stiut ce

sa fac cu el. Am vazut ca la scaun n-am nici o problema asa ca nici n-am avut curiozitatea

sa vad de unde a picat ... ce chestie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel arc are rolul de a usura aperatiunea de ridicare a scaunului care datorita greutati ocupantului se ridica mai greu si se risca deteriorarea sistemului de ridicare.Practic se rupe o ureche mica din aluminiu sau spiater iar apoi arcul cade sub scaun.Pentru remediere demontati scaunul si inlocuiti urechea rupta cu un nit sau cu un surub dupa ce in prealabil ati facut filet cu tarodul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

da asa este trebuie dat scaunul jos.Scoase toate chestiile alea din plastic din jurul scaunul defapt 2 sunt.Arcul se rupe din cauza nitului ala din aluminiu si se poate inlocui cu un simplu surub din fier din ala pentru lemn cu capul plat.este foarte simpla operatia.Daca aveti unul din scaune bun, adic fara arcul cazut va puteti ghida dupa ala.

Oricum din ce am observat nu este chiar cine stie ce, adic ori cu el ori fara el nu este chiar asa mare diferenta.Arcul ajuta la ridicarea scaunului, adic reglajul pe inaltime.o treaba buna mi se parea daca-l puneau la reglajul pe orizontala.Adic cand scaunul este dat la maxim in spate tragi de maneta aia dintre picioare si el revine singur singurel prin detensionarea arcului in fata la minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Gasit si eu arcul cazut.

Poate cineva sa povesteasca ce trebuie desfacut ca sa ajungem la problema ?(ceva mai in detaliu - ca sunt nou pe O1)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la celalalt scaun ai arcul?

daca da ia si te uita la el cum vine, si ce este rupt acolo.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi-a sarit si mie arcul din scaunul stanga. Pur si simplu in timpul mersului s-a auzit un "poc" si m-am trezit cu arcul la picioare. Se pare ca ar fi la reglajul pe inaltime ala scaunului. Acuma merge mai greu ridicarea si coborarea pe partea stanga. Am dat jos scaunul sa vad, se vede locul unde ar trebui sa fie, dar nu gasesc clemele in care ar trebui sa agate capetele. Deci... va ramane asa. oricum nu misc prea des scaunul in jos si in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-a picat de la dreptul. cosmine stiu eu cum vine pus arcul dar nu stiu daca vom putea face ceva fara sa dam scaunul jos. eu am incercat sa-l pun la loc dar nu am reusit. m-am lasat pagubas ca si asa nu ma incurca cu nimic.

scuze acum vad ca tu de fapt ai dat jos scaunul. uita-te la celalat scaun cum vine pus arcul. e simplu.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu le am deja pe amandoua in sertar :lol: . Deci nici o sansa sa vad cum vine montat.

Claudiu, scaunul in 10 minute e jos, fara probleme, daca ai chef vreodata sa mesterim. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am un arc de la scaunul din stg fata !!!

Saptamana asta o sa rezelv problema.

Singura teama o am cu airbagul ! Poate sa se descarce la orice impuls electric... in documentatie se spune ca se foloseste o scula speciala vas5094.

Intradevar influenteaza modul de functionare ca reglajului pe verticala a scaunului.

Am pus un link catre un fisier cu modalitatea de a demonta scaunul fata, aici DivShare File - Desktop.rar

Succese nelimitate !!!

post-8072-1187537982_thumb.jpg

post-8072-1187539607_thumb.jpg

Modificat de piratu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am reusit sa montez nenorocirea aia de arc la loc.

Pare simplu dar nu e chiar...

Rolul e sigur: are rol de usurare a ridicarii pe inalltime a scaunului.

N-am facut poze pentru ca eram manjit pe maini, dar va explic in cateva cuvinte:

1. trebuie scos scaunul afara.

Se scoate relativ usor. Pasi:

- se da scaunul in fata la max

- se desfac protectiile sinelor scaunului, in spatele scaunului au fiecare cate un dop apoi cu un T20 se desurubeaza 2 holtzsuruburi.

- cu cheia de 13 in fata scaunului 2 piulite negre, se desfac

- se impinge scaunul in spate fara sa se actioneze comanda de reglaj

- se inclina scaunul pe spate

- se desfac mufele de la incalzire, airbag, etc... (nu uita sa iei contactul... poti scoate si borna, eu nu am scos-o)

- se scoate scaunul pe usa din spate.

2 demontarea scaunului. Pasi:

- un dop in fata negru + holtzsurub negru sub el. (surubelnita in cruce)

- se trage putin de plasticul din fata, si hop : inca un holtsurub auriu (cruce)

- pe lateral la manerul de reglaj inaltime : 2 dopuri cu suruburi sub ele T25 parca...

- se scoate reglajul spatarului tragand tare de el.

Apoi (fierataniile):

- se demonteaza mecanismul de reglaj pe inaltime: are 3 suruburi de M6 cu cheia de 10, sunt 3 scurte deschise la culoare.

- se extrage mecanismul.

- sunt 2 bolturi mari, negre, unul stg si unul dr, prise pe interior de cate o siguranta smechera..

- se scoate siguranta si se scot boltirile afara, le bati usor cu un varf de surubelnita.

- aseaza scaunul "pe burta"

- se trage de piciorul scaunului spre exterior

- o sa vezi urechea, gaura de fapt in care era batut nitul cu gheara de care era prins arcul repectiv.

- se foloseste aici un surub M6 cu cap hexagonal, absolut banal

- poti da un pic de filet acolo sa stea surubul fix

- eu am dat un pic de filet dupa care am sudat pe interior surubul, punct de sudura, astfel incat sa pot sa prind arcul din nou acolo.

- partea mai scurta de prindere la alc vine in locul cu reparatia.

Pentru remontare: se merge invers si obtineti un scaun "intreg".

Folositi pozele din attachmentul de mai sus.

Scule necesare:

- varf ascutit pentru scos dopuri

- trusa de Torx, cred ca T20 si T25

- chie de 13, ideal clichet cu tubulara

- cheie de 10, merge si fixa, dar viteza... clichet

- tarod M6

- aparat sudura, (punct de sudura) eu am folosit un MIG/MAG cu CO2

- rabdare !!!

O sa vedeti!

Esista diferenta cu arc sau fara.

Fara arc cam strambi maneta de reflaj tragand de ea. Eu am cam 70kg si simteam diferenta!

La unul cu 0.1 tone !!! sigur se indoaie/rupe in timp !!!

Dar mai e si ideea: il fixezi odata si nu mai umbli deloc la el !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sant de apreciat explicatiile tale. Dar fara poze nu prea ajuta...

Eu am desfacut scaunul si o ora m-am holbat ca boul la poarta unde dracu se agata capatul din spate al arcului, si nici acum nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma alatur si eu voua

si mie mi-a cazut arcul de la scaunul dreapta

eu unul pot trai si fara el ...

succese

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

vand arc d-asta..vrea cineva?:) se pare ca e o problema frecventa la passat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am gasit si eu arcul acel rupt acu ceva timp...culme ca al doilea arc de la scaunul din dreapta "a sarit" in mers...si face un zgomot de m-am oprit si m-am uitat pe sub ea pana mi-am dat seama ca era al doilea arc.

Oricum nu m-am stresat sa le pun la loc deoarece nu ma deranjeaza. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

mie mi-au cazut amandoua

reglajul pe inaltime merge greu fara ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

da, se pare ca este o problema comuna. am incercat si eu fara succes sa introduc arcul la locul lui, sau ma rog unde credeam eu ca era, asta fara sa dau jos scaunul. dar am observat urmatorul aspect: de ridicat se ridica la fel ca inainte (am 90 de kile), de coborat se coboara dintr-o data, se duce jos fara etape intremediare ceea ce ma face sa cred ca e mai mult pt coborare decat pentru urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa scoateti scaunul de pe masina, se desfac doar doua suruburi (cu cheie tubulara de 13, situate sub scaun, cum te uiti din partea din fata a lui), plus cate un surubel la fiecare ornament care acopera sinele laterale. E si pacat sa nu puneti arcurile la loc.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu: aceeasi problema si de la spalatorie mi se trage. asteptam si ceva poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele solicitate cu pozitia arcului buclucas - imposibil de pus, fara a demonta scaunul - zic eu....... Cele doua piulite care fixeaza scaunul, se desfac cu o tubulara de 13. Pentru a avea acces mai usor la ele, sa da scaunul la maxim in spate. Atentie! Daca se doreste scoaterea scaunului din masina, inainte de a deconecta mufa airbag-ului din scaun, deconectati borna de la baterie. Aceasta se reconecteaza, abia dupa ce s-a conectat si mufa airbag-ului.

scaun.th.jpg

scaun1.th.jpg

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am pus si eu astazi arcul la scaun dar in gaura am bagat o saiba grover de 10 de care am prins arcul .Diferenta se simte clar...merita efortul.Atasez si foto cu nitul buclucas

post-29377-1273499788_thumb.jpg

post-29377-1273499808_thumb.jpg

post-29377-1273499819_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!