Jump to content

Pierdere putere la pornirea climei.


tzucul
 Share

Postare recomandată

marius1982.11

Pai nu, aici se vorbeste despre o pierdere de putere in regim de mers, nu in momentul in care o pornesti. Normal ca daca esti la liber ce sa simti? nici nu se clinteste turometrul sau ceva.

Daca iti cunosti bine masina se simte o pierdere de putere, cat de mica sa fie ea.

nu stiu cat, dar se poate testa, cine are acces non stop la un dyno ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • romytaxy

    12

  • marius1982.11

    9

  • alex_pescaru

    7

  • Ice_2k

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si turometrul scade pt.cateva fractiuni de secunda(uitati va cu atentie)cand se porneste clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu, aici se vorbeste despre o pierdere de putere in regim de mers, nu in momentul in care o pornesti. Normal ca daca esti la liber ce sa simti? nici nu se clinteste turometrul sau ceva.

Daca iti cunosti bine masina se simte o pierdere de putere, cat de mica sa fie ea.

nu stiu cat, dar se poate testa, cine are acces non stop la un dyno ;)

O scot pe liber si apoi revin in mers si nu e nicio diferenta. Faza cu scosul pe liber e pentru diminua acel soc la pornirea climei, care nu se transmite decat in ambreiajul compresorului. O sa fac un test sa vad exact diferentele. In ceea ce priveste acceleratia imi dau seama daca a devenit lenesa, sau cat de bine ar trebui sa reactioneze, la apasarea pedalei.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 In cazul meu nu am sesizat in niciun caz vreo lipsa de putere atunci cand e pornita, ba chiar o imbunatatire, a raspunsului la acceleratie.

Si in cazul motorului din semnatura se observa acelasi lucru. Dar se simte doar in prima jumatate din cursa pedalei de acceleratie.

Din cate stiu,cand activam clima (climatronic,cazul meu),ECU modifica injectia pentru a mai estompa din pierderea de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact! Practic turbina lucreaza altfel si acel actuator actioneaza mai "brutal". Eu nemaiavand toba finala acel sunet "WHOO" e mult mai pronuntat atunci cand e clima pornita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rabbit.

Nu amesteca turbina cu injectia(cantitatea de motorina injectata e marita odata cu pornirea ac/climatronic tocmai pt a diminua lipsa de putere absorbita), nu au legatura una cu alta .

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

De unde stii tu asta? ai vazut o harta de injectie speciala pentru AC-ON?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu(dar complicat pt tine)...pui un vdcs pe masina/grupuri de masura si...te uiti la cantitatea de motorina injectata fara clima si apoi cu clima pornita(o sa vezi ca e crescuta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

asta suna a flame ;).

In concluzie, din partea mea am incheiat discutia. NU prea ai mai degraba tu idee despre hartile de injectie(la platforma A4 tdi), in plus, nici nu ne stim asa ca te rog tine-ti parererile asupra mea acolo la tine in gand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce te am deranjat ???

Ti am rasp exact ce/cum ai intrebat("am vazut eu harta de injectie speciala AC-ON" ??)

Vorbeam de CANTITATEA DE MOTORINA INJECTATA, care se modifica odata cu pornirea climei pt.a NU se simti lipsa de putere/atenuarea vibratiilor la relanti din lipsa motorinei.

NU trebuie sa citesti nici o harta pt.a vedea asta/nici nu exista harta AC-ON(ti am explicat un post m ai sus ce/cum poti face sa vezi cum se modifica).

Daca tu consideri flame..e doar problema ta(intentia MEA nu a fost asta).

Scuze de off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marius.

Acum uita te la dif. dintre cele 2 poze(prima e cu AC pornit/a doua fara), dif.a fost de 0,6 mg.

Sper ca te am lamurit ca nu ti trebuie nici o harta cu AC-ON ca sa vezi cum se modifica CANTITATEA INJECTATA.

post-24028-0-29750500-1432738652_thumb.j

post-24028-0-99710200-1432738676_thumb.j

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romytaxy

Ai explicat foarte corect,si punctual.

Confirm cele spuse de catre tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Mai,tu insisti,dar nu ai dreptate. Vrei sa stii de ce?
Hai sa-ti explic: in ECU ai setata o turatie target de relanti(idle speed),da? Pt ca motorul sa tina acea turatie trebuie sa injecteze cantitatea x de motorina. Ei,in momentul in care matale pornesti clima,motorul trebui sa produca mai mult lucru mecanic pt a mentine aceeasi turatie, pt ca fulia de la compresor opune o anumita rezistenta si reduce turatia motorului. Pt. ca motorul sa ajunga la turatia target din nou,te las pe tine sa ghicesti cum o face automat,pe pid-ul de idle.
Acel pid nu are nimic de a face cu regimurile tranzitorii in timpul mersului si cu hartile de injectie din ecu, unde cantitatea injectata e ceruta de "drivers wish"(si multe alte harti). De aceea in mers simti o pirdere de putere care este aceeasi ca valoare absoluta si un anume procent din puterea motorului. Cu cat mai mica puterea motorului cu atat mai mare procentul asta si implicit senzatia de pirdere de putere.

Cantiatea asta IQ ar mai putea creste in momentul cand mergi pe tempomat, dar nu are rost sa dezvolt si aceasta teorie.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu e acelasi lucru pe care ti l am spus eu ?? Adica cresterea cantitatii injectate pt.a echilibra mersul motorului.

Eu nu am timp sa iau pasaje de pe net sa arat nu stiu ce...am scris in cateva cuvinte pe intelesul tuturor.

Te contrazici singur acum, cu...mapa de injectie AC-ON(tu ma intrebai daca am vazut una !!)iar mai tarziu...incerci sa ne explice ce e scris pe un edc, si pe deasupra spui si ca nu trebuie/exista una.

Nu trebuie sa dezvolti restul, pt.ca...google avem toti.

Zi frumoasa, scuze de off topic, se pot sterge.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si atunci de ce nu cauti, internetul e pt toti?

 

Nu, nu e ecelasi lucru, unii spuneau ca nu simt pierdere de putere in mers, adica nu pe loc, iar tu afirmi ca ECU compenseaza pt asa ceva, ceea ce e total eronat. Tu imi areti un screenshot cu motorul la relanti, mersi, nu despre asta era vorba nu? pt ca nimeni nu poate sa zica ca pierde putere la relanti, nu? e absord.

 

Ia google-ul la rasfoit daca esti curios sa afli mai multe, eu nu mai pierd timpul sa scriu, ca tot tu ma faci prost pe mine oarecum, poate invata altii, daca vor.

 

Daca nu ai timp sa te documentezi , nu te contrazice cu altii care au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic.

E ok, ti am spus ca nu rasp.la provocari, ai dreptate(cel destept cedeaza primul)de aceea eu..ma opresc aici.

Cand am timp o sa ti fac si un log in mers pe grup 001 cu/fara clima ca sa se vada.

Am facut 2 poze in relanti pt.ca sunt destul de elocvente.

Orice consumator"taie"din puterea masinii/creste consumul.

Zi frumoasa tuturor, rog un moderator sa stearga ce e off.

Si ca sa nu uit, dupa ce te ai documentat ai inceput sa te contrazici singur.Of, of.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

bine-nteles, asa e cum spui tu, desteptule ;)

Cand ai timp, ai putea sa vezi cum e cu chip-tuningul. Atunci ai sa pricep cum merg treburile cu injectia de motorina.

E mult de studiat, nu crezi ca eu ieri m-am apucat de banghit pe net sa postez ce am scris mai sus.

 

 

PS: arata-mi tu mie secventa de cod, harta, rutina, uatevar, din ECU care compenseaza pentru pierderea pe putere cand pornesti clima, in MERS!!! aici vorbim de mers, eu asta inteleg din ce au postat colegii nostri.

Lasa tu logurile, alea-s tampenii, la diferente de 0.6, aia poate sa vina si din faptul ca folosesti o clona poate sau ca bate vantul mai tare. Daca ecu nu e "invatat" sa faca asta, nu o face, end of story!

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa intelegi ca, pt.putere trebuie cantitate de combustibil marita o sa stam de vorba(e principiul si la tuning, marire cantitate injectata/durata ei, aici vorbim doar de combustibil, restul...e alta discutie/ce se mai modifica intr o fila).

IAR te CONTRAZICI singur, ieri vroiai harta/azi vrei sa ti arat eu una(cand o sa te hotarasti ce vrei vorbim).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu voiam si ieri si azi sa-mi demontrezi negru pe alb unde e instructiunea care ii spune ecu sa injecteze in plus, sa compenseze daca e pornita clima. unde e contradictia?

Tu ieri ai inteles ca noi vorbim de relanti, cand defapt discutia era despre pierderea de putere in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, la Ac manual, cand dau drumul la Ac, creste automat turatia la relanti cu o [cenzurat], si consumul instant la fel, cu 1-2-300ml de benzina, depinzand de turatia ventilatorului.

La inceput cu masina noua, nu simteam pierderea de putere, acum, ca o simt mult mai bine, chiar se simte bine diferenta de putere. Eu cred ca acea crestere de turatie este permanenta cat timp e Ac on, indiferent ca o comanda ecu sau altceva, dar nu cred ca turbina lucreaza altfel, sau calculatorul...daca ar fi asa, nu ati mai simti scaderea de putere, masina compenseaza pornirea Ac doar cu o crestere de turatie...atat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Exact. Cantitatea de motorina injectata nu creste ca asa comanda ecu ci din cauza măririi turatiei. Senzorul de turatie trebuie sa îndeplinească anumite valori din harta si in functie de necesitati modifica turatia. De exemplu, asa cum se discuta si aici, la pornirea AC, unde compresorul opune rezistența si senzorul de turatie sesizează asta si urca putin turatia. Dar nu pentru ca ecu are o harta separată pt ac-on.

Marius a explicat bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea de motorina injectata nu creste ca asa comanda ecu ci din cauza măririi turatiei [...] compresorul opune rezistența si senzorul de turatie sesizează asta si urca putin turatia.

Atunci cum se explica faptul ca,in cazul motorului din semnatura,odata cu pornirea compresorului,creste IQ-ul dar turatia motorului ramane identica?

Modificat de Romy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU creste nici o turatie, cine poate sa puna 2 poze cu turatia crescuta sa o faca, restul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Turatia trebuie sa o mențina la valoarea default. Adica tu pe vcds o vezi deja corectata dupa pornirea ac. Ea scade la pornirea ac si imediat e corectata. Nu urca peste valoarea default, o menține acolo.

Sa zicem ca ai valoare default in ecu de 908 rpm ( e doar un exemplu). La pornirea ac ea scade brusc la 800 (tot exemplu) dar ecu o corecteaza si o ridica imediat la 908 inapoi.

La edc-urile noastre nu exista mai multe hărți sau tipuri de injectie. Sunt doar niste valori prestabilite pe care motorul trebuie sa le îndeplinească. Daca o face bine atunci e ok....daca nu atunci apar problemele .

Ecu nu zice : " stai sa bag harta cealaltă ca poate merge mai bine" :)))

Sau sa înceapă sa modifice harta injectiei live .

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Laurentiu.

Incepi sa spui bine(initial ai spus ca, urca cantitatea injectata pt.ca, creste turatia dar..ea scade in prima faza)si pt.a ajunge la valoarea default...se stie ce se intampla.

EU nu am spus vreodata ca exista harta pt.AC-ON ci doar creste valoarea cantitatii injectate pt.a mentine valorile default pt.ca ALTCINEVA nu o poate face(doar/decat combustibilul in cantitate mai mare).

Rog pe cineva(in special pe Marius)sa mi arate unde am scris eu HARTA INJECTIE.

Seara faina tuturor!!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!