Jump to content

Pierdere putere la pornirea climei.


tzucul
 Share

Postare recomandată

Deci compresorul nu lucreaza in continuu ci in functie de diferenta de temperatura exterior/interior. Parerea mea.

E posibil ce spui, ca atunci cand diferentele de temperatura sunt mari, dar in sus (spre cald), compresorul sa nu functioneze. Nu te contrazic, de fapt fiind logic. Nu am la dispozitie un firmware de clima ca sa spun exact.

Dar discutia era despre altceva. Era despre consumul energetic al compresorului (daca el variaza sau nu), in functie de diferenta de temperatura, atunci cand compresorul FUNCTIONEAZA. Dar numai consumul COMPRESORULUI, fara a lua in considerare consumul energetic al ventilatoarelor pe diferite turatii.

De ex. ventilatorul de racire al condensorului (radiatorul frontal de A/C), pe treapta maxima de turatie, consuma aprox. 10A. Asta la 12V inseamna 1200W. 1200W = 1.6 cai putere consumati. Si cum la turatia de relanti, motorul dezvolta max. 10kW, adica 13-14CP, (uitati-va pe diagramele de putere/cuplu), e o sarcina in plus de 12%. (1.2kW%10kW) Deci consumul va creste cu cel putin 12% (procentual) cand porneste ventilatorul. Adica de la 0.7 la 0.8. Dar asta doar la RELANTI.

Imaginativa ca acelasi lucru se intampla si la varierea vitezei ventilatorului de clima. De aici aveti voi impresia ca consuma mai mult la diferente mai mari de temperatura ceea ce implica o viteza mai mare a ventilatorului de clima. Consum mai mare al ventilatorului tradus in consum de combustibil mai mare, citit pe BC, de fapt singura evidenta a incarcarii motorului...

Dar diferenta de consum este data de diferenta de viteza/consum a ventilatoarelor. ;)

Iar compresorul, singur, va consuma constant aprox. 2-4kW (in fct. de compresor) din energia motorului... Si daca mergem pe acelasi rationament (relativ generalist) asta inseamna o incarcare a motorului cu 20-40%, repet la RELANTI, unde motorul dezvolta aprox. 10kW. (2-4kW%10kW). Adica o crestere a consumului, din partea compresorului de 20-40%, adica de la 0.7 la 0.84-1.0 litru.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • romytaxy

    12

  • marius1982.11

    9

  • alex_pescaru

    7

  • Ice_2k

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cand faceam un test de knock sensor la masina din semnatura am observat pe vas ca motorul la relanti cu clima pornita avea load 20%. Nu am incercat insa fara clima... (apa avea 90grade)

Clima are si rol de dezumidificare a aerului.. si astfel compresorul merge tot timpul. Din ce am inteles el nu merge doar cand afara sunt sub 4grade sau, la modelele mai noi, in WOT. In rest el merge tot timpul insa nu consuma mereu la fel... asta ma refer la relanti.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Permite-mi sa te contazic :

Intr-o dimineata cand afara erau 19 grade C eu am pornit climatizarea setand temperatura interioara pe 27 grade C constatand ca baga aer cald fara sa porneasca si compresorul. Acest lucru observanduse la consumul de la relanty ramanand neschimbat indifernt daca clima era on sau off. Cand in interior temperatura s-a apropiat de valoarea setata de mine turatia ventilatorului a scazut, temperatura de la gurile de ventilatie a devenit comparabila cu cea interioara spre deosebire de cea pe care o baga la pornirea climei adica fierbinte in cazul acesta reglarea temperaturii facandu-se cu aer din exterior si nu prin pornirea compresorului acesta ramanad off. Deci compresorul nu lucreaza in continuu ci in functie de diferenta de temperatura exterior/interior. Parerea mea.

Climatizarea foloseste functia de deumidificare doar atunci cand este pornita dezaburirea parbrizului (nu a lunetei) sau pe recirculare.

Modificat de MrMishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ce zici tu. Eu cred ca merge mereu.. de aia se si simte mirosul acela "umed" cand opresti compresorul si lasi doar ventilatia.. ca ceea ce a colectat ea ajunge in habitaclu.

La mine creste consumul mereu cand dau drumu si se mentine consumul crescut chiar daca afara sunt 15 grade si eu vreau in masina 24.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu este asa, in situatia mentionata de tine adica pe incalzire consumul este acelas ca si cu clima oprita. Singurul lucru care ar putea consuma este ventilatorul care baga aer in habitaclu dar acesta nu imi modifica deloc consumul la relanty. Si daca nu crezi ne intalnim si te convingi singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci. In canalul 19 subcanal 4 se poate vedea daca compresorul merge sau nu, respectiv turatia lui. Intra in mod diagnoza pe clima si vezi daca el se invarte sau e 0 cand afara e temp mai mica decat in habitaclu. La mine mere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am observat ca daca am pornit AC-ul, pus pe tr. 2 cu recirculare, in treapta 1 si 2 am avut niste intreruperi groaznice de putere (le numesc asa pt. ca nu am mai patit si m-am speriat un pic crezand ca ar fi ceva de la motor) deobicei il tin in tr.1 fara recirculare si nu simt nici o pierdere de putere. totusi dupa treapta a 3-a de viteza nu mai am intreuperi, poate scade puterea dar macar nu am intreruperi de putere.

am totusi o mare dilema :) dupa vreo 20km am oprit (inclusiv motorul), ventilatorul a continuat sa mearga. Dupa vreo 4 ore am pornit din nou, AC oprit, tr.0, comutator maxim rece si stupoare, imi venea aer cald, chiar f. cald pe canalul de ventilatie :) am pornit AC-ul, am pus pe tr.1, s-a racit si apoi l-am oprit din nou si a fost totul ok.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu am un Golf 1,9 TDI si cand pornesc clima diferenta este aproape insesizabilma. Tocmai de asta am ales o masina cu motorul de 1,9 ca sa nu piarda din putere si sa nu creasca consumul cand pornesc clima. Asadar nu doar puterea ci mai mult marimea motorului conteaza in aceasta situatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

La o masina tdi se simte mult mai putin decat la o benzinara ,atunci cand este aerul conditionat pornit/oprit,deoarece tdi -urile au un cuplu mult mai mare.Cu cat ai un cuplu mai mare cu atat vei simti mai putin lipsa de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina mea vw caddy motor 2000 sdi nu se simte nici o diferenta cand pornesc clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
hangyouridols

La mine se simte cand intra A/C-ul,motoru merge mai infranat si trebuiesa o accelerez mai tare la demaraj,undeva la 3000rotatii pe minut;in mod normal schimb intre2500 si 2800.Motorul e de 90cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina mea vw caddy motor 2000 sdi nu se simte nici o diferenta cand pornesc clima

Sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa se simta. Eu am condus CADDY, cu motor de 105 cai, se simtea o infranare , dar mai putin ca la al meu de 90 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vorbiti prostii. Normal ca se simte la orice masina cand lucreaza compresorul de clima. Cred ca ar fi 2 cazuri cand nu prea simti diferenta:

1. cand motorul e prea slab, si, cu sau fara clima, tot greu accelereaza.

2. cand ai un motor prea puternic pentru a simti lipsa acelor cativa caluti care ii papa clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Singura masina pe care am condus-o si nu se simtea A/C-ul,a fost un BMW 525d,5cilindri in linie,vreo 170cp,la a mea,asa cum am spus mai sus se simte chiar destul de bine :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golful meu se simte bine si la 170 CP in regim de mers sportiv, mai ales cu masina mai plina. Practic cred ca doar la motoare semnificativ mai puternice decat al meu, nu se simte o pierdere de performanta in regim de mers foarte vioi ... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

sper ca BMW-ul nu au motoare mai bune ca WAG-ul,ca la tine se simte pierderea de putere si la BMW,nu,vorbind de strict de aceeasi putere de 170cp :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei, sigur ca motoarele de care spui sunt ceva mai performante ... :)

Dar noi discutam strict despre doua motoare de aceeasi putere. CV avantajeaza BMW-ul in demaraje si in plus nu ai mers probabil suficient timp cu masina ca sa-ti faci o impresie cum se merge cu ea cand e destul de incarcata si la un regim practic la limita performantelor motorului.

Oricum nu are rost sa continuam discutia pe o tema care poate degenera intr-un versus. End OT. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

:) Masina nu era a mea,dar a fost 2 luni la mine si mi-am dat seama cat de cat ce poate masina,dar nu mi-am batut joc de bunul omului;orisicum,eu sunt fan AUDI,asa ca din punctul meu de vedere nici nu se pune problema de un versus.Si intr-adevar,cu cat motorul e mai puternic,cu atat se simte mai putin sau deloc A/C.La masina mea chiar se simte,parca merg in frana de motor tot timpul,daca vreau demaraj,trebuie sa bag piciorul serios in acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Vad ca e cam vechi topicul. A obsevat cineva vreo imbunatatire cand e clima pornita? In cazul meu nu am sesizat in niciun caz vreo lipsa de putere atunci cand e pornita, ba chiar o imbunatatire, a raspunsului la acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

O imbunatatire? nu prea :)), doar daca la tine e legat cumva o alta harta in ECU pe acel buton :)

din cate stiu, atd e de 101caluti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E resoftat si motorul are cu totul un alt comportament. Acum nu stiu daca sunt 130 cp, dar nici mai putin de 120 cp nu sunt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rabbit.

Esti un caz fericit pt.ca.nu simti nici o lipsa de putere(AC/climatronicul e unul dintre cei mai mari consumatori)indif.ca ai 90/105/116/131 CP.

Vorba colegului @ marius doar daca ai legat pe butonul de AC ceva tuburi de supralimentare(protoxid de azot)de ex.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma asteptam ca numai la benzina sau cel mult la motoarele diesel mai mici, 1.5,1.6 sa se simta lipsa de putere odata cu folosirea climei. Precizez ca nu pornesc niciodata clima cand motorul e in treapta de viteza si numai pe liber, pentru a proteja ambreiajul compresorului. Posibil, daca as proceda astfel s-ar simti pe moment vreun minus de putere, dar care cu siguranta s-ar recupera foarte repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!