Jump to content

Pierdere putere la pornirea climei.


tzucul
 Share

Postare recomandată

L-au facut mecanic din cauza randamentului. Pt ca daca ar fi electric, ar trebui sa transforme energia mecanica in curent electric si apoi in compresor sa transforme curentul din nou in energie mecanica. Asa ca i-au pus o curea si au rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • romytaxy

    12

  • marius1982.11

    9

  • alex_pescaru

    7

  • Ice_2k

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

In general, compresoarele de climatizare auto (cu geometrie variabila sau fixa) au o capacitate de racire intre 3 si 6 kW. Aceasta se traduce, aproximativ, intre 10000 si 20000 BTU. Necesarul de putere consumata este, in schimb, de 2-3 ori mai mic decat capacitatea de racire, deci undeva intre 1 si 3 kW, adica 1.4 - 4 CP. Deci energie mecanica vor consuma (vor fura de la motor) undeva intre 1.4 si 4 CP. Depinde de aplicatie...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca imi scade puterea cu vreo 20-30cp dupa cum se misca oricum am observat ca daca o tin mai in "ture"ca sa zic asa e mai sprintena.Lipsa de putere se simte intre 1800 si 2500 rot/min dupa care apare sprintul dar totusi parca ar merge mai infranata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca AC ia cam 10% din puterea motorului.

Nu prea cred... deci la o masina de 600CP o sa manance 60CP aerul conditionat? Nu vad de ce-ar fi legat consumul compresorului de puterea totala a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca imi scade puterea cu vreo 20-30cp dupa cum se misca oricum am observat ca daca o tin mai in "ture"ca sa zic asa e mai sprintena.Lipsa de putere se simte intre 1800 si 2500 rot/min dupa care apare sprintul dar totusi parca ar merge mai infranata.

Se pare, din semnatura, ca i-ai facut un chip tuning... Right?

Cei care ti-au facut asta, au modificat si mapele de injectie (cantitate si avans) corespunzatoare pentru cazul in care functioneaza si clima? Deoarece A/C sau clima, dupa caz, trimite un semnal la ECU-ului motorului, spunandu-i sa comute pe alte mape ca sa compenseze consumul energetic al compresorului. E posibil ca acele mape care contin compensarea corespunzatoare pentru A/C, sa nu fie modificate/optimizate corespunzator... S-ar putea sa-ti fi optimizat doar mapele pentru functionarea fara clima.

Just my 2 cents thoughts...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine parca urca mai repede in ture daca pun A/C-ul ? Sa fie o problema ? Nu dau talpa o accelerez tot la fel ~ 35%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, pierderea de putere datorata pornirii AC este aproape insesizabila. Si adevarul este ca 4-5 CP pierduti din 101 nu inseamna mai nimic (asta in cazul meu; pentru motoare mai puternice, cu atat mai putin).

In schimb, pot spune ca stiu ce inseamna efectul AC asupra puterii unui motor pe benzina mult mai slab - cel de pe dacia supernova -75 CP - care, in momentul in care dadeai drumul vara la AC, se schimba complet (in depasiri scoteam AC si ii dadeam drumul din nou cand terminam depasirea) - sper ca n-am fost "off topic".

Oricum, de aici si pana la a simti ca se gatuie motorul din cauza climei la un tdi de 14o de cai... cred ca e drum destul de lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca pierderea de putere din cauza AC difera de la masina la masina.La mine(250 CP V8 3,6L) se simte o scadere a puterii motorului cand pun clima pe minim,dar am condus Toyota corrola 1.4i 106CP si pur si simplu la masina aia nu se simte nici cea mai mica scadere de putere,nici relantiul nu se modifica decat prea putin.Si AC de pe corrola e super eficient ,iar pe LOW e chiar insuportabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si la 250 CP se simte, inseamna ca eu nu am gresit in afirmatia mea ca puterea scade deranjant si la 170 CP, si ma gandesc ca puterea absorbita e totusi de cativa cai buni …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D nu stiu la altii cum e dar la mine e groaznic...pur si simplu parca as trage frina de mina cind pornesc AC-ul... o folosesc mai ales la drum lung in viteza a 5-a cind nu se prea simte...in schimb in oras e extrem de anevoios...trebuie sa o turez bine in primele trepte de viteza...daca mai am si 2-3 persoane e crima... :D

Sigur e din cauza ca am un motor asa mic...dar nu credeam ca se va simti atit de pregnant.

Ciudat este ca la masina tatalui meu cu acelasi motor dar in schimb cu Climatronic nu pot spune ca se misca atit de greu ca a mea. Sa fie doar o parere? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza ca odata ce se ajunge in habitaclu la temperatura setata pe climatronic, compresorul nu mai lucreaza cu aceeasi intensitate(deci consuma mai putin din puterea motorului), pe cand la A/C manual... asta merge in continuu cu aceeasi intensitate.... poate gresesc.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se simte, dar nu asa axagerat, si am AC/manual, dar eu merg cu el pe treapta unu. Cu AC-ul dat drumul si cu 4 persoane, a ajuns repede la 210 Km/h (m-a suparat unul :) cu un Volvo, cind l-am depasit se uita la mine ca la un milog, si s-a luat dupa mine sa ma depaseasca, dar la 210 nu mai era )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca ar consuma 10% din puterea motorului nu are cum sa fie sustinut de regulile fizice elementare.

adica, daca la motorul meu de 90 de cai, clima consuma 10%, (9 cai), la un motor de 200 ar trebui sa consume 20 de cai.

nu asta ar fi problema, ci faptul ca energia nu se pierde, ci se transforma (in cazul asta in "frig"). astfel, masina cu 200 de cai ar trebui sa aiba un climatronic de 2 ori si ceva mai eficient decat al meu (sa raceasca de 2 ori mai repede), sau daca raceste la fel (cazul cel mai probabil), sa fie de 2 ori si ceva mai putin eficient (ceea ce nu o sa se intample).

amandoua sistemele de racire fiind la fel de eficiente, rezulta ca ele consuma la fel.

Q.E.D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza ca odata ce se ajunge in habitaclu la temperatura setata pe climatronic, compresorul nu mai lucreaza cu aceeasi intensitate(deci consuma mai putin din puterea motorului), pe cand la A/C manual... asta merge in continuu cu aceeasi intensitate.... poate gresesc.

Nu gresesti :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca pornirea climei pe o treapta de viteza a ventilatorului mai ridicata sa influenteze consumul de carburant sau puterea motorului? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate din cauza ca odata ce se ajunge in habitaclu la temperatura setata pe climatronic, compresorul nu mai lucreaza cu aceeasi intensitate(deci consuma mai putin din puterea motorului), pe cand la A/C manual... asta merge in continuu cu aceeasi intensitate.... poate gresesc.

In afara de cateva exceptii (W8 & Co.), rare aici pe forum, la care reglarea output-ului compresorului (ma refer aici la presiunea pe partea de discharge, deci implicit capacitatea de racire) este efectuata intern printr-o valva (compresorul functionand direct-drive in permanenta), celelalte tipuri de compresoare sunt actionate printr-un ambreiaj, la modul ON/OFF, presiunea pe partea de discharge fiind limitata doar de geometria interna a compresorului si de racirea condensorului (care oricum dupa o perioada de functionare, ajunge sa fie mentinut la o temperatura relativ constanta de catre ventilatoare, prin feed-back-ul venit de la senzorul de presiune pe partea de discharge). Deci presiunea ramane constanta. Cu siguranta, stii la ce ma refer.

Ei bine, la aceste sisteme de climatizare, cel din urma, pe care-l avem majoritatea dintre noi, consumul energetic al compresorului este la fel, indiferent care este temperatura la care sa ajuns in habitaclu. Nu conteaza ca este A/C simplu sau climatronic.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci ceea ce am zis eu pica... :mop: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine, la aceste sisteme de climatizare, cel din urma, pe care-l avem majoritatea dintre noi, consumul energetic al compresorului este la fel, indiferent care este temperatura la care sa ajuns in habitaclu. Nu conteaza ca este A/C simplu sau climatronic.

Nu sunt de acord, compresorul merge la capacitate mult mai mare daca-i cer 20 de grade si in masina sunt 30 decat daca-i cer 20 si deja sunt 20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de acord, compresorul merge la capacitate mult mai mare daca-i cer 20 de grade si in masina sunt 30 decat daca-i cer 20 si deja sunt 20.

Daca prin "capacitate mai mare" intelegi ca consuma mai multa energie, poate nu ar fi rau sa ne explici de ce sustii asta... Cine stie, poate gresesc eu si as vrea sa stiu unde. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai sustin asta datorita faptului ca daca in masina e foarte cald, baga aer foarte rece (banuiesc ca la minim) si cu ventilatie foarte puternica... pe masura ce temperatura in masina se apropie de temperatura dorita, ventilatia scade iar temperatura nu mai este pe minim, ci este egala cu temperatura pe care o dorim

exemplu: in masina 40 de grade, eu vreau 22... el baga la 18 sau cat e minimul iar cand ajunge la 23-24 baga 22...

Asta nu e un adevar absolut, nu stiu asta din vreo sursa sigura... pur si simplu asa mi se pare mie ca functioneaza ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin si eu ce a spus Ice_2k, printr-un exemplu observat la masina mea(eu am Climatic): in timpul mersului, compresorul de A/C se stabilizeaza la un moment dat, probabil cand temperatura solicitata se apropie de cea interioara, iar cand deschid geamul masinii si intra caldura de afara, aproape instantaneu compresorul de A/C isi mareste intensitatea. De asemenea am incercat asta pe loc si urmarind consumul instant, am observat ca acesta creste, atunci cand compresorul isi mareste intensitatea.

Legat de asta, mai am o intrebare: Am observat ca daca afara este f. cald si pornesc clima, consumul de carburant (la ralanti) este acelasi, chiar daca A/C este pe treapta 1 sau pe 4. In plus, ma gandesc ca pe treapta 1 consuma chiar mai mult - se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident, in cartea AC-ului de acasa scrie ceva de genul : cresterea temperaturii dorite cu 2 grade economiseste cam 30 % din energie ! La fel spune sa tii geamurile inchise pentru a economisi energie, asadar cu cat e mai cald cu atat munceste mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul de A/C se stabilizeaza la un moment dat, probabil cand temperatura solicitata se apropie de cea interioara, iar cand deschid geamul masinii si intra caldura de afara, aproape instantaneu compresorul de A/C isi mareste intensitatea. De asemenea am incercat asta pe loc si urmarind consumul instant, am observat ca acesta creste, atunci cand compresorul isi mareste intensitatea.

Nu compresorul isi "mareste intensitatea", ci ventilatorul de climatizare. De aici poate aparea acel consum un pic mai ridicat.

Legat de asta, mai am o intrebare: Am observat ca daca afara este f. cald si pornesc clima, consumul de carburant (la ralanti) este acelasi, chiar daca A/C este pe treapta 1 sau pe 4.

Exact ce va spuneam, compresorul consuma la fel... :lol:

Evident, in cartea AC-ului de acasa scrie ceva de genul : cresterea temperaturii dorite cu 2 grade economiseste cam 30 % din energie ! La fel spune sa tii geamurile inchise pentru a economisi energie, asadar cu cat e mai cald cu atat munceste mai mult.

Vi se pare ca munceste mai mult, deoarece vedeti ca ventilatoarele merg mai tare. Intr-adevar, daca e sa fim mai catolici decat papa, da, cand ventilatia merge mai tare, ventilatoarele consuma mai mult si creste si consumul masinii. :lol:

Totul e din viteza de ventilatie si combinarea aerului cald (80-90) cu cel rece (0-10), adica, precum am spus, din flapsuri, :lol: dar compresorul, luat separat, believe me, consuma la fel.

Va provoc la o testare. Porniti aerul conditionat, cei care aveti A/C, si apoi rotiti temperatura spre maxim, dar nu la max., suficient cat sa intre aer f. cald. Cei cu climatronic setati temperatura pe 32 grade, NU PE MAX, deoarece atunci compresorul este oprit de catre ECU-ul climei. A, si sa nu fie pe ECON. :D Evident veti simti aer f. cald care intra.

Megeti la motor, verificati ca compresorul inca functioneaza si puneti mana pe tubulatura groasa de la compresor. Veti vedea ca ea isi pastreaza temperatura f. scazuta. Deci compresorul functioneaza ca oricand, consumand la fel. Repet, totul e din combinarea aerului cald (de la radiatorul de incalzire) cu cel rece (de la vaporizator)...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca te voi contrazice sau nu dar eu am observat urmatoarea chestie : intr-o dimineata cand afara erau 19 grade C eu am pornit climatizarea setand temperatura interioara pe 27 grade C constatand ca baga aer cald fara sa porneasca si compresorul. Acest lucru observanduse la consumul de la relanty ramanand neschimbat indifernt daca clima era on sau off. Cand in interior temperatura s-a apropiat de valoarea setata de mine turatia ventilatorului a scazut, temperatura de la gurile de ventilatie a devenit comparabila cu cea interioara spre deosebire de cea pe care o baga la pornirea climei adica fierbinte in cazul acesta reglarea temperaturii facandu-se cu aer din exterior si nu prin pornirea compresorului acesta ramanad off. Deci compresorul nu lucreaza in continuu ci in functie de diferenta de temperatura exterior/interior. Parerea mea.

Modificat de MrMishu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!