Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

vezi pe mufele lor de au tensiune,de nu au(si m-as mira)e cam problematica treba ...de ai tensiune,sunt duse periile.loveste usor corpul ventilatoarelor si vezi de isi dau drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi.. tzeapa ta :) stiu ca tu asa ai facut insa pt mine asta nu e o rezolvare.. am gasit cu 50 ron dar problema e alta.. pe diagnoza mi-a dat de mai multe ori o eroare legata de nu stiu ce clapeta.. ma gandesc ca deacolo e dar tre sa mai fac odata diagnoza maine.. btw te astept sa ma ajuti maine la montaj :)

ori iese fum din ele ori pleaca si merg normal ...

Eroarea cu... "nu stiu ce clapeta", nu are legatura cu pornirea, sau nu, a ventilatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uff.. cand e vb de electrica la vw prefer sa nu-mi mai dau cu parerea XX..

****************************

o sa-i fac diagnoza completa si vad apoi ce si cum..

Modificat de Ice_2k
Limbaj nepotrivit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihaitza, o sa te rog sa iti controlezi putin limbajul, suntem totusi intr-un loc public. N-as vrea sa recurgem la alte penalizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
I_am_Stealth

NU stiu ce tip de racire/ventilatoare ai tu, insa daca ai doua electrice, s-ar putea sa nu iti porneasca DELOC din cauza temperaturii "normale". S-ar putea si acel 90 grade pe care il vezi tu pe bord sa fie ok, ca urmare nu e nevoie sa porneasca. Eu circul DE NEVOIE fara nici un ventilator. Merg si bara in bara, merg si pe autostrada, temperatura la bord nu se modifica. Cel de la aerul conditionat e normal sa porneasca atunci cand pornesti AC doar. Altfel ar trebui sa porneasca la o alta turatie daca e nevoie si de racire...Radiatorul e foarte mare la Diesel si motorul e eficient, nu e nevoie de racire chiar daca conduci agresiv, poate daca ai urca pe munte :icon_thumright:

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uff.. cand e vb de electrica la vw prefer sa nu-mi mai dau cu parerea XX..

****************************

o sa-i fac diagnoza completa si vad apoi ce si cum..

Desi ai fost necivilizat (poate mai imi aud vorbe si de-aici) incerc sa-ti explic. Pornind de la primul tau post, oricine vede ca ai nu una ci doua probleme distincte. Una legata de ventilatoare, pentru care ti-a dat o sugestie I_am_Stealth si inca una legata de partea de climatizare (AC) mai exact clapetele de directionare a aerului. Eroarea de care vorbeai, cea cu clapeta (air flap) are legatura doar cu partea de climatizare. In postul #4, asociai aceasta eroare problemei ventilatoarelor (care nu-ti pornesc), ceea ce este gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aflat intre timp ca nu sunt legate cele 2 probleme dar ventilatoarele tot nu-mi pornesc.. si cred eu ca e destul de cald afara..

temperatura nu creste dar...

o sa le dau jos si verific periile sau ce-or avea in ele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot in primul post, erai oarecum contrariat de faptul ca nu ti-a sarit niciodata temperatura peste 90*C; asta nu trebuie decat sa te bucure :icon_thumright: . Ai incercat sa le alimentezi direct (ca sa le verifici; sa vezi daca sunt OK)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta am in plan dar oricum le desfac si le curat ca arata cam tragic.. sunt motoarele oxidate chestii dastea..

cel putin la aspect nu-mi place cum arata..

sa vad cum stau cu timpul

zilele astea am avut ceva drumuri de facut si nu a crescut temperatura deloc..

o sa le desfac si le vad apoi..

:icon_thumright:

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ventilatoarele sunt OK, atunci ar trebui sa verifici, termocupla (daca are asa ceva),unitatea de control pt. ventilatoare (cred ca are si a ta daca au Skodele) si presupunand ca nu ai vreo siguranta arsa.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

NU judeca deloc felul in care arata exteriorul electroventilatorului. De obicei arata dezastruos ca il bate ploaia, etc si e foarte expus..La mine un BOU care a montat la loc a rupt un brat din cele trei doar ca sa poata trece firul prin el fara sa il scoata din mufa de alimentare...Uita-te si tu cum l-am improvizat la loc dintr-o lingurita de inox si 3 suruburi :rolleyes: Spre surpriza mea merge ventialtorul, cand l-am testat era sa imi sara din mana. La 12V turatia e foarte mare la unul dintre ele cel putin...Poate merg 6-12V nu stiu. Daca scurtcircuitezi doi pini din mufa care iese/intra de la radiator iti va porni daca e bun. Acolo e termocontactul. Daca ai mufa cu 3 pini, atunci iti merge la doua turatii. Spor la treaba. Iti pun o poza ca poate iti foloseste la ceva...

post-7602-1179132629_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

frate am si eu aceiasi problema numai k azi dupa o saptamana de munca i-am dat de cap. Siguranta de la ventilator care se afla in tabloul din copartimentul motor este arsa.Treaba e urmatoarea: plusul care duce la motorasul de la air flap duce si la actionarea ventilatoarelor. Ceva din mecanismul de la air flap e in scurt, posibil motorasul,maine sper sa aflu.Fiind in scurt siguranta se arde instantaneeu cand pun contactul,si fara siguranta bineinteles ca nu merg nici ventilatoarele.Acel air flap se afla exact inainte de galeria de adimsie.Eu i-am scos alimentarea la air flap (e o mufa) astfel am eliminat scurtul iar acum ventilatoarele merg; macar pot merge cu masina pe caldurile astea fara sa o distrug :screwy:.Iar maine voi afla si cat ma costa "defectiunea" :)(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare.

Care-s pasii de urmat pt. a schimba electroventilatorul?! Trebuie sa demontez scut sa ma bag pe sub masina sa dau jos radiator, etc. ?! Cei care au facut operatia rog sa-mi explice cum se poate schimba fara a avea evenimente neplacute exemplu @I_am_Stealth

multumesc :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@visayr- explica-ne si noua te rog unde se afla mai exact siguranta de care vorbesti tu.este in cutia aia mica cu sigurante de desupra bateriei?si daca da, a cata sigurata mai exact(nr rand, luat de la stanga sau dreapta,a cata siguranta este?)

@cniky - nu prea ai treaba cu dedesubtul masinii ca sa ajungi la electroventilatoare..desi iti ia cam 4 ore de munca(ca mie atat mi-a luat ca sa fiu atent la ce desfac,etc)trebuie sa dai jos bara de plastic, apoi bara de ramforsare trebuie desurubata de lonjeroane si apoi tot trager-ul desurubat de pe aripi/contraaripi(sunt 2 suruburi), apoi cu mare grija mai desfaci 2-3 clipsuri care erau in spatele radiatorului si ventilatoarelor si apleci un pic tot trager-ul in fata masiniii ca sa ai loc a desfaci cele 3 piulite de la fiecare ventilator.(mare grija la conectorii trager-ului-3 mufe pt partea electrica(2 ventilatoare si o electrocupla) si 2 furtune de alimentare radiator apa si 2 tzevi pt alimentare freon radiator clima..asta ca sa stii ce tine trager-ul dupa ce ai scos cele 4 suruburi))

Iti dai seama ca nu e chiar usor ..da in mare cam atat trebuie sa faci si cu putina atentie iti iese,ca nici eu nu mai desfacusem asa ceva..ideea e sa scoti trager-ul cu totul, sanu te complici sa scoti separat radiatoare sau altceva.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acolo sunt 8 sigurante care " raspund " de :

1- S162 - 50 A - bujii ( la motoarele diesel ) ;

2- S163 - 50 A - Contact ;

3- S164 - 40 A - ventilator racire motor ;

4- S176 - 110 A - interior ;

5- S177 - 110 A - daca alternatorul este de 90 A ; sau

----------- 150 A - daca alternatorul este de 120 A ;

1a- S180 - 30 A - ventilator racire motor ;

2a- S179 - 30 A - supapa ABS ;

3a- S178 - 30 A - pompa hidraulica ABS .

asa arata sigurantele de pe baterie..

visayr: care zici ca e mufa de la air flap!?? la mine aia imi da eroare pe diagnoza..

I am Stealth man.. acu o saptamana am fost la service sa incarc instalatia cu freon si inaintea mea un nene cu o Fabie a bagat freon ca nu avea deloc.. masina a fost lovita si a pierdut tot freonu.. un mare mecanic a lipit suportu ventilatoarelor cu banda adeziva si dupa ce a bagat freonu in masina vreau sa-ti spun ca au plecat ventialtoarele instantaneu la prima cheie dar dupa juma de minut mi-a zburat o paleta si un picior de suport (chiar ala de il ai tu lipsa la suportu tau) pe langa fata... eram aplecat peste motor si verificam conducta de freon daca s-a racit..

:))

post-11907-1182801885_thumb.jpg

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RaduMan,

se mai plangea cineva de problema ta. am postat si eu aceeasi problema cu ventilatoarele, nici mie nu-mi pornesc. pe diagnoza imi mai da din cand in cand eroare de la clapeta air flat..

nu stiu unde e da o sa o caut..

oricum, daca tie iti mergeau tot timpu inseamna ca undeva ai un scurt.. chiar pe la mufa de air flap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma la voi cand porniti motoru fara ac va merge ventilatorul de la racire???? Eu unul nu ii vad rostul. La passat am vazut da e cu ambreiaj acolo e legat de motor. Eu cand dau drumu la Ac pornesc ambele si cam in 5-10 sec porneste unu la treapta mare brrrrrrrr :)

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

cam aceeasi problema vroiam si eu sa o pun celor avizati

motorul meu este ASV

ventilatoarele imi pornesc doar cand folosesc AC, pornesc de fapt embele

cel mare de la racire nu l-am auzit sa porneasca niciodata singur chiar pe caldurile astea

mentionez ca acul indicatorului nu se misca de pe 90

astept pareri si sfaturi

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai.. a-ti verificat termocuplat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi indicat sa te adresezi mai putin revoltator

iar daca ai cunostiinta despre modul cum se verifica, localizare, poze etc sa le postezi si pentru altii

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu conduc fara ventilator de mult timp. Am doar pe cel de la A/C , insa nu a pornit niciodata.Pot sa raman si in trafic, nu se intampla nimic. Cu VAG com am verificat si temperatura urca de la 91 la 95 aprox. daca merge mult la ralanti. Daca ai radiator mare si curat, s-ar putea sa nu fie nevoie sa porneasca.

pentru Mihaitza =>....ati verificat ...( daca mai stiti sa scrieti corect romaneste , as completa eu)

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D ms ms Stealth..

yumm.. problemele aici pleaca de la termocupla (electrocupla) si de la clapeta aia Air Flap.. am vb cu cineva si mi-a zis ca clapeta respectiva e problema clasica la g4.. e undeva pe galerie .. o sa o caut cum scap de licenta si o sa fac si pozele de rigoare..

termocupla se gaseste in partea de jos a radiatorului, sunt 2 si la fiecare vine o mufa cu 3 fire parca..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca daca ai doua turatii la ventilator sunt 3 fire. Cred ca cele cu A/C au asa toate. Ia-le si atinge-le ca nu ai ce sa strici si vezi macar daca iti porneste ventilatorul. Doua dintre ele iti vor porni ventilatorul. La mine daca ridici capota si stai cu fata la masina sunt pe partea dreapta.

In locul tau mi-as verifica temperatura cu VAG com, dupa care m-as gandi sa schimb ceva care poate nu e stricat...In alta ordine de de idei, s-ar supraincalzi daca ai avea o problema de temperatura serioasa...Daca vrei sa iti verifici termocontactele alea de doi lei, poti sa le masori fara sa le scoti din radiator si sa vezi daca inchid sau nu circuitul cand consideri tu ca AR TREBUI sa mearga :) Nu de alta, dar ca sa le scoti nu e chiar simplu, plus ca trebuie sa golesti instalatia de racire, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) yeee

le-am facut ma..

am facut urmatoarele chestii:

am schimbat sigurantele de pe capacu bateriei.. 2 din ele erau de 20 si 25 A

am luat cheia de roti si surubelnita, si am batut umpic in motoarele de la ventilatoare

am completat cu apa instalatia si apoi am dat o cheie.

au plecat instantaneu..

am uitat sa mentionez faptu ca am curatat si pinii pe care face contact siguranta pt ventilatore 1A..

bafta

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata lumee.. rezolvat problema.

am curatat suportul de sigurante dupa baterie, am pus sigurante noi de 30A (aveam de 20A)

am batut umpic cu cheia in motoarele de la ventilatoare si apoi am completat cu apa instalatia..

acum pornesc direct, fara probleme..

am vazut ca baga si aer umpic mai rece acum fata de cum baga inainte..

dar cred ca tre sa aerisesc complet instalatia si sa verific radiatorul de la clima..

se poate inchide thread-ul asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!