Jump to content

Ventilatoare - probleme


oqyelectro
 Share

Postare recomandată

Ventilatorul mic trebuie sa mearga sincron cu cel mare. Ori acesta este defect, se verifica pe direct., ori nu primeste comanda de la cel mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Al Bundy

 

Am tot citit si am vazut ca uni dintre voi incercau cu o bataie in el cu ciocanul ,oare merge si in cazul meu ?

Am uitat sa spun ca am verificat toate sigurantele si nu am nici una arsa.

Intrebarea mea este , daca merg o perioada cu masina asa ce se poate intampla ? vreau sa spun ca problema am observat-o de vreo 3 luni si pana acum nu mi-a crescut niciodata apa mai mult de 90.

Spun acest lucru ca l-am demontat pe ala micu si pana acum nu am gasit acelasi model pe nicaieri (nou sau second hand)

Ventilatoarele pentru modelul meu (AWQ) nu se potrivesc de la alte modele , nu ca dimensiuni !!! ma refer la distantele intre cele 3 suruburi de prindere.

Daca ma poate ajuta cineva cu un magazin sau undeva la dezmembrari unde sa caut ventilatorul mic pentru ca in Brasov am cautat peste tot si nu am gasit , ii voi fi foarte recunoscator .

 

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi daca isi revine.....

 

se potriveste si de la alte coduri motor....modele ... trebuie sa verific. Posteaza codul lui ca sa ne fie mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am o problema la Golful meu 4, 2.0 benzina. Am schimbat compresorul iar acum cand pornesc AC, pornesc ambele ventilatoare la turatie maxima si asa raman pana opresc AC. De la ce este? Multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa trebuie sa functioneze - sa porneasca amandoua, cand dai drumul la AC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca trebuie sa porneasca amandoua, dar la turatie maxima? Inainte de a schimba compresorul nu era sigur asa. Acum  aud din masina ventilatoarele si parca motorul se simte mai turat,sa compenseze consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o posibilitate ar fi ca e mai mult freon decat trebuie si creste presiunea la pragul treptei a doua de ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Revin cu detalii despre problema mea pe care tocmai am rezolvat-o , dupa lungi cautari am gasit ventilatorul mic si pentru modelul meu ,sa potrivit de la Passat V6 sau cel putin asa m-ia spus cei de la Intercars cei care mi-au verificat codul de pe el.

Acum vreu sa spun ca merg amandoua in sincron si parca si clima functioneaza mai calumea.

 

Va multumesc mult la toti pentru sfaturi.

Cu stima.

 

PS: am uitat sa vadau codul poate mai are cineva nevoie 1K0959455AP

Modificat de Ionut Maku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O problema cu ventilatoarele am si eu...nu destul cu senzorul de la ulei. Ideea e ca nu merge nici un ventilator...clima normal ca nici ea in cazul asta. Masina este in service de dimineata si nu-i da de capat nenea electricianul. Pe direct merg ambele fara probleme. Mentionez ca am cumparat si modulul care le comanda si degeaba. Ce sa mai verific ? Azi trebuia sa plec de dimineata la drum si asta ma tine pe loc. Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat. Un fir intrerupt + schimbat modulul care comanda ventilatoarele...cica al meu avea o buba, a incercat sa-l lipeasca dar degeaba. O gramada de bani pentru ceva minor as zice...700 lei in total. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamâna trecuta am constatat si eu ca ventilatorul mare din spatele radiatorului, nu mai functioneaza.

Am facut proba de functionare asa cum se arata la postul 55 din acest topic, in documentul atasat acolo, scotând mufa cu 3 contacte de pe radiator si facând punte intre contactele respective

Rezultatul a fost: ventilator mare defect, nu functiona nici pe treapta 1 nici pe treapta 2.

In acest stadiu, cu strapul facut pentru treapta 2, l-am ciocanit usor cu un ciocan din plastic si a inceput sa se invârta. Nu am insistat mai mult. Diagnosticul prezumtiv a fost carbuni (perii colectoare) uzati.

A doua zi l-am demontat de pe masina si apoi i-am defacut capacul din spate.

In linii mari, pentru demontarea lui de pa masina se demonteaza in prealabil bateria, cu tot cu suportul ei, se deconecteaza mufa cablului ventilatorului, aflata undeva sub farul stâng, se desface cablul ventilatorului din cele 2 cleme ce-l tin ancorat de suportul ventilatorului si apoi se desurubeaza cele 2 suruburi cu cap torx, ce-l fixeaza pe masca din spatele radiatorului. Ventilatorul se extrage usor printre radiator si furtunul gros de lichid de racire. Iese destul de simplu, daca se lucreaza ingrijit.

Pentru desfacerea capacului din spate, am indrepatat cât am putut cele 8 “nasuri” ce tin capacul fixat pe corpul ventilatorului, prin lovirea lor cu un ciocan insa prin intermediul unui dorn moale, de alama.

Nu am reusit sa le indrept complet, insa capacul s-a slabit suficient, cât sa poata fi extras usor usor, cu ajutorul unei surubelnite late si subtiri, strecurata alternative intre cele 4 “aripioare” ale capacului si corpul ventilatorului. Dupa extragere se indreapta “aripioarele” capacului, in zonele ce s-au deformat putin, in urma extragerii acestuia.

Platoul cu carbuni se trage in sus si iese foarte usor. Eu am constatat ca unul dintre carbuni era uzat la maximum, iar celalalt cam 50%, probabil ca s-a blocat in suportul sau si nu a mai putut fi impins catre colector de arcul aferent. Carbunii au sectiunea patrata cu dimensiunile de 8x8 mm.

Stiind din ceea ce mai citisem aici pe forum ca nu gasesc carbuni de schimb dedicati pentru acest ventilator, am inceput cautarile si am ajuns in final in târg la Vitan-Bârzesti, unde la unul dintre magazinele cu piese de

Dacia, am gasit niste carbuni Bosch, pentru aeroterma de Logan, dupa spusele vânzatorului.

Am cautat si pe net dupa codul de pe cutie si am gasit ca sunt carbuni pentru aeroterma, pentru autoturisme, fara alte precizari. In plus au aceeasi sectiune cu carbunii originali, ceea ce m-a scutit de operatia suplimentara de “cioplire” daca foloseam carbuni de electromotor de Dacia, Aro, etc.

Carbunilor Bosch, le-am facut cu un fierastrau subtire, un sant in spate unde sa intre arcul ce tine presat

carbunele pe colector, am cositorit capetele conductorilor flexibili ai carbunilor in locurile de conexiune ale

carbunilor vechi, am montat platoul cu carbuni inapoi si am montat capacul din spate.

Deocamdata ventilatorul functioneaza perfect pe ambele trepte de turatie.

Observatii :

1. lagarele rotorului, sunt din bronz (nu sunt rulmenti) si daca acestea sunt uzate excesiv, nu cred ca merita ca ventilatorul sa fie reparat. Ungeti totusi usor ambele lagare inainte de asamblare.

2. faceti un semn pe capac si pe corp, astfel incât la asamblare sa le puneti in aceeasi pozitie, nu stiu daca este neaparat obligatoriu, insa eu asa am facut.

3. lagarul din fata nu este accesibil, fiindca elicea nu poate fi extrasa de pe ax, drept pentru care, lagarul din fata, este dificil de uns, eu am folosit o seriga si un furtunel, strecurat printe elice si capacul frontal al motorului ventilatorului.

4. inainte de asamblarea finala, ajustati putin “nasurile” ce tin capacul din spate, astfel incât acesta sa intre liber la locul sau.

5. curatati bine locasurile in care stau carbunii, astfel incât acestia sa se miste foarte usor in aceste locasuri

6. asamblarea finala a capacului eu am facut-o prin sudura, fiindca nu mi-am pus problema de a indoi la loc acele “nasuri”, acestea fiind foarte greu de indoit la loc, fara ceva scule potrivite. Fiindca am posibilitatea, am prevazut de la inceput solutia asamblarii prin sudura, a capacului. Gânditi-va bine la aceasta problema inainte de a desface motorul.

Acum urmeaza câteva poze din timpul operatiei descries mai sus.

Carbunii noi, cel uzat mai mult si cutiuta carbunilor noi.

post-17663-0-44026600-1408518844_thumb.j

Platoul cu carbuni, fata, verso (se vad lipiturile conectorilor) si lateral (se vede canalul in care sta arcul)

post-17663-0-68886600-1408518871_thumb.jpost-17663-0-47352700-1408518872_thumb.jpost-17663-0-45137400-1408518885_thumb.j

Capacul din spate, se vede lagarul din bronz si una din aripioarele de fixare.

Acel capacel din plastic, ce se vede in centru, se poate scoate pentru ungerea lagarului.

post-17663-0-84695600-1408519042_thumb.jpost-17663-0-07949400-1408519044_thumb.jpost-17663-0-92830800-1408519041_thumb.j

"Nasurile" ce trebuie indreptate pentru scoaterea capacului si ajustate pentru

a putea fi montat usor capacul.

post-17663-0-40176400-1408519184_thumb.jpost-17663-0-50021100-1408519183_thumb.j

Ventilatorul montat pe masina, se observa sudura capacului.

post-17663-0-18586700-1408519253_thumb.jpost-17663-0-30581000-1408519252_thumb.j

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut treba buna doar pana la un punct, trebuia neaparat,obligatoriu sa rectifici cu un span subtire rotorul la tole unde vor culisa carbunii cei noi sa se aseze perfect pe rotund, sau il frecai pe rotund cu o banda de smilgher pana iesea la aceeasi linie,ca din poze se vede uzura inegala a rotorului,viata carbunilor nu va fi asa de mare in aceasta conditie.Dar totusi ai scapat de grija lui o perioada.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic ai dreptate, stiu si eu depre aceasta operatie, numita rectificarea colectorului, insa asa cum am scris si mai sus, elicea la Golf 4, nu se poate extrage in conditii normale de pe ax, prin urmare nu poti extrage rotorul din carcasa statorului, pentru a-i putea rectifica colectorul.

Decât sa distrug ceva, de exemplu elicea incercând sa o scot de pe ax, sau mai rau sa nu o mai pot monta suficient de bine la loc, sa-mi sara apoi in mers si sa-mi sparga radiatorul, am preferat sa las colectorul in starea in care se gasea, fiindca oricum carbunii noi se vor pasui cu el, dupa o vreme, asa cum se intâmpla si la frâne când placutele noi se pasuiesc cu discurile de frâna vechi !

Ce puteam poate sa fac si am si vrut de fapt sa fac, insa marturisesc ca am uitat, era smirgheluirea colectorului cu o hârtie de smirghel cu o granulatie foarte fina. Nu stiu daca ajuta sau nu, insa cred ca rau nu facea in niciun caz !

Cam asta ar fi de spus, eu oricum cred ca la acest tip de ventilator de pe Golf 4, mai mult nu se poate face, asa ca eu sunt deocamdata foarte multumit.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este ,dar puteai sa-i freci circular cu o banda de smilgher ca se aranja repede,oricum ai facut treba buna ,pana se duc iar carbunii dureaza ceva timp, tine destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am citit o zi intreaga la topicul asta, si la cel despre climatizare, asta dupa ce la reprezentanta mi-au spus ca am ventilatorul mare ars, desi singura eroare gasita in urma testarii este 4FA, cea aferenta servomotorului V71.

Ma gandesc ca poate e o interpretare gresita, ventilatorul mare fiind numit V7, (sa nu fii vazut aia V7 in loc de V71). Urmeaza sa verific personal functionarea/nefunctionarea ventilatorului mare.

 

Mie nu mi-a fost clar cum merg ventilatoarele astea pana nu am gasit un document postat de cineva aici, Din el am inteles ca:

- pornind clima => compresor pornit => presiunea in instalatie ar trebui sa creasca peste 2bar => ambele ventilatoare functioneaza in treapta 1

- daca presiunea in instalatie creste peste 16bar, si/sau daca agentul de racire motor creste peste 99Celsius => ambele motoare functioneaza in treapta 2.

- daca presiunea in instalatie scade sub 16bar, si/sau daca agentul de racire motor scade sub 99Celsius => ambele motoare functioneaza din nou in treapta 1.

- daca clima este oprita => ventilatorul mic va fii permanent oprit , in functionare se va afla doar ventilatorul mare.

 

Nu-mi dau seama cand ventilatorul mare este oprit,

 

– Air conditioning is switched on, consequently compressor also switched on and pressure in refrigerant circuit greater than 0.2 MPa (2 bar) = both fans operate in stage 1
– High pressure in refrigerant circuit greater than 1.6 MPa (16 bar) and/or coolant temperature greater than 99 °C = both fans operate in stage 2
– If pressure in refrigerant circuit drops below 1.6 MPa (16 bar) and coolant temperature is below 99 °C = both fans again operate in stage 1

– Only the radiator fan operates when engine is running with air conditioning off.

 

Last edit:

Inteleg ca, cu clima oprita, pana la 92 Celsius (agent de racire motor) ventilatorul mare este oprit

daca depaseste 92celsius intra in treapta 1.

daca depaseste 99celsius intra in treapta 2.

 

Coolant temperature
The signal sensor is the radiator fan thermoswitch F18.The thermoswitch is located in the vehicle radiator. Radiator fan without operation of AC
1st stage  on 92 ... 97 °C
________off 84 ... 91 °C
2nd stage  on 99 ... 105 °C
_________off 91 ... 98 °C

Modificat de DCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi-a fost clar cum merg ventilatoarele astea pana nu am gasit un document postat de cineva aici, Din el am inteles ca:


- pornind clima => compresor pornit => presiunea in instalatie ar trebui sa creasca peste 2bar => ambele ventilatoare functioneaza in treapta 1


- daca presiunea in instalatie creste peste 16bar, si/sau daca agentul de racire motor creste peste 99Celsius => ambele motoare functioneaza in treapta 2.


- daca presiunea in instalatie scade sub 16bar, si/sau daca agentul de racire motor scade sub 99Celsius => ambele motoare functioneaza din nou in treapta 1.


- daca clima este oprita => ventilatorul mic va fii permanent oprit , in functionare se va afla doar ventilatorul mare.


 


nu e corect, ambele sunt oprite.


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mare trebuie sa asigure racirea agentului de racire pt motor nu?

Atat am putut vedea azi: cu motorul rece si cu clima la maxim imi merge doar ventilatorul mic. Dupa 15km pe autostrada, am ridicat capota si desi motorul era incalzit ventilatorul mare era oprit. Sambata o sa incerc sa testez la rece/cald doar ventilatorul mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar ca ventilatorul mare nu mai merge. Ambele merg tandem, impreuna pe treapta I , impreuna pe treapta II.  Da-l jos, si verifica sa culiseze carbunii in suport, ca asta e cauza cea mai des intalnita.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi spune cineva cum se scoate mufa ventilatorului? am incercat sa o scot pe deasupra, cu o mana, dar e destul de greu mai ales ca nu stiu care e smecheria cu ea. Inainte sa cumpar alt ventilator as vrea sa-l alimentez separat sa fiu sigur ca e stricat. Merci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iese mai greu, se intepeneste de la praf. are un clips de blocare pe care trebuie sa apesi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pana la urma am schimbat ventilatorul, intr-un service, cu un ventilator SH. Din cate am observat, (pe vermea asta, la 3-4 grade afara) la pornire ambele ventilatoare sunt oprite, cand creste temperatura motorului pornesc ambele ventilatoare. Daca am pornit clima pana sa se incalzeasca motorul, din nou au pornit ambele ventilatoare. Nu am studiat care e treaba cu treptele, cand si cum se muta pe treapta a doua sau pe prima treapta.

 

In schimb am o noua problema dupa schimbarea ventilatorului, acul de temperatura nu-mi mai urca la 90 grade, sta undeva la 80-85, dar am postat deja despre asta in topicul dedicat acestei probleme,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

buna am si eu o problema totul a inceput dupa ce am spalat masina in timp ce ii curatam interiorul dupa ce am gatat exteriorul am observat ca ventilatorul din partea stanga cum te uiti din fata nu se opreste .Am luat borna jos si ori de cate ori bun borna porneste ventilatorul.Am luat legatura cu un mecanic si a zis ca e ceva ''bulb'' care cand intra in contact cu apa se striga si se intampla ce am patit si eu . deci totul dupa ce am spalat-o multumesc anticipat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Este normal ca atunci cand pornesc clima indiferent de temperatura exteriora sa porneasca si ventilatorul ?

Astazi mecanicul mi-a zis ca am ventilatorul ars, ca nu porneste o data cu clima. Si cam asa e ca eu niciodata n-am vazut sa mearga ventilatorul din dreapta, doar cel din stanga.

Se impune schimbarea lui in acest caz? Imi asum vreun risc daca merg asa si la vara, cred ca ars a fost din totdeauna sincer sa fiu...:)

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi puteti spune ce diametru are ventilatorul incercuit din poza?

este cel de clima sau pt radiator ?post-30100-0-72057500-1426949366_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele ventilatoare au acelasi rol si ambele trebuie sa porneasca ayunci cand pornesti AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!