Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

salutare dragi colegi

astazi am condus si eu un passat cu DSG si n-am reusit sa inteleg legatura dintre auto-hold, frana de deget, frana de picior, centura pusa sau nu, modul P si N al cutiei

luate separat inteleg rolul fiecaruia ,,, dar nu inteleg cum sa le combin, care pe care se anuleaza, cand se activeaza una ... se dezactiveaza cealalta

 

cine imi poate da o explicatie cat mai simpla si cat mai logica?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce vrei sa stii mai exact ?

Auto hold: cand e activat si opresti la semafor lasi cutia in D si nu se misca pana nu apesi pe acceleratie mai e foarte folositoare la plecarea din panta sa nu o ia masina inapoi.

frana de buton(frana de mana), cand ai centura pusa si pleci de pe loc se dezactiveaza singura. Auto hold-ul nu se poate activa fara sa ai centura pusa si usa de la sofer inchisa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la semafor eu tin piciorul pe frana, deci nu am nevoie de autohold

de asemenea nu vad rostul modului N de la cutie ... ori stau in Drive 5 - 10 minute ... ori trec pe P .. daca vreau sa plec din masina ..

 

daca as fi in panta mai abrupta, teoretic as folosi frana de deget .. ca la cutii manuale frana de mana

ok .. am autohold-ul care ma ajuta ... ca sa nu se duca masina inapoi o mica distanta ... dar ele lucreaza impreuna in panta ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e...inginerii care au proiectat cutia de viteze automata sub toate formele ei erau vai mama lor ,nici nu stiau ce faceau, si au zis hai sa mai punem o litera asa sa iasa la numar...care sa fie????? N ca suna misto...

 

cum ai putea sa treci tu o cutie fie ea manuala sau automata din D in R si viceversa sau din a I-a in marsarier fara sa debraiezi?

 

lucreaza pe acelasi ansamblu mecanic doar ca autohold iti ofera o functie in plus (de unde si denumirea)

in panta cand ai centura pusa si autohold activat (implicit frana de mana trasa) nu mai e necesar sa apesi cu degetul pe butonul franei de mana , ci cand vei debraia frana de mana se va decupla automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am inteles

trebuie sa pun in practica aceste informatii

mersi pentru raspunsurile detaliate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la semafor eu tin piciorul pe frana, deci nu am nevoie de autohold

de asemenea nu vad rostul modului N de la cutie ... ori stau in Drive 5 - 10 minute ... ori trec pe P .. daca vreau sa plec din masina ..

 

daca as fi in panta mai abrupta, teoretic as folosi frana de deget .. ca la cutii manuale frana de mana

ok .. am autohold-ul care ma ajuta ... ca sa nu se duca masina inapoi o mica distanta ... dar ele lucreaza impreuna in panta ?

 

Autohold-ul imi pare mult mai util la masinile cu cutie manuala - asta am zis si eu - acum am automata, nu am folosit niciodata AH-ul. La manuala il aveam tot timpul activat/functional

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

........ - acum am automata, nu am folosit niciodata AH-ul. .......

 

O.T. ce masina ai acum ? ....ca nu te-ai laudat.....in PM te rog ca sa nu poluam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touareg.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) am dat un scan prin 'Masina mea' cand am citit, dar fara 'succesuri'. Sa fie cu noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suntem off topic aici.... mii de scuze si rog sa ne fie mutate/sterse posturile

 

Nu am facut prezentare, deoarece vreau sa ii fac cateva upgrade-uri inainte.... in primul rand roti, ca are unele doar sa se deplaseze. :winter: ... de 17.... dupa finalizarea lor, o sa ii facem si topicul - asa cum am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai retine stefanutz30 ca AH nu trage frana de mana. El memoreaza presiunea ultimei pedale in pompa ABS. Deci ai toate 4 roti infranate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cateva minute (nu mai retin câte) de stat pe loc, AH acționează frâna de parcare și eliberează pompa de frână. Cel puțin așa e la mine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai retine stefanutz30 ca AH nu trage frana de mana. El memoreaza presiunea ultimei pedale in pompa ABS. Deci ai toate 4 roti infranate.

 

de fapt pastreaza presiunea - nu o elibereaza, cand tu iei piciorul de pe frana.

 

După cateva minute (nu mai retin câte) de stat pe loc, AH acționează frâna de parcare și eliberează pompa de frână. Cel puțin așa e la mine. 

 

asa este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan  mai rau ma deranjeaza acest auto hold decat sa ma ajute, asa incat l-am dezactivat

in oras este inutil, parerea mea  ... de incepator recunosc ;)

 

imi place foarte mult faptul ca masina porneste singura asa cu viteza mica mica, chiar si fara sa accelerezi

mi s-a intamplat sa fiu in trafic foartee aglomerat si se mergea bara la bara cate 1 metru 2 ... si a fost suficient doar sa iau piciorul de pe frana, ca sa avansez

 

Auto Hold il vad ca pe un Hill Holder ... deci bun doar in panta si rampa ... si acolo numai daca ai alta masina imediat in spate

in oras, pe teren drept sau cu inclinatie mica este inutil si este mai bine sa fie dezactivat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Acum 2 luni a ramas roata dreapta spate blocata.In bord  aparea mesajul Electronic Parking Brake Fault See Owner Manual.

Am dat jos roara si am umblat la mufa de alimentare a motorasului sa fie cuplata bine; tot nu s-a deblocat. Am pus roata inapoi cu gandul ca nu am ce sa ii fac eu  dar cand am am pornit-o  mi-a diaparult mesajul din bord si s-a deblocat roata.

 

De atunci si pana  azi am facut 1000km  fara sa mai folosesc acest buton  dar astazi dupa un drum de 30km cand sa plec de pe loc mi-a aparut iar mesajul in bord ca am probleme cu frana de mana.A aparut chiar daca  eu nu m-am atins de buton si nici nu am folosit auto hold. Am observat ca daca las masina in N curge la vale, nu pare ca ar avea vreo roata blocata.

M-am intors acasa( 30km)  cu mesajul si sunetele de avertizare  dar masina nu  parea infranata si nici nu s-au incins discurile de frana

masina e B6 din 2007

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil motoras frana defect.Se poate inlocui/repara. Pana rezolvi nu mai folosi frana ,poti ramane blocat

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu am actionat butonul  cum de a  aparut eroarea?!! ma gandesc ca daca nu am apasat in tot acest timp frana de mana  motorasele nu au fost folosite.

Daca frana de mana este deculpata  si nu a mai   fost folosita de mult, motorasele daca se strica sa zicem in acest timp   ar trebui sa  apara eroarea? netrimitanduse nici o comanda catre ele masina stie ca e vreo problema cu ele?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum stie ca ai un bec ars fara sa-l aprinzi tot asa sesizeaza si defectele de la frana.Fa o diagnoza ca sa vedem exact despre ce e vorba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da deja iti da semne motorasul de pe etrier ca se blocheaza daca deja nu e si deblocat. Trebuie demontat jos si deblocat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la diagnoza  a iesit  ca e stricat motorasul dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA-l jos si reconditioneaza-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Acum un an s-a blocat motorasul de la frana de mana. L-am dat jos, desfacut, curatat si a mers pana acum ceva timp. Am incercat aceias operatie dar nu a mai mers decat doua zile si mi-a aparut eroarea cu galben. Sambata am incercat iarasi frana sa vad daca si-a revenit si am patit urmatorul lucru: la apasarea butonului incepe sa invarta motorasul dar nu se mai opreste ( invarte cred ca in jur de 30-40s) ramane frana blocata si apare eroarea cu rosu in bord, mentionez ca cel bun de pa stanga merge normal. Nu am reusit sa il repar, asa ca am deblocat frana manual am pus motorasul la loc si speram sa pot merge cu ea asa pana gasesc altul dar cand am pus contactul frana s-a activat singura si iar a blocat roata. Aveti vreo idee care este cauza din care motorasul invarte continuu, si de ce se activeaza frana fara sa apas butonul. Multumesc anticipat.

Modificat de arttopo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai curatat tu inseamna 5% din reparatie.Acum probabil ca s-au berberit dintii de la angrenaj lucru mai dificil de reparat.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca daca il schimb se rezolva problema, sau este posibil sa mai aiba si alte probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!