Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Și eu am avut acel zgomot, după care s-a dus motorașul de la etrier. Verifică motorașele ca să vezi dacă nu au carcasa din plastic crăpături. Dacă da, citește topicul ca să vezi rezolvarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica am avut si eu aceasta problema cu frana de buton. Urc in masina , pornesc motorul , vreau sa deblochez frana de buton si imi apare eroarea P taiat si martorul de avarie aprins precum si un beepait. Incerc sa pornesc insa masina cu frana cuplata fara posibilitate de a o misca. cand apasam frana de buton se auzea ca motorasul de pe stanga lucra iar cel de pe dreapta nimic. Am dedus ca nu este vorba de buton sau altceva doar ca motorasul era blocat. Cum am rezolvat problema:

- demontat roata cu probleme

- demontat mufa electrica de pe motorasul de actionare a franei de parcare

- demontat etrierul de pe roata (foarte dificil deoarece frana era actionata) prin presare cu un levier (in cazul meu cu o cheie mai mare deoarece nu aveam levier la masina ...)

- demontat motorasul electric - atentie suruburile sunt in stea si are pasta blocanta pe ele .Trebuie sa aveti cheie potrivita pentru a nu deteriora steaua din interiorul surubului

- cum ma asteptam capacul de plastic era fisurat

- demontat cu grija angrenajul interior si desi era foarte curat interiorul rulmentul era intepenit

- am pus ulei de mecanisme fine in in angrenaj si am inceput sa misc cate putin cate putin pana rulmentul si-a dat drumul (rulmentul este mic si are carcasa metalica (este cu zz).

- rulmentul si-a dat drumul si l-am tot spalat cu ulei pana nu a mai fost uleiul murdar

- curatat bine toate partile componente si sigilat fisura cu loctite (nu am avut alceva la indemana) dupa care am bandijonat si cu banda izoliera din plastic toata carcasa

- cu o cheie franceza am impins pistonul de la etrier la maxim

- mentionez ca am dat semne cu un marker la toate suruburile si componentele pentru a nu avea probleme la montaj

- am remontat totul in sens invers demontarii si eram foarte stresat ca trebuie sa fac ceva cu eroarea de pe bord

- am pus contactul si am pornit motorul . Martorii de avarie erau aprinsi si piuiau insa dupa doua manevre de apasare a butonului de franare acesta s-a autocalibrat si toate erorile au disparut

 

Am fost foarte fericit ca am rezolvat problema iar astazi voi face aceasi operatiune preventiv si la cealalta roata de pe spate ( pe partea stanga ) . Intentionez sa fac si un filmulet cu toate fazele si sa-l postez pe youtube pentru alti nefericiti ca si mine.

Totodata voi incerca sa desfac atent si ZZ-ul de la rulment si sa-l gresez corespunzator dupa care o sa-l recapsulez - in felul acesta ma asigur ca exista vaselina in rulment si apa daca va intra nu va mai face asa mari probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia demontat etrierurul,cel putin NU cu levier.Pistonul se desfileteaza din spate (dupa ce se scoate motorasul) cu T40.NU cu cheie franceza.

Suruburile "in strea" sunt T30

NU are ce cauta ulei in acesta reparatie,nici macar de masline.

Rulmentul pe care l-ai vazut este unul din cei 4 si este cel mai putin important.

Carcasa se lipeste cu adeziv epoxy si se pune plasa metalica.

.....etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate insa ai dreptate insa poate imi poti spune si cum curat un rulment ancrasat cu 2Z ? Mai multe optiuni nu am avut , blocat intr-o parcare publica la marginea orasului ! Poate cine va totusi gaseste o utilitate in aceste informatii ! Daca ai mai multa experienta ai putea detalia cum se face o reparatie corespunzatoare ! De exemplu cum depresezi rulmentul din roata dintata de plastic si sa ai certitudinea ca vei avea jocul de strangere prescris dupa demontare! Sigur varianta cu un motoras complet echipat nou sau etrierul cu tot cu motoras nou este de asemenea o optiune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa poti pleca de pe loc ,scoti motorasul cu T30 si desfiletezi pistonul de frana  cu T40.La reparatie se inlocuiesc toate piesele defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@coltan.

Off.topic.

Mai e o optiune, dai motorasul jos si il trimiti colegului Excalade sa ti l repare.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Ms frumos romtaxy ! Eu in Passatul meu nu am T30 si niciT40 - credeam ca este masina nemteasca si nu mai umblu cu atelierul mobil ca la Dacia din anii 80 , insa incep sa ma indoiesc de acest lucru.

Ms. oricum - discutia este constructiva  mai ales ca astazi intentionez faza a doua a reconditionarii la celalalt motoras . Sigur solutia pe care o asteptam era sa aflu daca cineva a depresat acesti rulmenti din angrenajul de la motorasul electric de actionare si in ce mod precum si ce serii sunt rulmentii! Eu sunt de principiu sa repar daca este posibil in loc sa inlocuiesc cat de mult posibil si de multe ori o piesa reparata este mai fiabila ca una noua (cum ar fi aceasta carcasa de plastic comparativ cu una acoperita cu chit metalic ramfortat sau rasina epoxidica cum o numesc altii) ! Pentru cine dispune de finante si nu e dispus sa incerce solutii exista service specializat pe diferite categorii ! Mult timp tot ce insemna service il faceam la reprezentanta insa acum locuiesc momentan in Austria si nu imi este la indemana sa merg cu masina in service , mai ales la reprezentanta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@coltan.

Off topic.

Chiar nu a fost"la misto"sfatul meu vizavi de colegul Excalade(nu am stiut ca esti in austria).

Vizavi de chei...ma mir, cheile sunt aceleasi pt.passat, iar vizavi de manopera de inlocuire a rulmentilor...nu e la indemana oricui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate a aparut si la mjne(pe langa zgomot) si eroarea in bord..P taiat si acel semn al exclamarii care palpaie ai scoate un tipat in treapta 1..eu am dat cu spatele intr-o groapa foarte adanca..dupa asta a aparut martorul aprins..am repornit motorul si a disparut..de atunci nu am mai actionat frana de parcare si totul a fost in regula..astazi am.actionat o si a inceput eroarea de care va spuneam..ideea este ca daca o activez masina esste blocata...daca pun centura masina pleaca si merge fara probleme(eroarea P taiat si semnul exclamarii raman)...si palpaie si lumina din butonul de parking brake..ce ma sfatuiti(imi cer scuze daca sunt stresant dar e prima.mea masina si.....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa faci o scanare, sa vedem ce problema ai - poate sa fie de la etrier, buton, cablaj sau mai rar, calculator de frana de mana. 

 

asa ca, fa o scanare, posteaza eroarea si iti zicem ce ai de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repetand ca nu am deloc cunoștințe in domeniu, scanarea o fac la reprezentanta prin vagcom, nu? Sau un alt service care are softul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Ma numesc Ciprian si am un Passat B6 din 2006.

De curand mi-am facut o scanare cu VCDS si mi-a dat urmatoarele:

 

Luni,30,Martie,2015,19:31:24:58836
VCDS -- Emulator VAG/VAS bazat pe Windows. Ediţie în Română
Versiune VCDS: ROJ 14.10.0.0
Versiune date: 20141103
 
 
Număr VIN: WVWZZZ3CZ7E052013   Nr.înmatriculare: HB992CZ
rulaj: 199661   Număr foaie de lucru: 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
                Adresa 53: Frână de parcare       Eticheta: ROJ\3C0-907-801-53.clb
                    Număr VAG: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
   Componentă şi/sau versiune: EPB  VC8HC001   013 0001
                  Codare soft: 0000011
                Număr atelier: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 21438E71F82C3E29405-FFFF
2  coduri de defecte:
 
02433 - Tensiune de alimenatre pentru motorul pt.frana de parcare dreapta -V283- 
            012 - Defect de circuit electric - MIL aprins
             împrejurări cod:
                    Stare defect: 11101100
                    Priorit.defect: 1
                    Frecv. defect: 5
                    Resetare contor: 31
                    rulaj: 199656 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2015.03.30
                    timp: 04:35:48
 
             împrejurări cod:
                    tensiune: 10.25 V
                    contor: 87
 
 
Am incercat sa sterg acea erroare dar ea a reaparut mediat.
Am observat ca motorasul din dreapta nu merge deloc asa ac am zis sa il schimb.
Am cumparat unul second hand si l-am inlocuit dar aceasi problema am aceleasi errori.
am pus un multimetru pe cablu de alimentare a motorasului sa vad poate nu am tensiune pe cablu cand apas butonul de parcare si intradevar nu am tensiune deloc.
Intrebarea mea este:
Oare sa am un scurt undeva pe cablu sau sa fie altceva mai grav?
Ce parerea aveti si ce idee imi dati?
Scuzati daca cumva am postat unde nu trebuie.
Va multumesc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Aceeasi eroare o am si eu..tot.motorasul dreapta..tot 02433 codul de eroare..privitor la tensiune..la service mi au zis ca daca schimb motorasul trebuie si un update de soft...ei nu au putut face nimic..si la fel..nu exista tensiune in cablul care intra la roata..maine ma duc la porche nord sa vad ce imi spun ei..motorasul am inteles ca e intre 700 si 1000 ron:((((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat aici in Austria pe el 180 euro si pare ok dar nu am reusit sa fac nimci pentru ca nu am tensiune pe cablu. Poate sa fie oare Modulul?

Cand apas pe buton motorasul de la roata din stanga se aude cum merge dar cel din dreapta deloc.

Mi cumva asa sa merg la un electrician sa vad ce e ca aici astia lucreaza la ora si iti dai seama....daca lucreaza cateva ore bune...ma taxeaza de imi vine rau. Banuiesc ca cablurile nu cred ca fie cumva obturate ci mai degraba Modulul dus.

Astept pareri.....Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda..mie mi au spus va daca voi pune unul nou pe dreapta cel din stanga va ceda si el la un moment dat..nu foarte undepartat..avand legatura cu tensiunea...cei de la service(pe care ii cunosc si am incredere..daca ar fi fost romani tipici ma puneau sa unlocuiesc motorasul degeaba) mi au spus ca la reprezentanta imi poate schimba softul odata cu un nou motoras..dumneavoastră va fave zgomot martoul din bord? La mine functioneaza ambele motorase dar in bord tot am eroarea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da face zgomot foarte interesant....adica face acel zgomot ca si cand nu as avea centura de siguranta pusa doar ca mai tare si mai enervant.

Ma gandesc ca totusi Modulul este dus ca cablurile nu as crede sa fie obturate ca nu ar avea cum asa dintr-o data fara un accident sau ceva sa le afecteze.

Chestia e de ce oare nu am tensiune pe cablu? Azi voi demonta si roata din stanga sa vad ce tensiune tre sa am pe cablu cand apas butonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service din ce am vazut eu le dadea tensiune zero si intr o parte si in alta...desi motorasele functioneaza..blocheaza roata..se deconecteaza cand pun centura...eu am dat cu roata stanga intr o groapa f urata..dar cei de la service au zis ca e de la roata dreapta problema:j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificati bine, sa nu inlocuiti componente degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand nu ai cu ostinte in domeniu nu ai incotro..eu astept sa ma duc la reprezentanta...da de ei imi e teama..ei nu stiu decat inlocuire de piese..fara nicio garantie ca defectiunea se remediaza..mi se pare putina loterie la reprezentanta asta...daca nu ar scoate zgomot martorul as merge asa..dar...e insuportabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am ce face decat sa verific bine ca daca merg la reprezentanta ma costa 80 euro ora de lucru ceea ce e cam aiurea daca ma intelegeti.

Cei care s-au mai lovit de aceasta problema ca sigur au fost care s-au lovit de aceasta problema ce ati facut?

E normal ca daca nu ai tensiune pe cablu sa te duci cu gandu la Modul,nu?


Florine dupa experienta ta in acest domeniu cam ce spui ca ar fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am făcut prostia de a merge la reprezentanta...200 de lei pt 5 minute..ca sa mi spuna ca trebuie sa schimb motorasul...au gasit capacul de plastic fisurat dar nu l au desfăcut sa vada ce e acolo..pur si simplu..inlocuire..1500 lei doar motorasul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat pe el 180 de euro si tot nu merge....maine voi desface roata din stanga sa vad daca am aceleasi simptome ca si la roata din dreapta.


Daca merg la reprezentanta sigur nu scap de cateva sute de euro bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat pe el 180 de euro si tot nu merge....maine voi desface roata din stanga sa vad daca am aceleasi simptome ca si la roata din dreapta.

Daca merg la reprezentanta sigur nu scap de cateva sute de euro bune

 

parerea mea este ca modulul nu ti functioneaza ...daca te uiti pe topic cu cateva pagini in urma aceiasi problema am avuto si eu ..m am dus si la service si o sa ti zica sa schimbi modulul, eu am desfacut modulul si un electrician mi a pus un fir intre pinii care funcitonau si cei care nu functionau (pinii modulului) si functioneaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne puteti recomanda un astfel de electrician pentru Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu voi merge la jumatatea lunii Mai in tara si voi merge la un electrician si voi vedea ce si cum ca aici ma omoara la pret.

Ce spuneti pot circula cu masina asa vreo 600 km fara sa se intample ceva ma refer la frane?

Cum pot scoate acel piuit din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!