Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Da. Motorasele se pot da jos si reconditiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat calculatorul jos m am dus al un electrician si mi l a desfacut am constatat ca nu intra tensiune pe pinii din stanga de pe sursa calculatorului si am cositorit un fir mic intre pinii din dreapta cu cei din stanga si acum merge bine ambele motorase ...mi a disparut si eroarea ...totusi nu stiu de ce nu mi venea tensiune pe pinii din stanga calculatorului

 

acum sa vedem cat tine aceasta improvizatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si adresez tuturor cunoscatorilor rugamintea de a ma ajuta cu interpretarea erorilor din postarea mea de luni.

 

Cred ca nu ti s-a raspuns pt ca nu stim sa interpretam codurile alea. Oare cu ce soft s-a facut scanarea?

Cauta pe cineiva cu VCDS, eventual un coleg de pe forum care e din orasul tau.

 

Iata un exemplu de eroare gasita cu VCDS:

"1 Fault Found:

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11111100

                    Fault Priority: 1

                    Fault Frequency: 8

                    Reset counter: 204

                    Mileage: 104752 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2015.03.03

                    Time: 16:08:46"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Motorasele se pot da jos si reconditiona.

 

Multumesc pentru raspuns. Avand in vedere situatia mea financiara actuala voi incerca sa fac singur reparatia. Intrebarea e: cand dau jos motorasele si cand le desfac trebuie sa fiu atent la ceva in mod special sau e o treaba simpla? Si dupa aceea trebuie aerisite franele si reprogramate sau nu curge pe nicaieri lichid de frana?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-as zice ca trebuie sa fii atent la ceva in mod special. Nu trebuie aerisite, nu trebuie reprogramate, nu curge lichid de frana pe nicaieri la operatiunea de demontare/montare a motoraselor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai mai desfacut pana acum eu zic sa nu te bagi.

Trebuie decapsulata carcasa, la montare sa ai grija sa intre cum trebuie pana la capat, daca nu e intrat si strangi suruburile poti crapa carcasa.

Nu trebuie aerisit nimic, dar trebuie facuta procedura de TEST pentru motorase, adica setarea de baza cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ti s-a raspuns pt ca nu stim sa interpretam codurile alea. Oare cu ce soft s-a facut scanarea?

Cauta pe cineiva cu VCDS, eventual un coleg de pe forum care e din orasul tau.

 

Iata un exemplu de eroare gasita cu VCDS:

"1 Fault Found:

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 11111100

                    Fault Priority: 1

                    Fault Frequency: 8

                    Reset counter: 204

                    Mileage: 104752 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2015.03.03

                    Time: 16:08:46"

 

 

Pe hartia listata care am primit-o de la service scrie: "Hella Gutmann Solutions  mega macs 42"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in teorie este vorba de motorasul/etrierul de pe stanga. Se scoate mufa, se verifica pe direct daca lucreaza

 

daca nu lucreaza, trebuue reparat/schimbat.

 

daca lucreaza, se verifica cablajul. Daca e ok, atunci calculatorul franei de mana are probleme

 

in cele mai multe cazuri, etrierul este de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca este cazul sa verific pe direct daca lucreaza motorasele. Lucreaza pe amandoua partile, numai ca se aude un zgomot anormal: se aude tare, ca si cum motorasele s-ar "chinui" sa actioneze pistoanele etrierelor. Tin minte cum se auzeau inainte si este mare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasele sunt pe duca,se pot bloca oricand,mai bine nu mai folosi frana pana rezolvi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorasele sunt pe duca,se pot bloca oricand,mai bine nu mai folosi frana pana rezolvi problema.

 

Mersi pentru sfat. Oricum nu am mai apsat butonul de frana de mult. Ca sa rezolv problema pot sa fac cum a scris aici un coleg?

Si anume (citez): "se poate repara acasa, il poti repara tu ! si eu am patit exact la fel, iei roata jos, iei jos etrierul, scoti mufa de la motoras de la frana de mana, iei jos motorasu....incalzesti marginile cu un pistol de incalzit, fortezi cu o surubelnita dreapta...desfaci motorasu...si vezi ce ai acolo....eu am avut rulmenti blocati am dat cu spray ulei am fortat cu mana puna am putut degripa ( sa se invarte bine) am pus multa vaselina si am lipit la loc carcasa...am pus la loc tot, si erorile au disparut cand am folosit frana de mana!" Ce parere ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma depinde cat de gripat e motorasul. Eu n-am fost nevoit sa dezlipesc carcasa de plastic cum zice colegul "incalzesti marginile cu un pistol de incalzit, fortezi cu o surubelnita dreapta...desfaci motoras"...

 

Sunt multe pagini in topicul asta, si stiu ca nu e timp sa le parcurgi pe toate, asa ca am cautat eu niste postari in care e detaliat cat de cat:

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/15127-electronic-parking-brake-frana-de-mana-si-auto-hold/page-47#entry2391100

http://vwforum.auto-bild.ro/topic/15127-electronic-parking-brake-frana-de-mana-si-auto-hold/page-48#entry2397081

Sper ca te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nyrol5, vad ca esti clujean si te-as ruga sa ma ajuti in a rezolva o problema cu EPB pe care n-o mai folosesc de vreo 2 ani. Poate ma vei indruma catre cineva care sa-mi faca o diagnoza si in functie de ce ne va arata sa rezolvam problema. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postarea ta e putin offtopic :) Asta trebuia sa ma intrebi pe privat, dar ti-am scris eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am desfacut motorasul, ca era gripat....l-am degripat si l-am montat la loc, functioneaza perfect, erorile dispar din bord, totul e OK. va raspund cu mare placere pe privat cine are problema asemanatoare. Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am rezolvat problema cu frana de mana,am demontat etrierul,am pus curent direct pe motoras sa vad daca functioneaza si a mers apoi plimbat de cateva ori si si-a revenit.Acum merge bine si a disparut toti martorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari,

Tot aceeasi problema o am cu butonu sau motorasu. Intrebarea mea este cum imi dau seama ca este butonul sau motorasu? am constatat problema acum o zi cand nu a vrut sa decupleze frana de "mana" si sa aprins normal eroarea in bord.am vazut ca nu reusesc sa se decupleze asa ca am lasat-o in pace vro 3 ore, dupa aceste 3 ore am revenit si tot la fel mia facut dar dupa ce am incercat sa o o misc putin cu cu rotile blocate apoi am actionat butonu si a decuplat.Azi dimineata aceasti problema nu a vrut in rupul capului sa se decupleze, dupa vro 10 min de incercari nimic, dar in timpul cand am incercat sa o decuplez am observat/simtit ca nu mai o roata ramanea blocata.Stiti care ar fi problema butonu sau motorasu?

 

PS: mentionez ca am si functia de AutoHold, m-ar ajuta sa deblochez frana, am citit mai multe posturi in care era specificat si AutoHold-ul si nu am inteles exact cu ce m-ar ajuta in cazul acesta

Modificat de Yonwt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu detin VCDS si nu am gasit pe nimeni disponibil. Am desfacut roata, am tras de la baterie cablu si am pus pe bornele motorasului pe direct, nimic nu s-a intamplat.Cum decuplez etrieru de disc daca el este cuplat pe disc, trebuie desfacut cu tot cu disc? ca sa pot sa ajung mai bine la motoras.

 

edit: roata spate dreapta, daca e defect motorasu de unde imi recomandati sa achizitionez unul, daca nu merge reconditionat si in ce ar consta reconditionarea?, se poate achizitiona separat de etrier?

Modificat de Yonwt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se deblocheaza mecanic desfiletand cu T40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoras gaesti nou la magazinele de piese sau reprezentanta cu ~1000 lei, second din dezmembrari ~100 euro.

Pt reconditionare te-ar costa doar manopera, sau daca ai timp, cat de cat dexteritate si spirit practic ti-l faci singur si nu te costa nimic.

Ca sa nu ne repetam, citeste macar 4-5 pagini in spate si o sa vezi cum se face reconditionarea, nu e rocket-science.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor

Revin la postarile mele de acum circa 3-4 saptamani (frana de mana functiona, dar se auzea un zgomot prea mare cand actionau motorasele).

Pana la urma m-am incumetat si am desfacut singur motorasele de pe etriere. Si pe partea stanga si pe partea dreapta era cate o crapatura pe carcasele de plastic. Le-am desfacut si inauntru erau tot felul de mizerii si nisip si rulmentii mergeau destul de greu. Am curatat totul si am dat cu wd-40 din abundenta si la urma am dat si cu o vaselina fina. Am montat totul la loc, am etansat bine cu silicon dar cand am apasat butonul de frana se aude exact acelasi zgomot anormal, adica se aude prea tare si parca motorasele s-ar chinui sa actioneze pistonul de frana. Si in zilele urmatoare am folosit butonul de mai multe ori dar nici o imbunatatire. Cu alte cuvinte, se pare ca am muncit degeaba. Are cineva o explicatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD 40 NU repara .WD 40 ataca cureaua !Trebuie inlocuiti rulmentii si  restul pieselor defecte ca sa functioneze normal si sa tina in timp.  P.S. Renunta la silicon .Asa NU se repara !

post-74110-0-71734800-1428411609_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WD 40 NU repara .WD 40 ataca cureaua !Trebuie inlocuiti rulmentii si  restul pieselor defecte ca sa functioneze normal si sa tina in timp.  P.S. Renunta la silicon .Asa NU se repara !

 

Din pacate nu sunt specialist in domeniu si nici nu am mai efectuat operatiunea in cauza. Totusi, cu WD40 doar am curatat rotitele din interiorul carcasei si am degripat rulmentul. Drept dovada, la final rulmentul mergrea fin. Strict la motorasul electric nu am facut nimic pentru ca l-am invartit "manual" si mergea usor. Iar silicon am pus doar ca sa etansez crapatura de pe carcasa si sa nu mai intre mizerie pe viitor. Dar daca spui ca trebuie inlocuiti rulmentii si restul pieselor, asa voi face. Problema e ca am cautat acum pe net un kit de reparatie pentru treaba asta si nu gasesc nimic. Ai vreo idee daca/unde gasesc asa ceva?

Multumesc oricum pentru sfaturi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu frana de parcare electrica...functioneaza foarte bine, butonul a fost schimbat dar la activare si dezactivare scoate un zgomot foarte urat...am citit in mare parte topicul si am observat ca cei care au avut probleme au fost insotite si de o eroare in bord..la mine nu este asa..doar zgomotul se aude fara martori in bord:D.este normal sa se auda asa sau ar trebui dusa la un mecanic? ...multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • bogdan_vw_11
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!