Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Pai decat sa astept 5 minute sa intre autohold-ul, mai bine apas cu degetul pe buton :lol: si in acesta situatie nu prea mai are rost proiectul.

Ideea este sa automatizam procesul astfel incat sa ne aducem aminte de butonul de autohold doar cand avem nevoie sa anulam functia.

Asa cum am facut schema logica, dupa o dezactivare a autohold-ului, cu motorul pornit, pentru reactivarea functiei trebuie apasat butonul de AH inca odata.

Daca am oprit functia de AH din terte motive, cand vom reporni motorul reintra in starea default in care va incerca la fiecare cca 10 secunde sa porneasca AutoHold-ul.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asa, trebuie avut grija cum se codeaza. De exemplu, in cazul meu (scandinavia) daca nu activez ah, nu se decupleaza frana de mana. Si daca dau sa plec, se ridica/lasa de fund ca e frana pusa. Dar totodata cred ca 10 secunde nu e un timp lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglarea nu o faci din cele doua rezistente si din condensator? Sau merge programat si altfel?

PS iti spun din proprie experienta ca uiti sa il activeI, cand pleci cu masina!

Eu am zis 5 min pentru ca in mod cert nu iti va lua mai mult de 5 min din momentul pornirii motorului si indeplinirea tuturor cond pentru activarea functiei si astfel, fara a mai monta un nou buton de off al automatizarii, la nevoie poti dezactiva AH pentru 5 minute, timp in care rezolvi de ai de rezolvat, fara functia ah, urmand ca dupa 5 minute, montajul sa dea iar comenzi succesive de activare, pana cand, asa cum ai zis si tu, apare tensiune pe pinul reset si automatizarea inceteaza.

Nu cred ca sunt probleme daca se activeaza functia la 5 sau hai 3 minute de la pornire. Eu cel putin nici nu ies din spatele blocului iar daca ai absoluta nevoie de functia ah imediat la pornire, atunci nu o sa uiti sa o mai activezi si o poti face manual.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care folosesc permanent centura de siguranta, se poate lua impulsul de actionare a butonului de AH, de pe switch-ul din priza centurii soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am gandit eu lucrurile:

1. Pornim motorul, din 10 in 10 secunde este actionat electronic butonul de AH. Cand conditiile sunt indeplinite (centura pusa, usi inchise) functia de AH se activeaza automat.

2. Cu motorul pornit, in trafic, avem nevoie de oprit AH (sa zicem ca e iarna si am intrat intr-o groapa cu zapada, noroi, si trebuie sa ne balansam rapid ca sa iesim). Apasam butonul de AH, functia se dezactiveaza. Pentru ca functia de AH sa fie reactivata avem nevoie ca ori sa oprim motorul si apoi sa il pornim ori sa apasam din nou pe butonul de AH si in cca 10 secunde se activeaza AH-ul automat (spun AH automat fiindca daca intre timp am dat jos centura de siguranta, si in aceasta situatie va astepta indeplinirea conditiilor dupa care va activa functia AH).

Alternativ se poate face in asa fel incat dezactivarea manuala din butonul AH sa fie valabila o perioada de sa zicem 5 minute, dupa care sa se reactiveze automat. Eu unul insa nu cred ca o sa fac asa.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si cum zici tu dar daca ah este activat si fara sa opresti motorul, scoti centura? In acest moment ah cred ca se dezactiveaza. Activarea, dupa punerea centurii se va face doar manual, nu?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul este pornit si scoatem centura, AH-ul se dezactiveaza, dar atata timp cat nu ne atingem de butonul de AH, la repunerea centurii in maxim 10 secunde AH-ul se reactiveaza.

Practic cand scoatem centura, lampa de avertisment a autohold se stinge si automat semnalul de reset al montajului este adus in 1 logic ceea ce se traduce in faptul ca astabilul incepe sa trimita impulsuri la interval de 10 secunde pentru activarea AH. Cand se repune centura (si usa este inchisa) conditiile sunt intrunite si AH se activeaza.

Fiindca butonul de AH va fi recablat, functia sa va fi de dezactivare a AH la prima apasare si de activare AH la a doua apasare.

AH poate fi dezactivat prin scoaterea centurii, deschiderea usii (improbabil de efectuat in mers) dar este doar o dezactivare temporara pentru ca odata rectificata situatia, functia de AH va fi restabilita in maxim 10 secunde.

AH poate fi dezactivat prin apasarea butonului de autohold. Reactivarea se va putea face in acest caz doar prin apasarea inca o data a butonului de AH.

La oprirea motorului, sistemul de automatizare se reinitializeaza. Indiferent de starea anterioara (ON sau OFF) a functiei AH, dupa pornirea motorului odata conditiile intrunite (centura, usi) in maxim 10 secunde functia AH va fi activata.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna bine. Astept si eu intructiuni de montaj!

Suna bine. Astept si eu intructiuni de montaj!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa arata prototipul pentru automatizarea pornirii AutoHold,

post-94450-0-49995000-1349291418_thumb.j

Sub releul al-3-lea mai lipseste conectorul, trebuie sa il cumpar.

Maine, daca am timp o sa fac testele pe masa de lucru, o sa masor si frecventele cu osciloscopul.

Daca totul merge bine o sa fac schemele si cablajul cu Altium si in zilele urmatoare o sa le postez aici.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am testat montajul si desi am reusit sa ard un tranzistor din greseala (i-am pus vreo 12V pe baza :lol:), in rest totul a functionat conform asteptarilor. Cei de la PBN nu aveau pe stoc conectorul care intra in butonul de AH, dar luni ajunge si ala.

D@ny mai ai rabdare putin, am facut o cerere la colegii de pe elforum.ro si deja sunt feedback-uri pentru realizarea acestui montaj cu un microntroller PIC 12F675 (hardware si software). Nu numai ca este mult mai ieftin ca realizare dar si mult mai simplu si nu in ultimul rand mai mic, cu un consum redus.

Eu am pierdut o jumatate de zi numai ca sa fac asamblare (optimizare pozitii componente, tras fire pe spate - cablaj de test). Avantajele sunt pentru uController.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spuneai din timp, te puteam rezolva de conectorul care intra in buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de intentie Cristian, dar cred ca era prea mare deranjul pentru 22 lei cat costa conectorul ala. Numai transportul de la tine pana la mine in Bucuresti cred ca era valoarea butonului :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se punea problema de pret sau trasnport pentru asa cauza........poate se gaseste o solutie si pentru variantele bluemotion cum am eu.

Din cauza sistemului start/stop se pare ca nu se poate, cel putin pe B6, insa pe B7 merg ambele sisteme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai citit postarile din link-ul pe care l-am pus intr-un post al meu anterior ai vazut ca pentru a avea functia AutoHold activa trebuie ca modulul EPS sa fie compatibil cu modulul ABS. Doar anumite combinatii de modul EPS cu modul ABS permit functia de Autohold.

Din pacare totul se rezuma la experimentare. Daca ai avea un cunoscut cu dezmembrari Passat 3C ai putea sa imprumuti si sa testezi. Altfel ... nu prea vad o solutie deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit.......la montajul AH, "neamtul" spune ca trebuie sa ai un anumit modul de ABS ca sa functioneze, care la mine corespunde, insa din cauza sistemului start/stop, producatorul spune ca nu se poate opta pentru AH la variantele Bluemotion.....dar cum spuneam, pe B7 exista si cel mai probabil au alt modul de ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Colegii de pe elforum.ro au venit deja cu o solutie folosind un microcontroller PIC 12F675 pentru automatizarea AH. Trebuie sa o verific pentru a confirma ca functioneaza asa cum vrem.

In schema de acolo putem folosi un tranzistor 2N3904, este suficient, ieftin si bun :icon_cheesygrin:, ca-n reclama. Schema, soft si detalii le gasiti aici.

Preturi componente:

1. Rezistente = 0.1lei /bucata (cele la 0.35W, orice valoare).

2. Tranzistor 2N3904 = 0.2 lei /bucata

3. uController PIC 12F675 = 5.5 lei /bucata

4. Dioda Zenner Z5V1 = 0.1 lei /bucata

5. IC stabilizator 78L05 = 0.6 lei /bucata

6. Condensator 100uF/25V = 0.2 lei /bucata

7. Dioda redresoare 1N4007 = 0.1 lei /bucata

8. Releu Reed 12V = 11l lei /bucata (are dioda incorporata asa ca se renunta la pozitia 7, are 2 seturi de contacte NO, e necesar doar unul dar pe asta il au la Conex cu codul 8694.)

9. Cablaj test = 4lei /bucata

Deci costul este undeva la 25...30 lei cu tot cabluri si un conector mama/tata.

Daca vreti o sa postez si schema pe care am facut-o eu, cu IC 555. Singurul avantaj major este ca fiind cu componente discrete si relativ "discrete" ar fi mai "reliable", rezista mai bine la temperaturi extreme. Dezavantajul major este costul, folosind condensatoare cu tantal, are 3 relee si 3 IC-uri, m-a dus spre 100 lei (dar am cumparat mai multe bucati din fiecare ...)

Off-topic: tot asa ieftin s-ar putea face de ex automatizarea plierii oglinzilor la inchiderea masinii din telecomanda (dar cu posibilitatea de anulare a functiei pentru anotimpul iarna ca sa nu se rupa oglinzile in gheata) pentru cei care au oglinzi pliabile electric.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca majoritatea de aici nu suntem familiarizati cu toti termenii si comp de mai sus, daca poti efectua montajul si il poti testa, te rogam sa ne spui si noua rezultatul. Daca postezi si schema si ne confirmi ca functioneaza, de ex. eu pot sa imi cumpar toate comp de la mag specializate si sa efectuez montajul. Dar nu as sti de ex sa il modific in vreun fel :).

Asteptam un feedback de la tine.

PS: cei care nu au cont pe elforum, nu pot sa vada atasamentele asa ca daca poti tu sa urci schema finala si componentele, dupa testare, ar fi mai mult decat perfect si ramanem datori.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai dureaza putin ... trebuie sa cumpar un programator de pic-uri ...

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cridaia eu am pe masina ambele sisteme si functionale. Așa am cumparat-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o veste cat se poate de buna........imi poti trimite pe mail te rog ( cridaia@yahoo.com ), ce varianta de modul ai la frana de mana si la ABS ? ...sa vad daca difera ceva fata de ce am eu.

pe de alta parte, cum se poate afla schema de montaj de la masina lui ?

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cea mai mare plăcere vorbim pe mess sa imi zici unde sa mă uit sa iti dau datele exacte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.ieri m-am confruntat si eu cu o defectiune la aceasta frana de Deget a passatu-lui,si anume: dupa ce am parcat masina apas butonul pt frana,si nmk nu a actionat nmk sa aprins P-ul taiat in bord,si semnalul acesta rosu luminos intermitent "!" si acustic,masina o lua la vale fiind strada in panta,automat butonul Auto-Hold pe care oricum al folosesc f rar nu mai functiona datorita acestei avarii.Eu am tot timpul centura "falsa" pusa,iar butonul franei il foloseam doar cand trageam frana iar la plecare plecam direct si se debloca singura fara sa apas butonul.de ieri pana azi am lasat masina cu borna data jos am facut o plimbarica cu ea si acum vad ca sia revenit butonul cupleaza si decupleaza normal,si AH functioneaza normal la fel ca inainte.dar care sa fi fost problema?daca cineva a patit la fel rog cu respect sa-mi zica si mie cum a rezolvat-o? sa fie si bateria o cauza?Sa fie butonul?Precizez ca bateria (e a masinii din fabrica)imi da si ea semne,am mai complectat cu apa distilata iar vizorul acela al bateriei din culoarea verde cum era ceva timp in urma a deveit de culoare neagra.Astept parerile voastre .Multumesc.

Modificat de parolistu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul franei de mana, e cel vinovat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!