Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Vali, legat de AH - e alt modul la frana de mana, alti pini de conectare in modul..... ma gandesc ca problema nu e doar din cluster - poate modulul de frana nu stie.... oricum, trebuie incercat la cineva care are cluster vechi si trece la cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am apucat deja de proiectul de Auto-Hold modificat sa porneasca automat la pornirea masinii. Pare a fi destul de simplu.

Dar am cateva intrebari:

1. Butonul de AutoHold are 6 pini. Din cate inteleg intre pinul 1 si pinul 2 se conecteaza becul avertizare AutoHold; intre pinul 3 si pinul 6 se gaseste becul de iluminare al butonului (probabil conturul rosu). Intre pinul 4 si pinul 5 este comutatorul de activare a functiei de AutoHold. Intrebarea mea este daca acest contact dintre pinii 4 si 5 este normal inchis sau normal deschis (in starea relaxata, neapasat). Intreb ca sa stiu ce tip de releu sa cumpar pentru actionarea lui.

2. Functia de AutoHold se activeaza cu motorul oprit sau cu motorul pornit?

3. Pt Passat 3C din 2006 unde gasesc un "+12V" activ dupa pornirea motorului? Pe sigurante sau si mai bine pe climatronic. Ideal ar fi pe modul de frana electronica ...

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe climatronic - sigur.

Functia se activeaza, dupa ce pornesti motorul. Butonul e cu impuls

In rest, trebuie sa ma uit in Elsa ca sa te ajut.... daca nu primesti raspuns pana atunci, rezolvam mai pe seara.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, sa vedem ce iese din treaba asta :icon_bounce:

Deci butonul ar fi normal deschis - prin apasarea lui se scurtcircuiteaza pinii 4 si 5 de pe butonul de AutoHold.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e cu impuls si la activare si la dezactivare, conditia activarii: motor pornit, centura pusa (sau pacalirea acelui senzor, cert e ca trebuie sa fie stins martorul in bord), si usa inchisa.

eu sunt putin nelamurit, cum ii comanzi releului? sau el face "incercari" la 5 secunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc sa fac ceva de genul: centura pusa -> pornesc motor -> dupa 15 secunde "se apasa" electronic butonul de AutoHold. Acum ...cele 15 secunde vor fi reglabile pana la aproape 1 minut.

Asta inseamna ca pot face si asa: pornesc motor -> pun centura (am aproape un minut sa fac asta) -> dupa max 1 minut (reglabil) se cupleaza electronic AutoHold-ul.

Daca depasesc timpul de sa zicem 1 minut, si nu am pus centura, dar totusi vreau sa pornesc AutoHold-ul atunci apas pe buton, fizic. Sau nu se mai poate activa AutoHold-ul dupa pornirea masinii?

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, se poate activa/dezactiva oricand in timpul mersului dar acelasi conditii, centura pusa si usa inchisa. eu am facut testul cu ah activat, cu o viteza de rulare mica, am deschis usa si/sau am dat centura jos, instant se dezactiveaza autoholdul.

e ok cu programarea, dar acel releu mai merge reglat apoi? eu unul nu am un timp concret, de exemplu iarna, stau mai mult pana plec de pe loc, sau cazuri cand setez ceva pe gps si pana cauta, sau de citit/raspuns la vreun mail si in timpul asta cat stau pe loc fara centura pusa si pun centura chiar inainte sa plec pe post de eliberare frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza si pe mine montajul. Ma gandeam de mult la o varianta cu un releu care sa dea impuls dupa x minute de la pornirea motorului.

Acum ... daca dupa acele x minute de la pornire nu sunt indeplinite toate conditiile, asta este, il apesi manual DAR ce faci daca pornesti motorul, dupa x minute releul isi face treaba, se activeaza autoholdul si la un semafor scoti centura sau deschizi o usa, fara sa opresti motorul. In acel moment auto holdul se dezactiveaza si nu se va mai reactiva decat daca se face manual, corect? Mai merge vreun montaj?

Ma gandeam la un montaj care sa dea impuls de activare periodit DAR doar daca ledul care semnalizeaza activarea autoholdului este stins.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt in bransa si nu stiu ce trebuie facut........dar daca va ganditi la tot felul de variante, ganditiva cum se poate face montaj si pe variantele BlueMotion (cum am eu) cu sistemul start/stop.

mi-am facut montajul, verificat si cu Florin si se pare ca pe B6 nu merg functiile impreuna, dar pe B7 functioneaza.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandeam sa folosesc un temporizator cu IC 555.

In principiu s-ar putea face si ceva de genul cum vrei tu D@ny. Practic in loc sa il configurez ca monostabil il pot face astabil (oscilator) cu o perioada de xxx secunde iar cand apare "1" logic (adica tensiune) pe pinul 1 sau 2 (se aprinde becul cu AutoHold), aplic aceasta tensiune pe pinul de RESET care va opri astabilul sa mai dea comenzi de pornire AutoHold.

In varianta initiala se poate regla ca activarea sa se faca cam la maxim 10 minute de la pornirea motorului. Cam aici sunt limitarile constructive pt montajele cu IC 555. As putea face ceva cu un microcontroller dar vreau sa fac ceva simplu si repede.

@cridaia, la tine trebuie sa mearga mai intai AutoHold-ul clasic si abia apoi vorbim de pornire automata/temporizata.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu m-ai inteles....eu am pe masina sistemul start/stop si din cauza lui nu se poate face montaj de AH, insa pe B7 sistemele functioneaza "impreuna".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, in cazul tau, daca poti sa activezi AutoHold macar odata dupa ce ai pornit motorul atunci cu montajul realizat in ideea lui D@ny, se poate face sa porneasca AutoHold-ul de fiecare data cand porneste motorul fara sa apesi butonul de AutoHold. Trebuie sa verifici daca in modulul de frana de mana (electronica) ai optiunea de codare AutoHold activ.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu porneste niciodata....montajul s-a facut corect, s-a codat corect, apare functia si in CB, insa la apasarea butonului nu face nimic, functia nu se activeaza sub nici o forma.

toate "cerintele" au fost respectate si AH nu vrea sa functioneze....pe site la VW spune ca si dotari optionale nu se poate pune AH impreuna cu start/stop, dar e valabil doar la B6, pentru ca la B7 apar ambele sisteme. cel mai probabil ca modulul de frana este modificat sau e o alta "smecherie" care trebuie descoperita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pinii 4 si 5 din butonul de Autohold, care de fapt sunt cei care controleaza functia, intra amandoi in modulul de frana de mana pe pinii 4 sau 9, respectiv pe 11. Ai incercat ambele variante? Si cu pinul 4 si cu 9 din modulul de frana de mana? Modulul de frana de mana de la tine ce cod are?

LE: legat de proiectul de automatizare a functiei de AutoHold: se poate cumpara buton suplimentar (similar cu Autohold) dar la care sa nu scrie nimic pe buton? Intreb deoarece ma gandesc ca pot fi situatii cand activarea automata a AutoHold poate fi suparatoare si nu vreau sa stau cu intrerupatoare care nu se incadreaza in "peisaj".

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat ambele variante si nu merge, cu toate ca pe site la "nemti" spune cum trebuie facut pentru modelele pana in 2007 si dupa 2007.

codul la modul este 3C8 907 801 A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si aici ce a facut un tip. Poate gasesti informatii utile pentru problema ta.

Din ce scrie acolo, pentru ca AutoHold-ul sa mearga automat trebuie schimbate modulele de frana electronica (cu unul cu codul modulului tau) si modulul ABS.

Schimband modulul de frana de mana cu unul cu codul tau, nu ii mai mergea AutoHold-ul. Apoi a schimbat si modulul ABS si a reusit automatizarea functiei AutoHold. Tu nu poti schimba modulul ABS cu unul mai vechi din cauza sistemului de Start-Stop. Poate cu unul mai nou (de passat b7) ???

Din pacate nu scrie ce Passat 3C are si parca nu am vazut si codul modulului ABS care l-a folosit.

LE: a folosit modul ABS cu codul 3C0 614 109 AG si modul EPB (electronic parking brake) cu codul 3C8 907 801 A.

LLE: daca preturile pentru modulul ABS sunt ca astea ...

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mars01 - cand te apuci de mesterit? Eu am AH montat si din ce ai descris mai sus, montajul pentru automatizare este destul de simplu, 4 fire si programarea aferenta.

Nu o sa gasesti buton blank decat daca cumperi un nou buton si pentru a se incadra in peisaj, in tragi in folie negru mat. Am eu, o tasta falsa care se cojise putin, infoliata astfel. Culoarea si textura foliei este 99% identica cu cea a butoanelor invecinate.

Deci aici se gasesc variante! Vezi ce taste false ai, cumperi butonul aferent, in infoliezi si a rezultat intrerupatorul :)

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acum fac lista de piese, dar inca ma gandesc la solutii pentru a elimina fenomenele tranzitorii (pornire/decuplare aleatoare a AutoHold), protectii la supratensiuni etc.

Ce ma deranjeaza cel mai tare este ca trebuie sa gasesc o varianta care sa permita cuplarea/decuplarea acestei automatizari dar fara sa aiba un consum prea mare in standby, dar nici sa nu se incazeasca prea tare releul in cauza, la drumuri lungi. LE: solutia este un "solid state relay" cu MOSFET-uri.

Si ar fi frumos ca butonul suplimentar sa fie iluminat cand automatizarea este ON (default) si sa fie stins cand este OFF. Si cand este aprins sa fie scris ceva sugestiv (de ex. AH Auto ON). Eventual sub folia aia un LED suficient de puternic si o masca facuta din plastic opac si cu fante pentru literele in cauza.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm ... nu stiu ce temperatura de lucru are acel releu dar sunt convins ca masina are mult mai multe elemente care lucreaza la temperaturi mult mai mari!

Literele alea nu cred ca pot fi facute, poate doar la o masina cnc specializata, cu laser!

De ce ai vrea sa decuplezi automatizarea din moment ce modelele noi au functia asta by default?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelele noi, au cel putin IC alb-negru unde apare optiunea de dezactivare a AutoHold.

Si as vrea sa avem posibilitatea de dezactivare pentru acele 0.0001% situatii cand nenea Murphy isi baga nasul unde nu trebuie :lol: Mai bine sa fie acolo decat sa injuram ca nu putem sa dezactivam optiunea. Cam ca la ESP.

Fiindca in majoritatea timpului "AutoHold automat" o sa fie activ, releul de comanda ON/OFF a automatizarii (nu a AutoHold-ului, acela e un releu separat) va fi alimentat doar cand automatizarea este OFF. Si ma refeream la incalzire, in situatia in care cineva merge 1000-2000 Km cu automatizarea OFF, in tot acest timp acel releu va fi activ. Oricum pentru varianta finala vreau sa comand relee de calitate (COTO) din UK, vin de pe o zi pe alta.

LE: de fapt, cred ca o sa reconfigurez firele la butonul AutoHold care este deja pe pozitie (la cei care au deja AutoHold, la mine urmeaza sa fie montat) - nu o sa mai fie nevoie de un buton suplimentar - astfel incat la apasarea butonului sa se decupleze si automatizarea si Autohold-ul. Simplu.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt situatii in care iti poti dori ca AH sa fie dezactivat. Eu intalnesc zilnic, cand trec de poarta serviciului. Este acolo un damb si daca nu dezactivez AH, acesta blocheaza rotile cand incerc sa trec usor peste el, la coborare. Astfel, de cateva ori am dat cu "burta" de acel damb. Cu AH dezactivat alunec usor tinand masina din frana

Mars, interesant proiectul, dar n-ar fi mai indicat sa schimbi IC-ul?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, 555-ul este un circuit bine documentat, as spune un circuit de baza. Si cum aici sunt numai jocuri de intarzieri si oscilatii, este ideal. Alternativa ar fi un microcontroller bine programat si cu suficiente iesiri, dar e mai complicat cu programarea asa ca pentru ce e nevoie aici este suficient 555-ul.

Si nu in ultimul rand este ieftin. Mai mult m-au costat condensatorii cu tantal - un condensator cu tantal m-a costat cat 12 IC-uri LM555 ...

Plus ca deja am facut cumparaturile. Acum trebuie sa scot un prototip functional :lol: si cand iau salariul sa cumpar si restul de item-uri pt AutoHold de la Porsche.

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem ce iese din prototip ... deocamdata vor fi tatonari. Sper sa am timp maine sa ma apuc de lucru, apoi voi face una, doua bucati de test, in felul acesta usor, usor ajungem la varianta finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci automatizarea din 5 in 5 min nici nu mai ai nevoie de tasta penteu off. Pur si simplu decuplezi din buton. In 5 minute iti faci treaba. Asta daca chiar ai nevoie de autohold - off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!