Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Sau daca il folosesti asigura-te ca gasesti pe cineva dispus sa-ti imprumute unul sa poti pleca (D@ny stie la ce ma refer ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Am patit-o si eu .... prima sintoma s-a blocat frana de mana ... eroare pe bord (P) aprins pe galben plus (!) pe rosu intermitent

Gasit buton inlocuit si surpriza, erorile nu dispar plus a inceput sa piuie, zgomotul infernal de insuportabil .... dealtfel specific

Incercat si varianta cu declupat borna de la baterie ptr 10-15 min ....

Erorile au ramas, deci ce urmeaza decat o scanare

Merg in Brasov la Delcar si procedura de riguare ... scan si 2 erori .... una de la buton si una ....motorasul de la etrier de pe dreapta :banghead: :banghead: :banghead:

si acum supriza ... cica e aprox 1.300 ron si se rezolva

Modificat de BV19BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema .... cost 1405 ron si totul e ca nou ....

am schimbat motorasul din dreapa de la frana era defect, s-a incercat si pe direct alimenarea lui si nu functiona

nu mai am nici o eroare

inainte de defectiune doream sa imi montez Auto-Hold dar cu costurile astea neprevazute ... mai astept o perioada

Modificat de BV19BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

am citit tot topic-ul cap/coada si nu am gasit nimic............ca multi altii, mi-am montat AUTOHOLD pe masina din semnatura. Problema este ca nu functioneaza, cu toate ca legaturile sunt facute corespunzator, fara erori si verificat si de altii cu experienta.

Intrebarea mea este: are cineva montat, sau si-a montat cineva AH pe o masina bluemotion cu sistem start/stop pe B6 ? a mai facut ceva modificare in plus fata de ce apare in acest link ? http://www.daniundal...ex.php?page=189

........din ce am gasit pe net, se pare ca cele doua sisteme, start/stop si AH nu sunt compatibile pe B6......dar interesant este ca pe B7 cele doua sisteme functioneaza.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, incearca sa dezactivezi din VCDS sistemul start/stop. Poate asa ECU nu-l mai vede si permite functionare AH-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat...am intrat pe CAN la "Instalation list" si nu il gasesc..........am impresia ca nu se poate dezactiva, sau cel putin nu stiu eu de unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit o lista de preturi cu dotari standard/optionale din ianuarie 2010 la Passat B6.......dupa cum se poate vedea, la varianta BlueMotion nu se poate opta pentru AUTOHOLD.

ramane de studiat cum functioneaza la B7 si ce modificari s-ar putea face la B6 ca sa functioneze AH impreuna cu start/stop.

post-84251-0-82997200-1346138055_thumb.j

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat...am intrat pe CAN la "Instalation list" si nu il gasesc..........am impresia ca nu se poate dezactiva, sau cel putin nu stiu eu de unde.

vezi ca parca il gasesti pe la Long Coding.... incearca pe Centrala electrica - debifeaza byte 26, bit 7.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Bună seara. Am postat acum ceva vreme spunând că îmi apare eroarea "parking brake fault". Am fost la service pt diagnoză şi îmi apăreau probleme la "control head" aka buton de frână de mână şi "Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - MIL ON"

În concediu m-am gândit să fac traseul Transalpina iar cu o zi înainte de a pleca mi-au dispărut ca prin minune erorile iar frâna funcţiona normal la acţionarea butonului. După aia am mers la Ocnele Sibiului în camping de unde nu am mai reuşit să plec decât pe platformă deoarece roata dreaptă îmi rămăsese blocată. Am încercat de 100 de ori varianta cu scoaterea bornei de minus dar degeaba. La Tess în Sibiu mi s-a spus că este ars motoraşul de acţionare a etrierului de pe partea dreaptă şi că îl pot aduce a 2-a zi pt 1400 lei + 300 lei manopera. Le-am explicat că nu vreau să dau atât pe un motoraş, că sunt în tranzit şi doresc să ajung cu ea acasă la Braşov. Mecanicul a spus că încearcă să deblocheze etrierul cât să mi se mişte roata. A încercat şi cu presa şi degeaba, noroc că alt mecanic a venit cu ideea montării unor plăcuţe mai subţiri în carne şi astfel problema roţii blocate s-a rezolvat.

După ceva timp am găsit la dezmembrări motoraşul cu tot cu etrier şi am rezolvat balamucul cu aproximativ 420 lei. Acum la nici o lună de la plimbarea pe platformă la Sibiu, m-am plimbat cu platforma pe A2 (Autostrada Soarelui) de la Feteşti la Bucureşti din cauza unei pompe duze dar asta este altă poveste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stiai ca ai aceasta problema de ce ai folosit frina de mina in concediu? la mine merge perfect insa mecanicul mi-a recomandat sa incerc sa nu o folosesc daca plec la drum lung in concediu prin zone mai izolate mai ales .deci daca nu parchez in panta mare merge lasata masina in viteza si atit eventual rotile indreptate spre bordura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_70: "la mine merge perfect insa mecanicul mi-a recomandat sa incerc sa nu o folosesc daca plec la drum lung in concediu prin zone mai izolate mai ales".

sincer mi se pare aberanta acesta replica si tipica din punctul meu de vedere pentru mecanici made by RO.

cum adica sa nu folosesc frana de mana, cand plec la drum lung? adica o pot folosi cand ma fatii prin oras dar la drum lung nu? adica acasa in regiunea mea merge dar in alta regiune nu merge? simte cumva aerul si functioneaza in functie de asta? aberant, repet. daca sistemul electronic+mecanic, e sa dea gres, da indiferent unde ne-am afla. daca avem o problema si stim de ea, putem sa o ignoram (ne asumam consecintele) sau o putem remedia, dar sa nu folosesc o chestie, just in case.... mi se pare stupid. ceva gen, cand plecam in concediu hai sa nu mai alimentam cu combustibil ca nu ne grabim (suntem in concediu), hai sa impingem masina....sa nu se strice ceva la ea.

totusi aceste automobile sunt facute de niste duzini de ingineri, testate si rastestate si recalculate. normal, la numar foarte mare de unitati plus exploatare, pot aparea probleme, cele mai multe datorate de uzura pe care trebuie sa ni le asumam, in consecinta. e doar umila mea parere si in continuare ma face sa fug cat pot de service auto by RO.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, fiecare cu sfaturile lui....

Varianta cu scosul bornei, e pentru cazul in care face figuri butonul de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o problema zilele trecute cu butonul de frana de mana, palpaia dupa ce am pornit. Am scos cheia, si am repornit din nou, si nu a mai palpait. Parerea mea: e ca si la computere, daca cateva programe nu ruleaza bine dupa pornirea sistemului de operare, repornesti.

Referitor la AutoHold, la mine e activat tot timpul.

Modificat de flo1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca e hardware ce faci ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in dotarea B6-lui ? :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

butonul de rezerva e in trusa de scule de prim ajutor sau trusa de scule de roata de rezerva? :-??

eu unu acum uzez butonul de autohold iar cel de parcare isi vede relaxat de treaba ca e folosit putin. oricum eu nu am de mult masina (aproape un an) <e virgina pt romania> si pana acum nu a fost nici o problema dar nu ma sinchisesc sa nu folosesc frana de parcare. se activeaza intotdeauna cand dau jos centura se dezactiveaza intotdeauna cand dau sa plec. mi se pare un must. poate nu o bag mereu in viteza dar frana de parcare este intotdeauna folosita la mine.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic :lol: Cred ca ar trebui sa facem o trusa din asta: buton de frana de mana, silicon pentru lipit oglinzi, motoras pentru pompa motorina si mai ziceti voi ... Eu nu plec nicaieri fara laptop si VCDS :icon_cheesygrin:

Cat de curand (dupa salariu) o sa imi instalez si eu Auto-Hold-ul daca il laudati atata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e belea - mai ales la masinile dupa 2009 - ca nu trebuie sa-l activezi la fiecare pornire.

Si eu mi-am pus - si merita.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopa ... se poate face retrofit la acest gen de autohold pe masinile pana in 2009? Probabil alt ABS?

LE: deja ma gadesc la o schema cu un monostabil/temporizator (care sa intarzie cateva secunde activarea) urmat de un driver care actioneaza un releu, totul alimentat de pe contact ... releul fiind conectat pe butonul de autohold.

LLE: pentru activarea automata a autohold-ului, pentru masinile dupa 2009, este necesar ca centura sa fie pusa?

Modificat de mars01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy: Si daca e hardware ce faci ?

Ar trebui sa ai de rezerva butoane, sigurante, o mica cutie.

Modificat de flo1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopa ... se poate face retrofit la acest gen de autohold pe masinile pana in 2009? Probabil alt ABS?

LE: deja ma gadesc la o schema cu un monostabil/temporizator (care sa intarzie cateva secunde activarea) urmat de un driver care actioneaza un releu, totul alimentat de pe contact ... releul fiind conectat pe butonul de autohold.

LLE: pentru activarea automata a autohold-ului, pentru masinile dupa 2009, este necesar ca centura sa fie pusa?

rebuie sa ne uitam la diferentele hardware, dintre cele doua sisteme de frana.

Cea mai convenabila varianta - cu temporizare, dupa punerea contactului.

Da - tot cu centura pusa, doar ca nu mai trebuie sa apesi butonul, de fiecare data cand pleci cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e diferenta hw ci sw. IC-urile albe (adica dupa 2009) au optiunea respectiva in CB. Daca se face un retrofit la IC-uri albe ma gandesc ca AH va functiona la fel ca la cele dupa 2009

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!