Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Azi dimineata a aparut in bord eroare "Parking Brake Failed - See owner manual". Iar in bord a ramas aprins martorul de la frana de stationare. Stie cineva care poate fi cauza si eventualele costuri ale reparatiei? Merci.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Mutat in topicul existent. Avertisment.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrew: Pana in momentu' de fata, ai mai schimbat vreodata butonu' de frana de deget (parking) ?

Daca nu, una din posibilele tale cauze ar fi respectivu' buton, care se schimba super usor si costa in jur de 110-120 RON (+/- adaosul firmei/reprezentantei)

In 90% din cazuri, butonul este problema cand apare respectivu' martor pe bord.

:icon_thumright:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...numai ca atunci am avut eroare si pe senzor viteza dreapta fata.

Cred ca face asa la umezeala, sunt aproape sigur de asta.

Spuneti-mi, va rog, unde este amplasat acest

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este chiar montat pe fuzeta. vezi cum umbli, daca iese usor poti sa l si cureti. Tot nu inteleg de ce nu faci scanare si mergi la sigur...

Daca tu vrei sa dai jos toate rotile, asta e.

Da, ai si pe stanga si pe dreapta, fata si spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

stau cu masina blocata in parcarea de la servici. m`o pus dracu sa apas butonu de frana de "mana". am pornit si repornit de vreo 10 ori cu centura, fara centura si toate combinatiile dar nimic. astept pe cineva sa imi aduca o cheie sa desfac borna de la baterie. sper sa mearga :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa o deblochez. am deconectat bateria o jumatate de ora, si cand am pus contactul... aceeasi problema. martorii de p in bord, dar dupa ce am apasat butonul de frana s`au stins. insa mi`au ramas aprinsi esp`ul si un semn cu volanul. ma gandesc ca is erori de la cum am scos bateria. o sa incerc sa le sterg cu vag`com`ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raulv: Cumpara un nou buton de frana de mana si schimba-l pe actualu' si scapi de probleme :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
nicolae.adryan

la momentul cand am cumparat masina si am facut cativa km cu ea ,eu si cel a carui a fost masina eu fiind la volan ,urcand o panta mi-a zis sa trag pe dreapta sa scot masina din viteza sa actionez frana de mana ca-mi arata ceva !ok.masina cu motorul pornit scoasa din viteza frana de mana actionata .si imi explica el ca in cazul cand vrei sa pleci de pe loc cu frana actionata este un sistem de siguranta cand calci umpik acceleratia frana se decupleaza:).am incercat bag in viteza da tragea sa plece si nu putea.a venit el in locul meu!surpriza !umpik mai accelerata masina si a sarit frana a decuplat singura ,pornit la drum.sincer am mai incercat sa fac asta la plecare din garaj dar nu mi-a decuplat frana probabil mie frica sa nu accelerez sa rup ceva peacolo ,lui ia mers ,am fost acolo si am vazut :icon_thumright: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa rupi! Totusi nu trebuie sa smuceasca! Eu cand plec asa, frana se decupleaza inainte de a se pune masina efectiv in miscare! Iau piciorul de pe ambreiaf f putin a.i masina sa nu se puna in miscare, accelerez putin ~ 900-1000 rpm si frana se decupleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Din cate stiu eu, conditia pentru ca frana de mana sa se decupleze singura este sa ai usa de la sofer inchisa si centura pusa......asa se decupleaza la mine...si DOAR asa plec din parcare...NU am folosit niciodata butonul pt a decupla frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa functioneaza si la mine, cu centura pusa, dar la modelele mai vechi (vazut cu ocii) merge si fara centura pusa (daca nu era defecta ceva).

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca era 'masluit' ceva la centura, nu merge fara!

Daca modifici acel contact din carcasa centurii, computerul va considera ca centura este on 100% din timp! Modficarea poate fi facuta strict din fire, nu mecanic (cu centura falsa ...etc)!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer am mai incercat sa fac asta la plecare din garaj dar nu mi-a decuplat frana probabil mie frica sa nu accelerez sa rup ceva peacolo ,lui ia mers ,am fost acolo si am vazut :icon_thumright: :icon_thumright:

Asa cum s-a mai spus, conditia obligatorie ca frana "de mana" sa se autodecupleze este sa ca soferul sa aiba centura pusa si usa inchisa.

Mai este totusi un amanunt de luat in seama. Depinde oarecum si de inclinarea drumului. Nu este totuna sa pleci de pe un drum orizontal cu plecarea dintr-o rampa abrupta. Desi in ambele cazuri frana de mana se va autodecupla daca vei respecta cele doua conditii, in cel de-al doilea caz trebuie sa accelerezi mult mai mult pentru a invinge tendinta normala a masinii de a cadea inapoi. Lucru normal, de altfel.

Frana nu se va autodecupla decat atunci cand motorul dezvolta un cuplu mai mare decat cel necesar punerii in miscare a masinii in directia dorita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce spune Valentin mai sus. In panta e nevoie de mai multa forta de la motor pentru a decupla frana de parcare. Insa nu e normal sa se simta smucituri la plecarea de pe loc. Eu unul nu am simtit niciodata smucitura la decuplarea franei de "deget" nici chiar atunci cand porneam in tromba de pe loc. In schimb, simt smucituri cand decupleaza AutoHold-ul, mai ales pe drum inclinat (si la urcare si la coborare). Consider ca e normal, masina trebuie sa stie cand vrei sa pornesti de pe loc.

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba Auto hold-ul asta! :icon_thumright:

Ati observat ca daca auto hold-ul este cuplat si daca schimbatorul se afla in pozitia marsharier(cutie manuala,- din aceasta am eu) daca veti calca ambreiajul(fara sa fi calcat franaintre timp) si masina tinde sa plece din cauza greutatii proprii inainte, se activeaza frana de mana chiar daca locul pare drept la prima vedere?

Poate ca este normal sa fie asa dar pe mine m-a bucurat sa observ cat este de sensibila aceata optiune.:) In fata garajului sunt nevoit sa manevrez de vreo 2 ori inainte si inapoi, intrarea in garaj fiind foarte stramta si obisnuiesc sa dau cu spatele si sa o las sa "curga" in fata, calcand ambreiajul(fara sa mai schimb in viteza I-a) apoi iar marsharier. Astfel am observat acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel face si daca de ex. urci pe un drum si o lasi la liber. Dupa ce se opreste din mers si incepe sa o ia inapoi, Autoholdul o tine pe loc.

Am mai observat ca pentru a decupla frana de mana (deci nu din autohold) e suficient sa fie intr-o treapta de viteza, sa lasi putin pedala de ambreiaj si sa calci putin acceleratia. Chiar daca nu a cuplat discul de ambreiaj deloc. Posibil sa fie totul din senzorii de la pedale. (nu am mentionat de usa inchisa si centura pusa, ca s-a discutat mai sus)

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o curiozitate apropo de frana asta de deget asta dupa micile erori cu P-ul taiat si ca ramane aprins butonul. Pana la urma de fiecare data cand a ramas "cuplata" si cu martorul in bord am reusit sa ii dau de cap incercand 1 din cele 2 metode impartasite si de alte persoane de pe aici: tii apasat pe buton pana dispare sau apesi pe el mult si repede (ca si cum te-ai juca counter strike si apesi left click :P)

Intrebarea ar fi alta: daca parchez masina in panta, dupa ce o pun in P (cutie automata), se aprinde automat frana de deget, fara sa o fi actionat eu (eu de cand am vazut ca face nazuri butinul respectiv nu l-am mai apasat, mai ales dupa ce am vazut ca se aprinde singur la oprirea motorului). Sa trag concluzia ca se actioneaza singura cand simte un anumit unghi de inclinare? Sau are treaba cu Autohold-ul? Ce vreau eu sa stiu este daca beneficiez de frana de deget 100% cand las masina in panta/rampa sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa auzi motorasele de la frana de mana...fa o incercare...cand opresti deschide un geam si asculta daca le auzi. dar teoretic la cutie automata parca se cupla singura frana de mana cand o pui in P(sper sa nu vorbesc aiurea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca Autohold-ul este activ, la decuplarea centurii de siguranta sau deschiderea usii soferului se activeaza automat si frana de parcare. La automate nu stiu cum e, ca n-am.

Dar ar trebui sa ti se aprinda martorul in bord, pentru confirmare, precum si butonul de frana. La tine nu e luminat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MArtorul in bord se aprinde, insa nu eram sigur daca indica activarea. Ma gandeam ca se refera ca am pus-o in park or something..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicolae.adryan

Am incercat toate modalitatile ,si cu centura pusa si usile inchise si accelerat mai tare,lasat ambreiajul si usor si mai repede...si mai incet!nu vrea sa decupleze frana de mana. in speranta ca se va dezactiva am fortat putin mai mult ,sa ridicat de partea din fata in sus ca si un armasar ma-m gandit inca putin dat in acceleratie si va pleca .sa tarat pur si simplu cativa centimetri ca si un car legat la roata cu lant dar de decuplat nici vorba.ceva probabil sa intamplat de nu mai decupleaza...pentru ca eu 1 am vazut frana dezactivanduse mai astept pareri ,pentru ca sa normal daca pornesc motorul si calc frana de picior si apas butonul este ok se dezactiveaza.dar ar fi super ok daca ar merge dezactivarea si in cazul cand ar ramanea blocata ...asatept pareri si sper ca pana la urma va merge si la mine

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ti-ai pus centura, martorul din bord s-a stins?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicolae.adryan

Da martorul din bord se stinge la punerea centurii usa este inchisa ,nici un martor aprins ,da de decuplat nu vrea deloc.Nu vrea sa sara .cand calc frana si apasa butonul e ok se deactiveaza.la bord nici o eroare.cred ca o sa merg la un prieten in service zilele astea ..sa vedem.. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O chestie ciudata:

Acum cateva luni mi-am "montat" cu mana mea autoholdul. Totul a functionat/functioneaza normal. Pana aici nimic deosebit.. Intre timp am facut zeci de incercari de adaptari, codari, etc prin toate modulele posibile.

Chestia ciudata este ca astazi, incercad sa afisez temperatura uleiului pe MFD, m-am trezit cu ceea ce vedeti mai jos:

post-239-0-18030700-1306522660_thumb.jpg

partea proasta e ca habar n-am daca optiunea a aparut doar in urma instalarii AH sau am activat ceva cu VAG-COM-ul. De mers, merge f bine. AH se activeaza automat cand imi pun centura, daca il tin pe always on :blink:

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neaparat trebuie descoperit de unde si cum. Bine macar ca stim ca se poate. Sau e doar pentru modelele noi cu IC de passat nou (alb+rosu)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!