Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

salut.. am si eu o problema cu frana de mana.. butonul nu mai da nici o comanda.. becu galben cu P taiat este aprins, iar becul rosu licare(cel care indica frana de mana on/off). Eroarea mi a aparut cand am orpit masina in parcare si am frum sa pun 'frana de mana' si a piuit.. nu mai pot sa folosesc frana de mana , iar cand depasesc 10km/h piuie intr una.. mai rau decat fara centura.! Am incercat un buton(functional) de pe masina unui prieten si are acelasi simptom... ce se poate face??? astept raspunsuri . multumesc

(la test inca nu am fost, dar poate ati mai intalnit anomalia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

99% buton dus.

Scoate borna minus (-) baterie si reconecteaz-o. Chiar daca ai noroc sa nu mai faca dupa aia, schimba butonul cat mai rapid.

Daca ai erori dupa scoaterea bornei (-) baterie atunci trebuie o scanare.

Dupa ce scoti borna (-) ti se va aprinde esp-ul off si volanul in bord, nu-ti face griji, dupa ce pleci cu masina de pe loc se stinge in 10-50 metrii.

Se reseteaza senzorul de accelerare (accelerometrul) , cel care da comanda de "viteza" si iti "intareste" volanul la viteze mari.

Bafta,

Sa ne anunti ce si cum.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se reseteaza senzorul de accelerare (accelerometrul) , cel care da comanda de "viteza" si iti "intareste" volanul la viteze mari.

Detakliaza chestia asat ca nu am mai auzit-o pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, dupa cate am citit, in pasajul din stalpul central al masinii se afla asa numitul senzor accelerometru (nu stiu daca are vreo legatura cu denumirea de G-sensor acesta fiind de gravitatie), care in functie de viteza comunica modulului ESP sa intareasca volanul mai mult la viteze mari si invers.

Atunci cand scoti borna bateriei acest senzor se reseteaza, urmand sa-si revina dupa cativa metii de mers cu masina.

Gresesc ?

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stalp central? tu ai stalp in mijlocul masinii?

Masina are 3 sau 4 stalpi. din fata spre spate A, B, C si la breaK D.

Nu am auzit de un asemenea senzor, exista senzori in centrul masinii care masoara acceleratia laterala in caz de derapaj, acceleratiua longitudinala la masinile 4x4 si un senzor de rotatie axiala. Deci?

ORicum servodirectie stie viteza de deplasare a masinii deoarece e transmisa prin CAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit, e vorba de acceleratia laterala...

Merci de info.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu ceva timp in urma am mers la un service pentru a-mi inlocui placutele de frana spate, nestiind de procedura de inlocuire, mecanicul si-a facut treaba ca la carte, folosindu-se de ciocan si surubelnita.

Dupa inlocuirea placutelor au inceput priblemele si implicit nervii, imi aparea eroarea in bord P-ul acela taiat, masina imi decupla si cupla dupa apasari indelungate, ce sa va zic nervi si ...

Am mers ulterior la servis-ul profesionist, am discutat cu patronul i-am explicat ca procedura de inlocuire a placutelor se face folosind VAGCOM-ul, i-am adus si procedura si am incercat sa faca o reinitializare, dar in zadar, lucru ce m-a convins sa apelez la serviciile unui prieten pasionat.

Asa ca am cumparat seturi noi de garnituri pentru pistonase, am desfacut pistonasele, le-am curatat, am inlocuit garniturile, le-am remontat si am folosit VAGCOM-ul.Rezultatul, acele erori nu au mai aparut.

In concluzie, in cazul meu au fost date peste cap pistonasele si garniturile au fost rupte din cauza nerespectarii procedurii.

sfatul meu este sa fiti foarte atenti la schimbarea placutelor de frana si sa cereti folosirea VAGCOM-ului.

PS

Imi pare rau ca nu am facut fotografii cu intreaga operatiune, insa nu es :icon_thumright: te greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te poti pune cu ingeniozitatea mecanicilor romani. Aia reusesc sa repare si naveta spatiala cu un ciocan si o surubelnita. Deci, grija mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot. In mod "bebesc", se foloseste o baterie de 12V.wink.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, desfaci mufele de la motoras si dai 12V pe fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am postat pe topicul" Probleme si rezolvari rapide " cum se poate repara butonul de Parking, nu mai dati atatia bani la Porsche. E aproape banal, daca nu reusiti va stau la dispozitie. Cat despre forumistii care iau bani din astfel de lucruri si nu le pun AICI ca sa stie toata lumea...RUSINE. Dea aia se numeste forum, ca sa ne ajutam nu sa facem afaceri. Problema cu butonul de parcare e veche si stiuta la VW , nu schimbati calculatoare sau alte minuni. Cat despre schimbatul placutelor pe spate, se face acasa cu o mufa pereche cu cea de la motoras si o baterie(eu am una de scuter). Nu apar erori si se schimba fara probleme. Daca nu se retrage pistonasul , ajutati-l putin prin rasucire. Pistonasele de pe masinile cu ABS se destind prin rasucire, pentru a putea sa lucreze secvential. Bafta!!!

un link va rog spre acel post ca nu-l gasesc. va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Sunt nou posesor de B6 cu DSG si am o nelamurire: functia auto-hold poate fi activata cumva automat la pornirea masinii, evident dupa ce in prealabil mi-am pus centura? N-am gasit inca o posibilitate de autoactivare a acestei functii, cred ca ar trebui sa existe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ai functia in computerul de bord la setari -> meniul Autohold -> Always on

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ai functia in computerul de bord la setari -> meniul Autohold -> Always on

Multumesc. Se pere ca la mine nu am aceasta optiune, nu-mi apare in meniul de setari nimic despre auto-hold.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

De doua zile tot am probleme cu frana asta de mana sau de deget ...

Mi-a aparut P-ul taiat pe bord din senin, cu frana de mana pusa. De indepartat nu s-a mai putut nici cu VAG-COM, tot reaparea, P-ul nu disparea.

Dupa ce am luat contactul si l-am pus la loc si-a revenit.

Problema e ca tot reapare :

Uite ce duda am :

Address 53: Parking Brake Labels:

Control Module Part Number:

Component and/or Version:

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

02443 - Control Head

008 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Reset counter: 240

Mileage: 45248 km

Time Indication: 0

Date: 2010.07.25

Time: 13:09:37

Freeze Frame:

Voltage: 11.90 V

Count: 46

Deci nu cred ca ar fi problema de la switch, mi-e teama ca e din calculatorul de frana.

Sper sa nu aibe vreo legatura cu :

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl

Part No SW: 3C0 614 095 K HW: 3C0 614 095 K

Component: ESP 440 C2 H015 0001

Revision: H015 Serial number: 0657205080

Coding: 0013569

Shop #: WSC 00028 028 00001

1 Fault Found:

02840 - Wake-Up Line from Central Convenience Module

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Reset counter: 157

Time Indication: 0

Care apare ocazional.

In fine, ideea e ca butonul e de 2 ani schimbat, nu e nici macar zgariat !!!

De aceea l-am si schimbat.

Am vazut pe un site german ca au facut recall pt asa ceva. Aia de la VW AG fac resoftari la calculatorul de frana.

Pe rosstech gasesc asa :

02443 - Control Head

02443 - Control Head: Implausible Signal

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

When found in VW Passat (3C):

Wiring and/or Connector(s) from/to Button for Electro Mechanical Parking Brake (E538) faulty

Button for Electro Mechanical Parking Brake (E538) jammed/faulty

Possible Solutions

When found in VW Passat (3C):

Check Meas. Value Block (MVB) 007.1

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Button for Electro Mechanical Parking Brake (E538)

Check/Replace Button for Electro Mechanical Parking Brake (E538)

Special Notes

When found in VW Passat (3C):

Check Technical Product Information (TPI) 2016824.

Faza nasoala e ca nu gasesc TPI 2016824 !

Butonul va spuneam ca nu are urma de zgarietura in 2 ani.

Ce-i drept actionez butonul de minim 8 ori / zi, 6 zile / sapt.

Probabil ca o sa scot si bateria sa vad daca se calmeaza asa, o sa pun si butonul vechi sa vad daca mai face si o sa-mi montez si auto-hold.

Sa fie vreo problema pentru ca am recodat 17-instruments ca sa nu mai am bip-aitul de centura siguranta ?

Dar codarea am facut-o acum o saptamana.

Daca tot am probleme o sa resoftez calculiciul.

Treaba asta nu as vrea s-o fac la reprezentanta ci personal dar nu am softul.

Stie cineva cum fac rost ?

Cunostinte, etc ?

Merci.

Nicu.

Am aceeasi problema ca si tine,identica,si sa stii ca ma gandesc ca poate fi de la resetul pe care l-am dat la martorul de la centuri,ca sa nu se mai aprinda,cred ca imediat dupa aceea a inceput sa mearga aiurea,ba aparea p-ul barat,ba disparea,pana canbd,acum apare mereu,ma gandesc sa resoftez martorul ptr centuri si sa il fac sa se aprinda si sa tiuie,ce ziceti,?

Ma bag maine sa fac resoftarea si apoi va zic daca mai mi se aprinde p-ul barat de la frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Activarea/ dezactivarea martorului de centura nu are legatura cu functionarea defectuoasa a franei de mana. Incearca cand dezactivezi frana, sa tii un pic ma mult apasat butonul, sau eventual, schimba butonul-asta daca iti da eroare pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are absolut nici o legatura cu dezactivarea centurii. Eu am dezactivat centura de un an si nu am absolut nici o problema. RossTech ul ti-a zis clar: este un semnal intermitent de la butonul de parcare.Deci intrerupe. Cea mai mica intrerupere o sesizeaza calc. Vezi ca daca ai probleme cu butonul nu vei putea sa folosesti AutoHold ul care se bazeaza 100% pe butonul de parcare. Prin el se inchide circuitul. Deci tre sa funct. impecabil. Schimba pusherele din buton si scapi ieftin. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba pusherele din buton si scapi ieftin. Bafta.

Am aceeasi problema cu butonul: cand functioneaza cand nu...

Poti sa dai detalii despre schimbarea pusherelor?

Merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , aceiasi problema o am si eu cu frana de mana :blah:

stie cineva de unde pot achizitiona un buton pt frana in afara de reprezentanta vw? stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deci, am schimbat si eu butonul minune in Decembrie.

Tin sa mentionez ca inca functiona frana, bloca - debloca doar ca dadea eroare si uneori mai aprindea si ESP si ABS.

Azi dimineata a piuit si a ramas eroare, nici macar nu am avut butonul apasat. Iar am aleatoriu ESP si ABS aprins.

Butonul asta nou nu cred ca l am actionat mai mult de sase ori de teama, uite totusi ca face ca ala vechi. Ce naiba sa i fac?

La cele cateva zeci de masini care mi au trecut prin mana, la nici una, nici macar la una, nu am avut probleme din astea tampite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca butonu' l-ai luat nou, atunci ai garantie la el, asa ca-ti recomand sa te duci sa-l schimbi cu altu'.

Eu am schimbat pe garantie un buton, ca dupa 8 luni imi facea iar fite.

Al meu a fost achizitionat si schimbat in reteaua Porsche, deci aveam garantie 2 ani pt tot.

Au constat eroare specifica butonului, au facut procedura de garantie si s-au dus in depozit si au adus altu'

Schimbat in 5 minute, readaptat si testat dupa care am plecat.

N-am platit ABSOLUT NICI UN LEU pt toata intreaga operatiune :icon_thumright:

P.S.: Stiu ca problema e tampita si sacaitoare dar asta e... bine ca se poate si fara frana de mana :D

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Mihai, numai ca atunci am avut eroare si pe senzor viteza dreapta fata.

Tare mi este ca am schimbat butonul degeaba, o sa merg sa schimb senzorul de viteza pe fata.

Nu cred ca daca e butonul dus da si eroare senzor viteza. Cred ca face asa la umezeala, sunt aproape sigur de asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) numai ca atunci am avut eroare si pe senzor viteza dreapta fata.

(...)

Ups, my bad atunci, am anticipat aiurea :drunken:

Nu regreta totusi schimbarea butonului... daca era din prima generatia (terminatie A a codului de pe el), atunci tot e bine ca oricum odata si odata tot te lasa.

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, nu regreta schimbarea butonului,confirm. Prima generatie avea probleme, inclusiv in combinatia cu AutoHold. Poti sa incerci un spray de contacte la mufa lui acolo ,sigur ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!