Jump to content

Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Cu mufa scoasa de l;a motoras nu o sa ajunga niciodata curent acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazand raspunsul tau,am incercat si cu mufa bagata in motoras si cu 2 ace bagate in fiecare fir :)) (asta am avut la indemana) dar fara rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jos cotiera si vezi daca ai continuitate la cablaj, din mufa calculator frana de mana pana la motoras etrier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, alexu1.4 said:

Vazand raspunsul tau,am incercat si cu mufa bagata in motoras si cu 2 ace bagate in fiecare fir :)) (asta am avut la indemana) dar fara rezultat.

Alta greseala. In locul unde ai strapuns izolatia o sa intre apa si o sa corodeze firele in timp.

Daca ai sigurantele bune, continuitate de la sigurante la modul, continuitate de la modul la motoras si motorasul este ok, atunci mai ramane calc de frana de mana defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Se da urmatoare speta, poate a mai intalnit-o careva si are o rezolvare!

 

Am facut un retrofit la un Passat B6 la ceasuri de E5 (albe) de Passat CC 2009 care pastreaza meniurile convinience si light. Am schimbat si EPB ul cu unul cu 3C8 … rezivia E, pentru a putea seta autohold ul din meniul ceasurilor. In meniul ceasurilor apare optiunea cu autohold, insa cand vreau sa l setez pe ON, dupa cateva secunde se dezactiveaza singur. Modul CAN este revizia E.

Mentionez ca s au facut codarile pe modulele de ABS si EPB dupa inlocuirea acestuia, nu am nici o eroare pe nici un alt modul. Autohold ul functioneaza corect, daca apas butonul, insa nu vrea sa ramana setat automat (din meniul ceasurilor)!

Orice ajutor e binevenit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, eu ti am raspuns pe fb...la fel si la mine nu imi statea autohold ul pe on si mereu trebuia sa il activez din buton

cum ti am spus am cumparat alta pompa cu 109 af parca doar am scos mufa din abs ul meu si l am bagat in asta noua, dupa care am setat in bord autohold on si nu a mai trecut pe off...si nici codarea veche nu o pierzi, eventual o salvezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Bună! vin și eu cu o problema, dacă ma poate ajuta cineva cu vreun sfat. Astăzi, am schimbat modulul frânei de mana cu unul sh, am urmat toate procedurile de pe electronic brake (03) și am reușit sa efectuez codarile de baza la toți senzorii. Ulterior, când am întrat pe parking brake(53) am reusit sa efectuez setările de baza pt retragerea etrierilor însa următoarea procedura pt închiderea acestora, nu am reușit sa o finalizez, desi etrierii s-au închis, îmi apărea setarea de baza off și nu puteam sa trec pe on. Menționez ca am reluat aceasta operațiune de apx 4 ori, pas cu pas pana in momentul mai sus descris în care nu mi se activa setarea de baza pe închiderea etrierilor, după care nu am mai putut relua procedura deoarece înainte de prima operațiune cu retragerea etrierilor trebuia sa apăs butonul frână de mana de 2 ori, acesta în momentul de fata nemaifunctionand în nici un fel, nu a mai primit nicio comanda și nici nu am mai putut sa efectuez vreo setare pe parking brake(53), nici chiar prima cu retragerea etrierilor. Doresc sa adaug faptul ca în momentul efectuării acestor proceduri, nu am folosit un încărcător pt baterie, asa cum scrie pe ross-tech, am omis acest acest lucru și e posibil sa nici nu îl fi lăsat sa stea 30 secunde după fiecare operațiune, de asta mi-e teama ca am forțat calculatorul de frana mana, neavând bateria încărcarea necesara, posibil sa îl fi prajit, întrucât nu mai pot sa ii fac nicio setare de baza🤷‍♂️. Dacă ma poate ajuta cineva cu niște păreri, mi-ar fi de mare folos, o sa postez și un log cu scanarea de pe vcds privind eroarea frânei de mana. 

Log-FRANA MANA-WVWZZZ3CZ6E027540-343130km.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati siguranțe 28/29 dreapta bord si daca ajunge curent in mufa stanga motoras etrier/posibil cablaj intrerupt  sau contact imperfect in mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica siguranta, cablaj, motoras etrier, calc frana mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/22/2022 at 8:25 PM, F l o r i n said:

Verifica siguranta, cablaj, motoras etrier, calc frana mana

va mulțumesc pt ajutor! am verificat siguranțele, cablajul, mufa și motorașul, toate funcționale. A mai rămas modulul frânei de mana pe care îl cumpărasem sh, l-am scos și l-am înlocuit cu cel vechi al meu și culmea.., după scanare, nu mai aveam eroarea de pe motorasul stânga spate 02432 (v282), în consecință luasem țeapă cu modulul frânei de mână 🤷‍♂️ Am refăcut din nou setările de baza ale pompei abs și ale frânei de mana pe modulul vechi, acum totul funcționează perfect. Va mulțumesc încă odată pt îndrumări! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, mai se intampla, la piesele second-hand. Bine ca in final, s-a rezolvat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut! Am și eu o problema asemănătoare cu mașina. Săptămâna trecută am dus-o la service pentru ca in mers (in afara localității) mi-a apărut martorul de parcare de culoare Galbena, plus mesajul “parking break, check owner’s manual” mașina mi-a ieșit din viteza, practic era la liber, fără sa mai pot face vreo trecere printre viteze(Menționez ca ma dsg), am franat, am tras pe dreapta, am oprit și am repornit mașina și a dispărut eroarea. Diferențele pe care le-am simțit au fost ca mașina nu mai trăgea, nu prea puteam trece de 100 de km/h și consumul crescuse puțin. Dupa

cum spuneam am dus-o la mecanic și el a zis ca e problema de la plăcute și de la discuri(care erau ambele cam duse) le-a schimbat și a dispărut eroarea, in primele zile mașina a tras bine, iar după un timp a început sa fie fără putere.

Problema mi-a reapărut, martorul a reapărut, tot in mers când eram In afara localității, mașina se comporta din nou fără putere (Menționez ca am schimbat si turbo-ul si am curățat si filtrul de particule in iarna) și consumul puțin mărit, mi-a apărut de 2 ori eroarea si după a doua oară a apărut si martorul de check Engine. A mai pățit cineva așa ceva, aveți sfaturi/propuneri ce sa fac cu ea? Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza si posteaza rezultatul. cu VCDS sau ODIS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Vin si eu cu o problema la frana de mana, avand urmatoarele erori:

 

2 Faults Found:
02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement 
            003 - Mechanical Failure - MIL ON

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON


Le-am sters cu VCDS-ul, am actionat frana de mana si m-am jucat la setarile din basic settings "open/close rear parking brake" si "parking brake function test". Erorile au disparut, dar a doua zi, cand am vrut sa deactivez frana de mana, n-a mai mers, roata stanga spate ramanand blocata cu urmatoarea eroare:

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 
            012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

 

 

Din ce am citit in acest topic pare a fi motorasul de la frana de mana. Intrebarea mea este: se schimba tot etrierul sau doar partea electrica, cea din poza de mai jos:

 

image.png.769fef591d3c6fe9e3018909096f09c0.png

Modificat de razvann87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca piesa de schimb, producătorul l-a gandit sa il schimbi cu totul. Dar se gaseste si motoras separt, asa cum ai zis si tu. Verifica daca pistonas etrier, etc...functioneaza corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pentru raspuns. Stii vreun producator recomandat pentru motorasul electric sau toate sunt made in China? Vad preturi intre 200 si 600 lei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Eu am pus polonez (luat de pe net) undeva la 160 lei acum 2 ani si nu am avut nicio problema cu el. Ai grija sa pui redresor pe bateria masinii cand faci setarea de baza altfel poti avea probleme cu calculator frana de parcare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Va salut.

Azi dupa ce am pornit masina ,am observat ca roata stanga spate nu s-a deblocat. In bord nu aveam eroare de P si butonul functioneaza.

Pe tester am eroarea 02432 -011 . Am ster eroarea si am facut output test pe motorase ,dar doar cel din drepata lucreaza.

Am avut simptome de cateva zile .

Terminal 30 reset inseamna sa deconectez borna de + cateva secunde ?

Pentru a debloca roata,trebuie desfacute cele 2 suruburi torx si apoi cu tubulara de 13 in sensul acelor de ceasornic ?

Voi verifica si sigurantele . 

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Banuiesc ca ai citit despre eroare si din postarile anterioare ti-ai cam dat seama ca de cele mai multe ori de vina este motorasul electric. Mai intai ar trebui verificat cablaj si daca ai tensiune la motoras. Incearca sa faci basic settings dar cu un redresor auto pus la baterie altfel risti sa ai probleme cu calculator frana de parcare. Pentru deblocare etrier demontezi motorasul electric cu un torx iar apoi tot cu un torx actionezi spre dreapta pentru a retrage pistonasul. Am avut aceiasi problema si am rezolvat prin schimbare motoras si apoi adaptare in basic settings dar la mine eroarea era alta si aveam martori aprinsi in bord. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai patit cu motoras stricat,dar era alta eroare .

Acuma cred ca e vorba de calculator,siguranta sau cablaj.

Din cate stiu nu poti masura in mufa tensiunea daca o scoti.

Daca e motorul pornit nu e ok sa fac basic settings ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti face. Cf documentatiei, contact pus si incarcator pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat sigurantele sunt ok . Am scos borna de - cateva minute si a mers .

Am probat de mai multe ori si merg ambele motorase . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neața! Ma ajuta și pe mine cineva cu o parere pe eroarea din poza? Am pornit mașina dimineața și a început sa țiuie într-una. martori frana aprins roșu iar P tăiat. Am citit eu ceva ca trebuie făcut un test dar nu prea am înțeles ce exact. Nivel lichid e Ok. Buton frana original. 

FD78D2ED-6689-4840-8412-3F6F64F50CC8.jpeg

Modificat de janjean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vcds ul,  fa-i o setare de baza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!