Jump to content

am reglat avansul.. si a luat-o razna


gribelu
 Share

Postare recomandată

Deci.. in urma cu ceva timp aveam grave probleme cu relantiul ondulat.. rezolvate de un mecanic destept cu ceva reglaje.

Dar de atunci masina nu prea tragea, fiind foaaarte sensibila la cifra octanica. De ex cu MOL Evo5 tragea aproape normal, Petrom 99+ mai slab si cu Petrom 95 oribil..

M-am hotarat sa reglez avansul (aveam un semn pus pe delco la 5 BTDC). Am reglat si cam astea sunt observatiile:

-la stanga de semn turatia scade in jurul valorii normale.

-La semn imi sta in jur de 1000rpm

-cand rotesc mai spre dreapta de acel semn creste mult turatia (1200-1300)

Reglajele au facut la temperatura de ~90 de grade, cu toti consumatorii opriti..

Acum vine partea ciudata! Desi am incercat adaptarea clapetei de acceleratie de vreo 3 ori(varianta cu borna de la baterie etc), turatia de relanti ramane crescuta, si in plus daca tin pedala apasata cat sa am turatie constanta de ~1800rpm turatia o ia razna cam dupa o secunda si variaza intre 500 si 1800 in mod repetat?!?!? Daca tin mai sus de 2000 nu se manifesta.. parca. Ah si mai moare ocazional cand las acceleratia brusc.

Partea si mai ciudata e ca nu reusesc nici macar sa o intorc la starea in care a lasat-o mecanicul cu pricina.. adica sa nu traga dar sa mearga rotund...

Avand in vedere circumstantele nu prea imi vine sa cred ca ar fi ceva defect.. dar... care-i treaba totusi?

Sa inteleg ca nu se face adaptarea sau cum?

Help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Nu prea am inteles cum ai reglat avansu dupa un semn pe care l-ai dat tu pe capacu de la delcou inainte? Avansu se regleaza cu stroboscopu in mers dupa un semn facut de fabricant pe volant (este cel mai sigur). Acolo la cutia de viteze ai un dop de plastic pe care il scoti si poti sa vezi volant si cu motoru pornit pui stroboscopu sa bata in gaura respectiva si o sa observi 2 linii care trebuie sa se alinieze in functie de cum invarti de delcou. In momentul in care cele 2 semne (linii) sint aliniate ala e avansu corect. A doua problema pe care o ai tin sa cred ca este de la TPS (Throttle Position Sensor), un sensor care e f important adica da calculatorului informatia despre pozitia pedalei de acceleratie. Senzoru asta functioneaza ca un reostat ( potentiometru) pe care se plimba 4 ace non stop in functie de pozitia pedalei de acceleratie. In timp de la uzura se duce grafitu de pe el si s-ar putea sa nu mai dea valorile corecte adica sa aibe portuni moarte pe care nu masoara si atunci sa o ia razna calculatoru si sa faca amestecu aiurea. Aceasta poate cauza acceleratie intarziata, la acceleratie brusca la fund sa moara motoru sau sa dea rateuri pe esapament si sa isi revina f greu sau sa dea rateu cu flacara chiar pe la injector sau sa verieze la relanti... etc. La mine asa se manifesta cand am avut aceasta problema. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

semnul de care vorbeam sunt de fapt doua.. :blush:

Acum ceva luni am reglat la stroboscop avansul, la 5 BTDC si am crestat cate un semn de fiecare data. Cu alte cuvinte, 5-ul pica mereu in acelasi punct de rotatie.

Asta cu potentiometrul ma sperie si pe mine.. dar eu stiu..?

Mai investighez..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul tau nu se poate adapta clapeta... e gata adaptata asa ca nu te mai chinui inutil :)

Reglajul cu stroboscopul este sfant, cred ca ar fi cazul sa-l refaci. Estre posibil ca senzorul Hall sa-si fi modificat putin pozitia cand ai umblat la distribuitor si sa nu mai bata cu ceea ce aveai inainte.

Desi si eu am dopul despre care se vorbea mai sus, la mine lipseste semnul de pe volant. Reglajul avansului se face numai folosind semnul de la fulia curelei de distributie (asa cum scrie si in manual)

Daca umbli la potentiometru ai putine sanse sa-l faci sa mearga bine. Cea mai buna solutie este sa gasesti altul de schimb

P.S. avansul nu se verifica numai la ralanti (tocmai datorita turatiei de ralanti inconstante).

Pentru verificarea/reglare: la 3000 rot/min trebuie sa ai 31-37 BTDC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

mda.. tipic sa mi se intample mie!

Era o coincidenta. A picat motorasul de relanti exact cand m-am gandit eu sa-i reglez avansul.

Sau ma rog.. nu mergea tot timpul.

Al meu era cu mufa in 6 pini, n-am gasit de-ala... dar mecanicul a reusit sa faca transplant de electromotor de la un motoras in 4 pini.

Acum iar nu trage ca-n tinerete dar mi-e si teama sa mai ating ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

As avea si eu o intrebare daca se poate :( am fost plecat de curand,si am lasat masina la un mecanic,sa-mi schimbe unele consumabile.am intrebat si de bujii,afirmand.dar numai trage cum tragea inainte.am verificat bujiile,2 nu mergeau.le-am schimbat.iar batranelul meu a incercat sa regleze avansul dupa ureche,desi i-am zis ca nu merge cu asa ceva.

In fine,concluzie,problema e ca nu trage,scutura la relanti.nu trepideaza,doar scutura..de parca nu ar merge rotund.se simte in volan si in schimbator..nu stiu cum sa descriu

Poate sa ma ajute cineva cu un sfat.

Imi cer scuze ca m-am bagat peste topicul tau :vaidecapulmeu: dar nu pot incepe un topic,si alt topic despre asa ceva nu prea am gasit

Multumesc anticipat

Modificat de Nomood
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr. Gribelu daca te mai intreseaza am eu stroboscop pentru reglat avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!