Jump to content

Recarosare


iZOTOPE
 Share

Postare recomandată

As dori sa fac o recarosare la batranica mea, sa-i pun o hainutza nesifonata si mai buna decat ce are acum pe ea.

problema este cum fac cu seria caroseriei??

as putea sa decupez frumos seria mea exact dupa cum este ea sudata pe masina din fabrica si sa o pun in locul celei noi ...

sau sa fac cumva sa shifonez masina in proportzie de 75% si sa fac pe cale legala tot (partea asta nu-mi surade deloc ca parca mi-e mila de ea)

tin sa mentzionez ca nu vrea sa vand masina asta cat traiesc ;)

as dori parerile voastre daca se poate in legatura cu acest subiect

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu o sa o vinzi...desi nu cred...atunci poti lejer sa decupezi seriile si sa nu mai spui la nimeni...dar daca vrei neaparat sa fie legal ptr ca sa poti sa o vinzi mai departe....recarosare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia e ca nu vreau sa o vand :), dar problema cred ca va fi cand ma voi duce sa fac reviziile tehnice daca voi schimba seriile ... aia de la resitza is cretini rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebui inchis acest topic

astea nu sint vorbe de vorbit

eu unul nu sint de acord cu aceste metode

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce, daca e sifonata in proportie de 75% te lasa sa o recarosezi? si....cum ai vrea sa o sifonezi? :o adica banuiesc ca nu poti lua bata si stramba tabla :P , trebuie sa fie accident nu? sa vina policemanu la constatare, alaea alea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebui inchis acest topic

astea nu sint vorbe de vorbit

eu unul nu sint de acord cu aceste metode

de ce sa se inchida. omu face ce vrea cu masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa-ti faci o idee la ce te poti astepta, eu am vazut ca daca li se pare ceva suspect, zgirie putin vopseaua intr-un loc mai putin accesibil, sa vada daca nu e alta culoare dedesubt. Si cred ca mai sint si alte metode...

Daca cumperi caroseria si ai acte, ce te impiedica sa duci bine mersi la RAR sa-ti treaca noua serie in carte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea inteleg despre ce e vorba... dar din cate stiu orice piesa se poate valida si pune pe masina (inclusiv motoru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil se poate, intrebarea este cum? Este un subiect interesant si eu as vrea sa aflu de la cunoscatori care ar fi procedura de urmat in cazul unui schimb de caroserie sau motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic se poate face si scrie pe site-ul RAR-ului cum, dar practic se pare ca este cam greu. Ei fac totul posibil ca sa nu aprobe cererea de recarosare pt. a se vinde Loganul.

Trebuie sa decupezi seria veche de pe masina si sa le-o duci, dar daca nu ai motive sa schimbi caroseria, adica daca nu e calcata de tren, nu ti-o schimba.

Si eu am vrut sa fac treaba asta si chiar oameni cu pile care stau toata ziua la RAR mi-au zis ca nu se baga ca nu merita, adica spaga pe care tre sa le-o dai nemernicilor e mai mare decat face masina (500-700 cat ar fi un Golf 2 beton din Germania).

Asa ca, bafta multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa se inchida. omu face ce vrea cu masina lui.

si dupa aceea sa cumperi tu o masina cu seriile schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si dupa aceea sa cumperi tu o masina cu seriile schimbate

ca sa o treci pe tine trebuie sa treci de identificarea RAR, care va detecta 100% o schimbare de serie facuta prin sudura, pansonare, etc. Si atunci, te alegi cu masina confiscata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic, procedura e simpla.

Daca masina e avariata si nu se mai poate repara (de exemplu lovita tare in stanga-fata) sau e foarte-froarte ruginita astfel incat nu mai prezinta siguranta, te duci frumos la ei, faci o cerere, ei se uita la masina si-ti dau raspus.

Masina pentru recarosare trebuie sa fie identica din puct de vedere tehnic si cu acte in regula.

Daca masina nu se mai poate repara, atunci ti-o recaroseaza. Distractiate costa oficial vreo 7-8 milioane.

Vezi ca recarosarea trebuie facuta intr-un service agreat de ei, nu in spatele blocului. Deci alti bani alta distractie.

Daca masina este reparabila, mai mult ca sigur iti refuza cererea. Si remai si cu banii dati si cu buza umflata.

Sfatul meu? Vorbeste inainte cu cineva de la RAR si vezi daca se poate inainte sa-ti iei alta caroserie si sa incepi sa bagi bani.

Nu te obosi cu schimbari de serii ca nu are rost.

In primul rand la fiecare doi ani vei sta cu grija si dare de mana.

Apoi, daca gasesti pe unul mai al naibii, te trzesti si cu dosar.

Plus sa te fereasca Dumnezeu sa te intalnesti ce RAR-mobilul sau cu un politist cu chef de "cautat" la serii.

Nu mai merge cum era o data. Iti zgarie vopseaua de langa serie si inca undeva pe caroserie.

Daca straturile de vopsea nu sunt identice atat ca culoare cat si ca nuanta, e nasol.

De asemeni, orice sudura ti-o vede imediat.

Multa bafta

Modificat de miltisus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

izotope, zi exact care e problema cu masina, am o presimtire ca se poate rezolva intr-un mod mult mai simplu si mai ieftin decat asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina lui e cam sifonata de la io stiu ce accidente....lonjeronu din partea soferului e mai coborat...in spate dreapta chit cu nemiluita...deci masina chiar ar merita daca vrei sa fie picco bello si ai de gand sa bagi bani in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te obosi cu schimbatul seriilor; pina la faza cu pozatul mergea (stiu multe cazuri);

Ca metode legale eu stiu asa:

1. Service-ul da necesar schimbare caroserie (masoara parametrii si da caroseria stramba - pt. siguranta pe drumurile patriei bla-bla necesar caroserie noua)

Solutia 2 o dau pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solutia 2 (eu am trecut prin ia acum 5 ani - nu stiu daca s-a schimbat ceva in legislatie)

se preteaza la masini care au seria de caroserie direct pe metal (nu pe placute speciale)

Pasii de urmat

1. vizita la RAR unde elibereaza o nota - nr. caroserie ne-eligibil.

2.Cu nota de la rar mers la politie - unde declari ca nu ai furat masina si iti pun ei o stampila pe ceva

3. te intorci la RAR cu hartia de la politie si iti repoansoneaza seria de caroserie in alta parte (modificare care apare scrisa si pe cartea de identitate a vehiculului)

La vanzare nu ai nici o problema (respectiv cel care a cumparat masina - pt. ca tot e facut prin politie si RAR)

Practic de pila/atentie ai nevoie la punctul 1. Coroziunea este o problema care apare normal la masinile vechi - ca sa nu ziceti ca nu aveti mura-in-gura tot.

Am patit la alta masina ceva asemanator la motor; S-a desprins un nit de la placuta nu nr. de motor. Si am reluat aceeasi procedura - doar ca pe nota initiala de la rar nu scria nr ne-eligibil ci placuta desprinsa partial. Si au poansonat nr. undeva pe blocul motor. Si pt. chestia asta am pierdut multe zile degeaba...

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf 2 are seria pe caroserie. :unsure:. a mea a fost recarosata. a fost golf2 in 2 usi si recarosata in golf2 4 usi. totul specificat in cartea de identitate a masinii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

armando, nu are chit cu nemiluita, service-ul la care am fost e super, au niste tinichigii de numa numa, pur si simplu au indreptat tabla acolo unde a fost shifonata, si au revopsit. (asta la primul accident cand un tampit cu un opel reckord nu a vazut limitare de 30km/h si s-a infipt in "curul" meu, a mea putin avariata, a lui fatza varza), si la al doilea accident, un tampit care nu s-a asigurat la mersul cu spatele pe sens unic (da pe sens unic) a dat in a mea (eu il claxonam ca disperatu..el nimic...vb domnul la celular) si nu impactul a fost puternic, ci faptul ca m-a impins catziva metri de era sa mai dau in taximetristul din spatele meu.

in urma celui de-al doilea accident, lonjeronul stanga fatza e cu 5 mm mai lasat decat celalalt :D .

si de aceea vreau sa fac o recarosare, ca nu imi este tot una cu 2 busituri pe masina (caroseria inca se tine bine, in afara de cele 2 lovituri suferite in 17 ani de zile de cand a fost produsa batranica)

sanatate la toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da. recarosare, dar daca tu vrei sa iei caroseria aia din schrott de la mike...atunci nu stiu cum o sa faci tu recarosare...o sa iti trebuiasca acte pe ea si atunci nu o sa o mai cumparam noi la pret de fier vechi :D

aici e buba...atunci ar cam trebui sa cauti una neinscrisa care are ceva acte doveditoare...ca alea de le mike au provenienta ciudata. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sursa http://www.rarom.ro/ servicii / INLOCUIREA DE CAROSERIE

"Din punct de vedere juridic,

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de informatii, am sa vad ce rezolv. daca nu, in final am sa apelez din nou la service-ul la care am reparat masina, cand ma voi apuca de vopsitorie, si sa vad daca pot sa repare acel lonjeron :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
solutia 2 (eu am trecut prin ia acum 5 ani - nu stiu daca s-a schimbat ceva in legislatie)

se preteaza la masini care au seria de caroserie direct pe metal (nu pe placute speciale)

Pasii de urmat

1. vizita la RAR unde elibereaza o nota - nr. caroserie ne-eligibil.

2.Cu nota de la rar mers la politie - unde declari ca nu ai furat masina si iti pun ei o stampila pe ceva

3. te intorci la RAR cu hartia de la politie si iti repoansoneaza seria de caroserie in alta parte (modificare care apare scrisa si pe cartea de identitate a vehiculului)

La vanzare nu ai nici o problema (respectiv cel care a cumparat masina - pt. ca tot e facut prin politie si RAR)

Practic de pila/atentie ai nevoie la punctul 1. Coroziunea este o problema care apare normal la masinile vechi - ca sa nu ziceti ca nu aveti mura-in-gura tot.

Am patit la alta masina ceva asemanator la motor; S-a desprins un nit de la placuta nu nr. de motor. Si am reluat aceeasi procedura - doar ca pe nota initiala de la rar nu scria nr ne-eligibil ci placuta desprinsa partial. Si au poansonat nr. undeva pe blocul motor. Si pt. chestia asta am pierdut multe zile degeaba...

Solutia asta mi se pare foarte interesanta si "desteapta" in acelasi timp.

Eu am o problema oarecum asemanatoare. Vreau sa trec pe numele meu o masina pe care o conduc de vreo 6 ani dar n-am avut chef de acte pana acu'. Masina e inmatriculata in Romania din 1992 si a avut 3 proprietari pana acum. Detinatorul actual din acte o are din 1994. Are carte de identitate si ITP valabil. Practic a trecut prin nenumarate filtre de verificare pana acum.

Ma duc eu zilele trecute la RAR sa obtin un certificat de autenticitate, document necesar la schimbarea detinatorului. Acolo, surpriza. Dupa ce se uita la nr. de identificare, primul angajat de la RAR care m-a luat in primire, zice ca nu-i buna. Il cheama pe sef-su, se uita si ala, mai cheama pe unu', incep si racaie bucata de tabla unde este poansonata seria si concluzioneaza ca e "facatura". Ziceau ei ca e sudata bucata de tabla. I-am rugat sa-mi arate si mie conturul sudurii. Au reusit sa-mi arate o dunga ruginita de vreo 5 cm dar care nu descria un contur rectangular, asa cum spuneau ei ca ar fi fost sudata bucata de tabla. Bun, renunta ei la ideea cu sudatul bucatii de tabla, dar in continuare mi-au zis ca e posibil sa se fi inlocuit toata bucata de caroserie (cea de sub parbriz, de sub deflectorul de apa) si ca oricum seria e batuta artizanal. Mi-au facut raport de constatare si m-au trimis la o comisie care sa dea verdictul final. Comisia e tot la RAR, practic un alt om care decide el ce si cum. Asta, bineinteles dupa ce s-a consultat cu cei care au verificat-o primii, concluzioneaza ca seria a fost "batuta artizanal pe suprafata polizata" si masina nu poate fi identificata. Practic ei nu au un standard prevazut de vreo reglementare legala pe baza caruia sa-si justifice concluzia verificarii, ci doar "experienta" si "cheful" lor de a-ti da sau nu "liber". Esti la mana lor altfel spus.

Am ramas masca. M-am dus pana la seful reprezentantei RAR Voluntari sa-l intreb ce-i de facut. Nu a putut decat sa ridice din umeri si sa zica ca nu stie.

Acu' ca am aflat de solutia nr.2, o sa incerc sa o aplic.

Multumesc de informatie Motane.

O sa revin cu amanunte dupa ce ma duc la politie. (Problema e ca eu pe nota de la RAR nu am o rezolutie "nr. caroserie ne-eligibil" ci ceea ce am scris mai sus. Sunt curios daca un politist accepta asa.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!