Jump to content

Caucicurile din spate ating caroseria


cristi_dam
 Share

Postare recomandată

Salut!

Mi-am schimbat jantele, cele noi fiind pe 15"(cele vechi 13"). Problema e ca in momentul in care e incarcata masina in spate, la denivelari sau la gropi cauciucul atinge caroseria. Telescoapele pe spate sunt cam duse.

Daca schimb telescoapele rezolv problema? Am inteles de la cineva ca ar fi bine sa-mi pun telescoape pe gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jante pe 15" iti trebuie cauciucuri 195/50 - din cate stiu eu astea sunt specificatiile producatorului (merg si 200 sau 205) dar sa nu aiba talonul mai mare de 50.

Oricum trebuie schimbate si telescoapele daca sunt duse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema cu atinsul rotii de caroserie.Am schimbat telescoapele spate si sa rezolvat problema.Acum am roti de 195/55/15 si nu atinge deloc chiar si incarcat full.

P.S. Atingea si cu rotile ei originale , cu o persoana pe bancheta din spate.Schimba telescoapele si se rezolva in proportie de 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu ai jantele/ cauciucurile corespunzatoare. Rotile tale sunt prea "in afara". Fabrica recomanda la jantele de 15 toli ET 35, si cauciucuri de 195. In conditiile astea nu atinge. Daca pui amortizoare/arcuri mai tari, roata va freca mai rar caroseria, mai exact cu masina incarcata. Poti sa micsorezi cursa suspensiei, dar tot cea mai buna optiiune sunt niste jante corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Si eu am aceeasi problema. Cand masina e Full imi ating cauciucurile de caroserie. Asta e din cauza cauciucurilor pt ca am 185/65/15 si in talon scrie ca imi trebuie 205/55/15. Nu depasiti pt ca atinge si chiar daca puneti jante mai mari incercati sa pastrati proportia micsorand inaltimea cauciucului. La fel se intampla si daca ma joc cu latimea cauciucului adica daca sar de 205

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! cauciucurile sunt 195/55 r15 85h. am observat ca numai cauciucul din spate stanga freaca. din cate am inteles de la voi problema e cu telescoapele? Ce telescoape imi recomandati, pe gaz sau normale? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaz !!! BOGE TURBO P Asta am eu si sint foarte multumit si de ele si de pret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Eu am 205/50 ZR 16 cu arcuri si amortizoare sport si nu atinge, in plus cabrio e mai greu cu 200 Kg decat unu normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cauciucurile corespunzatoare si nu vrei sa schimbi jantele ar mai fi solutia sa bati buza de la aripi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta am cam facut toti in prima faza, am batut buza cu un ciocan. Dar, du-te si fa-ti amortizoarele si arcurile, pt ca orice ar fi, ele tot moi raman, si e o problerma de timp pana se uzeaza mai rau, si nu poti sa claculezi mereu cat sa bagi in spate, asa cum faceam inainte, de frica ca stric roata. E aiurea, plus ca e jenant sa mergi cu masina cu botu in sus si fundul jos la fel ca o dacie break incarcata cu ceapa :Driver: Uite, in Chiajna, e fix langa bucuresti, se iese prin militari, este un anume domn Vasile care este legenda la facut amoertizoare, adica le duci pe ale tale oricat de varza sunt ele, iar dansul ti le face de nu ai idee, mie acum poti sa imi pui si un cal in spate, ca efectiv nu se clinteste, totusi, arcurile trebuie skimbate. Omul are si el golf 2, si este cel care face inclusiv amortizoarele unor masini de la VTM, e foarte cunoscut, intreaba de el si ai sa auzi numai de bine. De asemenea , preturile sunt extrem de mici. Nu are sens sa iti skimbi jantele odata luate, mai ales ca na cred ca vrei din nou pe 13, si masina oricum se va lasa, doar ca nu-ti va mai atinge, deci estetic, tot aiurea va fi, plus ca dupa ce faci amortizoarele sa vezi ce stabilitate ai si cu ce viteze poti intra in curbe..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am fost azi la mecanic si mi-a spus ca telescoapele sunt ok. nu curge ulei din ele si nici masina nu se balanseaza(citez "nu face ca o barca"), asa ca mi-a spus ca nu are rost sa le schimb. in schimb mi-a sugerat sa scimb arcurile, cica sunt cam obosite, si mi-a spus sa iau de combi, intarite. O alta problema spunea el sunt si bucsele de la punte care sunt praf. Sper ca aceste informatii sa va ajute si pe voi, pe cei care au problema asta. dupa ce mi le schimb o sa va spun daca au si avut efect schimbarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la inceput imi atingea cu cauciucuri 205/55 pe spate si nu puteam sa merg cu 2 persoane pentru ca imi atingea in caroserie.ulterior le-am schimbat cu 195/55, arcuri sport si nu mai am probleme deci conteaza si latimea :))

ambro, tie cat ti-a luat acest domn Vasile pentru toate 4 amortizoare sa ti le intareasca?ms

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Arcurile de combi au rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a "ridicat" masina de spate?Bucsele de la punte fiind praf,dupa cum spunea acel mecanic,nu aveau si ele vreo influenta in legatura cu atingerea caroseriei de cauciucuri?Si eu am aceeasi problema si am cauciuri 195/60/14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, s-a ridicat spatele masinii, dar nu in asa masura incat sa arate masina ciudat. Bucsele de la punte influenteaza si ele suspensia, deci implicit si frecarea cauciucurilor de caroserie, dar nefiind in domeniu nu stiu sa-ti spun in ce masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a zis de catre un mecanic ca ar fi bucsele "duse" dar nu stiam cum se poate manifesta.O sa incerc sa le schimb pe toate pana cand nu va mai atinge caroseria cauciucul,dar nu stiu cu care sa incep.Arcurile de combi care au rezolvat problema au fost SH sau noi?Si la ce pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut

Si-a mai montat cineva arcuri de variant pe spate?Ma bate un gand sa le schimb pentru ca obisnuiesc sa car cu ea si la 200 kg deja se taraie,arcurile fiind oarecum noi,au cel mult un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca nu se potrivesc. Amortizorul de Variant sigur nu se potriveste la Hatch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoarele clar nu se potrivesc,dar arcurile da.Zicea cineva mai sus ca si-a pus.Dar mi`e frica sa nu stea caruta de fund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie la denivelari imi ating putin rotile. am citit pe topic sa indoi buza aripii eu din cate m-am uitat rapid nu e nici o buza sau sa fie mascata de arcade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ovidiu89:De buza aia e prinsa arcada...

Sa revenim la arcurile mai tari pe hatchback.Din cate am inteles arcurile se potrivesc intre ele,chiar daca sunt de pe variant vento sau hatchback.Am intrebat cativa colegi pe forum si se pare ca variantul tdi are 1270 kg iar vento`ul tot tdi are 1205 si o sarcina utila de 480 kg.Pe cand a mea are 1020 kg si sarcina utila cica 530 kg :icon_thumright:.

Nu stiu ce arcuri sa ii pun sa nu stea prea cocotata de spate.De vento sau de variant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat arcurile cat si amortizoarele pentru hatchback difera fata de variant.

Masina " sta " pe arcuri iar balansul la denivelari este limitat de amortizoare.

Fiecare are rolul lui.

Daca amortizarea este buna , ajunge sa schimbi doar arcurile pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am schimbat toata suspensia pe spate cu una noua(arcuri,amortizoare,flanse,tot).Am zis ca arcurile vechi sunt prea "calcate" si din cauza asta se lasa asa tare,dar se pare ca si cele noi sunt la fel de slabe.Acum 2 zile am pus 200 kg pe ea + inca 90 kg soferul,trancanea la hopuri am zis ca sterg asfaltul cu rezervorul.

Am o remorca de 150kg pe care daca o agat goala se lasa 3-4 cm...dapai sa fie plina.

Vreau sa gasesc o solutie sa ii intaresc suspensia pe spate,poate cineva s-a mai lovit de problema mea si ma poate ajuta cu o solutie.

Din cate am citit mai sus,un coleg si-a montat arcuri de variant dar asta a fost acum 4 ani si nu a mai intrat pe forum din martie,ca il rugam sa posteze o poza cum arata masina lui cu acele arcuri.

@cristi_dam:

Salut!

Arcurile de combi au rezolvat problema.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcuri si amortizoare sport. Asta ar fi solutia pentru tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar arcuri sport sa fie pe spate si nu se mai clinteste la greutate,daca mai ai si amortizoare sport e clar,nu o misti,iti spun ca eu am deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!