Jump to content

Punte spate stramba


Lolo
 Share

Postare recomandată

poate ai noroc si ti s-a strimbat numai fuzeta !!! ia-le pe rind sa nu dai banii degeaba pe punte!! :D

bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Florin99

    7

  • marius1982.11

    4

  • GABIVVX

    4

  • joflo

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

s-a rezolvat problema...

s-a inlocuit puntea spate+fuzeta pe casco :wub:

mersi tuturor pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am patit si eu faza cu puntea spate, am dat intr-o groapa destul de mare, si dupa vreo saptamana am observat o uzura clara pe exteriorul rotii. Nu l-am crezut pe mecanic ca ar fi puntea stramba, si am comandat doar fuzetele. Cand le-am dat jos pe cele vechi, surpriza, erau OK, in schimb am observat ca placa de fixare a fuzetelor de pe punte era inclinata exagerat. Asa ca n-am mai schimbat fuzetele, ci am inrosit telefoanele in cautarea unei punti SH. Am avut bafta, am gasit una in Rm Valcea, ne-am inteles la pret (220 E) si am plecat dupa ea. Cind am ajuns acolo, puntea era de pe un Audi A3, care s-a potrivit perfect pe Golful meu. Din cite mi-a zis respectivul, puntea merge montata pe A3, Golf 4 (orice model - mai putin 4MOTION) si Octavia 1.

Acum am un Golf 4 cu punte spate de A3. Si merge excelent.

Salutari din BV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal deoarece A3 (generatia anterioara) si OctaviaI sunt fabricate pe platforma tehnica a golfului IV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Mihai Gabriel

Salutare,

Sunt posesor al unui golf 4 variant 1.9 sdi. Acum cateva zile am observat ca rotile dupa spate stau cracanate si a inceput sa toceasca partea interioara a anvelopelor. E ceva normal la golf sau puntea este stramba? Precizez ca masina nu a fost lovita.

Va multumesc si astept raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Este necesara verificarea geometriei rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Si ce poate sa-ti faca aia sa nu iti stea cracanate? exista ceva reglaje, eu nu prea vad.

anvelopele vechi la mine tot asa erau uzate, astea vad ca rezista inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma verificării geometriei vei ști cu siguranță dacă puntea spate e str

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti.

Azi am lovit masina urat, dar pe dedesubt. Am incalecat o bordura si apoi am liovit un decupaj (tot de bordura) care m-a aruncat pe drum si apoi in alta bordura. In fine, am baia sparta si puntea trebuie schimbata.

V-as ruga sa ma ajutati cu o informatie: cat m-ar costa o punte noua, completa ? Dar o baie de ulei ? Precizez ca sunt din Timisoara si singurii provideri de piese pe care ii stiu sunt Ciclop si ProMotor.

Oare sa caut una la Schrot ? Este genul de componenta care sa vrei sa o cumperi second ? Daca da dupa ce sa ma uit ? Ce se verifica ?...

Multumesc,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Vezi la schrotul de la vinga, sa nu fie sparta baia,si zgariata la suprafata de contact :icon_thumright: si puntea sa nu aiba lovituri majore(dar nu neaparat numai atat). O punte noua ,originala e cam 600 eur, dar vezi ca cele noi vin cu lacas pt bucse de 72mm si sunt de mai multe feluri (coduri), uite-te pe a ta ce cod e scris. Baia e cam 100eur (noua, oem).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Imi pare rau ca m-am hotarat prea tarziu sa-mi cumpar scut metalic. Din pacate am fost unul din cei care si-au pierdut scutul prin zapada iarna asta si pe principiul lasa bre ca merge asa am zis ca pana in primavara merge si fara. Si a mers dar numai pana de Craciun cand o mare creasta din piatra cubica mi-a zdrobit practic baia(6cm). Dupa ce am sudat baia si totul parea ok am avut surpriza sa constat un scartait ciudat la roata din dreapta care avea sa zica cum ca nici puntea fata nu a scapat. Am atasat o poza cu masina pe dedesupt. Stie careva daca se mai poate indrepta? Un service sau ceva de dezmambrari? Multumesc.

post-43723-1270724342_thumb.jpg

post-43723-1270724342_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asta e puntea fata, schimb-o cu totul, vezi la dezmembrari! Dupa care refaci si geometria, si e "dedesubt" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o punte noua originala marius1982.11 era cam 38mil anu trecut de cand tot ma chinui eu sa o schimb dar cum asiguratorii in tara asta is niste magari mi`am cumparat una second de octavia1 la 150euro si 2mil montatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Well, am patit, se pare, aceeasi buba ca si voi. Am scris despre ea aici!

Am cautat ceva punti si-am gasit intre 300 si 800 RON! Asa mare sa fie oare diferenta? Aveti idee cat este una noua? Am fost azi la AutoKarma si mi-au zis ca nu au si nici nu aduc asa ceva.

Merci,

Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
aurelian radu

Salutare! am observat ca aici s-a deiscutat despre problema la puntea spate, si as vrea si eu sa va cer niste sfaturi in legatura cu urmarile unui accident.

masina mea e bora 2000 variant. S-a intamplat in felul urmator:

Eu eram pe banda a 2-a si de pe banda 1, un microbuz care nu s-a asigurat a virat stanga si a intrat in mine , atingand masina mea(pe partea dreapta) de la jumatatea portierei fata pana in spatele masinii. vopseaua lui s-a curatat de pe portierele mele, doar ca mi`a atins cu prezoanele lui portiera spate , aripa spate si mi`a ciobit janta spate dreapta. am crezut ca este doar atat. Dupa ce am schimbat roata, am observat ca trebuie sa tin volanul cam 45grade rotit dreapta pentru ca masina sa meagra inainte.

Un prieten m-a observat in mers si masina merge stramba, cu spatele situat mai spre dreapta masinii decat fata. cred ca datorita faptului ca mi`a agatat janta cu prezonul, mi`a tras de roata spre spatele masinii, lucru vizibil cu ochiul liber.

Vreau sa va intreb, credeti ca s-a strambat toata puntea sau doar fuzeta? mentionez ca roata spate stanga pare dreapta.

cu respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca s-a strambat puntea ! mai mult ca sigur . din simplul motiv ca fuzeta este facuta dintr`un material foarte tare. o problema similara a avut un prieten si pe sosea avea 4 urme de roti , nu 2 cum ar fi normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Acum doua zile a luat in plin o gura de canal deschisa si am constatat ca am indoit puntea spate .. Ce se poate face ? Se mai indreapata sau se schimba direct sincer as prefera sa o indrept . Roata din stanga spate este usor virata spre stanga iar cea din dreapta usor virata tot spre stanga poate fi din suportii de caroserie bucsa celui de pe stanga pare sa fie rupta si tensionata . Care ar fi pretul corect al unei punti fara fuzete si alte accesorii. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt strambe ambele roti e posibil sa fie plecata toate puntea de undeva si sa fie din suporti.Asta e mai bine.Daca aveai doar o roata stramba inseamna ca era probleme doar pe o roata si era posibil sa fie puntea stramba doar pe o parte.Partea proasta este ce puntea vine ca piesa de schimb ca piesa intreaga si este destul de scumpa.Trebuie mers la un mecanic sa vada cum se prezinta situatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Ieri intr-o curba am luat si eu o gaura de canal fara capac. Rezultatul: janta varza + punte stramba (am fost la mecanic si mi-a confirmat). Mecanicul a spus ca o sa incerce sa o indrepte, dar daca nu va fi posibil (deoarece roata sta indoita si pe orizontala, nu doar pe verticala), va trebui sa imi cumpar alta punte. Am gasit una noua, la 700 RON, si cateva la mana a 2-a, undeva la 600-700 RON. Ce imi recomandati, sa iau una noua care nu e originala sau sa imi cumpar de la dezmembrari una originala ?

Merci mult!

:offtopic: MULTUMESC MULT STATULUI ROMAN PENTRU STRAZILE IMPECABILE PE CARE CIRCULAM ZI DE ZI! Mai vor sa bage si vigneta de Bucuresti infectii...

Modificat de Fane2010
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi unde este puntea stramba,de regula se stramba din ax si daca este asa scapi mult mai usor 230 lei.

post-64586-0-78799400-1355852603_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
englishprof2000

Salutare! Postez si eu aici problema mea, din cauza ca sunt utilizator nou pe forum.

    E vorba de un Golf4 Variant 1.9tdi 90CP ALH. Am observat ca uzeaza ambele anvelope de pe puntea spate pe partea din exterior(aprox 1.5 cm).

    Mentionez ca i-am facut geometria iar rezultatele sunt urmatoarele: caderea pe stanga si convergenta pe dreapta au valori putin mai mici decat cele admise.Care sa fie cauza?

Astept pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna Gabi,

 

Prin ce metode se vede daca e axul sau puntea stramba?

Am si camberul si toe-ul putin in afara normelor doar pe dreapta.

Pe stanga caderea 1,75 si pe dreapta 2,2

Unghiul de fuga e cam la 0,68 pe dreapta si in norma pe stanga.

Bucsele de guma pot duce la o astfel de problema sau nu?

 

In alta ordine de idei pentru aceste valori trebuie sa ma stresez la stabilitatea masinii are cineva vreo idee?

Par valori mici dar...

 

Merci,

Florin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificata articulatia spata sa nu fie probleme la bucse.Exista posibilitatea ca bucsele duse sa modifice unghiul de geometrie al rotilor...dar bucsele trebuie sa fie prea uzate sau duse.

Daca nu ai senzatia de ,,roata stramba'' sau cauciucurile sunt tocite uniform stanga/dreapta...nu trebuie sa iti faci multe griji.

Mai nou sunt mecanici care daca ai puntea stramba iti iau tolerantele adaugand saibe la prezoanele de prindere a fuzetei.Am vazut lucrarea la 2 masini,un passat 2000 si un vectra 2008.Nu e normal dar romanul este inventiv si exista mereu solutia ,,romaneasca'' la anumite probleme. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar bine-nteles, mai ales cand e sa iei banii omului pe o "punte noua"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa iau una de la schrott cu instalare si garantie daca gasesc (destul de greu), dar iarna asta merg asa cu ea sa vad cum se comporta. Nu cred ca e prea grav ...

 

Vroiam doar sa vad daca mai sunt colegi cu variant si ce au ca unghiuri pe spate. Eu am avut rezervorul plin si roata + accesoriile la masurare asa cum scrie la carte. Caderea nu ma prea deranjeaza , dar unghiul de fuga ar putea sa dea o oarecare "plutire" la viteze mai mari, asa zicea domnul de la geometrie.

Poate mai aveti ceva referinte la geometrie?

 

Multu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!