Jump to content

Se Aprinde Martorul Frana De Mana La Viraje Sau Gropi


aliman
 Share

Postare recomandată

bun... astazi iara mi s-a aprins STOP pe BC si becul de frana de mana. E clar ca am o mini scurgere pe undeva ca acuma o luna am completat cu lichid. Faza e ca am masina din 2002 si nu am schimbat lichidul de frana. Ce ziceti sa ma duc la service si sa fac schimbu de lichid de frana si sa vad daca se mai aprinde atunci sau pot ei sa verifice pe loc daca e vreo problema? Becul mi s-a aprins de doua ori azi, odata cand coboram o panta, si a doua oara cand viram la dreapta pe o strada. S-a si stins imediat dupa ambele actiuni. Nu am complatat inca astapt pareri de la voi.

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Eto

    10

  • Al Bundy

    7

  • clpos

    6

  • C o s m i n

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai in primul rand lichidul TREBUIE schimbat. N-o sa recunosti frana dupa.

Apoi, mecanicii o sa descopere undeva o scurgere de lichid. E destul de uns incat sa nu dispara usor din locul unde curge.

Nu mai umbla asa, ca s-ar putea ca la o franare mai puternica, sa-ti cedeze de tot fisura si sa te trezesti in vreun gard!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva. Imi zice careva cam cat costa un asemenea schimb de lichid de frana si cati litri intra in instalatie.... aaa si inca ceva, un brand anuma pt lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brand-ul nu conteaza, dar obligatoriu sa fie DOT4. Eventual il cumperi direct de la reprezentata daca vrei sa-l schimbi tu, sau faci operatiunea direct la ei.

! l de lichid e pe la vreo 40-50 ron. Mie mi-a intrat cam 800 de grame, cu tot cu pierderile dupa un aerisit ulterior.

Inlocuirea la reprezentanta e in jur de 120 ron cu tot cu lichid. Am sunat eu o data sa intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult! Cosmine m-ai ajutat enorm. Fac eu o rezervare la un service si sa vad care e treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata la 8 is programat la service. O zis ca trebuie sa faca un test la sistemult de franare. Despre ce test e vorba? Le-am zis ca pierd lichid de frana, o fi pentru a vedea pe unde scapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai test poate insemna mai multe lucruri: vizual - sa vada pierderile, test pe rolele de testat frane - ca sa vada eficienta la franare, test la lichid - cu un aparat de testat calitate lichidului...

Ce mai conteaza? Sa speram ca vor gasi ceva. Oricum, lichidul trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Am inteles, oricum maine schimba lichidul, si sper sa fie bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata s-a rezolvat problema. Am fost la service, ei au facut o constatare, s-au uitat peste tot (cica nu are nimica, nu curge pe niciunde), au schimbat lichidul de frana, au facut un test de frane si totu a fost ok.

Deci in total:

Constatare + schimbare lichid frana (inclusiv lichidul) + test frane (a iesit 100% ok) = 99,68 lei. Super ieftin dupa parerea mea. Pt cei care stau in cluj masina am facut-o la AutoFYG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Am si eu o problema. Ieri am pornit masina si mi-a aparut STOP pe BC si se aprindea becul de la frana de mana
Gata s-a rezolvat problema.

Deci nu ti s-a mai aprins acel martor in bord, ulterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana sa o duc la service sa imi faca schimbul de lichid de frana si constatare se aprindea, acuma nu se mai aprinde, merge brici, cei de la service o zis ca nu scapa pe niciunde lichid, oricum o zis ca daca se mai aprinde sa ma duc la ei, dar nu are de ce pt. ca nu o gasit nimic suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

STOP! Brake fault! Service manual!

Asta e mesajul care mi l-a dat si mie in curbe stranse la viteze mari si dupa ce am citit ce ati scris am completat lichidul de frana cu ff putin (sub 50ml). Explicatia mecanicului meu a fost ca am pierdut lichid deoarece placutele de frana sunt uzate si ma pregatesc sa le schimb(astept sa-mi dea mesajul in BC)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am aceeasi problema. Primul lucru la care m-am gandit, lichidul de frana, ca se mai clatina masina. Am luat lichid sa completez dar surpriza, era deja la MAX.

Am dus masina la citit si mi-a zis ca problema apare de la un senzor de rotatie, care face scurt uneori si o ia razna sistemul de franare: 01425 - Yaw Rate Sensor (G202); Signal Wire.

A mai patit patit cineva asa ceva? A-ti schimbat acest senzor? cam cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu treaba asta dar nu la un VAG ci la Sprinterul pe care il am la firma. Defapt s-a intamplat de 2 ori o data la trecatoarea Bucin si o data prin muntii Harghitei.

Tot trageam de frana de mana ca se aprinde martorul franei de mana si bipuia, credeam ca la contactul martorului vine problema. Dupa mai multe incercari inclusiv deconecatre cablului pt martor mi-am dat seama ca problema nu era de acolo, la momentul acela singura mea explicatie era ca am abordat curbela putin mai sporiv si poate ca s-au incalzit discurile dar dupa verificare am constatat ca erau numai caldute dar oricum am ramas la idea mai intai amintita. Dupa ce am citit pe linkul dat de al bundy banuiesc ca si la mine venea problema de la senzorul YAW RATE.

Sprinterul are ASR si ESP in dotarea standard asa ca obligatoriu trebuie sa aiba acest senzor. Am si experimentat acest fapt, am incercat sa-l invart pe gheata dar dupa cca 20 cm de derapaj lateral pune o frana de parca ai fi dat intr-un perete.

S-ar putea sa fie influentat functionarea acelui senzor si de altitudine, cum am zis la inceput la mine s-a manifestat acest fenomen intre munti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar masinile cu ESP au acest senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si pe masina fratelui meu a aparut eroarea de yaw rate sensor si uneori i se aprinde ESP-ul in bord.

Are cineva idee ce cod are aceasta piesa si unde este localizata pe automobil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este senzorul de rotatie a masinii, este g202 corp comun cu g200, senzor acc laterala, sub bord, pe coloana volanului, in dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Imi apare din cand in cand pe bord stop, si semnul de la frana de mana clipind, iar apoi scrie ceva in germana de genul: "bemsen fehner" si dupa "betriesberg antiletug" sau cam asa ceva. Poate sa ma ajute cineva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si la mine apare acelasi mesaj : Brake Fault! STOP! Service manual, nu se aprinde nici un alt bec in afara cel de frana.

In special in viraje la dreapta luate mai in viteza sau cand trec peste cate un damb as zice. Am incercat sa pun lichid de frana dar nu prea am avut unde.

Yaw-rate sensor e de vina? Masina nu are nici un cod pe sistemul de franare sau abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Postiqa si @Catalynux am avut si eu problema si aparuse dupa ce schimbasem placutele de frana(toate 4),

nu mai tin minte exact dar mai facea si asa: cand franam inainte de a se opri masina complet intra ABS-ul nejustificat si cand treceam peste cate un damb in viteza"Brake Fault! STOP! Service manual", urcat inapoi pe elvator au verificat senzorii ABS-contactele si au disparut ambele probleme

Modificat de cristibt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Na belea, de vreo 2 zile imi palpaie pe bord martorul de frana de mana dar foarte putin, se aprinde si brusc se stinge si nu am piuituri in bord, lichidul e la nivel. Face atat in mers cat si pe loc si asta numai cand am pozitiile sau farurile aprinse. Doar apare o fractiune de secunda si dispare. Pe kilometru apara sporadic cam de 3-4 ori si dispare la fel de repede. Repet nu palpaie intermitent ci doar sporadic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca problema nu este de la nivelul lichidului de frana aceste simptome mai pot aparea si de la cablurile senzorilor de uzura ale placutelor de frana roase sau rupte si densitatea lichidului scazuta.

vicius_the_one se pare ca la tine este mai degraba o problema de natura electrica ceva probabil de o tensiune mai mica decat normal (cand ai consumatori) - se recomanda o scanare cu VAG si nu cred sa fie o problema asa grava. :)

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu blocul de lumini pe zero am DRL si se aprind farurile si nu face. Problema ca la mine comanda DRL e cu frana de mana(cand o las se aprind farurile cu blocul de lumini pe zero), dar am verificat schema si nu are nicio legatura. nu are de unde sa ii vina curenti vagabonzi. Ma gandesc ca am deranjat un pic conectorul din stalpul de la sofer unde e cuplat senzorul de nivel sau chiar pe la vasul de lichid ca am umblat in ultima vreme si pe acolo. Am umblat un pic e la vas acum dar nu pare deranjat. Sa vad daca mai face, altfel umblu si la pillar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!