Jump to content

Rodaj / Tips & Tricks


Patefon
 Share

Postare recomandată

Salut !

De trei zile ma bucur de noul meu Leon (1.6 benzina 8V). Am cateva intrebari pentru cei care au trecut de faza rodajului:

1. Cum e mai bine mers normal (3000 - 4000 RPM) sau un pic subturat (2500 - 3200 RPM)

2. Benzina ordinara (CO 95) sau mai de soi (CO 98 - 100)

3. Sa o scot la drum lung din cand in cand sau pot sa merg cu ea exclusiv in oras.

De asemenea cateva tips & Trics-uri ar fi bine venite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa "rasfoiesti" putin forumul si vei gasi o parte din informatiile pe care le cauti.

Referitor la pct. 3. eu zic ca e bine din cand in cand o plimbare in afara orasului. Eu am observat o imbunatatire a comportamentului motorului dupa un astfel de drum (mai ales daca masina a mers pe drumuri scurte si aglomeratii). Nu stiu ce baza stiintifica exista pentru demonstrarea acestui lucru, dar experimental eu am constatat ca merge mai bine dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la treaba cu drumul in afara. Ma bucur in acelasi timp ca nu am avut doar eu impresia asta. Mie mi s-a parut muult mai vioaie si acceleratiile mult mai omogene!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este doar o senzatie.... este vorba de niste ajustari care le face ECU, sa vezi ce frumos e cand vii de la drum intins si intri in aglomeratia din oras. Dureaza un pic pana intra in "city mode"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ja ja am si eu o intrebare in topicu asta

o sa imi vina un leon nou nout sportup 2.0 tdi 140cv si primul drum care o sa il fac va fi unul de 2000 km pe autostrazi credetzi ca e vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D :D Nu cred ca o sa ai absolut nici o problema! Dupa prima mie de km poti sa mai ridici progresiv si viteza. Vezi ca scrie in manual in ce turatii tre sa o rodezi (la diesel nu ma prea pricep).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e intelept sa pleci cu masina din prima la drum lung. Probabilitatea mare sa apara probleme este in primii 1000 km. Daca treci de ei probabilitatea scade exponential. Mergi si tu 1-2 zile pe drumuri mai scurte si daca nu apare nimic poti sa pornesti la drumul de 2000 km. In principiu mersul pe autostrada e recomandat. Daca musai vrei sa pleci in ziua in care se livreaza masina macar incerca sa pui 50-100 km pe bord inainte. Ca explicatie: multe componente (electronice) au iesit OK la teste dar dupa socul termic la care sunt supuse in mers pot ceda. Tot din acest motiv aerul bagat la o masina noua are la inceput un miros de plastic ars care dupa 2000-3000 km dispare. Daca in aceasta perioada iese o mufa de la un difuzor care nu a fost bine infipta in fabrica nu este mare problema; dar daca iese una de la gestiunea motorului este...

X-Ecutor - si la diesel scrie cam acelasi lucru - sa cresti turatia progresiv nu brusc; sa te ti departe de zona rosie (max 3000-3500 ar fi de preferat) si sa nu mergi cu mai mult de 3/4 din viteza maxima recomandata.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o rugaminte pt posesorii de Leon II, motorizarea 1,9 TDI sa-si spuna si ei impresiile despre cum trebuie facut un rodaj la acest diesel.

Precizez ca am condus numai masini pe benzina si tot am impresia ca nu o conduc OK. Am aprox 900 Km, nu am depasit decat 2-3 ori 3000 de ture si am incercat doar 2 jumatati de talpa.

Si mai am o chestiune care ma deranjeaza si nu stiu sa o interpretez. Poate gasesc aici niste informatii. Sa va explic simptomul :

turez in treapta IV pina la aprox 3000, dau a V-a, turatia scade undeva l a 2200 si cand accelerez nu tare ci normal simt ca o vibratie in masina - ca si cand as merge pe un drum denivelat ( precizez ca drumul pe care am mers era f. bun)

A mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o rugaminte pt posesorii de Leon II, motorizarea 1,9 TDI sa-si spuna si ei impresiile despre cum trebuie facut un rodaj la acest diesel.

Precizez ca am condus numai masini pe benzina si tot am impresia ca nu o conduc OK. Am aprox 900 Km, nu am depasit decat 2-3 ori 3000 de ture si am incercat doar 2 jumatati de talpa.

Si mai am o chestiune care ma deranjeaza si nu stiu sa o interpretez. Poate gasesc aici niste informatii. Sa va explic simptomul :

turez in treapta IV pina la aprox 3000, dau a V-a, turatia scade undeva l a 2200 si cand accelerez nu tare ci normal simt ca o vibratie in masina - ca si cand as merge pe un drum denivelat ( precizez ca drumul pe care am mers era f. bun)

A mai patit cineva asa ceva?

eu am mers 3000km fara sa depasest 2500-2700 de turatii. Talpa nu i-am dat deloc (doar daca am fost fortat intr-o depasire, adica o data )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Deci sa inteleg ca nu a mai patit nimeni cele descrise de mine cu motorul TDI 105 CP??

Am 4500Km si problema persista

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vorbim despre rodaj:

- in primul rand desi este recomandat de producatori sa se faca vreo 300 km rodaj la o masina noua, acest lucru este deja facut inainte sa se livreze masina ( adik motorul este testat pe banc, are rodajul facut sa zicem asa)

- producatorii nu recomanda sa depasesti 2/3 din viteza maxima constructiva ( inscrisa in talon), sa nu ii dai talpa (kick down), sa nu turezi motorul excesiv

- referitor la mersul subturat...la Tdi e preferabil sa mentii permanent turbina in functiune adik sa ai in orice treapta minim aprox 2200 turatii si sa nu depasesti 3300 sa zicem

- drumurile in afara de distanta medie ( pana 200km) sunt o solutie buna pentru efectuarea rodajului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cele pe distanta lunga de ce nu ar fi? Uzura motorului apare la pornire sau atunci cind motorul nu lucreaza la regim termic normal (90 grade). Singura problema e sa nu pleci direct din showroom cu ea la un drum lung din motivele invocate mai sus.

In rest nu vad o problema daca se merge mult respectind cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cele pe distanta lunga de ce nu ar fi?

Eu tocmai vb de ce zice producatorul....nu vreau sa ma bag iar in polemici aiurea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cele pe distanta lunga de ce nu ar fi? Uzura motorului apare la pornire sau atunci cind motorul nu lucreaza la regim termic normal (90 grade). Singura problema e sa nu pleci direct din showroom cu ea la un drum lung din motivele invocate mai sus.

Principala problema pt. care nu pleci cu o masina noua la un drum lung , o reprezinta CURBA DE FIABILITATE ; pararea mea dar, cei care au facut in scoala "fiabilitate" pot sa confirme sau, sa ma contrazica.

Daca esti BAZAT (financiar) , atunci poti sa pleci si in China si o reprezentanta/service gasesti sa-ti rezolve eventualele probleme ce pot aparea la inceputul duratei de viata a masinii. Pt. cei ce nu stiu, fiabilitatea este foarte scazuta la inceputul si la sfarsitul duratei de viata a unui produs (in cazul nostru automobil) . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Iti recomand sa "rasfoiesti" putin forumul si vei gasi o parte din informatiile pe care le cauti.

.

un link pe discutzi de rodaj se poate?

mentionez ca am cautat de nebun cu search si nu gas nika. multzam. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ok asta am citit, ma intereseaza strict rodaj masina mea are acum 700 km si am mers linistit sub 2500 pana se incalzeste si sub 3000 dupa, am intzeles ca tre sa fac trea asta in jur de 2000 km deci.... e bine sau rau???? !!!!! rodaj tips please! :vaidecapulmeu: am avut inainte un 307 tot diesel da cu ala chiar nu imi bateam capu, pe asta vreau sa-l ingrijesc umpic :D :Driver:

si o poza cu masinutza spalata :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa-ti ingrijesti leonul asa cum spui nu trebuie sa-l privesti in perioada rodajului neaparat ca pe o fata mare dupa care sa-ti bagi picioarele in ea.

Daca tii la masina, maniera de condus trebuie sa fie una chibzuita (a nu se confunda cu batraneste) atat in timpul rodajului cat si ulterior.

Recent am ramas surprins de diferenta dramatica in comportamentul masinii mele in comparatie cu masina de drive test avand aprox acelasi nr. de km.

Daca tips-urile pe care le-ai obtinut dand search pe forum nu te-au edificat, mai adaug unul citat din raspunsurile unui specialist (Honest John), cu rezerva ca totusi pana la prima mie de km sa nu depasesti 2500rpm.

What's the best way to run-in a diesel engine?

For the first 1,000 miles do not exceed 3,000rpm, but make sure you reach 3,000rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 2,000 miles) do not exceed 3,500rpm, but make sure you reach 3,500rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 3,000 miles) do not exceed 4,000rpm, but make sure you reach 4,000rpm regularly. For the next 1,000 miles (to 4,000 miles) do not exceed 4,500rpm, but make sure you reach 4,500rpm at least a couple of times a week. After that, no limit, but make sure you continue to hit 4,500rpm through the gears several times a week. The benefit of this is it helps to self clean the injectors, it blows any accumulated soot out of the exhaust system and it helps to free off the piston rings, making the engine more efficient and less likely to use engine oil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

very nice put vincentsv (faza cu fata mare) :wub:

cat despre citatul tau din marii specialisti,.. este exact ceea ce fac exeptand faza cu 2500, masina mea a atins regulat 3000 rpm dar nu a depasit, sper ca nu e o problema. :beerchug:

ok mersi de raspuns.

Modificat de hespa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!