Jump to content

Pompa servo Golf 3


Raf
 Share

Postare recomandată

pai clapeta este relativ noua , a fost cumparata de 1 an !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • florin_gti

    23

  • Rapciutel

    15

  • SethBv

    12

  • Tracto

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verifica atunci cand pornesti consumatorii daca motorasul de relanti lucreaza.Trebuie sa bazaie putin si sa impinga clapeta ca sa mareasca turatia.Verifica chiar numai motorasul daca lucreaza pentru ca el comanda clapeta la relanti cat sa urce si ca coboare in turatie, in functie de consumatori sau la prima pornire in functie de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat la florin_gti cat si la mine problema nu e ca nu functioneaza motorasul respectiv, ci ca intervine prea tarziu la marirea turatiei incat cateodata motorul apuca sa moara.

Si de aici apar 2 teorii:
1. Motorasul de relanti primeste prea tarziu semnalul de marire a turatiei la aparitia consumatorilor;
2. Alternatorul sau pompa servo de pe cureaua de accesorii solicita prea mult motorul.

La mine de exemplu la relanti, pe loc daca invart dintr-o data volanul sfert de tura, apoi il las dintr-o data turatia scade la 300 apoi sare la 1100 in momentul in care las volanul.
Deci, dupa cum am zis si mai sus, motorasul isi face treaba, dar ori si-o face prea tarziu, ori altceva il impiedica.

 

Si cum am zis intr-un post anterior...la mine scade turatia si cand pornesc dezaburirea ori farurile, iar cand scot din ecuatie pompa servo si alternatorul (scot cureaua) pot porni orice consumatori fara sa scada turatia.

Modificat de Rapciutel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil unul din acestia doi consumatori sau amandoi au o sarcina prea mare pentru motor la relanti.Trebuie verificat incarcarea la alternator sau/si rulmentii sau nu fie uzati, fulia de la servo sa nu opuna o forta prea mare.De asemenea necesita verificare si motorasul de relanti.Ar fi bine daca se poate face o proba cu alt motoras care functioneaza normal.

Motorasele de relanti care au mufa cu 4 pini se pot desface si curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asera am cumparat un spray de contacte, am desfacut toate mufele , curatate uscate ............nimic, face la fel !

Motorasul lucreaza dar cu f mare intarziere.

La rece de ce nu face la fel ?

Cand motorul este rece , nu are alimentarea cu benzina mai bogata?

De aici mai multa putere si suplineste f bine consumatorii !

Sa fie oare acesta cauza din lipsa uni alimentari necorespunzatoare cu combustibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece din cauza 'socului automat' amestecul este mai bogat in combustibil si din acest motiv nu se simt pierderile de putere.Si eu simt la prima pornire ca merge mai usor servofrana, uneori directia si turatia nu scade asa mult.

Problema este de ce lucreaza cu asa intarziere motorasul pentru ca el ar trebui sa isi faca datoria instantaneu pentru a creste turatia.

Din moment ce el creste turatia si alimentarea cu combustibil creste, dar ceva nu este clar pentru ca un element nu sesizeazasau nu da comanda la momentul potrivit motorasului pentru cresterea turatiei.Senzorul lichidului de racire l-ai verificat?Poti sa verifici si interiorul motorasului de relanti sa vezi in ce conditie sunt lamelele si continuitatea semnalului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de lichid racire este verificat, ba mai mult l-am schimbat nou ptr linistea mea !

Comanda motorasului nu o da calc in functie de informatiile primite de la senzori?

Atunci sa schimb calculatorul sau ce sa- fac !

Atunci inca o intrebare, cine  sesizeaza turatia motorului, si comanda instrumentele in raport de acesta ?

poate acest senzor nu trimite la timp informatia catre calculator ?

Spun asta ptr ca si in cazul servodirectie si in cazul consumatorilor electrici turatia scade , deci lipseste impulsul imediat al accelerarii ( cresterii turatiei )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand apesi acceleratia, cablul trage clapeta, care este fixata pe un potentiometru, iar cand se deschide se modifica valoare potentiometrului si asa stie calculatorul sa bage mai multa benzina.

 

Eu unul raman cu o singura optiune...sa modific ceva pe la cureaua de accesorii incat sa pot pune individual ori servodirectia ori alternatorul si sa vad daca intr-adevar e vreuna din ele e de vina....

 

florin_gti ai dat cureaua jos? tot cum am zis eu face? adica fara alternator si servo nu mai variaza consumatorii, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos cureaua, fata servo si fara alternator merge, dar volanul merge f greu nu are servo, deci pe motor nu mai are cine sal puna la treaba !

E normal sa mearga daca motorul nu mai este supus la munca !

Nu asta e rezolvarea !

Alternatorul i-l invart f usor cu mana, la fel si pompa de servo !

Nu au rulmenti gripati sau alte piese defecte !

Citeste postl de sus , eu raman la ideea ca ceva senzor nu-si face treaba, sau in cel mai rau caz calculatorul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna :) Am un Golf 3 din 1993 fara servo :icon_cry:   si as vrea sa-i pun... se poate? :scratch:

Nu vreau sa renunt la masinutza ... o am de 4 ani si sunt multumita de ea dar vreau sa-i fac niste imbunatatiri  ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge , iti trebuie caseta directie, instalatie servo, rezervor, pompa servo, suport pompa ( vine pe motor ) , difera tipul de motorizare , curea accesorii , si cred ca se schimba si rola intinzatoare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus acum 1 luna, inafara de cele enumerate mai sus de florin_gti mai ai nevoie si de alternator. Suportul de pompa este cu tot cu intinzator si suport pentru alternator/AC el se potriveste de pe 1.6 ABU. Codul suportului este 032145169h

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost iar la teste cu masina , 4 ore au stat 2 mecanici 1 electrician si un inginer si tot nu au reusit sa-i dea de cap !

Solutia finala ar fi ca este o problema cu ECU, zice ca da comanda cu mare intarziere la clapeta de acceleratie atunci cand asupra motorului actioneaza forte mecanice ( POMPA SERVO; ALTERNATOR )

Sauuuuuuuuuu............au spus ei de la alternator in afara de firele care duc la baterie si incarca , ar mai un fir care duce semnal la ECU si instiinteaza calculatorul de scaderea motorului in turatie atunci cand asupa lui actioneaza forte macanice ( Prin scaderea in turatie ecu comanda clapeta si debitul de benzina ptr a compensa pierderea de energie !

Exista firul asta stie cineva de el ???????????????

Pana la urma m-am inervat si am plecat din service , cand toti se uitau ca boii la poarta noua !

Este vb despre motorul multipunct 1.4 AEX 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de acelasi fir care merge si la martorul din bord...citeam undeva ca becul acela se aprinde cand e tensiune mai mare la bornele bateriei decat produce alternatorul, dar care e exact legatura dintre cele 2 nu stiu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bacul din bord nu e comandat tot de ECU , de unde stie un simplu bec cand e tensiunea prea mare ?

Poate ne ajuta un specialist de aici de pe forum cu traseul  ( schema electrica ) a acelui fir !!!!!!!!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-75634-0-62280800-1385106875_thumb.p

 

"D+ is warming light and must be connected via a warning bulb and ignition switch to the Battery +. Without D+ connected the alternator will not charge." Este firul de excitatie si martorul din bord, nu are absolut nici o legatura cu ECU si cu turatia motorului. Intradevar, unele alternatoare mai au terminalul W care genereaza curent AC a carui frecventa creste odata cu turatia pentru a arata turatia motorului in bord, la motoarele diesel am vazut asta.

 

@florin_gti: schimba mecanicul :)

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-mi trebuie si mecanic si electrician  :tuktuk:

Schema de sus este ptr vw fabricatie pana in 08.1995, golful meu este 1996, odata cu acest model stiu ca s-au modificat si instalatiile eletrice ale motoarelor, motorul meu este multipunct , iar instalatia ce vine la ceasurile de bord este diferita, eu am ceasuri cu turometru !

Pot fi modificari in acest sens ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cate fire pleaca de la alternator. Si inainte de 1996 sunt cu turometru, unele au, unele nu, schema este la fel.

 

LE: Uite si schema pentru AEX

Posteaza pe alta arie daca mai ai nelamuriri in legatura cu instalatia electrica.

 

post-75634-0-45190400-1385138457_thumb.p

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am mai primit un diacnostic de la un alt service , spun ei ca directia nu este reglata corespunzator iat atunci cand se actioneza servo, bratele de directie nu trag simultan in directii egale si asa se forteaza pompa si implicit omoara pompa , ptr linistea mea, am scos ambele bielete din bratul fuzetei am suspendat masina , iar la actionarea directiei nu mai tulbura relantivul , se poate acest lucru ?

Mentionez ca masina nu trage , iar pe sosea cu volanul liber ruleaza ata !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masina in aer normal ca pompa merge usor si nu forteaza motorul. Uleiul de servo l-ai schimbat? Ce ulei ai pus? Cat iti scade relantiul cand invarti de volan? Ce jante/cauciucuri ai pe masina?

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La testul acesta m-am gandit si eu dar na...e logic sa mearga mai usor si sa nu manance atata putere pt ca pompa nu mai trebuie sa creeze atata presiune pt a vira rotile (sau o creeaza mai usor si mai repede)...deci nu stiu practic ce s-ar putea afla in urma testului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu ambele variante de cauciucuri , si pe 13, si 14, face la fel !

Uleiul este schimbat , am cumparat de la midocar confrm cod win din talon !

Da relantiul scade treptat cu rotatia volanului, iar atunci cand este rotit maxim se opreste motorul definitiv !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si alta pompa tot asa face !

Din mai multe pareri am retinut urmatoarele ......

-Ori calculatorul nu comanda clapeta in functie de sarcina si rotatia motorului...................dar arunci cum comanda la pornire cand temp motorului este scazuta si implicit turometrul sta mai sus 

- Ori calculatotul nu primeste informatii despre faptul ca motorul este solicitat ( sarcina mai mare )........................cine i-i trimite aceste informatii, asta numai la relanti.

Am amintit mai sus nu face numai cand actionez directia , ci si atunci cand pornesc consumatorii electrici mai importanti 

CONCLUZIEEEEE...........face asa cand motorul este supus la o sarcina in plus ( asta numai la relanti )

Daca tin pedala de acceleratie  apasata cam la 1000-1100 si actionez directia sau consumatorii merge brici !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie si senzorul hall zic eu ca trimit aceste informatii, daca hall trimite la ECU ca e motorul subturat atunci ECU trimite la clapeta sa se deschida mai mult, teoria mea cel putin. Incearca cu alt ECU daca zici ca e clapeta noua. Acuma nu stiu exact cum e la multipunct, daca e senzor HALL sau CPS (crankshaft position sensor) sau ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!