Jump to content

Demontare catalizator si ce implica acest lucru.


ingerul_danutz
 Share

Postare recomandată

ingerul_danutz

vreau sa dau jos catalizatorul, sa fac o proba sa vad daca masina trage mai bine... cateodata masina nu se mai accelereaza chiar daca apas pedala de acceleratie, da sa moara, si se aud mici bufnituri in partea dreapta pe sub masina. si in week-endul asta vreau sa ma apuc sa-l dau jos... vreau sa stiu ce demontez si cum se scoate / da jos.....o schema unde este localizat mi-ar fi de mare ajutor.

este vorba de un passat B5 din '98, cu motor de 1.6 pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca mai bine incepi cu o diagnoza VAG-COM, sa vezi daca iti apar ceva erori pe acolo.

Din cate stiu eu, catalizatorul este intotdeauna pe teava de esapament (prin dreptul cutiei de viteze) si arata ca o umflatura (ca un fagure).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie desfacute numai 3 suruburi. Si faci o proba pe loc. Daca relantiul creste cu MULT atunci e posibil sa fie imbacsit catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar probabil o sa se auda masina, ca toate alea, nemai fiind conectata toba finala, care reduce zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca relantiul nu o sa pateasca nimic.El se regleaza electronic.Si daca o pornesti cu teava de esapament libera dinaintea catalizatorului asteapta-te la zgomot mare de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar verifici daca e bun sau nu catalizatorul. Am vazut un caz cand masina pornea dar cand o accelerai se oprea din cauza catalizatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate cunosc,catalizatorul se "duce"numai din cauza benzinelor fara plumb.si sfatul meu este ca inainte sa faci o testare ,dupa care sa treci la fapte.posibil sa fie si sonda lombda.in familie mai am un audi pe motorina din 2001,si avea simptome asemanatoare.i-au dat jos catalizatorul,si au rupt galeria"meseriasii"!de fapt avea valva egr imbacsita,un filtru de aer si uninjector care nu functiona in parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul se strica daca se foloseste benzina cu plumb sau benzina cu sulf daca este EURO 4 (dar nu cred ca e cazul la o masina din 98).

Catalizatorul este localizat pe teava de esapament, aprox in dreptul scaunelor fata. Este foarte probabil ca sa fie sudat pe teava de esapament, asa ca este oarecum complicat. Exista si modele care au catalizatorul fixat prin suruburi si coliere. Daca il dai jos trebuie sa faci ceva cu sonda lambda post catalizator care trebuie anihilata. In caz contrar va furniza informatii false la ECU, vor aparea erori stocate in grupul Engine si ECU va merge intr-un mod default care poate fi inselator pentru testele tale. Ca sa fraieresti sonda trebuie sa-i pui o rezistenta dar nu stiu exact ce valoare trebuie pt motorul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!