Jump to content

Pentru cei cu Digifant


rzone
 Share

Postare recomandată

De curind am schimbat sonda lambda - motivul principal: la peste 100000 km s-ar putea sa se "leneveasca" in raspuns, poate scot consum mai mic, etc... finally, ma duc la Vifor, o schimba - tipul nu prea stia de digifant, ei cu bosch-ul lor - si nimic... . Ba chiar parca ezita putin la rece. Asta e, bibilesc la surubul de aer sa mearga ok la rece, macar am bifat-o si p-asta. Pina cind zilele trecute sapind pe net dau de unu care facuse aceeasi operatie si zicea ca dupa schimbari d-astea se invata calculatorul cu noile valori. Operatie foarte scurta de altfel, dau fuga afara, (mai mult a durat pina s-a incalzit motorul) dupa care ies la o tura in jurul blocului si iacata: la prima senzatie frina de motor mai evidenta, la demaraj apare o diferenta la peste 3000 rpm (in bine :) ) si cind o tai din loc cu motorul rece nu are nimic de comentat. Si sa nu uit: cind dau la cheie nu o mai ia la sfert ca pina acu ci se roteste de 2-3 ori, semn ca-i intra mai putina benzina. De consum inca n-am date dar din ce merg (aproape) zilnic se pare ca e o diferenta pe ac.

Practic: cu motorul cald (sa porneasca macar o data ventilatorul) se scoate mufa de la senzorul de temperatura (cea albastra) si se tureaza motorul de trei ori peste 3000 rpm cu mentiunea ca dupa fiecare accelerare se lasa pedala libera (asta presupune sa mearga intrerupatorul de relanti), se infige mufa la loc si asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant :) tu ai catalizator? adica problema este ca eu nu stiu daca am sau nu sonda lambda. am motor PB. ai putea sa fii mai specific cu mufa albastra? unde o gasesc?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizator am avut... :( ca am fost croit pe el de cind am luat-o. Sonda lambda e situata la mine pe galeria de evacuare, cam pe unde se unesc cele 4 tevi(se simte la pipait in spatele motorului), mai sint variante cu ea plasata inainte de catalizator (sub masina). Cauta o mufa care are 3 fire - unu negru si doua albe.

Pentru sonda albastra cauti pe chiulasa o flansa de plastic intre bujiile 1 si 2 (cele din dreapta) care are 2 conectori pe ea. Cel negru e pentru bord, cel albastru pentru calculator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok o sa vad. e interesant ce spui. dar.. am o nedumerire... modelul meu este FARA catalizator. asta inseamna ca am sonda lambda? :D eu cred ca nu am. nu ma pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai catalizator, n-ai nici sonda, evident. Si teoretic ai vreo 5 cai in plus, si ceva mai putine dureri de cap cu motorul, asta daca n-au facut altii modificari. Banuiesc ca te-ai uitat sub masina si n-ai gasit pe teava de esapament, cam in dreptul schimbatorului "umflatura" aia care arata ca o toba de esapament mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar n-am apucat... :D

oricum trebuie sa ma bag pe acolo, pt ca imi zangane rau toba de sub scaunele fata atunci cand ajung la 2.500 ture... cred ca s-a spart putin... oare merita s-o sudez sau caut alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizator are orice masina Golf mk2. Numai daca s-au facut modificari la esapament s-ar putea sa nu fie, si sa fi fost inlocuit cu o teava simpla....ceea ce duce la noxe mai mari si la un ITP esuat. Toba se sudeaza foarte usor...daca iei noua costa de la 2 mil in sus orice parte (saxofon, cataliator, intermediara, finala etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regret sa te contrazic, dar nu orice mk2 are catalizator. la motorul meu (PB), pus pe GTI 8v, de exemplu scrie peste tot si prin cataloagele de piese: 1.8 8v 82kw, 1.8 8v 79kw (KAT), aceasta inscriptie venind de la "catalizator" :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si al meu are catalizator, dar nu stiu cat de bun mai e catalizatorul avand in vedere varsta lui (18 ani), si ma gandesc sa-l dau jos :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind dai catalizatorul jos o sa sune evacuarea ciudat...mai gutural dar si cu ceva zgomote metalice in toba intermediara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mai conteaza ?? eu nu-s baiatu ala la care-i place ca masina sa fie silentzioasa.

la un golf merita sa-i auzi motorul cum toarce (indiferent ca este tdi sau benzinar).

deci chiar nu ma intereseaza cum se va auzi, important e cum merge.

si inca 5 cai in plus chiar nu-mi strica :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai bre...ca nu e chiar asa. Diferenta de 5 cai apare din fabricatie intre modelele cu si fara. Asta reprezinta noxele reduse in detrimentul puterii. Daca-l dai jos nu cistigi neaparat cei 5 cai (au alte date in memoria ECU). Intr-adevar fara merge ceva mai bine (nu mult ), consuma un pic in plus, zgomotul gutural din evacuare mi-a placut si mie (nu e strident) in schimb presiunea gazelor se destinde in toba intermediara (aia mica oblica) care scoate un tzacanit metalic nu tocmai placut. Mie mi-a displacut asa mult incit i-am facut o sita conica (dintr-o tabla cu gauri) pe care am fortat-o in locul catalizatorului, tzacanitul a disparut, dar nu mai e perfect etansa imbinarea cu flanse de la intrarea in catalizator si fisiie putin. Asa ca vezi si tu... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca sonda lambda pe masina mea e inaintea catalizatorului cu mult, nu vad de ce sa nu apara aia 5 cai sau cat or fi ei ?? pana la urma la mine sonda are rolul de a regla amestecul si io stiu mai ce pe acolo :lol:, vecinul meu si-a scos catalizatorul si masina trage mai bine la turatii mai mici :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce apare acolo e pentru ca scade presiunea in evacuare. Si da, la turatii reduse se simte diferenta. Din pacate tocmai sonda lambda limiteaza, pentru ca nu permite amestecuri mai bogate. Daca s-ar putea rescrie si prin calculator cite ceva atunci s-ar simti diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chestia de amestec, pur si simplu fara catalizator gazele arse ies mult mai rapid, totusi apar aia ~5 cai :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

rzone ai sistem Digifant ? Explica-mi si mie o chestie, daca stii: injectoarele comandate prin Digifant au comanda comuna (mufa are doar doi pini). Pe linia injectoarelor, am observat o tija / surub plasat sub mufa injectoarelor, care poate fi rotit stanga / dreapta. Ce rol are acel reglaj ? Si inca ceva: in manualul de reparatii spune ca se fac nus' ce reglaje la admisie, se regleaza nivelul de CO dintr-un surub, etc. Beleaua este ca asa cum arata manualul in schema, la masina mea acel surub nu apare, locul respectiv fiind astupat cu un dop metalic (dupa cum arata pare a fi din fabricatie). Plus ca nu mai apare nici surubul pentru reglajul relanti-ului de sub clapeta de acceleratie. Precizez ca motorul este dotat cu catalizator si sonda Lambda. In manual nu se precizeaza daca acele elemente de reglaj ar trebui sa apara sau nu pe motorul cu catalizator. Eu banuiesc ca aceste reglaje le-a preluat sonda Lambda, dar nu sunt sigur. Ma luminezi si pe mine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De CO se ocupa intr-adevar sonda lambda, dar reglajul relantiului exista, e singurul care compenseaza tolerantele din sistem. Am pus o poza, nu e clar ca batea soarele, dar este surubul inauntru. Si tot acel surub influenteaza putin nivelul de CO la relanti, dar nu se ia in calcul la reglaj (doar daca ai CO prea mare si vrei sa-l reduci cit se poate, dar n-o sa fie relantiul ok ).

De tija aia nu stiu, daca e cea din poza, e un punct de masura pentru presiunea pompei de alimentare.

Reglaje la admisie mai poti face la pozitia clapetei si a intrerupatorului de relanti, dar intii verifici si daca nu e ok, intervii peste ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima fotografie: eu am motor cu codul 2E si nu are sistemul de admisie la fel ca la tine, asa ca nu apare reglajul pe care mi-l arati in fotografie. De fapt, nici pe carcasa debitmetrului de aer si nici pe ce a admisiei nu apare nici un reglaj. Acolo unde ar trebui sa fie, sunt dopuri metalice din fabrica. Poate ar trebui sa le scot si sa ma uit sub ele?

Asta e tija/reglajul de care intrebam la injectie. Am prins cu cheia de capul surubului, se invarte la fel de usor in ambele sensuri dar nu da semne ca s-ar desuruba. L-am incercuit pe poza.

Ca sa verific pozitia clapetei si a intrerupatorului de relanti imi trebuie cumva un VAG-COM ? Tare as vrea sa o reglez cum scrie la carte, asta asa, pentru linistea mea sufleteasca. Ca la un service, mi-au zis ca e totul OK, asta dupa ce s-au uitat fugitiv cu VAG-COM-ul. Fara alte explicatii.

Oricum, multumesc de precizari.

Nu mi-a luat poza. Ce trebuie sa-i fac ? Mai incerc odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot atasa poza. Cum fac ? Help !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e poza prea mare si nu ti-o incarca.

Cit despre motorul tau doua lucruri as avea de spus:

Digifantul nu se prea regleaza, se masoara diversi parametri (majoritatea electrici) si daca nu e ceva ok se schimba.

Motorul tau cred ca e putin diferit de ce avem noi pe mk2, d-aia nu prea stiam ce sa-ti zic si am pus pozele pentru cazul in care seamana. Reglajul clapetei se face dintr-un surub care stabileste pozitia de repaos, la fel si intrerupatorul care trebuie actioneze la citeva zecimi de milimetru de deplasare a clapetei. Nu stiu daca se potrivesc la tine masuratorile si reglajele de la mk2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!