Jump to content

Motor AXR


pbaiceanu
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor! Am si eu o intrebare legata de un VW Golf IV 2003 motor AXR 1,9 101 CP. Intrebarea este: este motor PD sau nu?! Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salutare am si eu o intrebare eu nu ma prea pricep la TDI urile astea. deci am un golf IV 2003 101 CP PD(pumpe-duse) nu stiu ce tip de motor e . adik am auzit op gramada de tipuri de motoare din care nu cunosc nici unul cum ar fi ALH AXR ????? nu stiu ce inseamna ma ajuta si pe mine cineva sa descopar in ce categorie intra al meu si ce avaantaje si dezavantaje am la el>? va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi in talon in partea dreapta sus linga litri rezervor.............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@tracto

Vezi ca in talonul masinii la rubrica 17 scrie tipul motorului . Apoi da un search la Tdi si-ai sa gasesti o multime de date si discutii despre subiectul respectiv .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da deci am aflat k e AXR? ce inseamna asta adik imi poate spune cineva ce defecte sau avantaje are tipul asta de motor in comparatie cu celelalte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

sistemele de distributie pe motoarele AXR sunt diferite : pana la anul 2003 s-a montat distributie cu intinzator hidraulic (amortizor de vibratii)

                                                                                        dupa anul 2003 s-a montat distributie cu intinzator mecanic.(fara amortizor vibratii)

Intrebarea me este: Blocurile motoarelor sunt identice sau diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AXR are un singur tip de distributie, fara intinzator hidraulic.

 

motorul initial, ATD a avut pana in 08.2002 intinzator hidraulic si dupa 08.2002 a ramas fara intinzator si asa a mostenit si AXR 

 

AXR are un singur tip de bloc motor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic. Eu detin un golf 4 model 2002 fabricat in luna 07-2001 si are distributie cu amortizor de vibratii. Si inca ceva, motorul AXR nu este inlocuitorul motorului ATD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog, o fi si asa cum zici tu, nu am intanit niciun AXR asa vechi pana acum. 

 

Si AXR este bazat pe ATD. Majoritatea reperelor sunt identice cu cateva mici diferente.

 

Diferenta dintre ATD si AXR este ca sunt Euro 3 si respectiv Euro 4. Deci au mers in paralel o vreme, pana nu s-au mai pus motoare Euro 3 din fabrica. 

AXR are in plus racitor gaze EGR, clapeta electronica de Cut-off si inca vreo 2 maruntisuri. In rest e acelasi motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR nu este racitor de gaze.  EGR= Exhaust gas recirculation este o piesa care recircula o parte din gazele arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda... si inainte sa fie recirculate in admisie, gazele alea sunt racite intr-un schimbator de caldura apa/gaz.....   la asta ma refeream....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

doar automatele au racitorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai studiaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gazele nu sunt racite. Intra in admisie in amestec cu aerul racit de catre intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si reperul 11 din imagine ce este , dupa parerea ta? 

 

post-17228-0-65186700-1371994605_thumb.p

 

 

aerul racit de intercooler este ceva, gazele de recirculare racite sunt altceva...  sunt racite din acelasi motiv pentru care este racit si aerul in intercooler... sa le scada temperatura si sa le creasca densitatea.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar automatele au racitorul respectiv.

Parerea ta.

gazele nu sunt racite. Intra in admisie in amestec cu aerul racit de catre intercooler.

Esti sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

comform etka, aceasta piesa apare pe asz automata si arl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma rog.. sa oprim aici polemica, piesa asta apare pe multe motoare.  

 

Posibil sa nu ai Etka buna....  nu are nicio treaba cu cutie automata, ci cu norma de poluare. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da. aveti dreptate. Dar racitorul ala de gaze  nu este montat pe toate motoarele. La mine pe masina este dar nu cunosteam rolul lui.

Omul cat traieste invata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne intoarcem la problema de unde am plecat. Dupa cum am spus am motor AXR cu amortizor de vibratii la distributie care costa ceva bani si vreau sa il elimin.

Kitul meu de distributie este b 038 198 119. si vreau sa modific sistemul sa pun kitul b 038 198 119 A care a fost montat pe AXR  incepand cu 2003.

La kitul cu amortizor rola cea mica se monteaza cu un prezon in amortizorul de vibratii spre deosebire de cel fara amortizor unde rola mica se monteaza direct in blocul motor.

De unde si intrebarea mea din posturile de mai sus daca blocurile motoare AXR 2002 sau 2003 sunt identice. Eliminand amortizorul de vibratii unde mai pun eu prezonul rolei mici ???   Logic ar fi ca cele doua blocuri motoare fabricate in 2002 si 2003 sa fie identice avand acelasi cod. Deci, prin urmare, in blocul meu motor trebuie sa existe acea gaura cu filet pentru introducerea prezonului din noul kit de distributie. Se schimba doar carcasa din plastic de sub distributie 045 109 145 F cu carcasa 045 109 145 H.

   Teoretic, dar practic voi vedea in viitorul apropiat.

 

Stie cineva? S-a mai facut acest lucru? dintre posesorii de AXR sau cunoscatori v-as ruga cu un sfat.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce vad in ETKA, se pare ca se elimina amortizorul de vibratii si se foloseste un prezon mai lung cu 15 mm, care se prinde direct pe bloc.

 

reperul 17 - surub M8 de 40 mm lungime s-a inlocuit cu reperele 17A si 17 B  - piulita si prezon M8 de 55 mm lungime.

 

tmp.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cam tarziu vin cu lamuriri: Scimbarea s-a facut vara trecuta cu succes. In blocul motor este acea gaura pentru prezonul mai lung. Se inlocuieste carcasa distibutiei

045 109 145 F cu carcasa 045 109 145 H. Operatiunea s-a facut in curte de catre subsemnatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv locked, unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!