Jump to content

Defectiune ciudata Golf 1.9 TDI 90CP


atti
 Share

Postare recomandată

Salut

Am si eu un Golf 4 Variant TDI 90 CP, la care a aparut o defectiune ciudata. Pentru mine e ciudata, avind in vedere ca nu ma pricep, sunt doar sofer. Am mai pus acest topic si pe alt forum, din disperare, daca il intilniti va rog sa ma scuzati.

- dupa ce pornesc motorul in aproximativ 2-5 minute pica pedala de acceleratie. Daca opresc motorul si pornesc din nou am sanse sa mai functioneze inca 2-5 minute, sau deloc, depinde cum are chef. In momentul cind cade pedala motorul se tureaza pina la o turatie de 1100-1200, si ramine asa, si se aprinde un martor pe bord, o spirala. Pedala fizic functioneaza, dar motorul nu primeste semnal.

- am dus masina la service-ul la care il duc de obicei. Au pus masina pe tester si nu au putut sa-mi spuna nimica, au spus ca ii depaseste defectiunea si sa o duc la reprezentanta sa vad ce are poate ma ajuta ei apoi cu service-ul

- am dus masina la service, la una din reprezentante (bineinteles cu programari si reprogramari) prima data au spus ca e defect potentiometrul la pedala. Am comandat pedala si mau reprogramat, cind am revenit cu masina a doua oara, au pus din nou masina pe un alt tester si au ajusn la concluzia ca e defect calculatorul de motor si debitmetru de aer. Avind in vedere ca masina citeodata nu tragea foarte bine la turatii apropiate de 3000, avind clipe in care parca nu are putere, cred ca are probleme debitmetrul. Daca ar fi fost doar atit nu ar fi fost foarte grav fiindca nu costa cit calculatorul de motor. Dar calculatorul, nu stiu ce sa zic..., si costa si al naibi de mult peste 1300 Euro la reprezentanta.

- am dus inapoi masina inapoi la service-ul unde il duc de obicei sa dea jos calculatorul si sa vada daca are ceva, dupa o zii nu iau gasit nimica.

Nu stiu ce sa ma fac, ce poate sa fie cauza acestei defectiuni, poate ma poate ajuta si pe mine cineva, sau sa-mi dati niste sugestii.

Va multumesc anticipat pentru ajutor si intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a comanda un nou computer incearca computerul tau pe o alta masina (preferabil cu acelasi cod motor). Test mai sigur ca asta nu stiu daca exista.

P.S.: Desigur la masina de test va trebui adaptat "immobilizer" la noul computer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un fel Offtopic: Completeaza-ti cat mai detaliat profilul, localitate, avatar, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu trebuie sa te mire comportamentul ECU (computerul motorului)

In cazul in care ECU "descopera" un potentiomatru de pedala de acceleratie defect (motorul este comandat exclusiv prin acel potentiometru, neexistand alt cablu de acceleratie), pentru a permite deplasarea masinii la un service comanda ridicarea turatiei de ralanti la 1200 rpm si o pastraza acolo indiferent de conditiile de utilizare.

Disparitia defectiunii la oprire motorului se datoreaza faptului ca la "rebootare" daca ECU descopera potentiometru "in regula" revine la functionarea normala pana la reaparitia defectului cand revine in modul de lucru cu ralanti ridicat.

O descriere sumara a cauzei defectului ti-o da o scanare a codurilor de eroare storate de ECU, cazul tau probabil este DTC: 00777 accelerator position sender G79 plus inca o mica explicatie care "arunca" ceva lumina asupra cauzelor (short to positive sau short to ground, sau implausible signal)

De obicei acest lucru se datoreaza (asa cum au banuit prima data cei de la reprezentanta) potentiometrului de pedala defect. Daca intr-adevar l-au schimbat si defectul nu a disparut, atunci urmatorul pas este sa verifice legaturile electrice.

Un contact oxidat in conectori declanseaza aceasta problema (mai ales ca si conectorul de la pedala(T6a vezi imaginea), si conectorul din cutia de plastic (T10/h) care protezeaza ECU sunt supusi la praf, umezeala, vibratii, etc.)

Referitor la debitmetru, recomand refacerea masuratorilor dupa ce ai inlaturat defectul cu pedala de acceleratie.

P.S. Completeaza-ti te rog la profil si orasul de unde esti ca sa stim cum te putem ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ECU este defect, si aduc ca argument simpul fapt ca dupa ce detecteaza potentiometrul defect (sau contacte imperfecte, cum bine zice Andi) ridica turatia la 1200rpm.

Un ECU defect nu permite pornirea motorului, deoarece pentru toate rutinele software implementate in el existe sume de control, daca una nu corespunde ... nu pleaca.

La pornire, face testele - se aprind toti martorii din bord si apoi se sting?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un singur lucru poate fi defect la ECU care ar putea explica toate simptomele.

Dupa cum se vede pe schema, potentiometrul G79 furnizeaza ECU informatie (prin cursor) de pozitie a pedalei bazata pe tensiunea masurata. La capetele potentiometrului, ECU aplica +5V (printr-o dioda intern) si masa printr-o rezistenta interna (masoara si curentul prin potentiometru). Daca ECU nu furnizeaza cei 5V sau nu inchide circuitul la masa atunci simptomele pot fi cele descrise, dar repet, codurile de eroare pot explica multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca asta este problema atunci o dioda zenner de 5volti si o rezistenta de 1k in serie pot inlocui referinta interna de tensiune a ECU. Eu nu cred ca asta este problema, dar cel mai bine asteptam codurile de eroare :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii.

Sunt la birou si sunt foarte ocupat, am inchidere de revista, nu prea am timp azi sa ma duc la service cu informatiile pe care mi le dati. Va multumesc foarte mult inca o data.

Am completat si profilul mai in detaliu. Multumesc pentru observatie. Toate observatiile sunt binevenite, mai ales ca sunt pentru prima data pe forum si va rog sa ma scuzati, pentru eventualele greseli sau promtitudine.

Nu a fost schimpat pedala, au schimbat diagnosticul a doua oara, calculator defect si debitmetru defect.

La pornire se fac testele, se aprind si apoi se sting martorii de pe bord

Prima data testerul a dat urmatoarea eroare, mai am printul scos de la tester:

Geber 1/2 f

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea indica o problema de potentiometru pedala acceleratie sau o problema de contacte/conexiuni nu o defectiune a ECU-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca ce a scris Andi se adevereste.

Nu neaparat potentiometrul pedalei poate fi defect, vezi toate contactele electrice conform schemei , sa fie ferme. ECU cred ca este OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este testata doar pedala atuncea testarul indica ca aceasta functioneaza 100%, in functie de cum este apasat pedala indica in procent pina la 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa iti zic ca nu ma pricep si nu cunosc testerele, dar a fost conectat la mufa care se afla deasupra scrumierei si brichetei electrice, si cred ca era motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

motorul oprit dar contactul pus. ca altfel ar fi culmea sa te pacaleasca pur si simplu ca e ECU doar pentru bani. eu inclin sa zic tot ca swich-ul pedalei e buclucas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE MARE LA SFATURI SI REFERIRI LA ALTE PROBLEME SIMILARE:

a. Motoarele diesel respectiv TDI-urile NU AU Throttle Body, deci orice referire la procedee de adaptare, resetari, etc in acest caz sunt complet irelevante si in plus nu fac decat sa "abureasca" situatie foarte tare.

b. codul de eroare 18047-P1639 accelerator position sender1/2 - G79 + G185 amintit a fost citit cu VAG 1551/52 care este gresit interpretat in cazul TDI-urilor (este specificat clar in manualul service) el neavand nici o legatura cu G185. Codul corect trebuie interpretat ca: 18047-P1639 accelerator position sender - G79 implausible signal

c. eroarea de semnal implauzibil apare in momentul cand semnalele primite de ECU sunt discrepante (exemplu: semnal de pedala apasata spre 50% si switch de ralanti apasat, sau, in timpul apasarii pedalei semnalul nu are o curba "logica de variatie" cu salturi implausibile gen 51% - 52% - 53% - 95% - 23% - 75% - 57% - 58%.... etc, care depasesc o anumita limita)

In acest caz se recomanda schimbarea senzorului pedalei de acceleratie dar niciodata nu trebuie ajuns la aceasta solutie inainte de a inlatura eventualitatea conexiunilor electrice.

d. obligatoriu in afara de pozitia clapetei citita cu VAG COM-ul trebuie urmarita si pozitia switch-urilor F8 (kick down) si F60 (idling) in acelasi mod (grupul 002, campul 3).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ooops, mea culpa. Nu am stiut de aceste diferente, dar intr-adevar ceea ce spuneam eu era valabil pt. motoare pe benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu o luati in nume de rau dar in atitea date si specificatii tehnice eu nu inteleg nimic, oricum nu ma pricep la motoare, dar va multumesc ca ma ajutati. Cu tot ce imi spuneti o sa ma duc luni sau mai sigur marti la service. Dupa aceea o sa va spun ce am mai facut.

Cind au testat doar pedala de acceleratie acesta functiona normal si nu avea variatii inexplicabile. Daca era apasat la 20%, arata 20% in continu si nu avea variatii inexplicabile. Fucntiuna cursiv de la 0 la 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor pedala defect.Nu trebuie sa fie intrerupt circuitul, trebuie doar sa aiba un semnal implausibil, de acea sunt 2 potentiometre care lucreaza invers unul fata de celalalt.In momentul in care ECU simte o diferenta in calculul semnalului din caderea de tensiune pe cele 2 potentiometre intra in limp mode.Este sindromul tipic de senzor pedala defect.

P.S. Aceasta defectiune nu apare pe VagCom, in cel mai bun caz iti da un ciorcuit din pedala defect iar la verificarea pozitiei pedalei in procente totul pare ok :-( dar nu este !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

asculta-l pe ares ca sta bine la practica. in situatia asta as merge pe sfaturile lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 2 potentiometre care lucreaza invers unul fata de celalalt se afla pe pedala? In acest caz ajunge sa schimbi pedala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Numai sa nu schimbi pedala :D ci Senzorul de pedala !!

P.S. Poate am eu un senzor de pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

FINAL

Calculator defect!!! Dupa mai multe saptamini de masuratori de tensiuni, teste si chinuri sa reparat.

Acum functioneaza OK (cred!). Inca nu am avut cum sa ies la untest mai lung, dar in curind sper sa fac un drum de vreo 1000-1500 KM si sa va spun cum merga masina.

Va multumesc pentru toate informatiile date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ECU-ul a fost defect, vezi ca si ele pot fi reparate. Am vazut articole unde s-au reparat ECU-uri avand defectiune la citirea sondei lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut sa plec de Paste in Zalau, dar nu pot, deci nu o sa mai fac un drum lung ca sa vad cum se comporta masinuta. Dar cit am mers cu ea de cind a fost reperata mi se pare ca nu trage foarte bine, parca pierde puterea pe la 3000 de ture. Am fost cu ea pina aproape de Buzau si inapoi, nu am putut trece de 150 km/h. De marti sunt mai liber, credeti ca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o diagnoza, un test??? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!