Jump to content

Influenta FMIC-ului asupra temperaturii motorului


ender
 Share

Postare recomandată

Consider ca atat turbina cat si intercoolerul au rolul strict de a creste cantitatea de aer (oxigen) care intra intr-un cilindru, dand astfel posibilitatea cresterii volumului de combustibil cu scopul de a mari puterea motorului la aceeasi cilindree.

Teoretic pentru a creste randamentul arderii (temperatura de ardere) fluidele care intra in reactie ar trebui sa aiba temperaturi cat mai mari. Fapt limitat in practica de temperatura de autoaprindere a combustibilului si de scaderea cantitatii de oxigen direct proportional cu cresterea temperaturii (daca presiunea ramana constanta).

Chiar daca ciclul Diesel se apropie ca forma de cel Carnot (teoretic-ideal), totusi datorita complexitatii fenomenelor si divestitatii variabilelor in practica sunt folosite formule empirice rezultate din experientele anterioare.

OT: Fara sa se supere colegii de forum dar cand vrei sa scapi dintr-o situatie delicata privind explicarea unui fenomen se folosesc entalpi, entropi, mecanica fluidelor ceea ce contribuie la un plus de imagine fata de o persoana cu studii medii chiar daca este foarte bun in practica. Asa am facut si eu cand un muncitor imi arata ca regleaza un tratament termic cu Dt de 2C cand eu invatasem ca merge 30-50C si el avea dreptate. L-am aburit cu entalpi si structuri pana a facut ochii cat cana, dar am scapat bazma curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca atat turbina cat si intercoolerul au rolul strict de a creste cantitatea de aer (oxigen) care intra intr-un cilindru, dand astfel posibilitatea cresterii volumului de combustibil cu scopul de a mari puterea motorului la aceeasi cilindree.

Teoretic pentru a creste randamentul arderii (temperatura de ardere) fluidele care intra in reactie ar trebui sa aiba temperaturi cat mai mari. Fapt limitat in practica de temperatura de autoaprindere a combustibilului si de scaderea cantitatii de oxigen direct proportional cu cresterea temperaturii (daca presiunea ramana constanta).

"Randamentul termic al ciclului Otto depinde numai de coeficientul de compresie al fluidului motor

Modificat de eddie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu este folosita pentru marirea raportului de compresie ci pentru imbunatatirea umplerii camerelor de ardere. Raportul de compresie este stabilit din proiectarea motorului si este determinat de cat de "sus" se duce pistonul. Cu cat se duce mai sus cu atat raportul de compresie este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cresterea semnificativa a performantei turbinei (ca presiune furnizata) se poate face numai micsorand raportul de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu este folosita pentru marirea raportului de compresie ...

Enzo Ferrari afirma ca orce "mecanic" poate face un motor puternic cu ajutorul unei turbine, dar numai un magician poate face acelasi lucru in stil clasic (admisie directa).

Raportul de compresie are doua componene :

1. Static, adia raportul volumelor BDC / TDC

2. Dinamic, dat de factorul de umplere al cilindrilor. Acesta depinde de performanta axei/axelor cu came si de aerodinamicitatea galeriilor de admisie si evacuare.

Degeaba ai un raport de compresie mare, daca nu reusesti sa-l valorifici printr-o cit mai buna umplere cu aer sau sa evacuezi cit mai bine noxele din urma arderii.

Turbina si intercoolerul minimizeaza cel de-al doilea raport de compresie, insa nu-l elimina, in special la puteri mari per litru de cilindree.

PS: Nu am uitat ce am promis mai sus, insa nu am momentan timp. O sa revin cu date concrete cit de curind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va zic eu ce inseamna intercooler mare mare: iarna trebuie carton in fatza neaparat...mie de ce nu mi-a trecut prin cap iarna trecuta cand din crangasi pana la unirea nu se incalzea motorul? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

despre ce piesa vorbiti, ca nu imi dau seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu tdi, este vorba despre Front Mounted InterCooler, adica Intercooler montat frontal, ca in poza aceasta.

evofmica6mars2005closerk7.th.jpg

mai multe explicatii, aici

http://en.wikipedia.org/wiki/Front_mounted_intercooler

sau aici

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=14876

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina si intercoolerul minimizeaza cel de-al doilea raport de compresie, insa nu-l elimina, in special la puteri mari per litru de cilindree.

Am dat cu ochii de asta si sincer nu am prea inteles explicatia deloc. Tu consideri volumul intitial al aerului bagat in cilindru la presiunea atmosferica? Nu inteleg sub nicio forma cum minimizeaza. Daca tot e sa o luam asa, dimpotriva, mareste raportul Vi/Vf caci indeasa un volum mult mai mare de aer decat unul aspirat. Sau te referi la diferenta dintre cat de mare e volumul cilindrilor si cat de "tare" se umplu dinamic? Nu-l elimina iar nu inteleg. La diferenta asta te referi? Dealtfel, in mod evident introducand aer la presiune mai mare in cilindru umpli "mai repede si mai bine", ceea ce ajuta puterea la turatii mari.

Legat de incalzirea motorului cu FMIC ma gandesc diferenta de temperatura vara iarna este cu mult mai mare decat ceea ce poate el realiza oricum. Daca bagi aer mai rece, bagi mai multe molecule de aer si cand le comprimi se "agita" oricum mai mult si creste temperatura. Insa dupa un timp, din cate inteleg eu se DORESTE racirea aerului si se practica chiar si racirea motorinei de ex. Cu alte cuvinte in regim "normal" de functionare se doreste "racire in plus" si pt motorina si pt aer. Nu am facut calcule concrete, insa mai feeling ar fi ca incalzirea inceta iarna la un motor e data mai degraba de curentul de aer care linge motorul...Mai mult decat de diferenta FMIC sau nu.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender

Membru Senior

****

Member Group: Membri seniori

Joined: 22-May 03

Last Active 6th April 2007 - 12:53 PM

Deci nu cred ca vei primi un raspuns curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate a inteles altcineva ce vroia sa zica si explica..... omu' se pricepe, ma gandesc ca e adevarat ce zice, insa nu inteleg eu cum sub nicio forma...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat cu ochii de asta si sincer nu am prea inteles explicatia deloc. Tu consideri volumul intitial al aerului bagat in cilindru la presiunea atmosferica? Nu inteleg sub nicio forma cum minimizeaza. Daca tot e sa o luam asa, dimpotriva, mareste raportul Vi/Vf caci indeasa un volum mult mai mare de aer decat unul aspirat. Sau te referi la diferenta dintre cat de mare e volumul cilindrilor si cat de "tare" se umplu dinamic? Nu-l elimina iar nu inteleg. La diferenta asta te referi? Dealtfel, in mod evident introducand aer la presiune mai mare in cilindru umpli "mai repede si mai bine", ceea ce ajuta puterea la turatii mari.

Legat de incalzirea motorului cu FMIC ma gandesc diferenta de temperatura vara iarna este cu mult mai mare decat ceea ce poate el realiza oricum. Daca bagi aer mai rece, bagi mai multe molecule de aer si cand le comprimi se "agita" oricum mai mult si creste temperatura. Insa dupa un timp, din cate inteleg eu se DORESTE racirea aerului si se practica chiar si racirea motorinei de ex. Cu alte cuvinte in regim "normal" de functionare se doreste "racire in plus" si pt motorina si pt aer. Nu am facut calcule concrete, insa mai feeling ar fi ca incalzirea inceta iarna la un motor e data mai degraba de curentul de aer care linge motorul...Mai mult decat de diferenta FMIC sau nu.

Formularea a fost putin gresita, mai ales daca scoti fraza citata din context.

La motorul cu admisie directa, capacitatea cilindrica statica (geometrica) reprezinta volumul maximul ce se poate umple la un moment dat cu aer, si de aici termenul de raport de compresie static (raportat la volumul constant de la punctul mort superior - TDC). Raportul ce compresie dinamic este in marea majoritate a cazurilor mai mic decit cel static, mai ales la turatii mari.

La motorul cu admisie fortata (turbo) raportul de compresie dinamic este mai mare decit cel static, dar influenta acestuia in randamenul motorului este mai mica decit daca am avea numai un raport de compresie pur static cu valoare egala (aerul comprimat are temperatura mult mai mare decit aerul direct admis si deci densitate redusa, viteza fluidului este dependenta de presiune si densitate, nu sunt eliminate toate gazele de ardere de la ciclul anterior, s.a).

Turbina mareste raportul de compresie dinamic dar nu maximizeaza valoarea acestuia, teroretica si definita ca factor de umplere dependent numai de presiune si densitate, din motive de proasta geometrie a admisiei si de ineficienta a intercooler-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Formularea a fost putin gresita, mai ales daca scoti fraza citata din context......

Turbina mareste raportul de compresie dinamic dar nu maximizeaza valoarea acestuia, teroretica si definita ca factor de umplere dependent numai de presiune si densitate, din motive de proasta geometrie a admisiei si de ineficienta a intercooler-ului

Nu am scos deloc fraza din context, tot ce am facut a fost ca citez DOAR ceea nu am inteles :). Ai spus "minimizeaza dar nu-l eliminta" ceea ce cred ca e gresit....Am inteles deci ca trebuia folosit "mareste dar nu maximizeaza" in loc de "minimizeaza", in prima ta explicatie legat de raportul dinamic, corect? Poti te rog sa definesti te rog rapoartele de compresie "static" si "dinamic" la motoare aspirate si la turbo.

Poate daca o vei face, voi intelege si eu ce ai vrut sa explici acolo, ca sincer inca nu m-am prins cu factorii de umplere, minimizare, maximizare, etc. Mersi.

Am impresia ca pe undeva te referi la diferenta dintre raport static si dinamic, minimizare, etc. ...sau nu?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ce e ala FMIC.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth

intercooler in fata pe radiator=front mounted intercooler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@misu Ai mai intrebat o data acum cateva posturi si ti s-a raspuns! Faci misto de noi?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma ICE-2K, dar nu am fost suficient de atent.Promit sa nu se mai intimple! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!