Jump to content

Am ramas fara frane, nu imi explic fenomenul!


milika
 Share

Postare recomandată

Aseara in drum spre casa, in apropierea unui semafor vreau sa franez, dintr-o data pedala se duce la fund fara nici cea mai mica reactie asupra sistemului de franare, mai fac 2-3 pedale si frana incepe sa tina ca inainte (pedala sa intarit, adica a revenit la normal, si vad ca functioneaza sistemul de franare acum).

Pot sa va mai zic ca am obs. ceva ciudat de mai mult timp.

Cand apasam pedala de franare cu o forta constanta simteam cum cedeaza si ma duceam cu ea pana in plaseu.

Am desfacut capacul de la borcanul cu lichid si este ca un fel de noroi pe acolo :) si lichidul este foarte vascos (masina o am de 7-8 luni, presupun ca inteligentul de la care am cumparat-o a pus mai multe tipuri de lichid).

1) Ce imi recomandati?

2) Care este boala??? :D

Astept sugestiile voastre!!

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • milika

    9

  • Mutu_vlan

    7

  • ManiacuV6

    4

  • Aerofan

    4

Sorin Golf 3 cabrio

Pregateste-te cu o pompa de frana si totodata inlocuieste tot lichidul de frana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce a spus Sorin. Am avut aceeasi problema si s-a rezolvat prin inlocuirea pompei de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual poti sa pui un LIchid DOT4 care e mai bun. Si pune numai acelasi fel de lichid de frana.

Daca gasesti garnituri de pompa de frana ar fi indicat sa schimbi garniturile , decat sa pui o pompa de frana SH. Cine stie cum is garniturile in pompa aia :D .

Si cu franele nu e de jucat. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru sfaturi!!!

Dar ce imi recomandati sa schimb garniturile sau pompa cu totul? :(

Preturile pleaca de la 2,5 mil pana pe la 5 mil (puteti sa ma sfatuiti cat sa dau pe ea??)

Modificat de milika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Nu cred ca este vorba de o pompa stricata. Pompa are inauntru pistonase cu garnituri pe ei care imping lichidul in etrieri. De obicei cand e vorba de o pompa stricara acei cilindri dinauntru se ovalizeaza, adica au frecat metal pe metal ceea ce nu cred ca este cazul si se ovalizeaza ( ca la Dacie ). Noroiul pe care l-ai vazut in bidonul de lichid este mai mult ca sigur uzura garniturilor adica pilitura de cauciuc care rezulta din utilizarea unui lichid prost sau amestec de lichiduri DOT 3 cu 4 probabil ( sa nu folosesti DOT 3 e inferior). Inainte de a cumpara o pompa noua scoate pompa actuala si schimba-i garniturile asta in cazut nu prezinta urme majore de uzura pe cilindru si pistoane dupa care goleste tot sistemul de "noroi" si pune un lichid DOT 4. Aeriseste si vezi rezultatul. Daca are ABS aerisitul e mai dificil adica dureaza mai mult pana se amorseaza pompa. Ideea este sa verifici inainte sa schimbi pompa pentru ca nu are rost sa dai banii pe o pompa cand poti sa dai pe un set de garnituri. SUCCES !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Radugti este foarte adevarat ce zici tu, asa o sa fac si o sa vad si rezultatele!!

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_pescaru
Pot sa va mai zic ca am obs. ceva ciudat de mai mult timp.

Cand apasam pedala de franare cu o forta constanta simteam cum cedeaza si ma duceam cu ea pana in plaseu.

Daca asta este cu motorul pornit si masina are si ABS, atunci e normal ca pedala sa se duca incet, incet la podea.

Ca sa fii sigur ca e de la pompa/garnituri etc, incearca sa apesi pe frana puternic cu motorul OPRIT. Daca se duce si in cazul asta incet la fund, atunci, da, schimba garniturile.

Culoarea maronie/negricioasa poate fi de la garnituri SAU de la contaminarea lichidului de frana cu apa SAU de la amestecul diferitelor tipuri de lichide in special DOT5 cu DOT3/DOT4.

Cand se contamineaza cu apa, deoarece lichidul de frana este higroscopic ("avid" de apa), se coloreaza in maro inchis. E semn ca trebuie schimbat. Si cum apa e mai grea decat lichidul de frana, se va aduna in tevi in partea lor inferioara, ruginindu-le si perforandu-le eventual in timp.

Si precum ti-au spus si alti colegi de forum, nu amesteca lichidele de frana. Ori DOT3 ori DOT4. Preferabil DOT4. Dar nu pune DOT5, daca gasesti! Ala este pe baza de silicon si e incompatibil cu DOT3 si DOT4 care sunt pe baza de alcool. DOT5 intr-un sistem pt. DOT3 si DOT4, iti va distruge rapid garniturile. DOT5 nu necesita schimbare niciodata, spre deosebire de DOT3 si DOT4. Daca vrei DOT5, atunci pune DOT5.1, care e compatibil cu vechile sisteme DOT3 si DOT4.

Probabil la tine, vechiul proprietar o fi pus DOT5 si de aceea sa contaminat sistemul. Ca apa intra mai greu si in timp luuung...

http://www.ducatimonster.org/faq/faq_brake_fluid.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi alex_pescaru, masina nu are ABS, o sa incerc si cu motorul oprit sa vad cum se comporta!

Vad ca toti recomanda DOT 4, o sa merg sa iau DOT 4.

Intrebarea mea este daca fac schimbul de lichid fara sa desfac pompa, sau o dau jos si ii schimb garniturile??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba garniturile ca din cauza asta cred ca nu iti tin franele. Si eu am patit la fel(am aceeasi pompa de frana) si am schimbat-o cu una luata de la dezmembrari dar , dupa vreo saptamana am ajuns sa iau garnituri pentru pompa de frana si am pus-o pe aia originala a masinii la loc , binenteles cu garniturile noi. :offtopic:

P.S.: cand pui garniturile pe cilindri poti sa le ungi cu un pic de lichid de frana pentru a aluneca mai usor in pompa.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema.

Am schimbat garniturile si rezultatul a fost franare mai proasta.

Daca iti pasa de viata ta si a celorlalti schimba-ti pompa de frana. Am dat pe ea 2.600.000 lei.

Iti vei rezolva problema si vei conduce linistit. Cu ocazia asta pui si lichid nou si ai pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut aceeasi problema.

Am schimbat garniturile si rezultatul a fost franare mai proasta.

Daca iti pasa de viata ta si a celorlalti schimba-ti pompa de frana. Am dat pe ea 2.600.000 lei.

Iti vei rezolva problema si vei conduce linistit. Cu ocazia asta pui si lichid nou si ai pace.

De unde ai cumparat-o??

M-am interesat si eu la Karma si cea mai ieftina este 2,5 mil, sunt si la 4 mil!!

Ma tot gandesc la varianta spusa de tine!

Si garniturile alea noi cred ca oricum sunt varza!

Modificat de milika
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune dom'le niste garnituri bune in pompa si ai scapat de probleme. Asa am facut si eu si nici acum dupa 2 ani nu am problme cu franele.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio
Pune dom'le niste garnituri bune in pompa si ai scapat de probleme. Asa am facut si eu si nici acum dupa 2 ani nu am problme cu franele.

Fabricantul VAG nu produce set de garnituri pt pompa de frana. El recomanda a se inlocui cu totul dintr-un motiv mai mult ca logic de inteles.

Poate tu ai gasit niste garnituri after market bune care ti-au rezistat pana acum, dar probabilitatea de a gasi asa ceva este destul de mica.

Milika tata, daca tii la viata ta, parerea mea e sa nu te joci cu franele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca corpul pompei are uzura, nu mai este perfect rotund degeaba schimbi garnituri sau axul este uzat la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am rezolvat acele probleme semnalate printr-un schimb de pompa-frana.A fost 180 RON si am luat-o de la Volksparts pe care il recomand cu caldura.Acum e muuuuult mai bine,nu mai imi scade deloc pedala de frana...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat pompa jos astazi este ruginita rau de tot, m-am chinuit aproape 30 de min pana am reusit sa scot pistonasul din ea.

Exista posibilitatea sa mai fi afectat si garniturile de la etrieri???

Tero poti sa imi zici si adresa de la Volksparts?

Va mai rog sa ma sfatuiti ce pompa sa imi iau, cam cat sa dau pe ea?

Karma are de la 2,5 mil pana la 4,5 mil

Meteor 6 mil

Sau daca aveti alte sugestii astept raspunsul vostru.

Va multumesc sunteti tare amabili!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.volksparts.ro/

Magazin VOLKSPARTS

AUTOMOTIVE SERVICES SRL

Str.Dezrobirii nr.43, Bl.P19, parter, spatiul 2

060982, SECTOR 6, BUCURESTI

Tel.: 021-434.85.15

Fax: 021-769.21.99

Intreaba-l pe Alex Pauna (volksman, seful de la Volksparts) ce pompa de frana sa iti iei, se pricepe si te poate sfatui foarte bine. Mie de multe ori mi-a recomandat cate 2-3 variante si mi-a spus care piese sunt mai de calitate si care merita cumparate etc. Poti sa ai incredere in varianta pe care ti-o recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa e asa varza e posibil sa fi afectat si garniturile de la etrieri. Daca tot schimbi pompa ar fi pacat sa nu schimbi si garniturile pentru ca nu sint scumpe (deci garnituri pentru etrieri spate care au mai multe garnituri din cauza franei de mana sint in jur de 250000 setul la Alpadrino.Depinde si daca tu ai discuri pe spate. Daca nu ai, scapi mai ieftin ;) . Tu poti sa gasesti si mai ieftin si cu ocazia asta se curatza si sistemul de franare de noroiul vechi si ai franele ca noi. BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti va multumesc sunteti foarte amabili!

Astazi am schimbat pompa, am facut aerisirea, cam urat lichidul de pe conducte!

Am aerisit pana a inceput sa curga curat pe la ventilele de aerisire (nu am umblat la etrieri, poate o sa umblu si pe acolo sa ii curat).

Oricum sistemul de franare lucreaza mult mai bine acum (pedala este mai elastica, inainte era foarte rigida si cand franam imi fugea nasol masina).

:huh: .

Bafta baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala nu trebuie sa fie elastica. Asta e un semn ca se mai afla aer pe conducte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat spune ManiaculV6. O pompa noua si bine aerisita tinde sa intareasca pedala. Ce aveai tu inainte adica pedala foarte tare era Ok, problema era ca se ducea masina in toate partile dupa cum ai zis deci asta e un semn de franare inegala pe roti stanga dreapta (deci etrieri sa nu franeze egal din cauza garniturilor si a ruginii , saboti sa nu fie reglati cu toate ca se regleaza singuri teoretic sau pompa sa nu bage presiune pe o conducta ceea ce cred ca s-a eliminat). Eu te sfatuiesc sa mai aerisesti franele pana se intareste pedala dupa care sa trantesti o frana pe la 80-90 km/h sa vezi daca se duce drept. Daca se duce drept e OK daca nu, e ceva pe la etrieri,saboti,device-uri d-astea :huh: . Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat in frane la 100, a franat foarte bine nu a mai fugit nici stanga nici dreapta, o sa ii mai fac o aerisire!

Eu am facut aerisirea cu motorul oprit, trebuia sa pornesc motorul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie motorul pornit iar pedala are si ea o elasticitate naturala nu inseamna obligatoriu ca ar avea aer. Depinde cat de elastica este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am vb de elasticitate facem o comparatie intre cum a fost pedala inainte sa umblu si acum, acum este putin mai elastica dar nici pompa nu mai este aceeasi.

Ma gandesc si la faza ca daca mai avea aer frana mai greu!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!