Jump to content

Distantiere spate 'fixe'


scirocco
 Share

Postare recomandată

vreau sa pun distantiere spate. m-am lovit de problema asta avand distaniere ce se pun inainte de roata dar ele nu prea au cum sa se centreze decat daca-s facute la marele fix, in plus ele se rotesc deci tb. sa fie echilibrate. am avut ceva din fier care dupa cativa km. aveau joc centrifugal de rodeau filetul prezoanelor (mai lungi btw)

deci vreau sa fie sigura treaba, de aceea am preluat ideea unui prieten de a taia doua fuzete spate si a le fixa pe punte inainte de fuzeta originala. sau sa tai chiar o portiune dintr-o punte, dar atunci nu e plana treaba.

ce ziceti de idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu iti faci distantiere din duraluminiu ?sau otel ?este un atelier sus in lomb unde se lucreaza la milimetru. Multa lume si-a facut acolo.......

Plus ca mai este si firma Allsteel .Tot le-am vazut reclama in revista aia gratuita de prin benzinarii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are sa reinventezi mersul pe jos ? Exista deja n-spe tipuri de distantiere cu n-spe tipuri de prinderi. Vezi de cauta la Eibach sau la SCC ca sa dau numai 2 exemple. Ideea de a face la strung distantiere sau la nus ce atelier mi se pare joaca cu focul pt ca una e sa faci din strung la cutit un distantier care arata cam cum ar trebuie si alta e sa ai unul facut dupa toate regulile casei, echilibrat dinamic, centrat, etc, totusi aici e vorba de siguranta ta.

P.S. Ideea cu sudatul de fuzete ....... ma abtin sa o comentez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are sa reinventezi mersul pe jos ? Exista deja n-spe tipuri de distantiere cu n-spe tipuri de prinderi. Vezi de cauta la Eibach sau la SCC ca sa dau numai 2 exemple. Ideea de a face la strung distantiere sau la nus ce atelier mi se pare joaca cu focul pt ca una e sa faci din strung la cutit un distantier care arata cam cum ar trebuie si alta e sa ai unul facut dupa toate regulile casei, echilibrat dinamic, centrat, etc, totusi aici e vorba de siguranta ta.

P.S. Ideea cu sudatul de fuzete ....... ma abtin sa o comentez.

? am spus 1) fuzeta in plus e deja plana si 2) nu se invarte deci -> nu e nici un pericol.

ok eu o sa fac treaba pt. ca mi se pare de 10 ori mai bine decat cu flanse...

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu crezi ca solutia asta e mai buna decat cele agreate de producatori, firme de tuning si echipe de competitie atunci asa trebuie sa fie.

Masina ta, timpul tau, banii tai , distractia ta, parerea ta. Have fun !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu crezi ca solutia asta e mai buna decat cele agreate de producatori, firme de tuning si echipe de competitie atunci asa trebuie sa fie.

Masina ta, timpul tau, banii tai , distractia ta, parerea ta. Have fun !

pai tocmai asta incercam sa obtin un motiv logic nu doar ca "asa face toti"

in primul caz trebuie :

flanse echilibrate cu auto centrare

prezoane mai lungi (si probabil mai solide!)

in cazul 2)

trebuie doar taiate doua flanse care probabil le gasesti si moka

suruburi mai lungi (si probabil mai solide)

mi se pare mai usoara solutia 2

dar pana nu obtin confirmarea de la cineva nu o sa fac asa clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pt. cordoba din 2001 (punte rigida spate). Am vazut ca rotile din spate nu mai stau drept (vertical). Stau exact ca rotile din spate la modelele vechi de bmw. (adica cracanate in afara partea de jos si partea de sus mai inauntru). Pina sa observ asta nu am dat mare importanta fenomenului. Apoi am remarcat ca masinile de noi vin asa (unele au rotile din spate verticale altele putin labartate inca de la iesirea din fabrica). Probabil in timp fenomenul se accentueaza.

Mi-a spus cineva ca trebui scos tamburul de pe punte(se prinde in 4 suruburi) si puse niste distantiere la suruburile de sus pina tamburul sta vertical pe drum. :D

A remediat cineva problema? Pe puntea spate nu exista nici un zgomot sa joc (nici nu scartie in curbe dar ma deranjeaza estetic :D )

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Faptul ca stau rotile asa nu inseama ca are masina vreo problema, la fel arata si rotile puntii spate de pe Honda Civic Type-R spre exemplu.

Iar daca chiar exista o problema mecanica ce cauzeaza ca rotile sa stea asa in nici un caz nu o rezolvi cu saibe 'distantiere' sau alte magarii de gen.

Modificat de G60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ceuameni: Faptul ca stau rotile asa nu inseama ca are masina vreo problema, la fel arata si rotile puntii spate de pe Honda Civic Type-R spre exemplu.

Iar daca chiar exista o problema mecanica ce cauzeaza ca rotile sa stea asa in nici un caz nu o rezolvi cu saibe 'distantiere' sau alte magarii de gen.

mah nu inteleg de ce "saibele" sunt dupa tine mai mari magarii decat flansele? doar pt. ca toti pun flanse ? eu cred ca lumea pune flanse pt. singurul motiv ca sunt mai usor de montat. Demonstreaza cineva contrariul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand colega Scirocco postul nu iti era adresat tie ca doar de aia am pus smiley-ul cu 'off topic' in fata, la problema ridicata de tine mi-am expus parerea mai sus si consider din punctul meu de vedere subiectul inchis deoarece nu tin neaparat sa fac acum polemica distantierului de amoru artei sau ca sa acumulez posturi ca da bine la CV.

Am spus ca pusul de saibe pe post de distantier ca sa fie roata perpendiculara pe carosabil 'asa din ochi' mi se pare o magarie deoarece dupa umilele mele cunostinte de mecanica nu se face 'din ochi' ca vorba ceea 'las ca merge si asa'.

Oare te-ai gandit de ce cand echilibrezi rotile se pun greutati de plumb de cateva grame pe interiorul jantei ? Tu cand pui niste saibe doar pe 2 din cele 4 prezoane ca sa faci roata sa stea drept 'la ochi' nu creezi un dezechilibru de greutate in ansamblul rotii ? Oare suprafata de contact intre butuc si janta care ar trebui sa fie perfect plana mai ramane asa ? Ce efect are un asemenea dezechilibru asupra prezoanelor la viteze ridicate, apar tensiuni suplimentare in material ?

Astea ar fi doar cateva probleme pe care le-am considerat evidente dar se pare ca nu e chiar asa !

Modificat de G60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand colega Scirocco postul nu iti era adresat tie ca doar de aia am pus smiley-ul cu 'off topic' in fata, la problema ridicata de tine mi-am expus parerea mai sus si consider din punctul meu de vedere subiectul inchis deoarece nu tin neaparat sa fac acum polemica distantierului de amoru artei sau ca sa acumulez posturi ca da bine la CV.

Am spus ca pusul de saibe pe post de distantier ca sa fie roata perpendiculara pe carosabil 'asa din ochi' mi se pare o magarie deoarece dupa umilele mele cunostinte de mecanica nu se face 'din ochi' ca vorba ceea 'las ca merge si asa'.

Oare te-ai gandit de ce cand echilibrezi rotile se pun greutati de plumb de cateva grame pe interiorul jantei ? Tu cand pui niste saibe doar pe 2 din cele 4 prezoane ca sa faci roata sa stea drept 'la ochi' nu creezi un dezechilibru de greutate in ansamblul rotii ? Oare suprafata de contact intre butuc si janta care ar trebui sa fie perfect plana mai ramane asa ? Ce efect are un asemenea dezechilibru asupra prezoanelor la viteze ridicate, apar tensiuni suplimentare in material ?

Astea ar fi doar cateva probleme pe care le-am considerat evidente dar se pare ca nu e chiar asa !

N-are rost sa ne luam la cutite. Nu inteleg de ce ai un ton agresiv.

Eu vreau doar sa (in)validez o idee.

1). nu ma refeream la saibe pe 2-a prezoane; habar n-am avut ce vrei sa zici:

daca nu stiai, la problema respectiva exista o solutie data de H&R aici:

http://www.parts4vws.com/catalog/product_d...artNumber=TC212

2). nu stiu daca ai inteles ce vreau eu sa fac, vreau sa pun o FLANSA DISTANTIER PLANA FIXA INTRE PUNTE SI FUZETA.

oricum nu o sa fac asta pt. ca am gasit flanse la 1 mil. cu inel de autocentrare

dar totusi ideea cred ca e buna in sine. si nu mi-a demonstrat nimeni inca contrariul.

P.S.

In _AMBELE_ cazuri (deci si ceea cu flanse) prezoanele suporta o sarcina marita fata de normal

si deci aici e o alta problema. N-am facut rezistenta materialelor, si de aia mi-e putin frica de flanse... eu am 8 prezoane mai lungi cu 1 cm facute pt. ceva jante speciale de aia vreau flanse doar de 1cm.

in plus mai am 8 prezoane cu 4 cm mai lungi decat cele originale, care sunt fabricate "la strung" si nu prea am incredere in ele.

o sa intreb si pe vortex.com la sectiunea wheels&tires.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Faptul ca stau rotile asa nu inseama ca are masina vreo problema, la fel arata si rotile puntii spate de pe Honda Civic Type-R spre exemplu.

Iar daca chiar exista o problema mecanica ce cauzeaza ca rotile sa stea asa in nici un caz nu o rezolvi cu saibe 'distantiere' sau alte magarii de gen.

1. Eu vorbesc de rotile din spate; saibele nu sunt intre tambur si janta (din simplu motiv ca janta se invarte ar fi o prostie) ci intre tambur cu totul si prinderea pe puntea sparte rigida. Omul care mi-a zis de solutia asta a lucrat la renault si era operatiune de rutina (se face cu computer, reglare unghiuri etc); Distantierele sunt de fabrica sa zic asa de diferite dimensiuni (grosimi).

1). nu ma refeream la saibe pe 2-a prezoane; habar n-am avut ce vrei sa zici:

daca nu stiai, la problema respectiva exista o solutie data de H&R aici:

http://www.parts4vws.com/catalog/product_d...artNumber=TC212

Multumesc pt. link dar eu ma chinui sa caut o solutie pt. rotile spate. cele din fata au geometria / unghiurile OK.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da motanule, solutia este ok, am facut eu chestia asta la un renault 21 acum vreo 7 ani si a fost bine, nici nu au aparut alte probleme. Dupa corectare am mai circulat eu vreo 7000km si actualul proprietar din 2000 si pana in prezent. ( :) )

Modificat de Nea Vizanu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex_shaolin

EU am pus 205/50/15' pe spate si imi atinge cu 3 persoane in masina numai partea stinga spate...ce o fi?e un pic mai lasata pe stinga sa zicem 2cm,iar de 4 pers. nici gind imi ating amindoua pe spate si rau(suspensia e monroe reflex)ce as putea sa fac?( ma gindeam sa indoi spre inauntru pasajele de metal ale aripii cu tot cu ornamente de plastic) :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pt. cordoba din 2001 (punte rigida spate). Am vazut ca rotile din spate nu mai stau drept (vertical). Stau exact ca rotile din spate la modelele vechi de bmw. (adica cracanate in afara partea de jos si partea de sus mai inauntru). Pina sa observ asta nu am dat mare importanta fenomenului. Apoi am remarcat ca masinile de noi vin asa (unele au rotile din spate verticale altele putin labartate inca de la iesirea din fabrica). Probabil in timp fenomenul se accentueaza.

Unghiul de cadere (asa se cheama unghiul dintre planul rotii si planul vertical longitudinal) este normal negativ la masinile moderne. Cracanarea asta ajuta in viraje in sensul ca forta centrifuga inclina caroseria spre exteriorul curbei si in acele momente rotile din exterior ating perpendicular calea de rulare maximizand aderenta. Altfel cand mergi drept ele nu vor fi "perpendiculare".

Daca e totusi un unghi exagerat te poti gandi la rulment roata, fuzeta, punte samd. Dar! Macar una(unul) din ele trebuie sa fie facut(a) praf ca sa degenereze unghiul de cadere.

Daca tu crezi ca solutia asta e mai buna decat cele agreate de producatori, firme de tuning si echipe de competitie atunci asa trebuie sa fie.

Masina ta, timpul tau, banii tai , distractia ta, parerea ta. Have fun !

Nu inteleg chestia asta.

In privinta distantierelor dpdv meu nu conteaza dpdv al fiabilitatii unde pui bucata distantiera. Fie ca e intre tambur si roata sau intre punte sau fuzeta e cam acelasi lucru doar ca daca ar fi intre fuzeta si punte sa zicem ca ar fi nitel mai solicitate suruburile (daca sunt mai lungi evident).

Oricum mentalitatea "Asa face producatori... numa' asa e bine" e contra evolutiei. Daca toti gandeau asa nu era progres pe lumea asta, nici masini nu erau. Pe langa asta mai ganditi-va si la faptul ca producatorii nu fac un lucru intr-un fel doar pentru ca asa e bine (bine la modul general) ci si datorita unor interese comerciale personale ("binele" lor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca multe lucruri au mai mult interese comerciale decit altceva la mijloc. Se incearca bagarea "pe gat" a unor repere cat mai mari cind este cazul sa se faca o inlocuire de piesa. :)

Modificat de dana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand multumesc pt. sfaturi. Voi lua lucrurile in ordine:

1. Voi verifica sa nu aiba joc nici unul din elementele scoase in evidenta de AndREI.

2. Voi face geometria pe puntea spate (sa vad daca deviatia se incadreaza in datele furnizate de producator)

3. Voi verifica daca exista si la VAG ceva furnizat de producator in cazul in care este necesara corectie (+ evident sa fie si avantajos calitate-pret)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!