Jump to content

motorul se incalzeste


dbmaster
 Share

Postare recomandată

Salutare din nou...

Sper sa nu va stresez prea tare, am mai gasit niste topic-uri asemanatoare, dar nu au fost foarte concludente si sunt destul de disperat pt. ca am stat fara masina destul de mult si m-am saturat de tramvai...

eu am avut mashina demontata bucatele si am schimbat toate garniturile la motor inclusiv garnitura de chiulasa... azi am reusit sa montez toata masina la loc si am dat sa plec cu ea: surpriza, motorul se supra-incalzeste (ajunge la 110 C) dupa care scuipa apa afara cu presiune prin supapa de la vasul de expansiune..

acum... tind sa cred ca garnitura de chiulasa este intreaga fiind abia schimbata... toate furtunele sunt calde dar nu pot zice ca sunt tari, radiatorul se incalzeste, ventilatorul porneste...

eu banuiesc ca nu s-a aerisit total, mai ales ca a fost golita complet de apa..

intrebarea/intrebarile mele ar fi: este posibil sa nu se fi aerisit pt. ca nu am pornit caloriferul din habitaclu pe caldura!? aerisirea poate sa dureze mai mult in conditiile date!? cum imi dau seama daca circuitul e aerisit complet!?

eu am masina din semnatura... la ce temperatura ar trebui sa mearga motorul (pana acum nu ma ingrijoram daca acul indica 100 C si garnitura veche de chiulasa nu era arsa).

multumesc anticipat si ajutoor (dau bere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuitul de apa se aeriseste singur, nu cred ca ai probleme cu aerisirea.

In ceea ce priveste caloriferul, antigelul circula in permanenta prin radiator indiferent de pozitia comutatorului din bord (deschis sau inchis). Cauzele supraincalzirii trebuie cautate in alta parte.

Circuit racire opturat, reglaje...in cel mai rau caz o fisura :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e pusa cureaua de la pompa invers se poate comporta asa!? are cineva o poza cu pozitionarea, ca eu am niste pdf-uri da' nu le am pe alea care trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( n-are nici o legatura cum e pusa cureaua de transimie pe pompa de apa. Ideea e sa o invarta :(

Eu am patit asa ceva si era de la radiator infundat. Deoarece am competat cu un alt tip de antigel pe baza de glicerina si ala din motor era pe baza de altceva :D . Si s-a infundat saracul radiator de mai erau 3 celule desfundate din 50 si ceva , iar ventilatorul nu mai cupla.

Incearca sa dai drumul la caldura la maximum si ventilatorul pe treapta 4. Si vezi daca se raceste. Asta o faci la relanti , pe loc. Daca scade temperatura inseamna ca e de la radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare interesanta ideea pt. ca radiatorul meu a stat mult desfacut... pe de alta parte el se incinge cand se incalzeste motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi fost bine daca faceai o curatare / spalare a radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa te asiguri ca pompa de apa functioneaza corect si cureaua nu patineaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa te asiguri ca pompa de apa functioneaza corect si cureaua nu patineaza.

cureaua abia am bagat-o deci e intinsa... cum pot sa ma asigur ca functioneaza pompa corect!? scot vre-un furtun ceva!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica busonul de la vasul de expansiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si termostatul daca deschide cind trebuie si cit trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua abia am bagat-o deci e intinsa... cum pot sa ma asigur ca functioneaza pompa corect!? scot vre-un furtun ceva!?

daca este curea lata se poate sa o fi pus pe sub rola si atunci pompa de apa baga invers(in radiator de jos in sus ) in acest caz termocupla ar cupla in loc de 95 undeva la 115- 120 C din cauza ca termocontactul este in partea de jos a radiatorului si termostatul are tendinta in mod normal sa se deschida spre motor iar in cazul de fata apa este inpinsa spre el ingreunand deschiderea lui :)

este teoretic desi eu am intalnit un caz dar nu fierbea ci cupla peste 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate ca in momentul in care ai demontat termostatul, acesta sa se fi blocat, datorita uscarii antigelului. Din cate termostate am vazut eu, principiul lor de functionare este acelasi,,, o tija de inox, care este ridicata in sus in momentul incalzirii de catre "mercur". Aceasta tija se blocheaza deseori. La masina "precedenta" la fiecare interventie pe care o faceam la schimbul antigelui sau apei, scoteam aceasta tiza, o curatam de depuneri si o gresam cu foate putin ulei siliconic. Mercurul din termostat nu e mercur, cum nici platina nu este din platina (datorita costurilor). Este un metal cu un grad foarte mare de dilatare, un fel de pilitura de aluminiu. In timp un termostat isi pierde din calitati (chestie intalnita si verificata), a.i. nu mai deschide decat la temperaturi foarte mari improprii bunei functionarii. Poti testa un termostat introducand-ul intr-un recipient cu apa pe care il incalzesti progresiv. Normal pe la 80-85-90 grade, ar trebui sa se deschida, destul de vizibil peste 2-3 chiar 4 mm deschizatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

surpriza! schimbat antigelul cu G12 (oare asa se numea!?) si problema s-a rezolvat instant...

va multumesc mult tuturor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ai fi avut apa distilata tot nu ar fi avut voie sa se intample ce ai patit tu. Apa o da afara in lateralul vasului de expansiune (un fel de preaplin).

Am avut trei situatii de acest tip intr-o saptamana. Ultima la intalnirea de la Paltinis.Garnitura de pe busonul vasului de expansiune nu statea bine si nu etansa.

Asta a fost si problema ta insa cand ai schimbat antigelul ai remediat-o fara sa iti dai seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am si eu o pb cu apa.In seara asta am observat ca imi palpaie becul care indica apa si cand m-am uitat la indicatorul de la apa aveam peste 110 grade.Ce ar putea sa fie?Am facut ieri 600 de km si nici o pb..pe Bucuresti-Pitesti am venit constat 140 si nu a facut figuri.Vreau sa precizez ca nu a plecat ventilatorul deloc cand palpaia martorul.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil de la termocupla. Ai grija ca daca il scoti are sa`ti curga antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns.Am cumparat termocupla...ii montata dar face la fel.Am mers la un prieten care ii mecanic si a zis "ii rupt termostatul si nu da drumu la apa din bloc spre radiator".Cand puneam mana pe furtunul de sus de la radiator era cald pe cand cel de jos era rece.Ne apucam sa dam jos furtunul ca sa scoatem termostatul si surpriza...se rup amandoua suruburile in carcasa de plastic in care intra toate racordurile.Si de aici incepe distractia ca nu putem scoate un surub si sunt nevoit sa cumpar piesa care este...cam 200 ron :D .Deci mare atentie cand mai aveti pb de gen sa vedeti daca nu ii de la termostat prima oara apoi de la altceva...cat despre faza cu suruburile se poate intampla la oricine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
surpriza! schimbat antigelul cu G12 (oare asa se numea!?) si problema s-a rezolvat instant...

va multumesc mult tuturor...

Am avut aceeasi problema.. eu am rezolvat schimband garnitura de chiulasa.. sper sa nu ai probleme mai incolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!