Jump to content

Fumega la pornire


albert
 Share

Postare recomandată

Salutare.

As avea si eu nevoie de o parere.Nu de mult am achizitionat un Seat Cordoba 1.9 TDI.de 1998.Problema e ca motorul scoate mult fum(si asta nu numai la pornire),si faza mai buna e ca nu consuma ulei.Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al3X_G4

    9

  • Deco

    6

  • Andrei_paispe

    6

  • Laurentiu_LWR

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

fa un test de compresie si verifica avans, compensarile pe injectoare, fa un log in mers la turbina, vezi ce erori ai.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si verifica si daca e cipata(prost daca scoate mult fum) sau vreun Powerbox instalat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu am VAG-com pentru diagnosticar

Am autodata dar nu am cablu.Problema e ca nu stiu ce e  cipata sau  Powerbox.

Scuze dar sunt nou in domeniu desi sunt de meserie mecanic naval(e o rusine dar asta e).Dar 

am observat o chestie.Turbina intra in functiune la 2000 de ture.Pana in 2000 parca e dacie dupa 2000 parca se trezeste la viata.Nu stiu daca e bine sau nu,dar fumul tot fum ramane (in urma).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai fa rost de cablu imprumut sau cumpara unul. fara unul e mult mai greu de diagnosticat.

chip-tuning reprezinta modificarea mapei de injectie + turbo + diferiti parametri din ECU (calculatorul motorului) pt a imbunatati puterea motorului, powerbox e tot aia, doar ca e putin mai rudimentar si e ceva fizic montat pe masina, de-obicei in serie cablurile care intra in pompa de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca veni vorba de avarii puteti sa-mi spuneti unde este semireglabilul de la senzorul de la tancul de la carburant.La mine la un sfert de depozit mi se aprinde becul de averizare ca nu mai am motorina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rezervor. Cred ca la tine e accesibil pe sub bancheta spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am pornit masina sa merg la fotbal, distanta aprox. 2 km. Cand sa ma intorc, pornesc si din cauza ca erau aburite geamurile, am stat cateva minute la relanti. Era fum alb sau abur pe langa masina,  a trebuit sa ma dau jos sa ma asigur ca nu arde ceva. N-am mai patit asa ceva pana acum, inainte sa schimb bujiile dadea un pic de fum alb 2 secunde la pornire, dar dupa nu am mai avut aceasta problema. 

 

Sa fie de la condensul pe esapament sau alte probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Laurentiu_LWR

Salutare...asa face a mea la pornire...este grav sau este din categoria asa face toate ?:)

Face doar la prima pornire...sau dupa ce ce sta mai mult de vreo 8 ore nepornita....

Mintea mea imi spune ca este ulei care la pornire ia foc...dar unde se intampla asta...si de unde vine...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Laurentiu,

 

descrierea problemei tale se potriveste si la masina mea, dar inca nu am aflat din ce cauza face asa. Nu am observat nici un fel de probleme de performanta la masina, nu consuma ulei. Problema asta o am de aproape un an si nu am observat agravarea acestuia.

 

Ca si istoric acestea sunt posturile mele de pana acuma:

http://vwforum.ro/topic/14549-fumega-la-pornire/page-4#entry2166586

http://vwforum.ro/topic/14549-fumega-la-pornire/page-4#entry2171303

http://vwforum.ro/topic/14549-fumega-la-pornire/page-4#entry2204512

 

Te rog sa ne tii la curent.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salut...pai si din tot ce ti-au spus mecanicii ai facut ceva?

Am si eu un set de oringuri injectoare...care nu l-am montat ca nu am avut cu cine...sa fie de acolo problemele?

Cum ziceai si tu...nu afecteaza cu nimic functionalitatea masinii...doar ca arata urat...cineva mi-a zis..."moama...e praf motoru tau...ai vazut ce fum scoate cand o pornesti..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei ramas pe traseul de admisie,mai exact in intercooler,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Multumesc...plauzibila varianta...nu am mai curatat de mult intercoolerul...si stiu ca am in el ulei...

Ultima data cand l-am curatat aveam asa...

post-14266-0-05609800-1401010675_thumb.j

O sa ii fac o curatare si sa vedem ce se schimba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Laurentiu,

 

nu am facut nimic de acolo pentru ca ziceau ca o sa se agraveze si o sa porneasca mai greu masina, ceea ce nu s-a intamplat. Mai aveau si in legatura cu probleme anterioare ale masinii, idei de reparatie care nu solutionau problemele (numai consuma resursele mele financiare), asa ca am decis sa mai astept si sa vad daca chiar o sa porneasca mai greu masina (mai ales pe timp de iarna, ziceau ei).

 

Ce rol are intercoolerul? De unde poate avea ulei in el? E greu de curatat?

 

Iar tot la categoria de ce nu am facut nimic pentru a rezolva problemele, sunt pareri de pe acest forum ca fiecare motor PD scoate putin fum alb la pornire. Deci in lipsa unei solutii sigure deocamdata nu am facut nimic in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Intercooler-ul este montat (si necesar) doar pe masinile cu admisie fortata de aer. Cele 2 principale moduri de admisie fortata de aer sunt folosirea unei turbine sau a unui compresor mecanic (mai exista si alte moduri cum ar fi solutii hibride, multi-turbina samd)

Deoarece aerul este comprimat de turbina (sau compresor) si deoarece turbina (compresorul mai putin) este incinsa aerul comprimat se incalzeste puternic (peste 100 de grade celsius) si are tendinta de a se decomprima micsorand sau chiar anuland aproape efectul. Pentru a preveni acest lucru se monteaza un radiator aer-aer numit si intercooler, charge-air-cooler sau in Germana Ladeluft-kuhler.

Pozitiile de montaj standard sunt 3, in ordine descrescatoare a preferintei producatorilor:

a. In fata, lateral (SMIC = Side Mounted InterCooler)
b. In fata, central (FMIC = Front Mounted InterCooler)
c. Cu priza de aer sub capota (in general SUV-uri)

Cea mai eficienta pozitie pentru racire este FMIC.

Cu cat aerul admis este mai rece, randamentul motorului termic va creste, si in plus cu cat aerul este mai rece cu atat temperatura postcombustie este mai mica si stresul intern al pieselor interne ale motorului este mai mic ducand la o fiabilitate mai buna.

Din pacate un intercooler este o piesa scumpa si de aceea o vreme nu s-au montat pe turbo-diesel-uri sau s-au montat intercooler-e mici si montate lateral.

Ideal este ca un intercooler sa aiba suprafatele scaldate de gaze (cea interioara si cea exterioara) cat mai mari dar si volum cat mai mic si cadere de presiune cat mai mica. Aceste tendinte sunt antagoniste si de aceea trebuie gasit cu grija compromisul ideal.

Suprafetele mari permit schimbul cat mai eficient de caldura, volumul cat mai mic micsoreaza turbo-lag-ul dar duc inerent la o cadere de presiune mai mare micsorand randamentul de supra-alimentare.

Prezenta intercooler-ului sau chiar a unui intercooler mai mare decat cel din fabrica mai poate avea si o utilitate de salvare a motorului de la un dezastru hidraulic. Mai exact situatii in care turbina "se face praf" si se pierde o cantitate mare de ulei in admisia de aer (cantitate mare = 1,5L - 2L de ulei) ar insemna moarte sigura a motorului fara intercooler pentru ca ar ajunge direct in motor gripandu-l si indoindu-se biele etc. etc. S-au intamplat cazuri cand intercooler-ul a retinut (impreuna cu tubulatura aferenta) acest ulei.

Tot legat de intercooler trebuie spus ca eventuale neeteanseitati la intercooler sau la tubulatura lui (post turbo cel putin), la TDI cel putin, se pot observa si prin usoare scurgeri de ulei. Multi necunoscatori atunci cred ca intercooler-ul este un racitor de ulei ceea ce nu este. Uleiul este de fapt doar un film subtire depus pe interiorul traseului de aer. Uleiul acesta provine din 2 surse: 

a. CCV
b. Turbina

Sunt pierderi naturale (normale) de ulei si nu trebuie sa ingrijoreze decat daca gasiti ceva gen 50-100 ml de ulei in intercooler sau mai mult. Atat CCV-ul (recircularea gazelor de carter - inevitabil cu vapori de ulei) cat si lagarele turbinei sunt imperfecte si "pun" ulei putin in tubulatura si intercooler. 

 

Cea mai buna explicatie despre intercooler...

Cat despre curatarea lui...depinde de la masina la masina unde este montat...daca ai "norocul" sa il ai FMIC adica alaturi de radiatorul de apa si cel de clima...e cam bataie de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu,fumul asta la prima pornire il am si eu de vreo 4-5 ani si inca nu i-am gasit rezolvarea.Toti zic(inclusiv mecanicul meu) ca ar fi de la semeringurile de la supape,scapa pe langa ele o picatura de ulei in camera de ardere si la prima pornire se arde.Ca sa le schimbi ai ceva de demontat.Sa ne tii la curent daca rezolvi ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrusel

 

Fumul imediat la pornirea motorului  nu vine de la o eventuala infiltrare de ulei pe la semeringurile valvelor, in cele mai multe cazuri vine de la uzura unui ventil/valva unisens ce se gaseste la interiorul elementului Pumpe Düse, si  dupa oprirea motorului  lasa  sa curga ceva diesel in camera de ardere aici ai constructia PDE ului  si niste schite  si trebuie sa cauti Fig.2 ansamblu 35   cu arcul 36 bila 37  si scaunul valvei 38, uzura acestul ansamblu 35 duce la  infiltrarea motorinei  dupa oprirea motorului in camera de ardere.

 

@Laurentiu,

 

Eficienta intercoolerului se poate verifica cu ajutorul VCDS ului, in blocul de masurare 007 / 3  Intake Air Temp , deci temperatura aerului in tubulatura turbo.

Mergand la o viteza constanta 80-100 Km/h se verifica temperatura, care trebuie sa fie aproximativ egala cu temperatura mediului ambient, cu cat  diferenta dintre aceste 2 temperaturi este mai mare cu atat  intercoolerul este mai ineficient.

 

Diferente mai mari de 10 °C indica deja un intercooler inefectiv.

 

La viteze mici  racirea nu este atat de eficienta deci diferenta de tem poate fi mai mare, de aceea testarea se face in mers.

 

Clar intercoolerul se poate curata/spala dar undeva candva depunerile sunt atat de bine fixate incat nu se mai inlatura usor, de aceea o curate regulata a intercoolerului lungeste viata lui.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum pot sa verific asta ?Valorile injectoarelor sunt aproape de 0,exceptia este vara cand dau drumul la clima cand ajunge pe la 1-1,2 la vreo 2 dintre ele . Probabil nu ai cum sa schimbi ansamblul 35 ,deci ramane varianta sau schimbi pompele duze,ceva sh ,dar i-ar nu ai garantia ca sunt ok,sau o lasi asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles corect ! deci se poate rezolva numai prin revizia PDE ului  si aici e din nou cu cantec deoarece majoritatea care fac revizii la injectoare sunt axati numai pe schimbarea dusei, si asta se face fara  demontarea completa a injectorului.

 

Deci inlocuirea injectoarelor cu  altele SH e ca si cum ai sari din lac in put, asa ca cea mai sigura/garantata  varianta ramane inlocuirea cu injectoare noi, dar preturile sunt asa cum sunt.....avand in vedere ca viata unui injector este estimata undeva la 400000km e bine sa incerci sa le lasi in pace, daca rezisti, sau daca nu apar alte probleme de etansietate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Deocamdata asa o las daca nu se agraveaza.

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Eu de obicei curat intrcoolerul la un an maxim 2...deci am noroc:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce diferenta de temperatura scoti la test?

 

@Andrusel

atat timp cat injectorul este in mers datorita vitezei de lucru nu afecteaza injectia , problema apare cand injectorul este pe loc repaus si are timp, si un injector nou e  5-800 euro X4......

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

@Rune: daca intr-adevar asa este cum zici, tu ce recomanzi? Intreb altfel, ce se intampla daca nu se remediaza problema si se foloseste masina asa? Este totusi o investitie majora sa schimbi un injector, dar toate 4... Apropo, ele se schimba impreuna sau pot fi schimbate si separat?

 

@andrusel: tu ce tip de motor la Sharan? ai observat scaderi de performanta?

 

Multumesc de contributie/pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AUY....masina merge si trage la fel ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!