Jump to content

Fumega la pornire


albert
 Share

Postare recomandată

09BVB : eu unul cred ca e normal acuma sa scoata ceva la pornire mai ales la - 17 grade... si miros cred ca vine mai mult de la motorina . SI la mine e un miros intepator. La mine faza cu fumul albastru nu prea mai apare de cand am pus Mobil 1 Esp 5w30 norma din cate imi audc aminte 507.1 parca si merg cu alpin diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al3X_G4

    9

  • Deco

    6

  • Andrei_paispe

    6

  • Laurentiu_LWR

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut si eu probleme cu fumul (negru) la pornirea de dimineata pe la inceputul ierni. Erau vinovate bujiile , doua nu se mai aprindeau deloc. Dupa ce leam schimbat nu a mai facut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea e din 2005 , luna a III-a , 46.000 le bord ...si tot asa face , la pornire iese de sub masina un fum albicios ...Nu cred ca este motiv de panica , inca :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Se muta in aria "TDI" . :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi si din cauza la motorina! eu am avut si eu aceeasi probleme pana de curand pana am inceput sa bag o motorina noua "agip"si acum desi am 180cp nu mai scoate decat putin fum cand o calc serios! Inainte scotea un fum de parca mergeam cu tractorul!Si mai e ceva:cu motorul rece arderea e mai mult incompleta, cred ca e normal ca sa scoata putin fum...Ce stil de mers ai?faci deplasari scurte?incearca sa "incalzesti" putin motorul!Personal toata saptamana fac numai 3 km pana la servici...si acasa si pe la sfarsitul saptamanii, din cauza ca merg cu motorul numai rece,nu mai trage deloc si mai scoate si fum! Apoi ies pe autostrada sambata si se curata tot...Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceeasi problema...

Si, ori a fost coincidenta, ori chiar a fost din cauza uleiului care isi epuizase resursa (se apropia termenul de inlocuire, deh... :lol: ).

Cum am inlocuit uleiul, si-a revenit masinuta! :P

Porneste din nou ca un benzinar bine reglat... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GER ce ulei ai pus?, eu am avut ulei metabond(505.01) si am trecut pe ARAL 5W40 505.01, fum mai scoate dar in functie de temperatura, la fel si cu vibratiile 3-5 secunde, cind sint peste 0 grade nici un fel de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, am si eu aceeasi problema de ceva vreme, mai ales de cand au venit temperaturi de 10 chiar si 15 grade. Imi scoate fumul acela albastrui si miroase a diselar dar dupa ce merg putin chiar 5 metrii nu mai scoate. Mentionez ca am facut schimbul de ulei acum 1500 km. Am 150.000 km si motorul ARL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa o fi dar ai si idee de ce nu papa si in mers, adica i-am dat masina unui prieten si i-am zis sa mearga in fata mea si incet si tare, forja si nu scotea fum, foarte putin sincer, si nu ar trebui sa scoata fum si cand e cald afara. O solutie de reparare care e? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
Andrei_paispe

Salut.

 

Golful meu scoate un fum alb, gros si cu miros intepator. Initial scotea asa pana se incalzea motorul, (cu sau fara binecunoscutele figuri la pornirea la rece a caror rezolvare pare sa fie imposibil de elucidat pana in prezent) apoi daca stateam la relanti la stop. Azi vad ca a inceput sa scoata si dupa incalzirea motorului. Am intrebat prin diverse locuri, am auzit mai multe variante despre cauza defectiunii: supape, simeringuri, injectoare, garnitura chiulasa, distributie reglata gresit, rezervor murdar... si acum dupa testul vag - care nu a inregistrat vreo defectiune, se pare ca are un soft instalat de la "nea' Caisa tuning" si trebuie soft nou.

Masina trage, nu pare sa manance ulei (n-am mai completat de la ultimul schimb din octombrie si am facut vreo 9000 de km) sau apa. Dar uneori parca merge pe carbuni. Consumul il scoteam si la 5.6l/ 100km in oras cand subturam motorul. Acum ca nu-l mai subturez, ajunge pe la 6.9 sau mai mult. Si parca scoate ceva mai putin fum daca nu subturez.

Dupa mintea mea de om care n-are vreo treaba cu mecanica auto, as zice ca totusi e vorba de motorina nearsa. Merita sa fac resoftare sau sa pun pe cineva sa desfaca tot sa se uite la garnituri, supape, injectoare etc. chiar daca vag-ul zice ca motorul merge brici? Ca sa incerc sa nu dau banii de mai multe ori.

Modificat de Andrei_paispe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_paispe

Edit : Testerul a fost VAS nu VAG-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

 

as dori sa cer parerea voastra in legatura cu ce am observat la masina: deci in conditiile in care masina sta in repaus mai mult de 1 zi, cand o pornesc, scoate fum alb/albastru pt. cateva secunde. Aveti vreo idee ce cauzeaza acest comportament ciudat?

 

Mentionez, ca tocmai am calatorit cu ea vreo 600 km in 3 trei zile si nu am observat nici un fel de probleme in ceea ce priveste puterea motorului, deci e ca inainte.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa era si inainte, dar n-ai observat tu.

Asa fac toate PD-urile. Cel putin astea de 1.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se intapla un fenomen ciudat... Daca merg turat(peste 3000 rpm) cu ea cateva minute, desi nu scoate fum nimic, dupa de o opresc la urmatoarea pornire , indiferent daca motorul ramane cald sau se raceste, scoate un fum alb-albastrui, cateva secunde. Fumul e clar ulei ars, dar intrebarea mea este de unde vine, supape, turbina??? Eu cred ca totusi se aduna ceva ulei pe admisie in intercooler, si cand ii dau blana sa ajunga in motor. Dar de ce nu scoate atunci fumul, ci doar dupa ceva timp  si doar la pornire???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

scriu aceste randuri ca si continuare la postul meu anterior. Am fost in aceasta dupa masa la Procar Skoda din Timisoara. Le-am aratat cele doua filmari facute din care se vede ca masina scoate fum alb la prima cheie dupa o stationare mai lunga de 1 zi. A pus masina pe tester sa se uite la injectoare, nu au gasit nimic in neregula. Mi-au recomandat sa readuc masina la service, ca sa vada ei direct pe tester a doua sau a treia dimineata, cand se manifesta problema.

 

Asa la prima vedere, mi-au spus ca as putea sa am probleme la injectoare, recomandandu-mi sa schimb oringurile injectoare (pret undeva pe la 160 RON bucata, se schimba toate 4, deci pe la 700 RON cu suruburi + manopera vreo 250 RON). Mi-au spus, de asemenea, ca ar putea fi problema la injectoare (care costa enorm pe la 2500+ RON bucata).

 

Mentionez ca, din cate am observat, lichidul de racire nu scade (nu a fost nevoie pana acuma sa o completez), iar ulei nu consuna mai mult decat normal.

 

Ce parere aveti? Sugestii?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Andrei_paispe

Update:

 

După câteva vizite la service-uri, răspunsurile au fost următoarele:

 

Service 1: tester 150 Ron, „Nu știm ce are, motorina din filtru e cam murdară , turbina aspiră înainte să sufle, recomandăm spălare rezervor la 250 Ron.”

 

Service 2: fără tester, sfat gratuit: „Probabil un injector. Ai schimbat unul acum 6 luni? Înseamnă că o să trebuiască schimbate și celelalte! :) ”

 

Service 3: fără tester, sfat gratuit după ce mi-am schimbat plăcuțele de frână: „Cred că e de vină distribuția, e păcătoasă, trebuie reglată că am mai avut unul cu aceeași problemă și nici lui n-am reușit să i-o reglez ca lumea.”

 

Service 4: tester 150 Ron, „Nu știm ce are, pe testerul nostru ne zice că a fost updatat softul, recomandăm încă un update la aprox. 1100 Ron, știu eu pe cineva, uite numărul.” Măcar am luat de data asta hârtiile cu rezultatele.

 

Service 5: service Volkswagen Constanța: „ Testerul costă 150 de lei, dacă trebuie și alte investigații, în funcție de câți bani dispuneți.” I-am sunat cu câteva zile mai apoi să mai cer un preț și pentru schimbul de ulei. „Revenim noi cu un telefon”. N-au mai revenit, nici ei, nici eu.

 

Schimb filtrele.

 

Service 6: tester gratuit prin cunoștințe: „Probleme evacuare, recomand curățare (nu-mi aduc aminte exact numele piesei), cost aprox. 300 Ron + 50 transport, investigații turbină, posibil să fie nevoie de înlocuire ax. (nu mai țin minte prețul); problemele de pornire sunt de la electromotor, posibil să facă scurt pe undeva. Mergi cu ea la 2500 1/2 h + 1/2 ora la 3000 + 1/2 ora la 3500, poate se curăță evacuarea și scapi de fum. În cel mai rău caz riști să rupi axul turbinei dar te costă la fel de mult să-l schimbi și dacă este rupt și dacă e defect” Am mers o oră jumate cum am fost sfătuit, problema e încă nerezolvată.

 

Va urma.

Modificat de Andrei_paispe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte, foarte interesanta relatarea ta.

Eu la ''origini'' sunt de meserie mecanic intretinere si reparatii. Recunoasc ca nu am nicio treaba cu mecanica, insa de la putinele cursuri practice la care am asistat in cei 4 ani de liceu mi-a ramas in cap un filmulet in care se prezenta ceva de genul: un motor in sectiune adus la o temperature de 80grC, dupa care este lasat sa se raceasca timp de 12h la o temperature de 10grC a mediului inconjurator(racirea era prezentata pe repede inainte). E... mie mi-a ramas in cap(cea ce vreau sa ne si arate instructori respectivi), ca in cazul unei uzuri a semeringurilor de la supape, exista scurgeri minore de ulei in capul pistonului datorat contractiei materialelor din care este facut semeringul, care automat in momentul pornirii motorului arde impreuna cu motorina si de aici rezulta fumul alb-albastrui. Tot de la acel instructaj am inteles ca nu este o pr grava, si ca si parere personala, nu cred ca o sa o gaseasca vreun tester.

Sper ca nu dezinformez, doar din aduceri aminte spun asta.

 

Stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_paispe

Mulțumesc pentru feedback!

Continuare:

 

Service 7: prin recomandare am ajuns la cineva care se ocupă de vw. Pune testerul, observă problema. Scoate injectoarele, schimbă O-ring-urile, PROBLEMA REZOLVATĂ. Schimbă mufa de la senzorul plăcuțelor de frână. Total: 450 Ron.

 

 

Încă un lucru cel puțin interesant:

În toamnă la service-ul BOSCH s-a schimbat chiuloasă second-hand și garnitură chiuloasă + injector, noi. Injectorul a fost foarte scump și.... azi am aflat că e defapt un injector recondiționat.

 

Așa cum de fiecare dată când te doare ceva și cauți pe net și te îngrijorezi că ai cancer, la fel când te uiți pe forum-uri parcă nu-ți mai arde să duci mașina în service.

 

 

Sper să ajute pe cineva informațiile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru feedback!

Continuare:

 

Service 7: prin recomandare am ajuns la cineva care se ocupă de vw. Pune testerul, observă problema. Scoate injectoarele, schimbă O-ring-urile, PROBLEMA REZOLVATĂ. Schimbă mufa de la senzorul plăcuțelor de frână. Total: 450 Ron.

 

 

Încă un lucru cel puțin interesant:

În toamnă la service-ul BOSCH s-a schimbat chiuloasă second-hand și garnitură chiuloasă + injector, noi. Injectorul a fost foarte scump și.... azi am aflat că e defapt un injector recondiționat.

 

Așa cum de fiecare dată când te doare ceva și cauți pe net și te îngrijorezi că ai cancer, la fel când te uiți pe forum-uri parcă nu-ți mai arde să duci mașina în service.

 

 

Sper să ajute pe cineva informațiile astea.

Un pret, daca esti amabil. Ma intereseaza si pe mine operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei_paispe

Cum am spus, O-ring-uri+ mufa senzor frână (nu are legătură cu problema cu fumul) + manopera = 450 Ron. Oring-urile au costat 150 Ron/ 4 seturi. În rest, la celelalte nu am întrebat de preț.

Modificat de Andrei_paispe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum am spus, O-ring-uri+ mufa senzor frână (nu are legătură cu problema cu fumul) + manopera = 450 Ron. Oring-urile au costat 150 Ron/ 4 seturi. În rest, la celelalte nu am întrebat de preț.

Un nr de tel al service-ului sau al mecanicului care a facut operatiunea?

Ai si un pm de la mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

@Andrei_paispe, @kef_petry: puteti sa-mi spuneti daca aceste o-ring-uri au o marca gen Bosch sau asa ceva? Costa doar 150 RON / 4 seturi doar? La reprezenta am intrebat si mi-au spus un pret de vreo 120 RON / 1 set.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt niște inele de cauciuc, nu îmi amintesc ce scria pe ambalaje (dacă scria ceva). Dacă am pus no-name și se rod prea repede o să cumpăr și eu de la reprezentanță. Deocamdată nu văd probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!