Jump to content

Cand schimbam placutele de frana


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

ugh - eu nu am discuri ventilate :) dar nici n-am avut probleme pana acum

plus ca nu am auzit nicaieri ca ferodo pe care le-am luat ar fi dure - dimpotriva, tipul de la magazin zicea ca sunt moi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rotile sau discurile nu sunt bine echilibrate, placutele freaca permanent (chiar daca etrierele nu sunt blocate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rotile sunt bine echilibrate, nu vibreaza de loc. cat despre discuri, nu stiu cum s-ar putea (dez)echilibra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plus ca am mers "intins" o portiune dupa care am tras usor pe dreapta sa le verific - jantele erau reci. se incing numai la franari (probabil repetate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis de ferodo ca sunt dure! Am spus sa evitati in general astea dure ca ne paradesc discurile. Cu cat sunt mai moi cu atat mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi mi-a trimis urmatorul link; contine o procedura de rodare a franelor la schimbarea discurilor/placutelor

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

O sa incerc si un rezumat:

1. iesiti pe un drum bun si gol unde puteti (si aveti voie) sa atingeti 100km/h fara sa deranjati pe nimeni - cand il gasiti va rog sa mi-l spuneti si mie, pentru ca vreau sa parcurg procedura asta si nu stiu unde

2. se franeaza de 4-5 ori usor de la 100 -> 80 (pre-incalzire)

3. se franeaza puternic (dar fara ABS) de la 100 -> 20 de 8 ori; NU OPRITI COMPLET; daca pedala devine moale inainte de terminarea celor 8 franari, sariti imediat la punctul urmator; eventualul miros de ars si/sau fading usor la terminarea celor 8 franari sunt normale

4. se merge aprox. 10 min. cu o viteza de croaziera, evitand pe cat posibil franarile (racire)

Este posibil ca ciclul 2-4 sa trebuiasca repetat o data, dupa ce franele s-au racit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca tre' sa schimb si eu placutele de frana spate, am fost la o constatare pt ca am un mic "troncanit" undeva dreapta fatza, si cu ocazia asta s-a observat ca placutele spate din interior sunt aproape de limita.. cat de aproape o sa vad cand le schimb...;-)

masina are 60k km.... mers normal..... placutele sunt cele cu care a venit masina.... pe fatza inca mai tin...

am intrebat la Tess cat costa placutele: 2.700.000 lei ( aprox) si sunt de la Lucas, doar ca vin in cutie de VW...;-)

la Paneuro am gasit Ferodo pe la 800.000 lei

la Augsburg am gasit Bosch la 1200000 (parca)

cred ca o sa merg pe Ferodo....

acum putin offtopic, despre bucsaraie fata, am intrebat preturi... la Augsburg: bielete + bucsaraie ajunge cam in jur de 3 mil lei... daca zgomotele insista, cred ca o sa fac si asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce intelegi prin bucsaraie? banuiesc ca avem aceeasi suspensie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum deviem de la subiect, dar A4 are aceiasi suspensie cu Passatul (brate suprapuse) si este diferita de cea a Skodei / GolfIV / Leon / A3(McPherson).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce intelegi prin bucsaraie? banuiesc ca avem aceeasi suspensie

deviem de la subiect...;-)

cred ca sunt bieletele+ bucsele de la bara stabilizatoare si de la bascula ( parca) ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, la 35kkm, am schimbat placutzele si lichidul de frana - erau destul de rau duse placutzele vechi, sabotii pe spate mai merg pana la 50k. Placutze am pus Ferrodo si lichid acceasi marca DOT4, 750ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Cat te-a costat toata "afacerea" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat toata "afacerea" ?

1.8M placutze

300k lichid (1l DOT4)

cca 1.1M manopera Avia - 200min calculate de manopera: 80min schimb placutze si 120 schimb lichid

placutzele le poti schimba si singur, e usor - doar pt lichid trebuie mers in service - se amorseaza pompa de abs - cu toate ca asta merge facut si cu VAG-COM.

PS: in plus mi-am mai curatzat si reglat franele pe spate - era jeg mare + scartzait - 400k ROL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva exact procedura corecta de aerisire pentru masini cu ABS (cu VAG-COM)? Pe grupul yahoo VAG-COM nu am reusit sa gasesc o informatie de la cap la coada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm - nu cunosc procedura, pot sa-ti spun ce-au facut cei din service:

cu motorul pornit - actionat pompa de abs cca 20sec, cu motorul oprit - inca cca 10sec o tura si inca 2 ture de 10-20sec cu motorul pornit.

hmm, sper c-au facut bine ce-au facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, placutele le-ai dus tu sau le-au facturat ei cu pretul respectiv?

plcautele si lichidul le-am dus eu. am cumparat de la www.autototal.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!