Jump to content

Turbina: cum stim ca e defecta?


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Salut, am o problema ciudata la masina (Golf 5 TDI - 2005), dupa ce o duc la spalatore si iau curba la stanga, clipeste "arculetul" in bord si o simt ca merge neregulat, ba mai mult daca o accelersez imi taie turatia (daca incerc sa tin turata la 2 mii de ex se subtureaza automat mai jos, face ca o pendula turometrul) intr-un final se opreste masina singura, o repornesc merge normal. Arculetul ala se aprinde de cand am harjait masina pe dedesupt "nu foarte tare" nu este nimic deformat, de atunci se aptrinde arculetul ala pe bord. Va rog daca ati mai intalnit asha ceva...un semn va rog.

Merci

ai incercat so accelerezi in gol sa vezi daca trece de 3000 ?

Modificat de SERBANNN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai postat aici, iti zic ca sigur nu e o problema legata de turbina. Asa cum a zis si Al, cel mai sigur si rapid mod de a descoperii si remedia problema e o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are motorul rece nu are cum sa treaca de 3000 rpm, doar dupa ce se incalzeste. Este protectia care o "trage" inapoi. Scanarea este primul pas in rezolvarea problemei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut,

Mi-am luat de curand o Skoda Octavia RS, 2.0 200 de cai, 2006, 80.000 de km

Am mers cu ea in teste prin oras, totul era OK. Dar cand am iesit prima data in afara orasului, m-am dat la ea si cand am ajuns cam la 180 la ora, s-a taiat toata puterea masinii. Efectiv facea frana de motor. I-am dat a 5'a, a 4'a, la fel, facea frana de motor. Pana la urma am vazut ca de fapt si pe liber nu se mai accelera mai mult de 3500 rpm. Dupa un timp(cateva minute), si-a revenit. Apoi i-ar s-a stricat, iar si-a revenit s.a.m.d.

Am contactat vanzatorul care mi-a spus ca a avut-o in service la Skoda Sibiu pentru problema asta acum 3 luni de zile si ca i-ar fi reparat-o si ca el nu a mai avut probleme. Respectiv i-au inlocuit pompa de inalta presiune si nu stiu ce calculator pentru pompa de benzina din rezervor si i-au facut si o resoftare la motor.

M-am dus la Skoda, si oamenii au fost de treaba. Mi-au testat-o gratis si mi-au zis ca s-a stricat iar calculatorul de la pompa de benzina din rezervor. Si ca mi-l schimba pe gratis.

Azi am fost la Skoda, mi l-au schimbat si surpriza?! Tot nu merge masina. La fel face. Pe a 4'a, 5'a sau a 6'a, la viteze mai mari se taie direct puterea. Mi-au testat masina iar si iar si iar. Nimic, le apare eroare ca low pressure sau low sporadic pressure, nu mai stiu exact. Mecanicul si seful de service ziceau ca habar nu au de ce face asa, ca au testat tot, si cata presiune face pompa, si nu stiu ce si nu stiu ce. M-am intalnit si cu directorul de acolo si el mi-a zis ca sa ma duc sa le las masina acolo o zi, si sigur ii dau ei de cap. Dar din moment ce mecanicul si seful de service au zis ca habar nu au, eu ce sa mai zic? Sa ma duc sa le-o las o zi si sa imi zica ca ce stiu eu, e dus naiba tot motorul, sau turbina sau mai stiu e ce???

Are cineva idee care ar putea fi problema?

Va multumesc.

Modificat de Bartolomeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceau,

daca valorile actuale de la MAF sunt mai mari decat cele din coloana de specified este o problema sau nu?

mersi

post-17125-1280150215_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Mi-am luat de curand o Skoda Octavia RS, 2.0 200 de cai, 2006, 80.000 de km

Am mers cu ea in teste prin oras, totul era OK. Dar cand am iesit prima data in afara orasului, m-am dat la ea si cand am ajuns cam la 180 la ora, s-a taiat toata puterea masinii. Efectiv facea frana de motor. I-am dat a 5'a, a 4'a, la fel, facea frana de motor. Pana la urma am vazut ca de fapt si pe liber nu se mai accelera mai mult de 3500 rpm. Dupa un timp(cateva minute), si-a revenit. Apoi i-ar s-a stricat, iar si-a revenit s.a.m.d.

Am contactat vanzatorul care mi-a spus ca a avut-o in service la Skoda Sibiu pentru problema asta acum 3 luni de zile si ca i-ar fi reparat-o si ca el nu a mai avut probleme. Respectiv i-au inlocuit pompa de inalta presiune si nu stiu ce calculator pentru pompa de benzina din rezervor si i-au facut si o resoftare la motor.

M-am dus la Skoda, si oamenii au fost de treaba. Mi-au testat-o gratis si mi-au zis ca s-a stricat iar calculatorul de la pompa de benzina din rezervor. Si ca mi-l schimba pe gratis.

Azi am fost la Skoda, mi l-au schimbat si surpriza?! Tot nu merge masina. La fel face. Pe a 4'a, 5'a sau a 6'a, la viteze mai mari se taie direct puterea. Mi-au testat masina iar si iar si iar. Nimic, le apare eroare ca low pressure sau low sporadic pressure, nu mai stiu exact. Mecanicul si seful de service ziceau ca habar nu au de ce face asa, ca au testat tot, si cata presiune face pompa, si nu stiu ce si nu stiu ce. M-am intalnit si cu directorul de acolo si el mi-a zis ca sa ma duc sa le las masina acolo o zi, si sigur ii dau ei de cap. Dar din moment ce mecanicul si seful de service au zis ca habar nu au, eu ce sa mai zic? Sa ma duc sa le-o las o zi si sa imi zica ca ce stiu eu, e dus naiba tot motorul, sau turbina sau mai stiu e ce???

Are cineva idee care ar putea fi problema?

Va multumesc.

E posibil sa fie de la cam-follower, au mai fost cazuri de genul asta ... daca cumva s-a rupt, este posibil sa fie afectata si axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema mea e urmatoarea: dimineata la prima pornire se aude un suierat sau un scartait discontinuu cam 1-2 minute care pare a veni de la turbina sau din spatele motorului dupa care dispare total tot restul zilei. Masina functioneaza normal, motorul este 1,9 tdi ALH 90 cp. Ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un amic are o problema la un Golf bkd (60000km), se aude un suierat (evident anormal) cand accelereaza. A fost la Porsche si a facut un test motor si diagnoza, cei de acolo au zis ca e o mica defectiune la turbina dar nu ceva grav si se mai poate exploata asa in continuare. Atasez rezultatul testului poate cineva sa-mi spuna cateva amanunte referitor la eroarea gasita. Multumesc.

CCI08172010_00000.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

De 2 zile am o problema ce a aparatut la motor si am fost cu ea la 3 service-uri si nu au stiut ce sa imi zica.

Cam dupa 2 ore de mers in traficul din bucuresti, uneori se aude dar destul de discret un sunet ca de elicopter, dar numai in sarcina la plecarea de pe loc la treapta 1a si a 2a, apoi dupa treapta a 3a sunetul dispare. Pe loc acel sunet dispare, dar in sarcina apare din nou, curios este ca la drum mai lung (lucrez pe aerop.otopeni si fac drumul berceni-otopeni si back...deci cam 60 de km) nu apare, deci la regim outside din bucuresti unde merg cu treapte mai mari si unde nu sunt nevoit sa plec de multe ori de pe loc, nu apare. am putere la plecarea de pe loc, nu patineaza, nu scoate deloc fum, am putere si in mers, nu scoate nici in mers fum, iar turbina trage f bine.

Am fost cu ea ridicata pe elevator, la 3 service-uri , un mecanic mi-a zis ca e posibil sa fie volant ca da semne de uzura, dar ca nu e sigur.

al 2lea mecanic imi zice ca e posibil sa fie un rulment mic ce se afla in volant si ca ala e posibil sa fie dus si la viteze mici sa se auda apoi in mers din cauza vitezei sa se centreze.

Al 3lea mi-a zis sa o las sa se accentueze un pic pt ca nu stie de la ce este, si la el am suit-o pe elevator si am rulat cu ea suspendata, 1a a 2a si nimic, doar in sarcina face si nu mereu.

Cand e motorul rece nu face deloc, numai dupa aproximativ 2 ore de mers in regim urban, unde sunt nevoit sa merg cu ea 1a , a 2a si frana.

Intrebarea mea este, pot sa plec cu ea din bucuresti, este turbina cea care face asa, sau este altceva de ordin mecanic ? Mentionez ca masina are in jur de 140k km.

Astept pareri :) Multumesc

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

eu zic ca e turbo cel care fluiera;

si mai zic ca fluiera si in celeltalte trepte, dar viteza fiind mai mare, nu il mai auzi (din cauza vantului, turatiei motorului etc);

parerea mea e ca turbina ta e pe duca, dar nu trebuie sa te stresezi cu asta; la mine dupa ce a inceput sa fluiere am mai facut 30 de mii cu ea, si inca mergea, doar ca mi-a bagat uleiul pe evacuare (bine ca nu in capul pistonului);

pune-o pe vag com si fa un test cu ea, in treapta a 3 a in 3000rpm; vei compara rezultatele masinii cu rezultatele "din fabrica", si vei putea trage o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, dar pe loc de ce nu scoate acel sunet ma gandesc ca atata timp cat in mers incepe si face si nu mereu, de ce nu face si pe loc, pt ca atunci cand o turez ar trebuii sa scoata acel sunet dupa 2500 turatii sau doar in sarcina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur ai geometrie variabila. la turatii mai mari trece mai mult aer prin ea.

Dar tu zici ca daca o turezi pe loc, nu se aude acel "elicopter" ? incearca sa dai geamul din dreapta, jos (eu cand aveam probleme, turbina fiind mai in spre dreapta, cu geamul jos, fluieratul se auzea mai clar).

Fa-i o diagnoza, ia legatura cu baietii forumisti din capitala, poate te ajuta ei, mai ieftin.

Modificat de bora4motion
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

De curand am fost la RAR (masina adusa din Germania) pentru carte de identitate, unde am facut si itp-ul(tuart motorul la 5500 rot/min ). Toate bune si frumoase. Cand ajung in fata blocului turez putin motorul gen 2000 de rot/min si observ ca la decelerare cand motorul coboara liber pe la 1300 de rot/min se aude un zgomot gen turbulente de aer in zona filtrului de aer, precizez ca motorul coboara ca functionare "rotund" in turatii, nu dezechilibrat. Am fost la un nene care lucreaza ca mecanic la reprezentanta vw si mi-a descoperit la solenoidul N75 un furtun de vacuum ciupit(furtunul cel mai de jos al solenoidului). Fost la magazin cumparat furtun, schimbat(din ce am inteles furtunul are legatura cu turbina cu geometrie variabila). Acum dupa ce am schimbat furtunul tot se aude acel zgomot cand motorul coboara spre relanti. Am fost iar la un nene, a pus laptop-ul pe masina si din mers citea valori. A precizat ca turbina are rotatiile corespunzatoare si ca ceva nu se sincronizeaza la injectoare (motorul e PD). A remarcat consumul de 12 % in oras si fum mult de culoare inchisa la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. Acum eu ma intreb, e turbina pe duca pt ca scoate fum? sau e vreo problema la injectoare. Masina are 210 000 km reali.

Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.

Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1300 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....

Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Buna Constantin,

Acelasi tip de VW cu Motor BLS si filtru DPF am si eu si aceleasi simptome.

Daca mai ai masina din semnatura imi poti spune te rog cum ai scapat de aceste probleme.

Imi dai un nr. de tel si te sun. Trimite-mi e-mail .

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am un passat b6 2.0 tdi cutie automata dsg, am auzit de fenomenul de autocombustie sau "o ia pe ulei" , la cutie automata cum se poate opri motorul in acest caz? la manuala am inteles bagi in treapta cea mai superioara si pui frana pana se oprese motorul, dar la automata? si la mine suiera in sarcina (cred ca turbina, dar motorul trage bine) de vreo 20k de km si pana o trimit la reconditionare sa am niste masuri de precautie. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De 1 luna sunt si eu posesorul uni passat 1.9 tdi 101 Cp,aseara de vreo 2 ori i-am dat in gura pana la 4500 ture si a doua oara pe la 4000 sa auzit un suierat ca o curea care patina,dupa cateva sute de metri nam mai vazut nimica de fum in spate,fum cu miros de ulei ars.intrebarea mea este stiu ca turbo este stricat si trebuie pus altul nou,dar ce sa mai putut intampla la masina?in afara de consumul de ulei.masina nu a luato pe ulei ca a pornit si oprit normal,avea si vlaga.putea sa se rupa ceva din turbina sa intre in motor?atunci mai mergea motorul in parametri normali?

multumesc si astept raspunsurile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a rupt ceva din ea vei vedea doar cand o demontezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi sa desfacut turbina si avea joc mare in ea,se monteaza una noua Garett,cea veche a bagat ulei in esapament si acuma trebuie tot curatat.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Imi poate spune cineva ce turbina am pe GT? Ca si marime/putere cum e fata de cea de GTI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti pot spune eu ca e mult mai mica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut,spuneti-mi si mie unde trebuie sa intru in vcds sa vad cum lucreaza turbina,cam fasaie si scoate fum negru la accelerari puternice si consuma cam 1l ulei la 15.000km,furtune sparte nu am si trage cred ca destul de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

engine-measuring blocks-group 003,010 si 011,dai log(faci log-ul),save

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,spuneti-mi si mie unde trebuie sa intru in vcds sa vad cum lucreaza turbina,cam fasaie si scoate fum negru la accelerari puternice si consuma cam 1l ulei la 15.000km,furtune sparte nu am si trage cred ca destul de bine

Stai linistit - 1l de ulei intre schimburi nu e grav - si producatorul spune ca acest consum este normal la motoarele 2,0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca daca pun ulei 5w40 este mai bine pentru turbina,acum am 5w30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
FlorentinPavel

Stie cineva cum se poate totusi conduce pana acasa o masina cu turbina stricata, daca se poate deconecta cumva turbina ca sa nu mai existe riscul sa o ia pe ulei ?

Daca se poate bloca vreun furtun sau scoate definitiv vreo mufa ?

Una dintre solutii ar fi rulajul subturat, ca sa nu intre in functiune turbina, dar tot mi separe riscant, as prefera scoaterea ei din functiune, daca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Si daca am urme de ulei pe admisie, care e solutia? Se mai poate curata? La A4 B6 1.9 TDI 131CP AVF.

Modificat de beniamin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!