Jump to content

Turbina: cum stim ca e defecta?


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Mie mia spus mecanicul k nu mai merge turbina..E posibil ca masina sa mearga daca turbina e stricata?cand o turez mai tare (peste 3800) scoate un fum de nu mai vede nimic ala din spatele meu... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul nu e din cauza turbinei. E o problema de soft sau un debitmetru cu fitze.

Daca ai ajunge sa scoata fum albastrui pe esapament, turbina ar fi atat de uzata ca ar exista riscul s-o ia pe ulei in orice moment.

Cauta in alta parte. Un log ar fi binevenit. :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da .. fum de la chiulasa .. de la multe poate fi :icon_cool: Doar ca tre sa ne zici culoarea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Fumul nu e din cauza turbinei. E o problema de soft sau un debitmetru cu fitze.

Daca ai ajunge sa scoata fum albastrui pe esapament, turbina ar fi atat de uzata ca ar exista riscul s-o ia pe ulei in orice moment.

Cauta in alta parte. Un log ar fi binevenit. :Driver:

Am un golf II 1991 1,6 td :icon_thumright: .la mine cind incepe sa functioneze turbina simt in pedala de acceleratie o vibratie marunta si deasa tare.cum incetinesc dispare si vibratia.in 2000 de km a papat 300-400 gr ulei 5W30 :) .fumul scos la acceleratia cu turbina e alb-albastrui.cind nu merge turbina nu scoate fum merge ok.motorul are putere destula si cu si fara turbina.

Intrebare:o fi momentul sa schimb turbina??.am intilnit pe cineva care imi recomanda un kit de piese pentru repararea turbinei.o fi bine sau rau sa schimb doar lagarele samd din turbina sau mai sigur e sa schimb toata turbina??? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratia aia poate sa fie si din turbina dar nu vei avea o certitudine decit daca o dai jos si o duci la un service specializat la o verificare completa. Uita-te si in sectiunea asta http://vwforum.ro/index.php?showforum=68 ca eu tin minte ca s-a discutat.

E discutabil ce e mai bine, sa repari sau sa inlocuiesti. Daca esti dispus sa pui turbina noua, atunci e mai sigur s-o schimbi. Daca inlocuiesti cu alta reconditionata, atunci practic e totuna. De la dezmembrari, daca comerciantul nu-i de acord cu verificarea, nu merita sa incerci.

S-ar putea ca problema turbinei (uzuri mari) sa vina tocmai din uleiul pe care-l folosesti. 5W30 este un ulei mai fluid ceea ce inseamna posibila lubrefiere mai slaba (si) la turbina. Este recomandat pentru TDI-urile de generatie noua ce cer normele VW 504.00/507.00 ...

Am avut si eu G2 TD si am folosit numai 10W40. Te-as sfatui sa treci macar pe 5W40, de pilda un Castrol Magnatec Diesel 5W40.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti ,

Sunt biban in vw ,am achizitonat un golf IV 1.9 TDI ,130 cp, variant ,2004 an ,182000km , 6trepte,.tot am citit de vibratii in pedala de ambreiaj, tampon rupt etc. este o problema a lor sau e vorba de uzurz normala?am schimbat filtre si ulei ,iar in partea din fata stinga (cooler)era putin ulei? mie mi-se pare ca merge bine motorul , are viata , repriza si toarce frumos .Cine ma sftuieste sa imi spuna unde pot sa fac o constatare generala si amanuntita?

Va multumesc anticipat.

Sunt din bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foloseste functia search pt ca probleme legate de tampon la motor, vibratii in pedala de ambreiaj s-au discutat in trecut si sunt topic-uri dedicate acestor probleme.

Legat de constatare ..vezi pe topicurile de intalniri.

Aici esti off-topic ..se dicuta doar despre turbina !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Passat 2.0 TDI 2006 140 CP, motor BKP, aprilie 2009, 120000 km reali, turbina se aude cu sunet de suierat, dupa 2000 de turatii se aude ca un fel de sirena de masina de politie, daca decelerez nu se aude, se aude numai cand accelerez, merg la un SEVICE privat, demonteaza turbina, (durata: aprox 2 ore demontare, aprox. 1:30 montare, pret demontat + montat 300 RON ), apoi o duc la o firma de reconditionat turbine, o desface mecanicul de acolo, dupa care vine verdictul: elice turbina evacure distrusa + elicea cu geometrie variabila blocata, pret reparatie 1000 RON, (timp de reparare aprox. 30 min.) cand ne uitam mai bine unde este fabricata turbina, surpriza, MADE IN ROMANIA ! GARRETT, asa ca nu va mai mirati de ce se strica turbina la 120000 Km sau altceva (injectoarele SIEMENS !).... am si poze pentru cei interesati, dupa repararea (reconditionarea ) turbinei masina merge ca inainte, impecabil.

post-51726-1248897662_thumb.jpg

post-51726-1248897819_thumb.jpg

post-51726-1248898013_thumb.jpg

post-51726-1248898307_thumb.jpg

post-51726-1248898392_thumb.jpg

post-51726-1248899717_thumb.jpg

post-51726-1248900610_thumb.jpg

Modificat de demetryus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Turbinele Garrett ce echipeaza masinile din grupul VAG sunt facute la o sectie din cadrul Turbomecanica Bucuresti. Nu e nimic nou in treaba asta.

Corporatia Garrett (AlliedSignal Turbochaging Systems) este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de turbosuflante auto pentru toate aplicatiile, cu sediul in USA si fabrici in USA, Europa, China, Brazilia si Romania (aceasta din urma fiind una dintre cele mai moderne investitii ale companiei mama).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca facem si noi turbine de calitate totul e bine.. :D

demetryus, foarte bine ai facut ca ai pus si poze! Ce nu imi pot explica eu..cine a muscat bucatica aia pe fiecare paleta@evacuare.. :biggrin:

Modificat de NemeSys_xxl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu recomand Cipos . Am un amic care a beneficiat de serviciile lui si se declara foarte multumit. :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am vag-com-ul dar nu stiu cum se poate face log pentru turbo. imi poate explica cineva? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o turbina se verifica simplu: intai verificati sa nu aiba joc axisl la elice, palele de la elice sa fie intregi, netopite, fara urme de ulei pe admisie (daca ai urme de ulei pe admisie e clar ca turbina este data pe ulei)

vedeti sa nu dea fum pe admisie sau pe evacuare

vedeti sa nu bage ulei in admisie

in general merita sa pui o turbina noua, astea reconditionate nu mai sunt ca alea noi si nu tin la fel de mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu tine, dar pentru a verifica axul trebuie data turbina jos, urme de ulei pe admisie sincer sa fiu am vazut si la masini cu 10 mii de km...in fine cu vag-ul cum se verifica? :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 2.0 TDI 2006 140 CP, motor BKP, aprilie 2009, 120000 km reali, turbina se aude cu sunet de suierat, dupa 2000 de turatii se aude ca un fel de sirena de masina de politie, daca decelerez nu se aude, se aude numai cand accelerez, merg la un SEVICE privat, demonteaza turbina, (durata: aprox 2 ore demontare, aprox. 1:30 montare, pret demontat + montat 300 RON ), apoi o duc la o firma de reconditionat turbine, o desface mecanicul de acolo, dupa care vine verdictul: elice turbina evacure distrusa + elicea cu geometrie variabila blocata, pret reparatie 1000 RON, (timp de reparare aprox. 30 min.) cand ne uitam mai bine unde este fabricata turbina, surpriza, MADE IN ROMANIA ! GARRETT, asa ca nu va mai mirati de ce se strica turbina la 120000 Km sau altceva (injectoarele SIEMENS !).... am si poze pentru cei interesati, dupa repararea (reconditionarea ) turbinei masina merge ca inainte, impecabil.

Salut! Ma poti ajuta te rog cu niste sfaturi, avand in vedere ca ai trecut prin problema prin care trec eu acum? In sensul ca si mie mi s-au topit paletii de la turbina de la evacuare si acum trebuie sa aleg:

- una noua;

- una SH;

- reconditionarea asteia.

As opta pentru ultima varianta, dar intrebarile mele sunt:

- tu esti multumit de rezultat inteleg?

- ti-au dat si garantie?

- ti-au explicat de ce s-au rupt palele?

- service-ul e in Campina? (Taica-miu e din Brebu, langa Campina, deci cunosc zona, nu mi-ar fi greu sa vin acolo)

- inteleg ca ti-au schimbat rotorul din poze (cu palele rupte). Am inteles ca centrarea lui ar fi o operatiune destul de dificila daca nu ai nu aparate performante. E dotat service-ul? Sunt cei de acolo meseriasi in adev sens al cuvantului?

- mi-a spus cineva ca la mine s-au ars palele din cauza ca nu as avea reglata bine injectia si ca gazele se ard si pe evacuare, in loc sa se arda in motor. Ai idee, oare cei de la service au mai auzit de problema asta? Ma pot ajuta cu vaerificare si eventual reglat injectie?

Momentan atat. Cand ai timp, poate imi raspunzi si mie. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot să iți recomand eu. Recondiționează turbina la Cipos, pentru că:

1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 2.0 TDI 2006 140 CP, motor BKP, aprilie 2009, 120000 km reali, turbina se aude cu sunet de suierat, dupa 2000 de turatii se aude ca un fel de sirena de masina de politie, daca decelerez nu se aude, se aude numai cand accelerez, merg la un SEVICE privat, demonteaza turbina, (durata: aprox 2 ore demontare, aprox. 1:30 montare, pret demontat + montat 300 RON ), apoi o duc la o firma de reconditionat turbine, o desface mecanicul de acolo, dupa care vine verdictul: elice turbina evacure distrusa + elicea cu geometrie variabila blocata, pret reparatie 1000 RON, (timp de reparare aprox. 30 min.) cand ne uitam mai bine unde este fabricata turbina, surpriza, MADE IN ROMANIA ! GARRETT, asa ca nu va mai mirati de ce se strica turbina la 120000 Km sau altceva (injectoarele SIEMENS !).... am si poze pentru cei interesati, dupa repararea (reconditionarea ) turbinei masina merge ca inainte, impecabil.

Numai sunetul era singura simptoma ?? In rest tragea bine ?

Adica in mers aveai putere si nu iti datea limp mode-uri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am fost la RAR (masina adusa din Germania) pentru carte de identitate, unde am facut si itp-ul(tuart motorul la 5500 rot/min ). Toate bune si frumoase. Cand ajung in fata blocului turez putin motorul gen 2000 de rot/min si observ ca la decelerare cand motorul coboara liber pe la 1300 de rot/min se aude un zgomot gen turbulente de aer in zona filtrului de aer, precizez ca motorul coboara ca functionare "rotund" in turatii, nu dezechilibrat. Am fost la un nene care lucreaza ca mecanic la reprezentanta vw si mi-a descoperit la solenoidul N75 un furtun de vacuum ciupit(furtunul cel mai de jos al solenoidului). Fost la magazin cumparat furtun, schimbat(din ce am inteles furtunul are legatura cu turbina cu geometrie variabila). Acum dupa ce am schimbat furtunul tot se aude acel zgomot cand motorul coboara spre relanti. Am fost iar la un nene, a pus laptop-ul pe masina si din mers citea valori. A precizat ca turbina are rotatiile corespunzatoare si ca ceva nu se sincronizeaza la injectoare (motorul e PD). A remarcat consumul de 12 % in oras si fum mult de culoare inchisa la apasarea brusca a pedalei de acceleratie. Acum eu ma intreb, e turbina pe duca pt ca scoate fum? sau e vreo problema la injectoare. Masina are 210 000 km reali.

Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.

Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1300 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....

Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie cand mi s-a dus turbina imi scotea fum albastru . Cand s-au dus injectoarele scotea fum negru si avea un consum enorm . Iar inainte sa crape turbina daca deschideam geamul si inchideam muzica in accelerare se auzea un suierat destul de pronuntat. Intrebarea mea este cand ai luat-o din Germania nu iti scotea fum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scotea. Consumul de 12% in oras plus fum doar la aceleratii la maxim. In afara orasului consum mediu de 6.7%. In mers chiar si in sarcina nu scoate fum...

Precizez ca motorul trage fara intreruperi sau valuri in acceleratie.

Modificat de constantinvww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probeleme la ax, scapa ulei --> fum albastrui, se vede si pe joja in timp.

probleme la actuator, N75 etc, turbo nu baga destul aer --> fum negru.

Oricare din simptomele de mai sus sunt posibile si trebuie investigate daca chiar tii la masina aia inainte de a o cumpara, ca te mai poate costa un furtun, N75, o turbina sau in cel mai rau caz, un motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt in mers sa zicem treapta a 3 a si calc pedala aproape la maxim nu se vede fum in oglinda retrovizoare si masina trage foarte bine. Am verificat uleiul in germania si in romania si nu s-a modificat deloc.

Fumul de care vorbesc eu apare cand masina sta pe loc si se calca pedala de acceleratie la maxim asa cum fac la ITP. Scoate mai mult ca la alte masini diesel pe care le-am vazut la ITP. Totusi de unde apare acel zgomot de turbulente cand motorul decelereaza liber pe la 1300 rot/min ? Domnul mecanic care a pus calculatorul a spus ca masina trage bine si ca turbina are valori corespunzatoare. Parerea lui este ca la cantitatea de aer introdusa in motor (s-a uitat la valorile debitmetrului) e posibil sa se injecteze prea multa motorina. A precizat ca trebuie sa desfaca capacul la motor si sa regleze de acolo ceva la injectoare (o treaba de 50 de minute). Ce parere aveti, zgomotul de turbulente e de la turbina? Offf.....

Fumul e de culoare neagra nu albastruie.

Modificat de constantinvww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am observat ca de fapt fumul apare in turatie de la 1000 la 1800 de rot/min si dupa aia nu mai scoat.

Am verificat cu laptop-ul debitmetru si presiunea la turbina si sunt ok.

De la ce apare zgomotul la decelerare si acel fum????

Va multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!