Jump to content

Turbina: cum stim ca e defecta?


Lucionix
 Share

Postare recomandată

E dusa nu o mai forta, o ia pe ulei si ai crapat motorul. Reconditioneaz-o, cea mai ieftina solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, red_viper said:

Am două zile de când mașina nu mai trage și din ce văd cred că ea merge ca un sdi cu toate că aud șuieratul turbinei. Tija actuatorului face cursa cam 1 cm când pornesc și  face și reglajul când accelerez pe loc. E posibil să fi sărit pârghia de pe inelul de la vane și să nu acționeze geometria în interior? Între 2000 și 3000 nu trage deloc, dacă o duc peste 3000 parcă mai prinde ceva viață! Am făcut azi un drum cu maxim 110 , am prins la vale. Practic ea prinde viteză doare dacă țin accelerația fixă și își ia viteză de la sine.

nu are cum sa sara parghia ,un log in mers ai facut?

verifica daca are joc in ax

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca un log ar ajuta cel mai bine. Un log in mers si unul in stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat comandă de o interfață vag com azi ajunge și sper să pot face un test. Ce e interesant, consumul a scăzut, eu mergeam cu 6 jumate, acum am făcut plinul fără rezervă am mers 810 km și mai am o linie, cred că ies undeva la 5.5 mixt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E primul meu log pe BS 11. Tija la turbo urcă și coboară dar turația nu s-a schimbat deloc, nu știu dacă e corect făcut. 

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turatia nu trebuie sa se modifice, sta fixa la 1407. Doar presiunea trebuie sa varieze de la Turbo Off la  Turbo On

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la motorizarea lui trebuie sa o tina manual din pedala la 1400 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:scratch: manual din picior :D

pentru a face BS, trebuie intai sa tii turatia foarte fixa la 1400 rot/ min, la tine nu merge automat. deci log.ul nu e bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reușit să rezolv problema, nici nu prea am avut timp dar vă mai dau ceva detalii. Azi am făcut un drum în afara orașului și la întoarcere ce am zis, am scos mufa de la debitmetru și surpriză.....mașina a mai prins ceva viață. Apoi am zis să o văd cum se comportă în reprize mai scurte iar în treapta 3 pe la 3600 am sesizat un sunet ciudat ca un capac care zdrangane, am redus și am mai dat odată și nu m-am înșelat, sunetul a apărut iar. Sunt convins acum că turbina e pe final și urmează o cădere în funcționare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am reușit să dau jos turbina și vă spun ce am găsit: jocul în ax era în limite, dar cred că se rotea cam greu, învârteam de el și simțeam că se învârte greu. După ce am dat jos geometria a început să se rotească ușor; geometria era toată afumată, avea o depunere care a zburat când am dat cu puțin spray și a rămas curată; vârfurile paleților de la compresor erau uzați. Am montat altă turbosuflanta pe care o aveam acasă, geometria curățată, merge ușor, nu agață, acum ce să spun parcă merge mai binișor, mâine fac un log să văd care e treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Scuze daca s-a mai discutat, la un ALH pot verifica turbina...paletii, jocul in ax...etc...fara sa o dau jos de pe masina ? Am un zgomot ciudat in mers si eu banuiesc turbina, nu i-as face o diagnoza in mers fara sa stiu in ce stare e ca nu cumva sa crape. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la fostul ALH de pe Golf 4 am putut verifica turbina fără demontare. Cu masina pe rampa am dat jos scutul și colierul de la furtunul de pe admisie și apoi furtunul în cauza. Poți verifica cu degetele jocul în ax, teoretic trebuie sa fie foarte mic transversal (din câte am citit cam 1mm) și deloc longitudinal. Eu am reușit sa și filmez înăuntru cu telefonul mobil folosind blitul, sa vad dacă se observa posibile urme de frecare de la și pe paleti și urme de ulei. 

Pe partea de evacuare este mai dificil, nu cred ca se poate verifica fără demontare turbina de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
claudiu tudorita
On 20.09.2009 at 16:22, constantinvww a scris:

Am observat ca de fapt fumul apare in turatie de la 1000 la 1800 de rot/min si dupa aia nu mai scoat.

Am verificat cu laptop-ul debitmetru si presiunea la turbina si sunt ok.

De la ce apare zgomotul la decelerare si acel fum????

Va multumesc!!!

Salut de la ce era pana la urma zgomotul la decelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu tudorita
On 27.10.2014 at 10:15, nwo a scris:

Am siu eu o problema cu turbina unei Skoda Octavia 2 motor BKD PD 2.0 TDI an fabricatie 2004, si anume:

- in una din zilele trecute dupa cateva de ore de mers in trafic combinat, atat oras cat si in afara, la o depasire pe un DN, a cazut turbina, efectiv nu mai tragea si abia am reusit sa efectuez depasirea, norocul meu era ca nu venea nimic pe sensul opus. Am oprit imediat motorul, l-am lasat cateva minute oprit si apoi l-am repornit. La repornire a inceput sa fluiere turbina intr-un mod in care eu nu am mai auzit-o, adica destul de tare. Am plecat de pe loc si masina mergea bine, nu am mai avut caderi ale turbinei, dar zgomotul persista pana la o anumita viteza, dupa care nu l-am mai auzit. Ajuns in fata garajului, am lasat masina la relanti si am mers sa deschid portile. Masina mergea bine la relanti, nu se mai auzea acel fluierat. Deoarece am si un scooter in garaj, trebuie mereu sa il scot afara, intru cu masina si apoi pun si scooterul in garaj si inchid. In timpul in care scoteam sooterul afara, aud cum incepe singura turbina sa fluiere asa din senin. Las scooterul, urc la volan, ii dau 2-3 accelerari cand aud un vecin de garaj ce era prin preajma, ca scoate fum negru. Il pun sa accelereze el pt a vedea si eu, si intr-adevar, din 3 pedale, la prima scoate fum negru.

Masina are 206.000 km, ultima rezivie (ulei, filtre, etc) a fost saptamana trecuta cu ulei CASTROL 5W30, filtre MANN toate. Miercuri am programat schimbul distributiei si am sa-i rog pe baieti sa se uite si la turbina, dar pana atunci mi-ar prinde bine niste pareri-sfaturi pt a fi pregratit sufleteste, nu sa fie un soc prea mare, atunci cand imi vor spune mecanicii ca imi trebuie turbina noua. 

 

Scuzati postul prea lung si va multumesc pt ajutor.

Toate cele bune.

Salut de la ce era pana la urma fluieratul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

stie cineva ceva de cipos? incerc sa dau de el de cateva zile si sau nu raspunde nimeni, sau e tel inchis si casuta plina

am si eu de reconditionat turbina

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!